Aldeasoña

Coordenaes: 41°28′21″N 4°03′22″W / 41.4725°N 4.0561111111111°O / 41.4725; -4.0561111111111
De Wikipedia
Aldeasoña
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Segovia
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde d'Aldeasoña Miguel Ángel Regidor Pérez
Nome oficial Aldeasoña (es)[1]
Nome llocal Aldeasoña (es)
Códigu postal 40235
Xeografía
Coordenaes 41°28′21″N 4°03′22″W / 41.4725°N 4.0561111111111°O / 41.4725; -4.0561111111111
Aldeasoña alcuéntrase n'España
Aldeasoña
Aldeasoña
Aldeasoña (España)
Superficie 18 km²
Altitú 833 m
Llenda con Canalejas de Peñafiel, Laguna de Contreras, Calabazas de Fuentidueña, Fuentesaúco de Fuentidueña y Membibre de la Hoz
Demografía
Población 64 hab. (2023)
- 33 homes (2019)

- 23 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.04% de provincia de Segovia
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 3,56 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
aldeasona.es
Cambiar los datos en Wikidata

Aldeasoña ye un conceyu d'España, nel norte de la provincia de Segovia, comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Tien una superficie de 18,62 km².

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

El 14 de setiembre de 1247, la llocalidá apaez mentada como L'Aldea Sonna nel Plan de distribución de rentes nel cabildru catedraliciu de Segovia.[2]

El nome propiu Sonna ye d'orixe godu, sicasí, nun se pudo determinar si correspuende al nome del so Reconquista#La repoblación repoblador o foi traíu polos primeros pobladores procedentes del norte del Duero.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu d'Aldeasoña
Escudu d'Aldeasoña

L'escudu heráldicu y la bandera que representen al conceyu fueron aprobaos oficialmente'l 26 d'abril de 2016.[3]

La composición del escudu respuende a un conxuntu d'aspeutos representativos del conceyu: el primer cuartel denota la pertenencia del conceyu a la Comunidá de Villa y Tierra de Fuentidueña, el segundu fai referencia a los afamaos cámbaros de ríu qu'abonden na llocalidá, y nel terceru fai referencia a la Asociación Cutlutral Fuentendrino por aciu la representación d'unes fueyes de prunu.

La bandera ta formada por cuatro franxes del mesmu anchor, la franxa cimera de color coloráu representa la pertenencia al Reinu d'España, la franxa de color blancu representa'l color blancu de la roca caliar qu'abonda na llocalidá, la franxa verde faer referencia a les frondosas alamees que rodena el pueblu, y la franxa inferior de color coloráu representa la pertenencia al Reinu de Castiella.

Los colores de la bandera d'Aldesoña son los del pendón que siempres utilizaron los vecinos de la llocalidá como seña d'identidá. El pendón atópase anguaño depositáu na Ilesia de Santa María Madalena, namái ye sacáu d'ellí por cuenta de procesiones y actos solemnes.

Historia[editar | editar la fonte]

Edá Media[editar | editar la fonte]

Edá Moderna[editar | editar la fonte]

Edá Contemporánea[editar | editar la fonte]

Xeografía[editar | editar la fonte]

Allugamientu[editar | editar la fonte]

La llocalidá de Aldeasoña asítiase na zona central de la península ibérica, nel estremu norte de la provincia de Segovia, tien una superficie de 18,62 km²,[4] y les sos coordenaes son 41°28′21″N 4°03′22″W / 41.47250°N 4.05611°O / 41.47250; -4.05611.

Noroeste: Canalejas de Peñafiel Norte: Laguna de Contreras Nordeste: Vivar de Fuentidueña
Oeste: Membibre de la Hoz Este: Calabazas de Fuentidueña
Suroeste: Membibre de la Hoz Sur: Fuentesaúco de Fuentidueña Sureste: Calabazas de Fuentidueña

Orografía[editar | editar la fonte]

El términu municipal ye un pandorial asitiáu a una altitú d'unos 900 m, derrotu de suroeste a nordés pol regueru d'El Focete y por dellos afluentes d'esti que formaron un fondu y zarráu valle, d'unos 80 m de desnivel, tando'l fondu del valle a una altitú d'unos 820 m.

La cota máxima ta nel altu Pedro Vela (912,5 msnm) 41°28′39″N 4°1′27″W / 41.47750°N 4.02417°O / 41.47750; -4.02417 y la mínima nel regueru del Focete (812 msnm).

Pueden apreciase los siguientes dominios morfolóxicos:

Hidrografía[editar | editar la fonte]

La zona pertenez a la cuenca hidrográfica del Duero y ye travesada en direición suroeste-nordeste pol regueru d'El Focete, afluente del ríu Duratón, nel cual desagua a pocos quilómetros, na llocalidá de Laguna de Contreras. Esti regueru tien dellos pequeños afluentes, destacando na so marxe izquierda'l regueru de Fuentendrino y el regueru Pelayo. Los manantiales son bien abondosos en tol conceyu.

Les corrientes d'agua esistente nel términu municipal tienen el so orixe na unidá hidrogeológica denomada “Pandorial de Cuéllar” (DGOH-ITGE, 1988), un acuíferu superficial de naturaleza caliar, con una estensión de 555km² y una espesura de 10 a 60 metros, que s'atopa formando pandos sobre los detritos depositaos nel Cenozoicu, pero separáu d'estos por un paquete de margas impermeables. Recibe infiltración de les precipitaciones (66 hm³/añu) y, debíu al sustratu impermeable, el fluxu soterraño ye radial y les salíes producir por manantiales na periferia (55 hm³/añu).

Nel periodu 1970-1990, la seca y l'estracción d'agua del citáu acuíferu pal cultivu de remolacha azucrera nel Pandorial de Cuéllar (Campaspero) tuvieron un impautu bien negativu nos recursos hídricos del conceyu que nun se consiguió revertir.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima de Aldeasoña ye mediterraneu continentalizado, de resultes de la elevada altitú y el so alloñamientu de la mariña, los sos principales carauterístiques son:

  • La temperatura medio añal ye de 11,40 °C con una importante oscilación térmica ente'l día y la nueche que puede superar los 20 °C. Los iviernos son llargos y fríos, con frecuentes borrines y xelaes, ente que los branos son curtios y calorosos, con máximes en redol a los 30 °C, pero mínimes fresques, superando llixeramente los 13 °C. El refrán castellanu "Nueve meses d'iviernu y trés d'infiernu" carauterizar a la perfeición.
  • Les precipitaciones añales son escases (451,60mm) pero distribuyir de manera relativamente permediada a lo llargo del añu sacante nel branu que ye la estación más seca (72,80mm). Los montes que delimitan la pandu retienen los vientos y les agües, sacante pel oeste, onde l'ausencia de grandes montes abre un pasiellu al Océanu Atlánticu pol qu'enfusen la mayoría de les precipitaciones que lleguen a Aldeasoña.
Precipitaciones per estación (mm)
Primavera Branu Seronda Iviernu TOTAL
131,70 72,80 123,10 124,00 451,60

Na Clasificación climática de Köppen[5] corresponder con un clima Csb (oceánicu mediterraneu), una transición ente'l Csa (mediterraneu) y el Cfb (oceánicu) productu de l'altitú. A diferencia del mediterraneu presenta un branu más nidiu, pero al contrariu que nel oceánicu hai una estación seca nos meses más templaos.[6]

  Parámetros climáticos permediu d'Aldeasoña nel periodu 1966-2003 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Precipitación total (mm) 44.00 39.20 30.70 Error d'espresión: Operador < inesperáu
Fonte: Ministeriu d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente. Datos de precipitación pal periodu 1966-2003 en Aldeasoña[7]

La inversión térmica ye frecuente en Aldeasoña, especialmente pel iviernu, en situaciones anticiclóniques fuertes que torguen l'ascensu del aire y concentren el pocu mugor nel valle de El Focete, dando llugar a borrines persistentes y xelaes. Esti fenómenu remata cuando al calecer l'aire que ta en contautu col suelu restablezse la circulación normal na troposfera; suel ser cuestión d'hores, pero en condiciones meteorolóxiques desfavorables la inversión puede persistir mientres díes.

Naturaleza[editar | editar la fonte]

Les carauterístiques morfolóxiques de la redolada, poles que se dan diferencies sustanciales ente unes zones y otres, redundaron nuna rica diversidá de biotopo. Los distintos tipos de vexetación acovecen distinta fauna, pero ye nel bosque galería esistente na ribera del regueru d'El Focete, onde más variedá podemos atopar.

La flora esistente nel conceyu ye típicamente mediterránea, pueden estremase trés hábitats dafechu distintos condicionaos poles carauterístiques del suelu y l'esistencia d'agua, el pandorial, el monte de ribera a la vera del ríu y los cortaos.

Salvia lavandulifolia
  • Les parés verticales que conformen esta área de cortaos y ribayos baxen dende l'altor de los pandoriales hasta'l fondu del valle. Son una unidá de roquedos con bien poca tierra y con escasez d'agua, lo que fai que xuníos a la inaccesibilidá del mesmu, esti hábitat seya bien distintu a los otros dos por cuenta de les sos singularidaes morfolóxiques. Nos cortaos abonden les oquedades, balmas, resquiebros y resaltes nos que s'establecieron especies rupícolas (que se cría nes roques) como los sedos o pampajaritos (Sedum acre, S. dasyphyllum y S. sediforme), los embelicos de Venus, té de roca, espuelilla, perexil, campanuela y milamores. Cerca de los llugares de nidificación dan especies nitrófilas (que crecen en sustratos ricos en nitróxenu) por cuenta de los escrementos de les aves, como los zapatinos de la Virxe, el pumilo, la hedra, el culantrillo de pozu y el asplenio, estos postreros buscando agua ente los resquiebros. Nes repises y balmas, onde se conforma daqué más de suelu, la vexetación ye de mayor porte, abondando arbustos y arbolucos como'l guillomo, la cornicabra, l'espín negru, la figal y el mostajo, y ellí onde puede crecer, la yerba cubre la roca.
  • Na ribera del ríu, onde se dan unos suelos más evolucionaos con gran disposición d'agua, desenvuélvese un exuberante monte de ribera o de galería compuestu por aliso, sauces, álamos, llameres, y fresnos, de forma natural hai que suma-y les especies introducíes pol home pa la so esplotación, como los chopos de crecedera rápida destinaos al aprovechamientu madereru. El sotobosque qu'acompaña a esti tipu de monte ta compuestu por especies como'l escuernacabres, sabugu, zarzamora, rosal montesa, prunu y majuelo. Na zona más cercana al ríu allúguense les especies que riquen más agua, llegando inclusive a tar en contautu con ella, nesta zona abonden xuncos, eneas, carrizus y espadañes, siempres qu'haya lluz abondo.

La fauna ye bien rica por cuenta de los distintos hábitats esistentes nel conceyu, en concretu, les aves destaquen sobre'l restu.

Cangrejo señal
  • Nel ríu son escasos los pexes, non obstasnte, ye abondosu'l cangrejo señal, especie introducida pol home, que sustituyó al cámbaru de ríu autóctonu tan abondosu n'otres dómines.
  • La colonia d'aves ye bien importante, distribuyéndose polos distintos hábitats que se dan nel parque: cortáu, pandorial y fondu del cañón.

Los cortaos son utilizaos por munches especies d'aves pa nidificar. Son na so mayoría aves de presa, destacando elel ferre pelegrín, el peñerina vulgar, y l'uxu real. Xunto a les aves de presa hai córvidos como la grajilla y la chova piquirroja y paseriformes como'l avión roqueru, el roqueru colloráu, el roqueru solitariu y el colirrojo carbonizu.

Nos pandoriales reparen aves esteparias como la perdiz colorada, la cogujada común y montesina, la totovía y la calandria común. Tamién s'atopen paniegues y malvises naquellos llugares con más vexetación onde tamién podemos atopar l'autillo, el miagón, el cárabo y l'uxu chicu, según la palombu torcaz, la tórtola europea y el rabilargo.

La riqueza vexetal del monte de galería apurre una riqueza faunística relevante. Hai mierlos, pinzones, ruiseñores y raitanes que s'alimenten nel suelu y nos árboles. Tamién se reparen les papudes, pitos reales, agateadores comunes y trepadores azules que s'alimenten sobre los tueros de los árboles, ente que poles copes tán los mitos, carboneros y herrerillos, tamién podemos atopar aves como los xilgueros, los escribanos y les filomenes. Ente les que busquen el so alimentu nel agua atopen el martín pescador y el mierlu acuáticu, ente que les que nidifican nos carrizos de la vera son el carricero común, la llavandera blanca y cascadeña. Nes agües del ríu vense, sobremanera pel iviernu, ánades reales, cercetas, mabees y garces.

Demografía[editar | editar la fonte]

El conceyu, que tien una superficie de 18,62 km²,[4] cuenta según el padrón municipal pa 2017 del INE con 57 habitantes y una densidá de 3,06 hab./km².

Evolución demográfica d'Aldeasoña
200020022004200620082010201220142016
1069782817674676763
(Fonte: INE)

La población de Aldeasoña foi esperimentando un importante descensu dende va años debíu al éxodu rural, especialmente significativu foi'l periodu de 1960 a 1980, en que s'amenorgó a menos de la metá'l so númberu d'habitantes por cuenta de la emigración escontra les grandes ciudaes, especialmente Madrid y Valladolid. Sicasí, a partir de los años ochenta, esti descensu se desacelera debíu principalmente al amenorgamientu del ritmu migratoriu.

Gráfica d'evolución demográfica d'Aldeasoña ente 1842 y 2017

     Población de derechu (1842-1897, sacante 1857 y 1860 que ye población de fechu) según los censos de población del sieglu XIX.[8]      Población de derechu (1900-1991) o población residente (2001) según los censos de población del INE.[8]      Población según el padrón municipal de 2011[9] y de 2017 del INE.

El xentiliciu de los habitantes de Aldeasoña ye «aldeasoñano» o «aldeasoñense», sicasí, históricamente, los habitantes de Aldeasoña fueron conocíos tamién como «cangrejeros» por cuenta de la bayura del cámbaru de ríu nos regueros qu'atreviesan el so términu municipal.

Economía[editar | editar la fonte]

Les principales actividaes económiques del conceyu son l'agricultura, destacando'l cultivu del cebera, y la ganadería, anguaño n'esclusiva de ganáu ovín de raza churra.

Usu del suelu - 2000-2010 (Hai)
Chopu y Alámo 35,41 1,91 %
Coníferes 20,56 1,11 %
Coníferes aosciadas con otres frondosas 9,5 0,51 %
Cultivos herbales en regadío 125,79 6,78 %
Improductivu 10,12 0,55 %
Llabor en secanu 1227,05 66,12 %
Carba 2,93 0,16 %
Carba acomuñada con coníferes 17,63 0,95 %
Otres frondosas 7,18 0,39 %
Pacional 26,38 1,42 %
Pacional-Carba 372,18 20,05 %
Viñéu en secanu   1,20 0,06 %
Total 1855,93 100 %
Fonte: Ministeriu d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente[10]

Infraestructures y equipamientos[editar | editar la fonte]

La principal carretera del conceyu ye la  SG-P-2131 , una carretera llocal d'importancia provincial que xune Adrados cola carretera Sepúlveda-Peñafiel pasando por Laguna de Contreras. La segunda carretera n'orde d'importancia ye la  SG-V-2132 , una carretera llocal d'importancia vecinal que coneuta Vegafría con Aldeasoña pasando por Membibre de la Hoz. Dambes carreteres formen parte de la rede de carreteres[11]de la Diputación Provincial de Segovia.

Cultura[editar | editar la fonte]

Asociaciones culturales[editar | editar la fonte]

Nel añu 1998, creóse la Asociación Cultural Fuentendrino que'l so oxetu ye la promoción d'actividaes culturales, lúdiques y deportives en Aldeasoña.

En Aldeasoña tamién esiste una asociación de muyeres integrada na Federación Nacional de la Muyer Rural, que los sos fines nun son puramente culturales, que participa viviegamente en toles actividaes desenvueltes nel conceyu dientro d'esi ámbitu.

Actividaes culturales[editar | editar la fonte]

  • Selmana cultural
  • Conciertu añal de música clásica

Alministración[editar | editar la fonte]

El Conceyu d'Aldeasoña ye la institución que s'encarga del gobiernu del conceyu de Aldeasoña, perteneciente a la provincia de Segovia, (Castiella y Lleón, España).

El consistoriu ta presidíu pol alcalde d'Aldeasoña que, dende 1979, ye escoyíu democráticamente por sufraxu universal. Anguaño ostenta dichu cargu Miguel Ángel Regidor Pérez, del Partíu Popular, quien ocupa'l cargu dende 2003, añu nel que ganó les Eleiciones municipales per primer vegada.

El conceyu tien see na Casa consistorial de Aldeasoña, un edificiu allugáu nel númberu 1 de la Plaza de la Constitución del conceyu.

Servicios[editar | editar la fonte]

Los conceyos, en función de la so población, tienen qu'emprestar una serie de servicios. Los conceyos como Aldeasoña, con una población inferior a 5.000 habitantes, tienen d'emprestar los siguientes:[12]

  • Allumáu públicu
  • Campusantu
  • Recoyida de residuo
  • Limpieza viaria
  • Suministru domiciliariu d'agua potable
  • Alcantarelláu
  • Accesu a los nucleos de población
  • Pavimentación de les víes públiques

La Diputación Provincial de Segovia coordina la citada prestación de servicios por aciu la prestación direuta o la implantación de fórmules de xestión compartida al traviés de consorcios, mancomunidaes o otres fórmules.

Presupuestu[editar | editar la fonte]

El Presupuestu Añal del Conceyu d'Aldeasoña ye'l documentu financieru que permedia ingresos públicos y gastu públicu nel añu fiscal. El presupuestu constitúi la espresión cifrada, conxunta y sistemática de les obligaciones (gastos) que, a lo más, pueden reconocer y los derechos (ingresos) que prevean liquidar mientres el correspondiente exerciciu (añal).

Presupuestu añal del Conceyu d'Aldeasoña (2015)
Ingresos Gastos
1 Impuestu direutos 26 900 1 Gastos de personal 25.110
2 Impuestos indireutos 2500 2 Gastos corrientes en bienes y servicios 55.950
3 Tases, precios públicos y otros ingresos 13 400 3 Gastos financieros 300
4 Tresferencies corrientes 21 860 4 Tresferencies corrientes 0
Operaciones corrientes 86 560 Operaciones corrientes 81 360
5 Enayenadura d'inversiones reales 300 5 Inversiones reales 16.750
6 Tresferencies de capital 13 000 6 Tresferencies de capital 0
Operaciones de capital 13 300 Operaciones de capital 16 750
Operaciones non financieres 99.860 Operaciones non financieres 98 110
7 Activos financieros 100 7 Activos financieros 0
8 Pasivos financieros 0 8 Pasivos financieros 1850
Operaciones financieres 100 Operaciones financieres 1850
Total ingresos 99.960 Total gastos 99 960
Fonte: Ministeriu de Facienda y Alministraciones Públiques.[13]

El conceutu de delda viva contempla namái les deldes con caxes y bancos relatives a creitos financieros, valores de renta fixa y préstamos o creitos tresferíos a terceros, escluyéndose, poro, la delda comercial. Ente los años 2008 a 2014 el Conceyu d'Aldeasoña nun tuvo delda viva.[14]

Conceyales[editar | editar la fonte]

Los conceyales del Conceyu de Aldesoña escoyer por sufraxu universal n'eleiciones celebraes cada cuatro años. El sistema D'Hondt ye'l procedimientu de conversión de votos n'escaños que s'utiliza n'España, pa partir los conceyales de los conceyos, de manera aproximao proporcional a los votos llograos poles candidatures.

Eleiciones municipales en Aldeasoña (1979-2015)
Partíu políticu 2015[15] 2011[16] 2007[17] 2003[18] 1999[19] 1995[20] 1991[21] 1987[22] 1983[23] 1979[24]
Partíu Popular (PP) 75,61% 2 78,57% 3 57,35% 1 89,55% 1 71,11% 2 34,21% 1 64,77% 5 - - - - - -
Alianza Popular (AP) - - - - - - - - - - - - - - 53,21% 5 15,00% 0 - -
Unión de Centru Democráticu (UCD) - - - - - - - - - - - - - - - - - - 61,22% 5
Candidatura Independiente d'Aldeasoña (CIA) - - - - - - - - - - 57,02% 4 - - - - - - - -
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE) 19,51% 1 10,71% 0 36,76% 0 - - - - - - - - - - 52,50% 5 - -
Fonte: Ministeriu del Interior.

El plenu municipal ye un órganu de gobiernu integráu por tolos conceyales so la presidencia del alcalde, la composición actual del plenu del Conceyu d'Aldeasoña ye la siguiente:

Conceyales del Conceyu d'Aldeasoña
Alcalde Miguel Ángel Regidor Pérez PP
Conceyal María Yolanda de Dios Hernansanz PP
Conceyal Marcial Parra Arranz PP
Fonte: Ministeriu del Interior.

Ente les atribuciones del plenu destaquen les siguientes: escoyer y destituyir al alcalde, controlar y fiscalizar los órganos de gobiernu municipales, aprobar la plantía de personal y les bases pa la previsión de los puestos de trabayu, aprobar y modificar los presupuestos, aprobar los planes urbanísticos, etc.

Alcalde[editar | editar la fonte]

L'alcalde de Aldeasoña ye escoyíu polos conceyales o polos vecinos nos términos qu'establez la llexislación eleutoral xeneral.

  • Eleición indireuta. El métodu de llistes abiertes (población < 250 habitantes) consiste n'escoyer un determináu númberu de candidatos nuna papeleta onde figuren los candidatos de tolos partíos, finalmente, los candidatos más votaos son nomaos conceyales y escueyen al alcalde, que nun tien por que ser el candidatu más votáu.
  • Eleición direuta. Nes eleiciones municipales de 2003 y 2007, l'alcalde escoyer por aciu el réxime de conceyu abiertu (población < 100 habitantes). Nesti réxime, los vecinos escueyen al alcalde direutamente por mayoría.
Alcaldes del Conceyu d'Aldeasoña (1979-2015)
Alcalde Entamu del mandatu Fin del mandatu Partíu políticu
Edmundo Hernando de Dios 1979 1983 Unión de Centru Democráticu (UCD)
José Antonio Hernando Colorado 1983 1984 Partíu Socialista Obreru Español (PSOE)
Celestino Lázaro González 1984 1987 Partíu Socialista Obreru Español (PSOE)
Marcelino de Dios García 1987 1991 Alianza Popular (AP)
Benignu Colorado Gil 1991 1995 Partíu Popular (PP)
Donato Parra Samaniego 1995 1999 Candidatura Independiente d'Aldeasoña (CIA)
Benignu Colorado Gil 1999 2003 Partíu Popular (PP)
Miguel Ángel Regidor Pérez 2003 - Partíu Popular (PP)
Fonte: Ministeriu del Interior.

El métodu d'eleición d'Alcalde ta condicionáu pol tamañu del conceyu yá que la Llei establez métodos distintos en función de la población.

Monumentos y llugares d'interés[editar | editar la fonte]

Patrimoniu Arqueolóxicu[editar | editar la fonte]

Patrimoniu Arquiteutónicu[editar | editar la fonte]

Patrimoniu Industrial[editar | editar la fonte]

  • Molín de Valdeildo
  • Fábrica de farines
  • Molín de Los Plátanos

Patrimoniu Etnolóxicu[editar | editar la fonte]

  • Llagar rupestre
  • Llagar de viga
  • Bodegues

Patrimoniu Natural[editar | editar la fonte]

Fiestes[editar | editar la fonte]

Hermanamientos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Cuéllar Lázaro, 2007, p. 46.
  3. Xunta de Castiella y Lleón (ed.): «ALCUERDO del Plenu del Conceyu d'Aldeasoña (Segovia), de 26 d'abril de 2016, pol que s'aprueba l'Escudu Heráldicu y Bandera Municipal.». Boletín Oficial de Castiella y Lleón nᵘ 167 de 30 d'agostu de 2016.
  4. 4,0 4,1 Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Población, superficie y densidá por conceyos - Segovia». Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'ochobre de 2013.
  5. Critchfield, H.J.. University of Idaho (ed.): «Criteria for classification of major climatic types in modified Köppen system» (inglés). Xeneral Climatology. Prentice Hall. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de setiembre de 2009. Consultáu'l 25 de payares de 2015.
  6. Axencia Estatal de Meteoroloxía, Atles climáticu ibéricu
  7. Ministeriu d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente (Programa SIGA) (ed.): «Promedios mensuales - Aldeasoña, ESP». Consultáu'l 23 de payares de 2015.
  8. 8,0 8,1 Institutu Nacional d'Estadística (España) (ed.): «Alteraciones de los conceyos nos Censos de Población dende 1842 - Aldeasoña».
  9. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Cifres oficiales de población resultantes de la revisión del Padrón municipal a 1 de xineru de 2011».
  10. Ministeriu d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente (Programa SIGA) (ed.): «Mapa de cultivos - Aldeasoña, ESP». Consultáu'l 4 d'avientu de 2015.
  11. «Rede Provincial_de_carreteres_2013.pdf Catálogu de la rede de carreteres locales de la Diputación Provincial de Segovia».
  12. «Ley 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Réxime Llocal. Títulu 2. Capítulu 3.».
  13. Ministeriu de Facienda y Alministraciones Públiques (ed.): «Accesu a datos presupuestarios de les alministraciones locales». Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'agostu de 2013.
  14. Ministeriu de Facienda y Alministraciones Públiques. Delda Viva de les Entidaes Llocales
  15. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 2015». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  16. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 2011». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  17. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 2007». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  18. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 2003». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  19. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 1999». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  20. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 1995». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  21. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 1991». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  22. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 1987». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  23. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 1983». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.
  24. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos eleiciones municipales Aldeasoña 1979». Consultáu'l 9 d'avientu de 2015.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Artículo[editar | editar la fonte]

Llibros[editar | editar la fonte]

  • Hernansanz Navas, Justo (1985). Fuentidueña y la so alfoz: notes históricu-arqueolóxiques. Autoedición. ISBN 978-84-398-4817-2.
  • Villar García, Luis-Miguel (1990). Documentación medieval de la Catedral de Segovia (1115-1300). Salamanca: Ediciones Universidá de Salamanca, Ediciones Universidad de Deusto. ISBN 84-7481-601-7.
  • Herrero Hernánsanz, César (2006). Guía cultural de Fuentidueña y rutes culturales de Castiella. Autoedición. ISBN 978-84-611-1366-8.
  • Cuéllar Lázaro, Juan (2007). Fuentidueña: comunidá de villa y tierra. Alcobendas: Real del Catorce, S.L.. ISBN 978-84-935572-4-9.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]