Ambrosiu de Milán

De Wikipedia
Ambrosiu de Milán
arzobispo de Milán (es) Traducir

7 avientu 374 - 4 abril 397
Diócesis: Archidiócesis de Milán (es) Traducir
Gobernador romanu


obispu

Vida
Nacimientu Augusta Treverorum (es) Traducircirca 339[1]
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte Mediolanum4 d'abril de 397[2] (57/58 años)
Sepultura basílica de san Ambrosio (es) Traducir
Familia
Padre Aurelius Ambrosius
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
griegu antiguu
Oficiu escritor, filósofu, teólogu, sacerdote católicu, políticuobispu católicu
Llugares de trabayu Milán
Santoral
7 d'avientu y 20 d'avientu
Creencies
Relixón Ilesia Católica[3]
Cambiar los datos en Wikidata

San Ambrosio de Milán (circa 339Augusta Treverorum (es) Traducir – 4 d'abril de 397Mediolanum) foi un destacáu obispu de Milán y un importante teólogu y orador. Hermanu de santa Marcelina, ye unu de los cuatro Padres de la Ilesia Llatina y unu de los 35 doctores de la Ilesia católica.

Biografía[editar | editar la fonte]

Prefecto[editar | editar la fonte]

Ambrosio venía de una noble familia cristiana, pero nun taba bautizáu. El so padre Aurelio Ambrosio yera prefeutu de la Galia Narbonense. A la temprana muerte del so padre, la so madre llevar a Roma, siendo inda un rapazu, y preparar pa la carrera civil, apurriéndo-y una sólida instrucción retórica y xurídica.[4]

Tamién taba previstu que Ambrosio convertir en funcionariu imperial. Nel llugar de Roma en que, según la tradición, vivía cola so hermana Marcelina, anguaño álzase la ilesia de Sant’Ambrogio della Massima. Finalmente acabó trabayando en Sirmio sol prefeutu Sestu Petronio Probo, una de les personalidaes más relevantes del momentu, qu'escontra 372/73 encamentó-y la provincia Aemilia-Liguria (Emilia y Liguria). La sede de la provincia taba en Milán, qu'entós daquella tamién yera residencia imperial.

Episcopáu[editar | editar la fonte]

Divi Ambrosii Episcopi Mediolanensis Omnia Opera, 1527

La diócesis de Milán, como tola Ilesia, taba fondamente estremada ente católicos y arrianu. Nel añu 374, tres la muerte de Auxentius, un arrianu, el prefeutu, bien respetáu por toos, allegó personalmente a la basílica, onde se diba a celebrar la eleición, pa torgar cualesquier conato de rebelión. Según la tradición, el so discursu foi atayáu pol berru d'un neñu: Ambrosius episcopus!

Anque yera un candidatu aceptáu por toos, él mesmu opúnxose enérxicamente a la so eleición, pos nun se consideraba preparáu pa ello: yera inda catecúmenu, esto ye, tábase preparando pal bautismu. Solo por intervención del emperador amosóse finalmente dispuestu. Nel plazu d'una selmana recibió los sacramentos del bautismu y del orde, siendo ordenáu diáconu y sacerdote, colo que yá nun había torgues canónicos pal so consagración episcopal.

Siendo obispu foi adquiriendo sólides conocencies teolóxiques, estudiando la Biblia y autores griegos, como Filón, Oríxenes, Atanasio y Basilio de Cesarea, con quien caltuvo correspondencia. L'estudiu, xunto cola meditación de la Escritura, va ser la fonte que va nutrir la so actividá: la predicación, na que tamién aprovechaba les sos conocencies anteriores de retórica y de griegu; aición pastoral y social...

Na lliturxa introdució'l cantar ambrosiano, al que da nome. El so calter, les sos homilíes y la so interpretación de la Biblia impresionaron a Agustín; na Pascua del 387 foi bautizáu por Ambrosio. Diz la tradición qu'en foi nesi momentu cuando surdió'l Te Deum.

Dempués de san Hilario, Ambrosio va ser el primeru de los Padres de la Ilesia occidental, de la dómina dorada de la Patrística, xunto a los otros dos, contemporáneos, colos que va caltener rellación: los santos Jerónimo y Agustín.[5]

Llucha contra l'arrianismu[editar | editar la fonte]

Anque los arrianos teníen ciertes esperances col so nomamientu, Ambrosio bien llueu empezó a lluchar en favor de la ortodoxa nicena. Los arrianos apoderaben la corte del Emperador Valentiniano II en Milán y Ambrosio oponer a ellos con pasos teolóxicos y políticos. Utilizó la so influyencia por que los arrianos fueren perdiendo presencia nel gobiernu de la Ilesia: en 381 consiguió que'l Sínodu rexonal d'Aquilea depunxera al obispu Paladiu y al so presbíteru Secundino. Cuando los arrianu presentar na corte imperial pa pidir que se-yos concediera en Milán siquier una ilesia fuera de la ciudá, Ambrosio movilizó a los sos fieles na ciudá, xustificando esta movilización, pocu avezáu naquellos tiempos, col argumentu de qu'en cuestiones relixoses nun decidía l'emperador, sinón les autoridaes eclesiástiques. En 382 (o 383) inclusive consiguió que Graciano dexara d'utilizar el títulu Pontifex Maximus y atayárense les subvenciones estatales a los templos paganos.

En 390, Ambrosio convocó'l sínodu d'obispos del norte d'Italia, que —como lo fixera enantes el papa Siricio— condergó les doctrines de Joviniano.

Importancia[editar | editar la fonte]

Foi'l primer cristianu en consiguir que se reconociera'l poder de la Ilesia percima de la del Estáu, y desterró definitivamente en socesives confrontaciones a los paganos de la vida política romana.

De primeres el repartu de poder ente cristianos y paganos taba más o menos n'equilibriu con Graciano, emperador romanu y cristianu católicu. Pero Graciano foi asesináu y Roma pasó a manes de Valentiniano II, que yera menor d'edá y por tanto'l so madre Justina detentaba el poder real. Justina yera arriano, polo que la llucha ente paganos, herexes y católicos acentuóse definitivamente.

San Ambrosio y l'emperador Teodosio por Van Dyck.

La llamada guerra de les estatues enfrentaba dende Constantino a les diverses relixones con representación nel senáu. En 384, el partíu paganu aprovechó la debilidá de Valentiniano II pa devolver la Estatua de la Victoria al senáu, lo que provocó la roxura de Ambrosio. Finalmente Ambrosio fixo declarar a Valentiniano II que los emperadores teníen que sometese a les órdenes de Dios al igual que los ciudadanos teníen qu'obedecer les órdenes del emperador como soldaos.

A partir d'equí, Ambrosio consigue faer efectiva una demanda pola que la Ilesia (en cuantes que Cuerpu de Cristu y non en cuantes que mera estructura humana) ostenta un poder cimero non solo al Estáu romanu, sinón a tolos Estaos.

Mientres el reináu de Teodosio, este ordenaría a un obispu local que sufragara los daños de la destrucción d'una sinagoga polos cristianos. L'emperador taba dispuestu a acabar con eses práutiques apavoriantes. Ambrosio oponer de nuevu y consiguió del emperador que declarara llibre a la Ilesia de tener que responder por tales cuestiones.

En 390 Ambrosio escomulgó temporalmente a Teodosio I por causa de la masacre de Tesalónica y non -y readmitió hasta que s'acoyó al sacramentu de la penitencia y amosó públicu arrepentimientu. Demostró asina la so autoridá frente al emperador.

Restos de San Ambrosio na basílica que lleva'l so nome en Milán.

En 393 l'emperador Teodosio I prohibió los Xuegos Olímpicos por influyencia de Ambrosio, al consideralos paganos.

Convirtió y bautizó a San Agustín de Hipona. Creó nueves formes llitúrxiques y promovió el cultu a les reliquies n'Occidente.

Obres[editar | editar la fonte]

  • Ambrosio de Milán (1998). Carmelo Granado: L'Espíritu Santu. Editorial Ciudá Nueva. ISBN 84-89651-42-6.
  • Ambrosio de Milán (1999). M. Garrido: La Penitencia. Editorial Ciudá Nueva. ISBN 84-89651-57-4.
  • Ambrosio de Milán (1999). Domingo Ramu-Lissón: Sobre les vírxenes y sobre les viudes. Editorial Ciudá Nueva. ISBN 84-89651-53-1.
  • Ambrosio de Milán (2005). Carmelo Granados y V. Soldevilla: El Misteriu de la Encarnación del Señor. Editorial Ciudá Nueva. ISBN 978-84-9715-076-7.
  • Ambrosio de Milán (2005). Pablo Cervera: Explicación del Símbolu - Los sacramentos - Los misterios. Editorial Ciudá Nueva. ISBN 978-84-9715-070-5.


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 11850245X. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Nouveau Dictionnaire des auteurs de tous les temps et de tous les pays. Tomu: 1. Páxina: 74. Editorial: Éditions Robert Laffont. Llingua de la obra o nome: francés. Data d'espublización: 1994. Autor: Paul de Roux.
  3. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: ambros. Data de consulta: 20 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. cf. Benedicto XVI, Audiencia Xeneral, n'http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/audiences/2007/documents/hf_ben-xvi_aud_20071024_sp.html
  5. Padres de la Ilesia

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]