Agrupación Deportiva Almería

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Datos xenerales
Fundación 1971
Desapaición 1982
Instalaciones
Estadiu Municipal Juan Coloraes
Inauguración 1976
Uniforme
Kit left arm white stripes.png
Kit body whitestripes.png
Kit right arm white stripes.png
Kit shorts.svg
Titular
Kit left arm.svg
Kit body.svg
Kit right arm.svg
Kit shorts.svg
Alternativu
Cabera temporada
[editar datos en Wikidata]

La Agrupación Deportiva Almería yera un club de fútbol español, de la ciudá de Almería na Provincia d'Almería. Fundáu en 1971 y, tres 11 años d'historia, sumió a finales del branu de 1982 por causa de los problemes económicos qu'abasnaba.

Ente los sos llogros destaquen les 2 temporaes que tuvo'l club na Primer División d'España, ente los años 1979 y 1981. Amás, Juan Coloraes, quien yera capitán del equipu, ye unu de los pocos xugadores que pasó por toles categoríes nacionales con un mesmu equipu: Rexonal, Tercera División, Segunda B, Segunda y Primer.

Historia[editar | editar la fonte]

La Agrupación Deportiva Almería fundóse'l 14 de xunu de 1971 pola collaboración de tres clubes modestos de Almería: Plus ultra CF, UD Pavía y CD Arenas.

Empezó na categoría de Rexonal Preferente Andaluza, ocupando la plaza qu'ostentaba la O.D. Pavía en dicha competición, tomando amás la mayoría de los sos xugadores ya incorporando otros procedentes sobremanera del Plus ultra C.F. y tamién del C.D. Arenas.

Ascensu a tercera[editar | editar la fonte]

Na so primer temporada de vida la AD Almería dexa un rexistru pa la historia: 21 victories consecutives y 29 xornaes ensin perder. La racha namái se rompre nel postreru partíu de Lliga, cuando los almerienses, col títulu nel bolsu escontra selmanes cayen en Loxa.

L'ascensu a Tercera División pasa por una eliminatoria col campeón del otru grupu andaluz, el San Fernando. Coloraes abrió'l camín con un gol en terrenal gaditano y Goros evitó na vuelta que'l pulsu acabara na prórroga, col tantu del empate a unu final. Na so primer temporada en Tercera División consiguen un sestu puestu, y tan solo el primera y segundu clasificáu marquen más goles que los almerienses.

El primer mes de Lliga de la temporada 1973-74 define a los dos grandes candidatos al títulu: la AD Almería y el Recreativu d'Huelva. Los almerienses nun llogren consiguir el títulu por cuenta d'una alliniación indebida en Xaén. Perdíu l'ascensu directu, a la AD Almería quéda-y la vía de la promoción. El so rival va ser el Córdoba CF. L'ascensu complicar col 3-1 nel partíu d'ida en L'Arcánxel. El gol de Coloraes da esperances. El domingu 16 de xunu de 1974 xugábase'l partíu de vuelta. Belmonte, Unamuno y Coloraes llograron colos sos goles remontar el marcador de la ida. Mientres siete minutos, miles d'aficionaos ver en Segunda División. Hasta que, a diez minutos del final, el Córdoba marca y fuerza la prórroga, onde'l conxuntu almeriense encaxa un segundu tantu y despídese del ascensu.

Na temporada 1974-75, con una directiva anovada, el Almería xuégase'l descensu na última xornada. Los visitantes empaten en dos causes. La victoria 4-2 dexa a los roxiblancos disponer d'otra oportunidá pa salvase. Na promoción ganen 6-0 y consiguen la permanencia.

Enrique Alés ye l'entrenador na temporada 1975-76. La plantiya anovar al completu. L'equipu pon segundu na xornada 8. Nun hai forma d'algamar al Real Xaén nel lideralgu. De nuevu escápase l'ascensu directu y hai que xugar la eliminatoria. El rival de los almerienses va ser el Terrassa FC. El 20 de xunu de 1976, ante más de 20.000 espectadores, la AD Almería llogra, nel campu del Terrassa, un empate a unu. La ilusión del ascensu dir tres conocer una noticia que dexa plasmaos a los almerienses: el Comité de Competición estudia la denuncia presentada a otru día del partíu pol Terrassa por una alliniación indebida de la AD Almería. El xugador denunciáu ye'l porteru Fierro, que fuera alliniáu en 37 partíos de Lliga, 3 de Copa y l'ida de la promoción. El fallu anuncia'l vienres d'esa mesma selmana: dar la eliminatoria por perdida a la AD Almería.

La noticia provoca una multitudinaria manifestación d'aficionaos poles cais almerienses. Parten escontra Madrid dellos autocares y, a la mañana siguiente, la protesta treslladar hasta les puertes de la Federación. El Comité d'Apelación, dos semana más tarde, ratifica la sanción.

Camín de Segunda[editar | editar la fonte]

El 5 de setiembre de 1976 consíguese la primer victoria nel acabante estrenar Estadiu Franco Navarro. Na primer xornada de Lliga los almerienses imponer al Ximnásticu de Melilla por 3-1. Na quinta xornada'l Sevilla Atléticu llévase siete goles. El Almería ye líder en solitariu tres los diez primeres xornaes.

Los roxiblancos proclámense campeones d'iviernu en goliando al Mérida Industrial el 7 de xineru de 1977. Dos almerienses, Coloraes y Polu, roblen los goles que ganen al Murcia esi mesmu mes.

Les derrotes en Xerez y Ceuta descuelgan al equipu de la cabeza. El Murcia escapar en solitariu, yera l'únicu billete posible para Segunda división. Agora l'oxetivu ye colase na Segunda B, de nueva creación. L'empate en casa col Alxecires CF provoca una agua d'oxetos. Les relaciones ente la plantiya y el club entérriense.

La directiva reacciona y anuncia la torna de Enrique Alés al banquín primero que remate la temporada. La tercer posición final ye'l billete pa salir de la Tercera División, el Almería xube a Segunda B.

La temporada 1977-78 empieza con una racha de victories. En seis jornada, cinco triunfos y un empate. El lideralgu llega en venciendo nel Sánchez Pizjuán al Sevilla Atléticu y solo perderíase la xornada siguiente en perdiendo en Alxecires.

El 23 d'abril de 1978, un millar de siguidores almerienses tomen les graes del Estadiu xerezanu "Marqués de Domecq". La AD Almería ta a un pasu de la Segunda División . Enrique Alés nun fai sustituciones nel once que llograría l'ascensu esi mesmu día: Marcu; Paniagua, Mantecón, Rocamora, Pinu; Mendoza, Unamuno, Martínez, Jeromo; Coloraes y Gregorio.

Los homenaxes enllargar mientres tres semana, hasta'l final de la Lliga. El 4-0 al Mallorca ye la brillosa clausura a la temporada.

Ascensu a primer: campeones con Maguregui[editar | editar la fonte]

Tres la dimisión de Enrique Alés, la AD Almería firma a José María Maguregui como nuevu entrenador. Venía de xubir al Celta y yera yá un nome conocíu nel fútbol español.

El 5 de xunetu, Franco Navarro, alegando prescripción médica, presenta oficialmente la so dimisión nuna xunta de la xunta. Augusto Arteaga Gandía sustitúyelu.

La Lliga arrinca'l 3 de setiembre de 1978 con un trunfu sobre'l Castiella por 2-1. El Betis toma'l mandu na clasificación, pero l'acabante xubir Almería non se descuelga de la zona alta. Acaba'l mes de setiembre na cuarta posición, a un puntu del líder. Esa selmana vuelve camudase de presidente, Arteaga dimite. La xunta escueye nuna votación secreta a Alfonso García Sánchez, qu'anuncia eleiciones pal final de la temporada.

Ante'l Valladolid, que llegaba como líder, empieza la imparable racha como local que los lleva a ganar tolos partíos nel Estadiu Franco Navarro hasta'l final de la Lliga.

L'atayante 1-4 na Condomina despierta na AD Almería ambiciones insospechadas. A falta de de diez jornada l'equipu ta a tres puntos de la Primer División.

El partíu crucial pal ascensu foi contra'l Betis. El 4-0 de la ida y la calidá de los verdiblancos dan-yos el cartelu de favoritos. El partíu tuvo empatáu hasta'l minutu 92, dempués d'un acoso roxiblancu afiguráu n'once saques d'esquines y diecisiete tiros a portería. Tuvo que ser un suplente, Toma, qu'entró a falta de cinco minutos, l'autor d'un gol que desamarró'l deliriu nes atarraquitaes graes del Franco Navarro. Ortega había delantado al Betis y Jeromo igualó de penalti.

El Almería ponse terceru na xornada 35. La visita del colista, el Racing de Ferrol, resolver con un cómodu 0-2. El Málaga falla en casa y el Granada pierde fora, asina que los roxiblancos conquisten el lideralgu. L'ascensu y el títulu de campeón pasen por ganar en Castellón.

Con 20.000 almes nes graes del Franco Navarro, la AD Almería remata'l 10 de xunu de 1979 el viaxe empecipiáu ocho años antes en categoría rexonal y en campos de tierra. Les puertes de la Primer División ábrense de par en par con tres goles qu'afaten la xesta. Jeromo, Rolón y Coloraes ponen la robla a una campaña escepcional. Un acabante xubir que se proclama campeón.

La AD Almería debuta en Primer División el sábadu 8 de setiembre frente al RCD Español nel Estadiu de Sarriá, una allocada segunda metá costó-y a los roxiblancos un seriu correctivu: 5-2. La primer victoria de la AD Almería llegaría tan solo una selmana dempués, ante'l Zaragoza por 1-0. Cerró la so temporada en Primer División empatando a 1 col FC Barcelona nel Franco Navarro y acabando décimu na tabla clasificatoria, una gran clasificación pa un acabante xubir.

L'Agrupación constaba de la siguiente plantiya na so primer temporada na lliga de les estrelles: Abarca, Andujar, R. Arias, B. Camacho, B. Cesar, J. Contreras, G. Corrolada, M. Duren, M. Garay, Lobato, O. López, R. Martínez, Maxi, Andoni Murua, Odair, Paniagua, Paquito M.G., Pavon, Piñero, Rolon, Raspies, Ferruchen, Tarres, Vila Bosch y Juan Coloraes. Esti postreru foi capitán na pequena andadura pola Primer División. Amás l'actual capitán de la UD Almería, José Ortiz, celebró'l llográu ascensu frente a la Ponferradina llevando la camiseta de Juan Coloraes n'honor a dichu capitán y xugador queríu en tola provincia d'Almería. Ye'l primera llenu de la temporada: más de quince mil llocalidaes vendíes y casi cuatro millones de recaldación. Los visitantes alleguen al partíu con doble motivación ante un líder invictu en casa. La racha romper el menos pensáu, el Portuense, con un inesperáu 1-3.

Descensu y desapaición[editar | editar la fonte]

Arsenio Iglesias foi'l nuevu entrenador de la AD Almería na so segunda temporada en Primer División.

Na xornada 6 l'equipu yá s'atopaba na zona de descensu, situación que duró mientres tola temporada, acabando 18º na clasificación y baxando a Segunda División el 5 d'abril de 1981, a falta de tres jornada p'acabar el campeonatu.

La siguiente temporada, la AD Almería intenta armar un equipu que pueda retornar a Primer División y caltién la base del equipu de l'anterior temporada, seis son los refuerzos y Enrique Díaz "Pachín" l'entrenador.

Por cuenta de les deldes del club, l'empiezu de temporada foi caóticu. Dempués de dos semana de fuelga, la Lliga arrincó pal equipu almeriense en casa contra'l Burgos CF. Hasta que la Federación nun tuviera los avales, namái podíen xugar los futbolistes con contratu a valir la temporada pasada y los que nun sían profesionales. Esto obligó a la AD Almería a tirar de la cantera. La directiva escurrió una solución pa consiguir el vistu bonu de la AFE y les llicencies federatives. El club tien un patrimoniu, el so Estadiu, y propón realizar una segunda hipoteca como garantía de los pagos. La proposición acéptase y, cola aprobación verbal de Pablo Porta ante testigu, la Federación Andaluza, la AFE y la AD Almería roblen en Sevilla un documentu que dexa claro qu'el xugadores van cobrar y l'equipu va poder competir.

L'allegría pol alcuerdu ye efímera. El Almería xuega col so meyor once na tercer xornada y gana al Llevante, al Mallorca, empata col Sabadell y el Recreativu d'Huelva. Va a La Coruña y empata con un gol de Rolón. L'ascensu ta a tan solo un puntu y l'equipu va creciendo en solidez y enfotu.

El xugadores alleguen el vienres 23 d'ochobre a l'Asamblea de socios que tien de ratificar la segunda hipoteca del estadiu. Gana'l sí de forma apolmonante y cumplir el requisitu esixíu pola Federación Española. Influyíu pola Comisión de Clubes, que preside Eugenio Montes Cabeza, Pablo Porta da marcha tras. Desautoriza'l documentu robláu por Adolfo Cuéllar, el presidente de la Federación Andaluza, y Joaquín Sierra "Quino", en nome de la AFE. La Federación esixe agora que la Caxa d'Aforros vénza-y la primer hipoteca. La entidá aforradora nun la ve vidable y, amás, recuerda que yá venció'l plazu de cinco millones ensin que s'executaren acciones contra'l club. El domingu 1 de payares de 1981 la AD Almería recibe la primer estocada. Nel campu de Balaídos, el colexáu asturianu Álvarez Díaz, sospriende al delegáu raxón y retien los seis fiches d'el xugadores roblaos esi branu. La espedición almeriense remóntase ante l'abusu de poder federativu y llántase a la mañana siguiente na see madrilana d'Alberto Bosch y quince xugadores, l'entrenador, el delegáu, el utillero y el masaxista zarrar na sala de visites de la Federación. La plantiya culpa a la Federación por romper l'alcuerdu y nun arrenuncia na so protesta col pasu de los díes. Esto cuésta-y al club la eliminación copera.

En plenu encierre, Porta prime a Alfonso García por que dimita. El presidente robla la so carta de dimisión y vuelve a Almería pa faela oficial nel club. Enrique Sánchez ocupa'l cargu hasta que toma posesión una nueva xunta comandada por Jesús García Merca, Antonio Gómez Pomares y Juan Cano Hernández.

El xugadores forfuguen la so protesta hasta l'últimu momentu. Salen de Madrid a los cuatro de la madrugada del domingu pa xugar al cinco de la tarde nel Franco Navarro contra'l Xetafe. Lleguen una hora y media antes. Cansaos, ensin dormir, dempués d'una selmana agotadora, salen al campu col públicu puestu de pies pa recibilos. Pachín foise. L'equipu acaba desimíu y derrotáu. Paco Góngora dimite y sentencia que "el fútbol namái s'iguar con dineru". Cuatrocientos nuevos socios dan esperances. Ábrense cuentes d'ayuda en dellos bancos y la ciudá empieza a responder. La AFE esixe a la Federación que cumpla lo roblao y el xugadores cobren 18 millones, la metá de la delda denunciada. Tres eso, ganen a dellos equipos y l'ascensu poner a pocos puntos. Hasta que Pablo Porta sale reelexíu presidente. El Comité de Competición castiga duramente al Almería: cuatro puntos menos por alliniación indebida d'el xugadores a los que la Federación autorizara y repitición en campu neutral de los partíos ganaos al Deportivu y Mallorca. Ocho punto vuelen del casillero almeriense y collos tola ilusión d'engarrar pol ascensu. L'Agrupación termina la lliga quedando antepenúltimu y baxa en Salamanca el 16 de mayu de 1982 a falta d'una xornada.

Un mes más tarde el club fai pública una delda de 223 millones de pesetes. Aun así, los planes son siguir alantre en Segunda B. Roblar a José Víctor como entrenador y nel plantel siguen pilastres como Maxi, Camacho, Garay o Martínez.

La Comisión de Clubes, dependiente de la Federación, reclama a la AD Almería 50 millones de pesetes pa poder empecipiar la temporada 1982/83. Son salarios a xugadores y trespasos a clubes pindios de pagu nos dos últimes campañes. La directiva axusta en Madrid una salida, ufierta pagar 30 millones y aplazar otros 20 en trés años. La Comisión niégase y, el miércoles 25 d'agostu, el club baxa a Tercera División.

El xugadores reciben la noticia nel so regresu d'una xira por Marruecos y Melilla y deciden zarrase nel Conceyu. La directiva dimite y califica de "incoerentes y dictatoriales" les esixencies federatives. Naide allega al Conceyu y el xugadores abandonen l'encierre a les poques hores. Celebren una comida de despidida y dexen la ciudá. L'últimu actu de l'Agrupación Deportiva Almería ye l'asamblea de socios convocada'l 2 de setiembre de 1982 nel colexu de La Sal-y. La directiva repite la so marcha y considera invidable competir en Tercera División por cuenta de les deldes. Vótase la propuesta de desapaición del club. Más de mil socios, de pies y a mano alzada, roblen el final d'una aventura que llevó al fútbol de Almería al visu.

Trayectoria[editar | editar la fonte]

Añu División Plaza Copa del Rei
1971/72 Rexonal
1972/73 10º
1973/74
1974/75 16º
1975/76
1976/77
77/78 2ªB
1978/79
1979/80 10º
1980/81 18º
1981/82 18º

Datos del Club[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Agrupación Deportiva Almería