Aldo Braibanti

De Wikipedia
Aldo Braibanti
Vida
Nacimientu Fiorenzuola d'Arda17 de setiembre de 1922
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (17 setiembre 1922 -  18 xunu 1946)
Bandera d'Italia Italia  (18 xunu 1946 -  6 abril 2014)
Muerte Castell'Arquato (es) Traducir6 d'abril de 2014[1] (91 años)
Estudios
Llingües falaes italianu
Oficiu escritor, guionista, dramaturgupartisanu
Cambiar los datos en Wikidata

Aldo Braibanti (17 de setiembre de 1922Fiorenzuola d'Arda – 6 d'abril de 2014Castell'Arquato (es) Traducir)[2] ye un escritor, guionista y dramaturgu italianu. Intelectual «hasta'l fondu», na so vida se comenenciudu pola poesía, l'arte, el cine, la política, el teatru y la lliteratura, amás de ser un espertu mirmecólogo.

Biografía[editar | editar la fonte]

Llicenciáu en Filosofía teórica, formó parte de los partisanos italianos en Florencia (sufriendo tortures y malos tratos a manes de nazis y fascistes) y xuntóse al Partíu Comunista Italianu, convirtiéndose en miembru del comité central. En 1946 y 1947 foi unu de los organizadores del Festival mundial de la mocedá, pero en 1948 abandonó la política activa, dimitiendo de tolos sos cargos.

Estudiosu de Mirmecología, ye autor de cerámiques y colaxs, con muestres en Florencia, Oslu, Faenza, Messina, Milán y Roma, onde mora anguaño. Foi guionista de les películes Pochi stracci di sole, Il pianeta di fronte y Colloqui con un chicco di riso; en 1960 publicó los cuatro volúmenes de Il Circu (antoloxía de poesía y ensayu) y l'añu siguiente ve la lluz la so obra Guida per esposizione.

Traductor del diariu de Cristobal Colón al italianu, en 1969 editó l'antoloxía -y prigioni di Stato y na década de 1970 fíxose dramaturgu y realizador teatral de numberoses comedies, ente les que se cunten Bandi di virulentia, Llaboratoriu dell'Anticrate, L'altra ferita, Il Mercatino y Theatri epistola. Autor y presentador de numberosos programes radiofónicos, en 1979 publicó la obra Object trouvé, mientres socesivamente collabora cola revista milanesa Legenda.

En 1971 foi unu de los firmantes del llamamientu contra'l comisariu Luigi Calabresi, onde se-y acusaba d'asesinar al anarquista Pinelli.

Otres obres lliteraries de Braibanti de ciertu valor lliterariu son Impresa dei prolegomeni acratici (1988) y Un giallo o mille (1998). Nel 2000 decidió rodar el llargumetraxe Quasi niente y publicó una edición completa de les sos poesíes de 1940 a 1999. El compositor Sylvano Bussotti añadió música a dalgunos de los poemes de Braibanti.

En 2005, por causa de la so pésima condición física, dellos parllamentarios de L'Unione, ente ellos Franco Grillini y Giovanna Melandri, solicitaron pa Braibanti una pensión vitalicia, sofitándose na llei Bacchelli. El 23 de payares de 2006, el gobiernu de Prodi concedió a Aldo Braibanti una pensión vitalicia, cerrando asina, a lo menos a güeyos de la xusticia, una de les páxines más revesoses de la historia italiana.

El casu Braibanti»: procesu por «plaxu»[editar | editar la fonte]

En 1968, Aldo Braibanti foi condergáu por «plaxu», esto ye, «llaváu de celebru», delitu introducíu mientres el fascismu col códigu civil de Rocco. El códigu penal dicía lo siguiente sobre'l plaxu,

Chiunque sottopone una persona al proprio potere, in manera da ridurla in totale stato di soggezione, è punito cola reclusione da cinque a quindici anni.
Toa persona que somete otra al so poder col fin d'amenorgala a un total estáu de dependencia, va ser castigada con pena de prisión de cinco a quince años.

Homosexual declaráu, Braibanti pasó'l branu de 1960 en Como, en compañía de Piercarlo Toscani, un lletricista de 19 años. Dos años más tarde, cuando moraba en Roma, vivía con Giovanni Sanfratello, de 18 años, que conociera cuatro años antes: el mozu abandonara la so familia cuando los sos padres prohibiéron-y siguir frecuentando los círculos de la izquierda y los artísticos.

En 1964, Ippolito Sanfratello, padre de Giovanni, denunció a Braibanti por llavadura de celebru»: en realidá, según l'acusación, dambos mozos taríen apoderaos polos intelectuales, que los amenorgaríen a una especie d'esclavitú mental». El mozu Giovanni foi darréu tresferíu al manicomiu de Verona, onde foi sometíu a una serie d'electroshocks. Dempués de quince meses d'internamientu, Giovanni foi lliberáu con una serie de condiciones, ente les que taben la so residencia obligatoria en casa de los padres, amás de la prohibición de lleer llibros que tuvieren menos de cien años.[3]

Nel so defensa, Braibanti fixo notar que'l mozu decidiera siguilo de forma voluntaria y como adultu: mientres el procesu, Sanfratello acotó esta tesis, ente que Toscani declaró na so contra. Al rematar el xuiciu en 1968, Braibanti foi condergáu a nueve años de reclusión, socesivamente amenorgaos a seis y darréu a cuatro (dos fuéron-y amenorgaos por haber sío partisanu).

La condena amenó airaes reacciones en toa Italia. A favor de Braibanti movilizáronse Alberto Moravia, Umberto Eco, Pier Paolo Pasolini, Marco Bellocchio y numberosos otros intelectuales. Tamién se movilizaron los radicales de Marco Pannella. El procesu de fechu reveló rápido la so naturaleza política, desatapándose como un últimu intentu del vieyu orde social – el mesmu qu'utilizara la tema de la homosexualidá nel casu de los «Balletti verdi» –, pa imponer los sos valores frente a la creciente fola de la Revolución de 1968.

Braibanti foi escoyíu como «chivu espiatoriu», yá que yera comunista y partisanu, pero al empar por homosexual, nun periodu nel que la homosexualidá yera «indefendible», en cuanto yera una dexeneración burguesa», sobremanera a güeyos de la izquierda. Asina, la suya yera una figura indefendible, preséu pa demostrar que los comunistes taben malvando la mocedá italiana y los valores tradicionales de la familia.

Tamién hai que señalar que la llei sobre la llavadura de celebru», introducida nel códigu penal mientres el fascismu, namái produció una única condena mientres la so validez, nesti únicu casu y foi abolida darréu, ensin que fora aplicada más, gracies al encaloráu alderique que se desencadenó tres la condena. La llei foi esaniciada na sentencia del Tribunal Constitucional númberu 96 del 8 de xunu de 1981.

Nun esistía na dómina n'Italia un movimientu de lliberación homosexual que pudiera emplegar el procesu como casu emblemáticu. Dende una columna del Tempo Illustrato, Pier Paolo Pasolini fixo notar que:

Una delle cause della condanna al processo è la debolezza del Braibanti, nel senso che egli non aveva valori precostituiti, un aggancio a un sistema di vita, ad un modello culturale.
Una de les causes de la condena nel procesu ye la debilidá de Braibanti, nel sentíu de que nun tenía valores preconcebíos, una gabita a un sistema de vida, a un modelu cultural.
Pier Paolo Pasolini

El mesmu Braibanti nunca se consideró parte del movimientu gai. Nuna entrevista, Braibanti comentó que nun se consideraba una víctima y que, ente los intelectuales d'izquierda, taba especialmente próximu a Elsa Morante. Tamién comentó refiriéndose al movimientu LGBT,

Non farò mai il militante omosessuale, ma non mi piace dare un giudizio. Però penso che i movimenti gay e gli altri di questo tipo siano molto importanti, hanno la funzione di preparare molte persone che altrimenti sarebbero incapaci di inserirsi nella militanza, a sentirsi pari a coloro che credono di essere già pari e di poter combattere per la rivoluzione.
Nun voi ser nunca un militante homosexual, pero nun me gusta xulgar. Sicasí, creo que'l movimientu gai y otros d'esti tipu son bien importantes, tienen la función de preparar a munches persones que d'otra forma seríen incapaces de participar na militancia, de sentise iguales a los que yá creen que son iguales, y a poder combatir pola revolución.
Braibanti

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 31 avientu 2019.
  2. «Letteratura, è morto l'artista y partigiano Aldo Braibanti». La Repubblica. 8 d'abril de 2014. http://bologna.repubblica.it/cronaca/2014/04/08/news/letteratura_morto_aldo_braibanti-83062547/. 
  3. Cossolo, Vedi Felix. «Il casu Aldo Braibanti» (italianu). CulturaGay.it. Consultáu'l 7 de marzu de 2011.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]