Ahmose-Meritamón

De Wikipedia
Ahmose-Meritamón
Esposa del dios

Vida
Nacimientu 1525 de edC
Muerte Tebes1504 de edC (20/21 años)
Sepultura Deir el-Bahari (es) Traducir
Familia
Padre Amosis I
Madre Ahmose-Nefertari
Casada con Amenofis I (es) Traducir
Hermanos/es
Pueblu Dinastía XVIII d'Exiptu
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Ahmose-Meritamón, reina de la dinastía XVIII exipcia, bien pocu conocida.

Yera la hermana y la Gran Esposa Real del segundu rei d'esta dinastía, Amenhotep I y, por tanto, fía del faraón Amosis I y de la reina Ahmose-Nefertari. Paez ser que tenía delles hermanes mayores, pero nenguna d'elles casaríase col so hermanu por cuenta de que morrieron primero qu'ésti asumiera'l tronu.

Ahmose-Meritamón ocupó'l cargu de Esposa del dios y foi la eterna y silenciosa acompañante del so home, pero, pa desgracia so, nun pudo traer al mundu nengún renuevu conocíu que llegara a edá adulta y pudiera asoceder al so padre. Quiciabes por ello Amenhotep "castigó" a la so esposa a nun apaecer en tantos documentos históricos, sorprendiendo a los exiptólogos que siempres tea xunto al rei en cuenta de la so muyer, la so madre la gran reina Ahmose-Nefertari.

Por ello, a la muerte de Amenhotep I ocupó'l tronu Thutmose I, que bien podía ser un fíu del difuntu con una esposa secundaria o bien baxar per otra vía de la familia de Ahmose. Cuando morrió la reina Ahmose-Meritamón (ignoramos si foi antes o dempués que'l so home), foi soterrada nuna tumba entá por afayar, pero la so momia acabaría per llegar al escondederu de DB320, pa ponela a salvo de los saquiadores de tumbes. Y ellí foi onde s'atopó a finales del sieglu XIX, siendo'l so sarcófagu doble de madera policromada unu de los más bellos d'aquel máxicu llugar onde s'atopaben reis, reines, príncipes, princeses y sacerdotes.

Por más que munches fontes afirmen qu'Amenhotep I nun tuvo casáu con Ahmose-Meritamón, y que la so gran esposa real yera una tal Ahhotep II, esta información ye incierta, pos nun esiste nenguna Ahhotep que viviera entós daquella na familia real. Foi Ahmose-Meritamón la segunda reina de la XVIII Dinastía.

Giovanni Belzoni, cuando taba trabayando en Karnak, en 1817, afayó un gran fragmentu d'una estatua colosal de Ahmose-Meritamón, en piedra caliar. La estatua curiar nel British Museum.[1]

Ahmose-Meritamón
en xeroglíficu
<
iaH
F31s
imn
n
mriit
>
{{{3}}}


Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]