Alejandro Nevski

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Alejandro Nevski
Alexander Newski.jpg
Príncipe de Kiev

Vida
Nacimientu Pereslavl-Zaleski13 de mayu de 1220
Fallecimientu

Gorodets14 de payares de 1263

(43 años)
Sepultura Monasterio de Alejandro Nevski
Familia
Padre Yaroslav II de Nóvgorod
Madre Q30879239
Casáu/ada con Alexandra Brachyslavna  (1238 -
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Rúrikovich
Estudios
Llingües antiguo eslavo oriental
Oficiu
Oficiu explorador
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata
Alejandro Nevski
ANevsky.jpg
Príncipe de Kiev

Vida
Nacimientu Pereslavl-Zaleski13 de mayu de 1220
Fallecimientu

Gorodets14 de payares de 1263

(43 años)
Sepultura Monasterio de Alejandro Nevski
Familia
Padre Yaroslav II de Nóvgorod
Madre Q30879239
Casáu/ada con Alexandra Brachyslavna  (1238 -
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Rúrikovich
Estudios
Llingües antiguo eslavo oriental
Oficiu
Oficiu explorador
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata

Aleksandr Nevski (en rusu: Александр Ярославич Невский, Aleksandr Yaroslávich Nevski; Pereslavl-Zaleski, c. 1220 - Gorodéts, 14 de payares de 1263), príncipe de Nóvgorod (1236), de Kiev (1246) y de Vladímir-Súzdal (1252-1263), foi un líder rusu y santu de la Ilesia ortodoxa rusa, segundu fíu del gran duque Yaroslav II, quien gobernaba en Nóvgorod, y una devota muyer llamada Teodosia o Rostislava Mstislavna, fía de Mstislav Mstislávich el Valiente. Lluchó contra los suecos, teutonos y tártaros qu'amenaciaben Nóvgorod.

Primeres etapes de vida[editar | editar la fonte]

Nació'l 30 de mayu de 1220, poco primero de la invasión mongola, y recibió una educación de calter relixosu. Les primeres dómines de la so vida, infancia y mocedá pasar na ciudá rusa de Nóvgorod.

Siendo mozu inda, tuvo que gobernar. Ente 1235-1240 los tártaros o mongoles, al mandu de Batu Kan, afararon los estaos de Rusia. La rexón d'Alejandro, Nóvgorod, anque amenazada, salvar de la devastación causada polos tártaros, pero Alejandro tendría que lluchar contra otros enemigos que proveníen d'Occidente.

La llucha contra Suecia[editar | editar la fonte]

Nel añu 1237 el papa promulgó una bulda contra los finlandeses, que se remontaren contra'l catolicismu, y pa convertir a los rusos ortodoxos. Asina se formó un gran exércitu suecu al mandu del xenru del rei de Suecia, Birger Jarl, fundador de la ciudá de Estocolmo. En 1240 los suecos desembarcaron nel ríu Nevá.

Alejandro, enteráu de la noticia, llanzó una arenga a los sos homes:

Hermanos, somos pocos y l'enemigu ye fuerte, pero Divos nun ta na fuerza sinón na Verdá. Recordemos les palabres del Ceador de los salmos:... 'estos en carros, aquellos a caballu, y nós el nome de Dios vamos invocar'... Nun Amedranéis pol númberu de los combatientes, yá que Dios ta con nós.[1]

El 15 de xunetu de 1240 Alejandro atacó a los suecos nel Nevá y ganar. La victoria valió-y el nomatu de Aleksandr Nevski, esto ye, Alejandro del Nevá.

La guerra contra la Orde Teutónica y la batalla sobre'l xelu[editar | editar la fonte]

Dalgún tiempu dempués, la Orde Teutónica, sofitándose na mesma bulda papal, invadió les ciudaes novgorodienses de Pskov y Yúriev. Entós, la xente de Nóvgorod pidió a Alejandro Nevski que viniera empresta-yos ayuda. Alejandro atacó a los caballeros teutónicos y lliberó Pskov. En 1242, na superficie xelada del llagu Peipus (Chudskóye) los caballeros católicos y los exércitos rusos ortodoxos llucharon na "Batalla de los xelos" (Batalla del Llagu Peipus), mientres la cual Alejandro Nevski ganó a'l teutones. La recreación de la batalla constitúi la secuencia principal de la célebre película Alejandro Nevski del direutor Serguéi Eisenstein.[2]

El papa de Roma, Inocencio IV, dempués de ser derrotáu al intentar convertir pola fuerza a Rusia, unvió en 1251 a dos cardenales pa ufiertar a Alejandro Nevski la protección de Roma, pero Alejandro refugar.

Alejandro y los mongoles[editar | editar la fonte]

Muerte d'Alejandro Nevski

Dempués de la invasión mongola, los príncipes rusos fueron obligaos a allegar pa ver al Gran Batu Kan de la Horda d'Oru, obedeciendo la "invitación" que nun abarruntaba nada bonu pa los gobernantes rusos apoderaos naquellos tiempos. Alejandro Nevski tamién allegó a la llamada.

Según dizse, los príncipes siguieron un ritual según el cual teníen que pasar por ente les fogueres rituales y arrodillarse ante les estatues de los antepasaos del kan. Alejandro negóse, y arrodillado ante'l kan díxo-y: "Zar, inclino delantre ti porque Divos te honró con un reinu, pero nunca inclino ante daqué creáu pol home. ¡Namá a Dios ye a quien sirvo, adoro, reverencio y me arrodillo!" El kan dexó-y colar con vida.

Alejandro Nevski collaboró colos mongoles, actuando de mediador ente'l so pueblu y la Horda d'Oru.

En 1246 los mongoles nomar gran príncipe de Kíev y en 1251 instaurar como príncipe de Vladímir, sustituyendo al so hermanu Andrés. Como señor de Vladímir, Kíev, y Nóvgorod, fixo enforma pola unificación de los principaos del norte de Rusia.

Dende 1252 foi gran príncipe. Mientres un viaxe careció y el 14 de payares de 1263 finó en Gorodéts Volzhski.

Canonización[editar | editar la fonte]

Foi canonizáu en 1547, como san Alejandro Nevski, pola Ilesia ortodoxa rusa y el so festividá celebra'l 12 de setiembre.

Películes[editar | editar la fonte]

Serguéi Eisenstein dedicó-y una de les sos más célebres películes, Alejandro Nevski, 1938.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Andrés II
Gran príncipe de Vladímir
1252 - 1263
Socesor:
Yaroslav III






Alejandro Nevski