Afsluitdijk

Coordenaes: 53°00′N 5°10′E / 53°N 5.17°E / 53; 5.17
De Wikipedia
Afsluitdijk
presa d'agua
Llocalización
PaísBandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
PaísBandera de Países Baxos Países Baxos
Provincia Fryslân
Conceyu Súdwest-Fryslân
Llugar físicu IJsselmeer (es) Traducir
Coordenaes 53°00′N 5°10′E / 53°N 5.17°E / 53; 5.17
Afsluitdijk alcuéntrase en Países Baxos
Afsluitdijk
Afsluitdijk
Afsluitdijk (Países Baxos)
Historia y usu
Inicio de manufactura o construcción (es) Traducir 1927
Llargor 32 500 m
Cambiar los datos en Wikidata
Afsluitdijk en construcción.
Vista del Afsluitdijk en direición a la Provincia de Frisia (norte).
La presa nel llau norte d'Holanda, cerca del monumentu de la estatua de Lely.
Afsluitdijk en Dean Oever
Afsluitdijk, cola estatua de Cornelis Lely al fondu

El Afsluitdijk (dique de zarru) ye un dique que coneuta'l norte de Holanda Septentrional cola provincia de Frisia, nos Países Baxos, cerrando'l IJsselmeer y dixebrándolo del mar de Frisia.

Tien un llargor de 32 km, un anchor de 90 m y un altor orixinal de 7,25 m sobre'l nivel del mar. Anque primeramente taba previstu que percima pasaren tantu una vía de tren como una carretera, a la fin, l'espaciu de la primera foi aprovecháu pal enanche de la segunda, qu'anguaño ye una autopista de dos carriles por sentíu (l'A7 ente Holanda Septentrional y Frisia o Y22 europea). Un carril específicu pa bicicletes cuerre paralelu a l'autopista.

Historia ya importancia[editar | editar la fonte]

En 1886 establecer por parte de notables locales l'Asociación del Zuiderzee coles mires de determinar si yera posible'l so zarru y polderización. L'inxenieru Cornelis Lely yera un miembru prominente y diseñó en 1891 el primer planu de zarru. En 1913, mientres Lely yera ministru d'Obres Públiques, el programa de polderización foi adoptáu pol gobiernu, a pesar de les protestes del sector pesqueru. En 1916 unes inundación por culpa de los temporales y marees que dacuando afectaben a les llocalidaes de la zona seríen l'elementu detonante pa l'aprobación del proyeutu, asocedíu en 1918 nel Parllamentu neerlandés.

En xunu de 1920 empezóse la primer parte de les obres: la construcción d'un dique de 2,5 km que coneutara Holanda Septentrional cola islla de Wieringen. Con esti proyeutu adquirióse muncha esperiencia pa la posterior execución de la totalidá de la obra.

La construcción del tramu principal empezó en xineru de 1927. Trabayar en cuatro lugar distintos: dambos estremos y dos islles especialmente construyíes pa la obra: Breezand y Kornwerderzand, yá nel trazáu del dique. El material más utilizáu sería restos morrénicos glaciares heteroxéneos, qu'amás de demostrase científicamente meyores que l'arena o magre pures, teníen la ventaya de ser llargamente disponibles tantu n'Holanda como cola simple llimpieza del fondu del Zuiderzee. Los cimientos del dique son bloques de piedra fundíos.

El métodu de construcción foi esencialmente marítimu, con barcos que depositaben el material morrénico en dos llinies paraleles siguiendo'l trazáu previstu. L'espaciu ente elles yera enllenáu con sable hasta que sobresalía sobre'l nivel del mar, y entós anubríase con una gruesa capa de material morrénico. El dique remanecíu reforzar dende tierra con roques basáltiques y mallas. Finalmente, el dique alzóse entá más con sable y magre, onde se llantaba yerba.

La construcción progresó más rápido de lo que taba previstu; tres puntos del percorríu onde había fondos canales y onde les corrientes yeren bastante fuertes nun resultaron tan problemáticos como s'esperaba. Per mediu d'una última adición de material morrénico, el 28 de mayu de 1932, dos años antes de lo que taba previstu, el Zuiderzee sumió definitivamente, sustituyéndolo'l IJsselmeer (magar el cambéu de nome nun foi adoptáu hasta cuatro meses dempués, ya inda yera lóxicamente Cloruru de sodiu saláu). Dempués de los trabayos de finalización y apolazo, el Afsluitdijk foi oficialmente inauguráu'l 25 de setiembre de 1933.

La cantidá de material utilizada envalorar en 23 millones de m³ de sable y 13,5 millones de m³ de material morrénico. Mientres la execución, ente 4000 y 5000 obreros trabayaron de cutio, solliviando los problemes de desemplegu que siguieron a la Gran Depresión.

Na dómina en que se realizó la construcción nun había ordenadores, y, polo xeneral, los medios utilizaos seríen bien simples comparaos colos disponibles anguaño. Por ello ésti considérase unu de los finxos de la inxeniería civil, y consolidó definitivamente a los Países Baxos como unu de los abanderaos n'inxeniería marítima per tol mundu.

Esclusas[editar | editar la fonte]

Vista de satélite.

El Afsluitdijk tien complexos d'escluses nos dos estremos (Dean Oever y Kornwerderzand), que dexen tanto'l pasu de barcos como la evacuación de l'agua sobrante del Zuiderzee. Dende 1998, sicasí, créese que la so capacidá yá nun ye abonda, y dende el 2001 ta buscándose una llocalización pa un tercer complexu d'esclusas. Les razones pa la so realización son la xubida del nivel del mar (cosa qu'enzanca la evacuación de l'agua), la erosión del fondu y una medría del caudal del IJssel que fuercia a aumentar les cantidaes a sacupar. Según la ministra de Tresportes Karla Peijs, en 2006, dempués de 75 años, la presa precisaba una amplia reforma. El dique ye realmente bien baxu. La corona y l'internu nun son lo suficientemente resistentes a la erosión. Y los bloqueos yá nun cumplen les normes vixentes. Dempués d'aplazamientos por problemes financieros, prevese que les obres empiecen en 2008 y tean acabaes en 2013.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]