Alianza militar

De Wikipedia

Una alianza militar defínese como un alcuerdu políticu que busca l'asociación de dos o más estaos pa concentrar esfuercios al serviciu d'una conducta común de trescendencia política. El conceutu d'alianza tien de verificar una serie de condiciones. La so fonte hai de ser un tratáu internacional y el so fin la concertación de l'actuación común. Trátase, amás, d'un actu políticu que porta ciertes obligaciones recíproques.

Nel añu 480 e.C. l'emperador persa Xerxes, que los sos dominios estender dende la India hasta Asia menor, combatió contra los pequeños estaos que componíen el conxuntu de pueblos que daría llugar a la Grecia clásica. Espartanos, atenienses, tebanos y eubeos, ente otros, formaron una lliga militar que ganó a llexar persa en Salamina y dio asina empecipio'l cayente del Imperiu aqueménida. Foi la primer vegada que dellos pequeños estaos coligados vencíen a un gran imperiu.

Fundamentos de les aliances militares.[editar | editar la fonte]

A principios del sieglu XIX el xeneral prusianu Carl von Clausewitz definió la guerra como: "una continuación de la política per otros medios". Les rellaciones ente los estaos impliquen siempres l'amenaza de conflictos armaos, siquier como últimu recursu, anque xeneralmente escurren pel camín de les negociaciones. La política esterior de los estaos ye el resultáu del esfuerciu de la sociedá nacional pa controlar un mediu esternu de caltenimientu de les situaciones favorables.

Cuando la política esterior de distintes naciones conflúi sobre un mesmu aspeutu provoca una interacción que nun s'amenorga a les rellaciones ente dos úniques naciones, sinón que de la mesma repercute en tomes de posición o reacciones qu'anicien nuevos acontecimientos.

Historia[editar | editar la fonte]

Les aliances son tan antigües como la mesma historia. De siguío rellaciónense dalgunos de los exemplos más significativos:

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]