Al Jazeera

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Al Jazeera
Sitiu web aljazeera.net
Disponibilidá
Satélite
Bandera d'España Movistar+ Canal 117
Cable
Bandera del Reinu Xuníu Virgin Media Canal 831
Bandera de Países Baxos Ziggo Canal 784
Bandera de Israel Hot Canal 137
Bandera d'España Euskaltel Canal 953
Bandera de Chile Telefónica del Sur Canal 139
Bandera d'España Vodafone TV Canal 209
Bandera d'Arxentina Cablevisión (Arxentina) Canal 553
Bandera d'Arxentina TeleRed (Arxentina) Canal 613
Bandera de Méxicu izzi Telecom Canal 182
IPTV
Bandera d'España Orange TV Canal 37
Bandera d'España Movistar+ Canal 117
Bandera del Reinu Xuníu TalkTalk TV Canal 581
Bandera de Méxicu Totalplay Canal 632
Bandera de Colombia ETB Canal 281
Cambiar los datos en Wikidata

Al-Jazeera (n'árabe: الجزيرة,  al-jazyrah, pronunciáu Alyazira, la islla o la península, n'alusión a la península arábiga) ye una canal de televisión per suscripción internacional fundada en 1996 pol gobiernu de Qatar. Orixinalmente gratuita y sostenida pol gobiernu (la familia real qatarina), la emisora adulces empezó a cobrar polos sos servicios ya independizóse económicamente, como se pretendía dende la so creación. Ye la principal canal de noticies del mundu árabe y uno de los más importantes del mundu con una audiencia cimera a los 270 millones de llares.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

A partir de los atentaos del 11 de setiembre de 2001 contra Estaos Xuníos, Al Jazeera cobró fama nel mundu occidental como canal d'espardimientu privilexáu de los mensaxes d'Osama bin Laden y otros miembros de la rede Al Qaeda. Esta distinción valió-y a la cadena árabe un contratu de exclusividad n'Occidente cola cadena de noticies estauxunidense CNN; el contratu viénose embaxo meses dempués tres una disputa.

La televisora afirma ser la única canal de televisión políticamente independiente en Cercanu Oriente y el mundu árabe. La so tónica llegó a fadiar en repitíes ocasiones al gobiernu estauxunidense, que siquier nuna ocasión pidió al gobiernu de Qatar tomar cartes nel asuntu, pero en devanéu.

Nel Iraq posterior a la guerra de 2003, el gobiernu llocal, sosteníu por Estaos Xuníos, vetó a Al Jazeera en delles ocasiones. Amás, la monarquía saudina recibe frecuentes crítiques d'Al Jazeera, lo que fai qu'esta cadena de televisión nun seya vista con bonos güeyos por ésta.

Pol so calter independiente, Al Jazeera últimamente recibió numberoses crítiques mientres les protestes nel mundu árabe, por tresmitir ensin censura tou lo que pasaba.

La rede d'A el-Jazeera[editar | editar la fonte]

Al Jazeera tien una serie de canales temáticos amás de la so emblemática canal de noticies n'árabe. La rede d'Al Jazeera inclúi:

Al Jazeera
La canal orixinal de la cadena qu'emite 24 hores de noticies n'árabe
Bein Sports Arabia
Versión deportiva de la canal (llanzáu en 2003). Tien delles cadenes hermanes:
Al Jazeera Deportes +1
Tuvo una gran audiencia por cuenta de que tuvo na so programación partíos de la Lliga Española. Foi llanzáu en 2004.
Al Jazeera Deportes +2
Canal deportiva de pagu. Emite la Copa UEFA, la Lliga Española y la Lliga Italiana.
Al Jazeera Deportes +3
Canal deportiva con comentarios n'Inglés.
Al Jazeera Deportes HD
Llamáu tamién “Al Jazeera Deportes +4”. Emite conteníu en alta definición. Tresmite la Copa UEFA nesi formato.
Al Jazeera Mobasher («Al Jazeera en direutu»)
Llanzada'l 15 d'abril de 2005, esta señal emite conferencies en vivu y en direutu ensin edición, comentarios o intervenciones de periodistes o comentaristes. La señal tamién utiliza subtítulus cuando se precisa traducción. Ye similar a canales como C-SPAN o Parllamentu de BBC. Ye'l primeru del so tipu nel mundu árabe.
JeemTV
Puesta nel aire'l 9 de setiembre de 2005, esta señal d'Al Jazeera ta dirixida a neños ente 3 y 15 años d'edá. Ta disponible en dellos países del Oriente Mediu y delles partes d'Europa.
Al Jazeera n'inglés
La señal n'inglés d'Al Jazeera emite 24 hores de noticies nesi idioma. Los sos estudios principales tán na ciudá de Doḥa, capital de Qatar. Ye la cadena hermana de la señal n'árabe d'Al Jazeera. La canal tresmite noticies, analises, documentales, alderiques, actualidá, negocios y deportes. Foi llanzáu'l 15 de payares de 2006.
Al Jazeera English ye la primer canal de noticies n'inglés con sede nel Mediu Oriente.
Al Jazeera Documentales
Canal de la rede Al Jazeera qu'emite documentales relativos preferentemente al Mediu Oriente. Foi llanzáu'l 1 de xineru de 2007. La canal señala que produz el 15% del so conteníu, ente que'l restu de los documentales llograr d'otres producturas árabes y d'otros países alredor del mundu.
beIN Sport
Rede de canales de televisión per cable y satélite deportivos.
Al Jazeera América
La señal emite noticies en EE. UU.
Al Jazeera Balkans
Canal de la rede Al Jazeera qu'emite noticies dende Sarajevo, Bosnia y Herzegovina. Foi llanzáu'l 11 de payares de 2011; tresmite noticies n'idioma bosniu, croata y serbiu.

Crítiques y acoso[editar | editar la fonte]

Al Jazeera foi vetada en Xordania, Siria, Kuwait, Arabia Saudita y Arxelia.

N'España[editar | editar la fonte]

Tayseer Allouni, corresponsal d'Al Jazeera n'España, foi deteníu en 2003 y condergáu pola Audiencia Nacional so acusaciones de pertenecer a Al Qaeda. Osama bin Laden concedió-y una entrevista esclusiva nel 2001 mientres la guerra contra Afganistán, que foi tresmitida por Al-Jazeera. Tomar de videu de la entrevista usar mientres el xuiciu como prueba de la rellación de Allouni con Al Qaeda. Foi puestu en llibertá baxu arrestu domiciliariu el 7 d'ochobre de 2006 por cuenta del so estáu de salú. Allouni foi condergáu'l 26 de setiembre de 2005 a siete años de prisión por ser un serviciu de mensaxería financiera d'Al Qaeda.[2]

N'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

N'Estaos Xuníos, Al Jazeera foi calificada como un preséu de propaganda de los terroristes arriendes del espardimientu de los mensaxes en videu apurríos por Osama bin Laden y l'entrevista qu'esti postreru concediera a Tayseer Allouni. El gobiernu norteamericanu diz qu'A'l Jazeera tien un puntu de vista parcializado y pa compensalo abrió una canal de noticies en llingua árabe, Al Hurra, que tresmite dende Arabia Saudita.

El 22 de payares de 2005 el diariu británicu Daily Mirror reveló tener un memorándum de la trescripción d'una conversación ente Tony Blair y George W. Bush, na cual Blair trataba de persuadir a Bush de que non bombardeara les oficines centrales d'Al Jazeera en Qatar, un país aliáu d'Estaos Xuníos y onde esti país tien bases militares. Esti postreru incidente reabrió la polémica sobre los bombardeos a les oficines d'Al Jazeera en Kabul nel 2001 y en Bagdag nel 2003, que suponíase que fueren accidentales.

El bombardéu a la oficina d'Al Jazeera asocedió díes previos a la entrada de les fuercies d'Estaos Xuníos a la capital iraquina mientres la Segunda Guerra del Golfu. Les instalaciones de la emisora fueron algamaes por una bomba "intelixente". Nel ataque morrió unu de los emplegaos de la cadena.

Siria[editar | editar la fonte]

Al-Jazeera foi acusáu de cobertoria inxusta a los acontecimientos en Siria mientres el conflictu armáu que s'empecipió en 2011. La canal d'informes foi descritu principalmente como propaganda en sofitu de los terroristes, ente que'l gobiernu siriu ye demonizado. El diariu llibanés As-Safir citó estractos d'entrevistes, que suxuren que personal de la canal viviegamente entrenó dellos testigos y fabricó delles víctimes de persecución per parte del gobiernu de Siria. Fuentes suxuren qu'A el-Jazeera convirtióse n'oxetu de la política agresiva del emir de Qatar nel estranxeru, que sofita a los terroristes en Siria y esixe una intervención militar nel país.[3]

En marzu de 2012, los corresponsales d'Al Jazeera Ali Hashim y otros dos arrenunciaron a los sos puestos de trabayu por cuenta de les oxeciones sobre l'informe del conflictu. Informóse qu'A el-Jazeera pagó $ 50.000 pa los teléfonos de contrabandu y ferramientes de comunicación per satélite pa los terroristes en Siria. Hashim dixo: "La canal foi a asumir una postura comenenciosa, taba mintiendo con tolos detalles de los informes sobre la revolución siria".[4]

Ahmad Ibrahim, quien ye responsable de la cobertoria d'A el-Jazeera en Siria, ye l'hermanu d'un prominente miembru del "Conseyu Nacional Siriu". Infórmase qu'A el-Jazeera prime a los sos periodistes a utilizar el términu "mártir" pa referise a los terroristes sirios muertos, pero non a les fuercies progubernamentales.[5]

Planes futuros[editar | editar la fonte]

Los planes futuros de la cadena Al Jazeera son: llanzar una cadena de noticies n'urdú, empobináu a persones de Paquistán ya India, según acomuñar con medios locales pa la creación d'una canal n'español empobináu a un públicu hispanu. Tamién entama llanzar un diariu internacional en llingua árabe.

Notes[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]