Amazilia tzacatl

De Wikipedia
Amazilia tzacatl
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Trochiliformes
Familia: Trochilidae
Xéneru: Amazilia
Especie: A. tzacatl
(De la Llave, 1833)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Amazilia tzacatl ye un colibrí de tamañu medianu que s'atopa dende'l centru-este de Méxicu hasta Centroamérica y Colombia, al este del occidente de Venezuela y escontra el sur del occidente d'Ecuador cerca de la frontera con Perú. El colibrí Escudo más grande proveniente de la Islla Escudo de Veraguas en Panamá ye comúnmente consideráu una sub especie del colibrí Amazilia de Cola Ablonda.

Esta especie ye de común a abondosa en campu abierto, nes riberes de ríos, montes, carbes, a veres de la selva, plantíos de café y xardinos con niveles d'altor hasta de 1850 metros (6000 pies).

El colibrí Amazilia de Cola Ablonda adultu mide ente 10 y 12 centimentros (4-4.8 pulgaes) de llargu y pesa aproximao 5.2 gramos (02 tomes). El pescuezu ye verde (con cantu blancu na fema), la coroniella, el llombu y la banda son verdes con toques doraos, el banduyu tien un color abuxáu maciu, el furu traseru ablonda y la cola llixeramente en forma de tenedor ye ablonda cola punta escura. El picu cuasi rectu ye de color coloráu cola punta negra; más ancha na parte cimera del quexal, que lo fadría paecer toa negra. Los colibrís nuevos son virtualmente idénticos a la fema. El cantar del colibrí ye un "chut" baxu, y el cantar del machu ye un xiblíu Ttse we ts’ we o tse tse wip tseek tse.

La fema del colibrí Amazilia de Cola Ablonda ye totalmente responsable de la construcción del nial y l'incubación. La fema asitia dos güevos blancos nun nial compactu construyíu de fibres de plantes y fueyes muertes a un altor de 1.6 metros nuna delgada caña horizontal. La incubación toma de 15 al 19 díes, y van tomar otros 20 a 26 díes más por que salgan les plumes que la cubrirán.

L'alimentu pa esta especie ye'l néctar d'una variedá de flores, incluyendo les Heliconies y les bananes. Como otros colibríes, la ingesta d'inseutos pequeños ye una fonte esencial de proteínes. Los colibríes de Amazilia de Cola Ablonda son bien agresivos, y defenden les flores y maleces dientro del área onde s'alimenten. Son más dominantes que la mayoría de los otros colibríes.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]