Alfredo Duhalde

De Wikipedia
Alfredo Duhalde
diputáu de Chile


ministru del Interior de Chile


senador de Chile


ministro de Defensa Nacional de Chile (es) Traducir

Vida
Nacimientu Río Bueno (es) Traducir30 de xunu de 1898
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte Santiagu10 d'abril de 1985 (86 años)
Estudios
Estudios Liceo de Aplicación (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, banquerumilitar
Llugares de trabayu Santiagu
Creencies
Partíu políticu Partíu Radical
Cambiar los datos en Wikidata

Alfredo Duhalde Vásquez (30 de xunu de 1898Río Bueno (es) Traducir – 10 d'abril de 1985Santiagu) foi un políticu chilenu que desempeñó'l cargu de vicepresidente de Chile tres la muerte del presidente Juan Antonio Ríos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Egresado de Llicéu d'Aplicación.

Militante del Partíu Radical. Electu diputáu por Llanquihue y Carelmapu (1924), pola Agrupación Departamental de Valdivia, Osorno y La Unión (1933-1937)

Nomáu ministru de Defensa Nacional pol Presidente Pedro Aguirre Cerda. Darréu electu senador l'agrupación provincial de Valdivia, Osorno, Llanquihue, Aysén, Chiloé y Magallanes (1945-1953).

Nomáu ministru del Interior pol Presidente Juan Antonio Ríos el 26 de setiembre de 1945. Asumió la Vicepresidencia pola enfermedá y posterior muerte de Ríos.

Anque dexó'l Senáu en 1945, el so cupu nun foi enllenáu por cuenta de que los sos cargos nun yeren incompatibles, polo que nun se llamó a una eleición complementaria. Una vegada termináu'l so pasu pol Gobiernu, Duhalde retornó en 1946 al yá que taba vacante, anque abandonó'l PR pa sumase al Partíu Radical Democráticu. El so periodu parllamentariu remató en 1953.

Gobiernu[editar | editar la fonte]

Alfredo Duhalde asume la Vicepresidencia de Chile el 17 de xineru de 1946 interinamente, mientres Juan Antonio Ríos caltenía'l cargu de Presidente de Chile, pero ensin poder exercer por una grave y avanzada enfermedá.

Al asumir Duhalde, los problemes cola clase trabayadora empiecen a surdir, el mesmu día de la delegación del mandu, anicióse una protesta por problemes nes pulperíes salitreras, el 22 de xineru de 1946, Duhalde fala col so ministru del trabayu, y el ministru anula totalmente la personalidá xurídica de los sindicatos de los mineros, estos llamen a un mitin na Plaza Bulnes, el 28 de xineru.

El gobiernu respuende a la protesta, morriendo 6 persones y con un gran saldu de mancaos, esto fai que'l gabinete sufra una gran crisis y la xestión de Duhalde quede opacada tres la llamada Masacre de la Plaza Bulnes.

Tres el problema, Duhalde sigue cola llinia del Presidente Ríos, quien s'atopa grave, n'el so gobiernu reabren les llinies telegráfiques y postales a Europa, que la so aición Río nun pudo terminar (Europa taba saliente de la Segunda Guerra Mundial).

Amás con ayuda de beneficencies, Duhalde llogra siguir col programa de vivienda del gobiernu anterior, amparando a dellos probes asitiaos en campamentos, sicasí les crítiques a Duhalde amontábense productu de la masacre.

Otra obra que sicasí foi cuasi totalmente fecha per Ríos, foi'l recibimientu del creitu, que dexó siguir cola CAP, que fuera inaugurada per Ríos a principiu d'añu.

El 27 de xunu de 1946 el Presidente Juan Antonio Ríos fina, aparte de causar conmoción la noticia esmoleció, yá que yera segunda vegada consecutiva qu'un mandatariu finaba nel cargu, Duhalde afita la fecha de les eleiciones p'asoceder a Ríos y llánzase a la precandidatura dientro del Partíu Radical de Chile.

Duhalde arrenuncia'l 3 d'agostu a favor del so Ministru del Interior Vicente Merino Bielich por que si ganaba nun s'abarruntara de fraude, esta idea databa dende la presidencia de Juan Esteban Montero, pa postulase internamente a la Presidencia de Chile, la so campaña representaba l'ala derechiega del PR, el partíu y la coalición se polarizaron naciendo un sector Duhaldista, finalmente'l Vicepresidente ye ganáu por Gabriel González Videla.

El 13 d'agostu d'esi añu retorna al poder, el gobiernu diba relativamente bien, pero taba desmoronando la Alministración de Ríos(anque yá morriera siguía siendo la so alministración).

Duhalde finalmente decide arrenunciar a la Vicepresidencia'l 17 d'ochobre de 1946, menos d'un mes antes de cuando tenía d'apurrir el mandu a Gabriel González Videla, quien resultó vencedor na Eleición presidencial de Chile (1946). Dexa'l mandu en manes del so Ministru Juan Antonio Iribarren.


Predecesor:
Guillermo Labarca Hubertson
Ministeriu de Defensa
10 de xineru de 1940 - 24 d'ochobre de 1940
Socesor:
Juvenal Hernández Jaque
Predecesor:
Juvenal Hernández Jaque
Ministeriu de Defensa
2 d'abril de 1942 - 7 de xunu de 1943
Socesor:
Óscar Escudero Otárola
Predecesor:
Luis Álamos Barros
Ministru del Interior
24 de setiembre de 1945 - 17 de xineru de 1946
Socesor:
Vicente Merino Bielich
Predecesor:
Juan Antonio Ríos Morales
Presidente de la República
Vicepresidente de Chile

27 de xunu - 3 d'agostu de 1946
Socesor:
Vicente Merino Bielich
Predecesor:
Vicente Merino Bielich
Vicepresidente de Chile

13 d'agostu - 17 d'ochobre de 1946
Socesor:
Juan Antonio Iribarren

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]