Alpandeire

Coordenaes: 36°38′03″N 5°12′10″W / 36.6343°N 5.2029°O / 36.6343; -5.2029
De Wikipedia
Alpandeire
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde d'Alpandeire Gabriel Jiménez Ruíz
Nome oficial Alpandeire (es)[1]
Códigu postal 29460
Xeografía
Coordenaes 36°38′03″N 5°12′10″W / 36.6343°N 5.2029°O / 36.6343; -5.2029
Alpandeire alcuéntrase n'España
Alpandeire
Alpandeire
Alpandeire (España)
Superficie 31.3 km²
Altitú 700 m
Llenda con Atajate, Benadalid, Benaoján, Jimera de Líbar, Jubrique, Ronda, Júzcar y Faraján
Demografía
Población 281 hab. (2023)
- 131 homes (2019)

- 129 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.02% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 8,98 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
alpandeire.com
Cambiar los datos en Wikidata

Alpandeire ye un conceyu español de la provincia de Málaga, Andalucía, asitiáu al oeste de la provincia nel Valle del Genal, siendo una de les poblaciones que conformen la contorna de la Serranía de Ronda. Atopar a 130 km de Málaga capital y a 665 km de Madrid per carretera.

En 2016 cuntaba con una población de 246 habitantes (datos INE)[2]

Fray Leopoldo, flaire capuchino que gocia de gran devoción relixosa per parte de munchos provincia de Granada granadinos en particular y católicos polo xeneral, ye natural d'esta población.

Xeografía[editar | editar la fonte]

El términu municipal de Alpandeire estremar en dos zones de distintes carauterístiques medioambientales. Na zona norte atopa una zona menos poblada d'arbolea, por cuenta de baltar indiscriminada que sufrió la rexón va sieglos, y qu'anguaño entá tien consecuencies. Nesta parte atopamos carba, principalmente jaras y árgomes. La zona sur del términu ye totalmente distintu, debíu al caudal d'agua qu'acompaña estes tierres tantu pel iviernu como pel branu. Nesta parte atopamos una zona fértil onde los paisanos desenvolvieron la so actividá agrícola mientres años, con frutales y hortolices. De la mesma manera, la cercanía al ríu Genal, favoreció una amplia estensión de sufrerales, encines, chaparros y otros árboles de carauterístiques similares.

Les especies animales, que pola so orografía habiten nesti llugar son coneyos y perdices, anque tamién s'atopen en peligru d'estinción. Pela zona sur podemos atopar xabalinos y corzos, según un ampliu abanicu d'aves como picatueros y bubillas.

Historia[editar | editar la fonte]

Los documentos más antiguos falen de Pandeire nos tiempos de los árabes, unu de los primeros puestos que fundaron los musulmanes dempués de la batalla de Guadalete. Asina, tou apunta a qu'ésti ye l'orixe del nucleu urbanu, anque los restos arqueolóxicos atopaos nel so términu municipal atestigüen la presencia humana dende la Prehistoria, la Edá de los Metales. Atopáronse enterramientos como los d'Encinas Borrachas, Montero y la sepultura del xigante. Tamién s'atoparon restos cerámicos y d'inmuebles, como los de Vasía y La Blima.

Alpandeire foi conquistada cuando cayó la plaza de Ronda, en 1485. De magar, Alpandeire quedó como llugar de Realengu y perteneciente a Ronda y los moriscos fueron espulsaos un sieglu dempués el 6 de febreru de 1572, una pragmática de Felipe II mandu poblar los llugares de Alpandeire y pospitar con 22 nuevos vecinos a los que se-yos partieron casa y tierra.

En 1815 llogra Alpandeire la posesión del Real Privilexu de Villazgo dau por Fernandu VII como premiu al comportamientu del pueblu mientres la dominación francesa.

Monumentos y llugares d'interés[editar | editar la fonte]

Gastronomía[editar | editar la fonte]

La repostería ye la especialidá del conceyu, cuantimás los dulces típicos de Selmana Santa, como los borrachuelos, los sollutos o los pestiños.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. «Institutu d'Estadística y Cartografía d'Andalucía. TORCA - Alpandeire (Málaga)» (castellanu). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]