All in the Family

De Wikipedia
All in the Family
Datos
Títulu orixinal All in the Family
Xéneru comedia de situación d'Estaos Xuníos y Adaptación televisiva (es) Traducir
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 30 min.
Númberu de temporaes 9
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 210
Llista d'episodios list of All in the Family episodes (en) Traducir
Repartu
Primer emisión 12 de xineru de 1971
Última emisión 8 d'abril de 1979
Emisora orixinal CBS
Productora Tandem Productions (en) Traducir
Distribuidora Viacom Enterprises (es) Traducir
Series derivaes The Jeffersons y Maude
Premios
Cambiar los datos en Wikidata
Repartu de All in the Family (1976). D'izquierda a derecha y de riba escontra baxo: Gloria (Sally Struthers), Michael (Rob Reiner), Archie (Carroll O'Connor), Edith (Jean Stapleton), y el ñácaru que personificaba a Joey, nietu de Archie y Edith.

All in the Family foi una comedia de situación que s'emitió ente los años 1971 y 1979 en CBS, con una secuela (sol títulu de Archie Bunker's Place) emitida ente 1979 y 1983.

Creada y producida por Norman Lear (basándose na serie británica 'Til Death Us Do Part[1]), la serie amosó temes que nesi tiempu nun se consideraben apoderaos pa la televisión. Ente les temporaes de 1971-72 y 1975-76, Tou en familia foi'l programa de televisión más vistu nos Estaos Xuníos. Mientres el restu de les sos temporaes (quitando la primera) caltener ente los venti programes de mayor audiencia. La so marca de cinco años como'l programa más popular de Norteamérica foi algamada por The Cosby Show (1984-1993), qu'algamó tal récor ente les temporaes de 1985-86 y 1989-90, y depués superáu por American Idol, que foi'l programa con más televidentes nos EE. UU. dende 2004.

La revista TV Guide nomó a la serie como la cuarta meyor na historia de la televisión norteamericana (solo detrás de Seinfeld, I Love Lucy y The Honeymooners), y el so protagonista "Archie Bunker" ye consideráu como'l meyor personaxe na historia del mesmu mediu.[2]

Sinopsis[editar | editar la fonte]

La comedia centrar nel excombatiente de la II Guerra Mundial Archie Bunker (interpretáu por Carroll O'Connor), quien práuticamente nun tolera a naide que nun seya un "blancu anglosaxón protestante" heterosexual y políticamente conservador, o con cualesquier inconforme cola so visión del mundu, usualmente respondiendo a verdaes incómodes soltando una pedorreta o trompetilla (cola llingua). Sicasí la so tenacidá terminaba per destruyir los sos propios argumentos llenos de malapropismos. Per otra parte, taba la so esposa Edith (interpretada por Jean Stapleton), abondo más comprensiva, anque dacuando terminaba defendiendo al so home. A pesar del tratu que usualmente recibía Edith de parte de Archie y les diferencies que teníen, en delles ocasiones amuésase que dambos se queríen fondamente.

Archie y Edith teníen una fía llamada Gloria (interpretada por Sally Struthers), quien taba casada con Michael Stivic (interpretáu por Rob Reiner), que la so mentalidá taba basada na contracultura "hippie" de finales de los años 1960, polo que s'enfrentaba constantemente con Archie (quien lo llamaba "Meathead"). Mientres la mayor parte de la serie, Gloria y Michael vivieron na residencia Bunker p'aforrar dineru, lo que dio pie por qu'Archie y Mike enfrentar ente sigo.

A finales de la temporada 1974-5, Michael se gradúa y camúdase con Gloria a la que resulta ser la casa de xuntu (la cual yera enantes propiedá de George Jefferson (interpretáu por Sherman Hemsley), quien se camudara al centru de Manhattan. Jefferson sería dende la temporada posterior el personaxe principal de la serie derivada Los Jefferson, que sería emitíu hasta 1985. En adición a esto, Archie dacuando aludía a l'ascendencia polaca de Mike (anque nel pilotu él yera irlandés), refiriéndose a él como "un tontu polacu".

Series derivaes[editar | editar la fonte]

Tou en familia dio orixe a esitoses comedies de mediaos y fines de los años 1970, empezando por Maude (1972-78, estelarizada por Bea Arthur, que'l so personaxe yera la prima de Edith, Maude llegó a tener un spin-off propiu, Bonos tiempos (1974-79). Depués en 1975 estrenóse Los Jefferson, que resultó durar más tiempu nel aire que la serie orixinal. Otra serie derivada, Gloria (1982-3) tuvo'l so orixe na secuela Archie Bunker's Place.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]