Aeropuertu Internacional Rodríguez Ballón

Coordenaes: 16°20′28″S 71°34′59″W / 16.3411°S 71.5831°O / -16.3411; -71.5831
De Wikipedia
Aeropuertu Internacional Rodríguez Ballón
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: AQP • OACI: SPQU
Llocalización
Rexón Departamentu d'Arequipa
Coordenaes 16°20′28″S 71°34′59″W / 16.3411°S 71.5831°O / -16.3411; -71.5831
Aeropuertu Internacional Rodríguez Ballón alcuéntrase en Perú
Aeropuertu Internacional Rodríguez Ballón
Aeropuertu Internacional Rodríguez Ballón
Aeropuertu Internacional Rodríguez Ballón (Perú)
Altitú 2561,8 m
Xestión CORPAC (es) Traducir
Ciudá a la que sirve Arequipa
Cambiar los datos en Wikidata

L'Aeropuertu Internacional Alférez Alfredo Rodríguez Ballón ye un aeropuertu peruanu que brinda serviciu a la ciudá d'Arequipa, segunda n'importancia de Perú. Ta asitiáu a 8 km. del centru de la ciudá na zona Zamacola a un altor de 2560msnm. Ye'l primeru de los 22 aeródromos del Departamentu d'Arequipa, siendo'l terceru en tráficu aereu de Perú dempués del Aeropuertu Internacional Jorge Chávez de Lima y l'Aeropuertu Internacional Alejandro Velasco Astete de Cusco siendo utilizáu por 1.689.921 pasaxeros en 2017.[1]

El so actual propietariu ye l'estáu peruanu, qu'apurrió en concesión al consorciu peruanu-arxentín Aeropuertos Andinos de Perú por que lo modernizara y ameyorara n'infraestructura. El terminal aeroportuario d'Arequipa tien una pista d'aterrizaxe 10/28 dafechu asfaltada de 2980 m. de llongura por 45 m. d'anchu, paralela a ella atopen les cais de rodaje Alfa A y callar Beta B y B1. Poles sos carauterístiques el máximu aterrizaxe dexáu ye del Airbus A320. Na so plataforma de 32 000 m² ye capaz d'allugar hasta 6 aviones "Clase C" como'l Airbus A319 o'l Boeing 737-200 de les aereollinies qu'operen nel país. Sicasí pol llargor de la so pista nuna situación estraordinaria o d'urxencia podría recibir a un Boeing 747 a lo más, usando cuasi la totalidá de la pista con delles llimitaciones.

El so allugamientu xeográficu nel país convirtió-y nun centru de redistribución del tráficu aereu sur peruanu ufiertando conexones nacionales colos departamentos de Tacna, Cusco y Lima. El Sistema d'Aproximamientu de Lluces y el Llume de Pista dexen aterrizaxes nocherniegos con total seguridá, cuenta con Unidá de Bomberos Aeronáuticos, equipos d'estinción de quemes con camiones Titan Y-One, unidaes de sofitu y ambulancies.

Historia[editar | editar la fonte]

L'actividá aeronaútica llegó antes de 1920, de primeres Arequipa cuntaba col Campu d'Aterrizaxe de Miraflores onde operaben aereollinies comerciales como Faucett o Panagra pero la crecedera de la ciudá obligó en 1940 a la construcción del Campu Aéreo "Chachani" rebautizáu como "Arequipa" na zona de Zamacola y que funcionó mientres tola dómina de Héliz de l'Aviación, darréu construyóse l'actual Aeropuertu.

El 15 d'agostu de 1979 el nuevu terminal aereu d'Arequipa empecipió les sos operaciones, rápido consolidó a la ciudá como la segunda más desenvuelta del país, l'edificiu d'arquiteutura moderna conserva los cánones arequipeños de la construcción "de sillar y con bóvedes", la funcionalidad de les sos 2 plantes (4226 m²) dexa apreciar tantu la estética de los sos materiales como'l paisaxe volcánico circundante dende un balcón de tránsitu públicu de 800 m². Sobresal del edificiu una torre de control de 7 pisos a la que s'apuerta por una escalera interior y d'onde se llogra una vista de 360 graos. Esti Terminal Aereu ye unu de los más completos y modernos que tien el Perú.

Antigua sede del Aeroclub Arequipa ACA[editar | editar la fonte]

L'Aeropuertu Rodríguez Ballón foi sede del Aeroclub Arequipa ACA, el conocíu club d'aviación civil de la ciudá qu'operaba con avionetes tipo Cessna con fines de recreación y proyeición social pero que dexó de funcionar como institución a finales de los 90, anguaño los sos ex miembros realicen vuelos recreacionales nel Campu Aéreo de Mollendo en lslay (Arequipa).

Instalaciones[editar | editar la fonte]

Ampliación de la terminal de Corpac[editar | editar la fonte]

El proyeutu de modernización y remodelación de dos niveles contempló l'ampliación de 2.209,30 m². Esto ye, agora, cuntando l'área esistente, cuntar con una área total de 6.446,67 m². Les obres empecipiar en mayu del 2012 y concluyeron n'avientu 2013, inclúin el cercu perimétricu, sableres de estacionamiento con sistemes de control y recaldación, rehabilitación de pista, vía perimetral d'afirmáu, l'adecuación del terminal de pasaxeros y la sala d'embarque; la edificación d'un nuevu corredor con accesu a escaleres mecániques y ascensores d'estrenu. Les nueves obres del plan maestru de construcción del Nuevu Terminal Aeroportuario d'Arequipa, va dexar atender la demanda actual de pasaxeros que devasó toles proyeiciones realizaes cuando s'otorgó la concesión.[2]

Espansión de la terminal esistente o construcción d'una nueva terminal[editar | editar la fonte]

Aeropuertu Actual
Posible Expansion 6 nueves mangues
Posible Nuevu Terminal Frente
Posible Nuevu Terminal Embarque

Anque'l terminal foi espandíu en 2013, este ye entá bien pequeñu pa les necesidaes de la ciudá, y tien bien pocu espaciu pa espandir el serviciu, sobremanera n'hores punta, siendo que los únicos horarios disponibles pa nueves frecuencies serien ente les 10am y les 4pm, lo qu'enzancaría la crecedera de la operación pa nueves frecuencies nacionales, adicionalmente, a pesar de que l'aeropuertu tien denominación d'Aeropuertu Internacional tolos vuelos Internacionales fueron atayaos por cuenta de la falta de cupos n'hores punta, asi como la falta d'un bon serviciu de migraciones dientro de la terminal. Según la concesionaria del terminal aereu, la so capacidá d'atención dempués de la espansión del 2013 ye de 1.500.000 pasaxeros añales, la concesionaria esperaba qu'esta capacidá seya entepasada nel anu 2018. Sicasí al terminar l'anu 2015 el terminal yá tenía un tráficu de 1.490.000 pasaxeros, ye dicir llegárase al so nivel máximu d'operación 3 años antes de lo previsto pola concesionaria. Espérase tamién que pa finales del anu 2018, el tráficu de pasaxeros seya cimeru -o bien cercanu- a los 2 millones de pasaxeros, lo que xeneraría serios problemes d'operación nes hores punta sobremanera, adicionalmente por cuenta de la poca área pa la operación, taríen violándose delles métriques de serviciu alcordaes nel contratu de concesión. Por cuenta de esta súbita medría de pasaxeros la concesionaria y como parte del procesu de concesión, tien la obligación d'espandir la terminal y/o construyir una nueva terminal. En casu de faer una nueva espansión, esta fadría escontra'l llau esquierdu del terminal esistente, en casu de que se construya una nueva terminal, esta seria al llau derechu del actual terminal. Sía'l que quier la decisión, los oxetivos mínimos de l'ampliación serien:

- Remoción del estragal movíu na pista principal, lo que dexaría utilizar tou la llongura de la pista (2.980 metros) y asi dexar la llegada d'aviones Clase C como A320, Boeing 737 (situación actual) según aviones Clase D. (situación futura) lo que dexaría vuelos internacionales rexonales.

- Medría d'área de plataforma/parqueo d'aviones (30.000 m²)

- Medría de 2 posiciones remotes

- Rehabilitación de les cais de rodaje Alfa y Bravo

- Meyoramientu de la infraestructura y sistemes de monitoreo y radar esistentes

- Medría d'a lo menos 2 sales d'embarque. (3.000 m²)

- Medría de como minimo 2 mangues d'embarque.

- Medría d'área na terminal pa nuevos counters y chequeo de pasaxeros (4.000 m²)

- Medría d'área pa negocios, concesiones y servicios (2.000 m²)

- Medría d'área de salida y seguridá (1.000 m²)

- Meyoramientu d'accesu al aeropuertu asi como del parqueo d'autos.


Espansión d'aereollinies nacionales ya Internacionales[editar | editar la fonte]

Tiense solicitú de operacion de les siguientes aerolineas pa operar nel aeropuertu d'Arequipa:

- Lan: 1 vuelu diariu Arequipa-Trujillo

- Lan: 1 vuelu diariu Arequipa-Iquitos

- Viva Airlines: 2-3 vuelos diarios Arequipa-Lima

- Star Airlines: 2-3 vuelos diarios Arequipa-Lima

- Copa: 2-3 vuelos per selmana Arequipa-Panama

- Amaszonas: 2-3 vuelos per selmana Arequipa-La Paz

- Sky Airlines: 2-3 vuelos per selmana Arequipa-Santiago de Chile

- Sky Airlines: 1-2 vuelos per selmana Arequipa-Iquique

- Avianca Airlines: 1-2 vuelos per selmana Arequipa-Bogota

Considerando la espansión d'estes aereollinies l'aeropuertu espandiría les sos operaciones de 24 frecuencies diaries a 33 frecuencies diaries, amontando'l numbero d'asientos disponibles de 2.300.000 anguaño a 3.300.000 nel futuru, el terminal y les facilidaes actuales del aeropuertu nun podríen cubrir con este numbero de pasaxeros.

Una vegada determináu l'algame final de la espansión del terminal actual y/o construcción d'un nuevu terminal, l'aeropuertu cuntaría con 4-8 mangues d'embarques, la nueva área de terminal y embarque seria d'ente 18.000 a 25.000 m², el numbero de puestos remotos pasaría de 4 a 6 y l'área de plataforma y estacionamiento d'aviones doblaríase, toes estos cambeos dexaríen que l'aeropuertu pase d'una capacidá de 1.5 millones de pasaxeros añales (situación actual) a ente 3-5 millones de pasaxeros añales. Espérase que'l costo d'esta ampliación seya d'ente 50 a 70 millones de forgares y execútese ente la segunda metá del 2018 y finales del 2019. Con esta espansión l'Aeropuertu Internacional d'Arequipa asitiaríase como'l segundu del país en términos de tamañu y capacidá de pasaxeros, siquier hasta que l'aeropuertu de Cuzco seya reasitiáu al pueblu de Chincheros.

Pasaxeros[editar | editar la fonte]

Los vuelos comerciales regulares realizar dende'l Terminal Principal, topándose nesi sector les árees d'embarque y desembarque de pasaxeros (Passenger Departure & Arrivals), na primer planta atópense los mostradores (Check-in) de les aereollinies Peruvian Airlines, LC Perú, Lan Perú, y Avianca Perú (subsidiaria de la Colombiana Avianca) y l'aereollinia de baxu costu Viva Air Perú. Dispón de sales d'espera y puertes d'embarque (Gates) 1, 2, 3 y 4. Salón VIP, Control de Seguridá y Migraciones, Control d'Aduana, Oficina del Bancu de la Nación de Perú, Oficina d'Información y Megafonía del aeropuertu, antepar de llegaes (Baggage Claim) con faxes tresportadores pal equipaxe, etc. Na segunda planta l'Área Alministrativa.

L'aeropuertu foi remocicáu como parte del programa d'inversiones del concesionariu agora cunta con dos sales estremaes d'embarque pa vuelos nacionales ya internacionales con sistema de climatización y ventilación, cola flexibilidá d'integrase dambes sales pa vuelos nacionales. Cuenta amás con dos mangues d'abordaxe nel segundu pisu de la terminal, la puesta n'operación estes va ameyorar la seguridá de les operaciones aeroportuarias y van dexar un accesu rápido y cómodo al avión, entá en condiciones meteorolóxiques adverses.[3]

Tráficu de pasaxeros[editar | editar la fonte]

Añu 2018 ( ene - jul) 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010
Tráficu de pasaxeros 1.092.776 1.689.921 1.634.090 1.492.423 1.351.182 1.282.504 1.148.438 1.025.476 939.397
Crecedera añal 22.32% 3.42% 9.5% 10.45% 5.35% 11.67% 11.99% 9.16% N/A


Carga y negocios[editar | editar la fonte]

L'Área de Carga d'esti Aeropuertu ye un edificiu amiesto al terminal principal, ye d'una sola planta y 1600 m² de superficie techada. Dexa aportar la carga direutamente a la plataforma de los aviones, l'ingresu ye acutáu y realízase por una cai del complexu aeronáuticu nel sector de la entrada al parqueo de vehículos.

Nel añu 2003 una reconocida empresa del sector mineru de la rexón estableció como Base Operativa de les sos aeronaves a esti Aeropuertu, los sos hangares y oficines constitúin asina'l Terminal Aereu Corporativu.

Servicios que brinda la terminal[editar | editar la fonte]

  • Información: Paneles electrónicos, pantalles LCD, megafonía, oficina d'información.
  • Turísticos: Información turística iPerú, Axencies de viaxes y hostelería.
  • Financieros: Axencia del Bancu de la Nación, caxeru automáticu Globalnet, casa de cambéu, seguros.
  • Telecomunicaciones: Cabines telefóniques, telefonía móvil, cabines d'Internet, serviciu wi-fi.
  • Tresporte: Serviciu de taxis, tarifa encamentada del aeropuertu a la Plaza d'Armes S/.15 (US$.6) (€.4)
  • Seguridá: Policía Nacional, seguridá privada, primeros auxilios.
  • Comerciales: La Ibérica, tiendes varies.
  • Gastronómicos: Restorán Barón Colorado, L'Alemana, Café Altomayo y Café El Turko.
  • Estacionamiento: Serviciu de estacionamiento pa 300 vehículos, escampada de 15000 m². Peaxe.
  • Mangues: Serviciu de 2 mangues apocayá puestes pal fácil movimientu de pasaxeros

Servicios militares[editar | editar la fonte]

Construyíu'l nuevu Aeropuertu, l'antiguu Aeropuertu "Chachani" pasu a ser el terminal aeromilitar del destacamentu de la Fuercia Aérea de Perú n'Arequipa, Ala aérea Nᵘ FAP; quedando interconectaos dambos terminales por una cai de rodaxe de 100m. yá qu'utilicen la mesma pista d'aterrizaxe. La plataforma militar tien una área de 7 000 m² con capacidá pa 2 aviones tipo Hércules C130, nesta plataforma tamién hai un "helipuertu" que s'utiliza mayormente en situaciones d'emerxencia, sofitu loxísticu y sanitariu de los helicópteros El mio-17 de la FAP, l'EP y la PNP.

El "Ala Aérea Nᵘ 3" d'Arequipa entiende:

Grupu Aereu Nᵘ 2 con sede na Base de Vítor (Arequipa), Escuadrón 211 d'helicópteros de combate El mio-25 D.
Grupu Aereu Nᵘ 4 con sede na Base de La Xoya (Arequipa), l'Escuadrón de Combate 412 "HAWKS" de los Mirage 2000.
Grupu Aereu Nᵘ 4 con sede na Base de La Xoya(Arequipa), l'Escuadrón d'Entrenamientu Avanzáu 411 de los MB-339.

Inclúi como unidaes subordinaes a la Escuela de Comandos FAP (Arequipa), la Base Aérea de Puerto Maldonado y el Destacamiento Aereu de Tacna.

Destinos y aereollinies[editar | editar la fonte]

L'Aeropuertu Rodríguez Ballón recibe anguaño 44 vuelos comerciales diarios, qu'aumenten a 58 vuelos en temporada alta (ente xunu y agostu). La llegada del primer vuelu ye a les 4:30 ente que'l postreru ye a les 21:00 hores. Los aterrizaxes de vuelos non comerciales, privaos y militares producir a cualquier hora del día ente les 6:00 y les 22:00.

Vuelos nacionales[editar | editar la fonte]

Destinos nacionales del Aeropuertu d'Arequipa
AQP

Destinos nacionales[editar | editar la fonte]

Ciudaes por rexones Nome del Aeropuertu Aereollinies Aeronaves Frecuencies per selmana
Cusco (1 Destín, 2 Aereollinies)
Cusco Aeropuertu Internacional Alejandro Velasco Astete Bandera del Perú Avianca Perú / Bandera del Perú LATAM Perú / Bandera del Perú Peruvian Airlines Bandera del Perú A320 / Bandera del Perú A320 / Bandera del Perú B737 22
Lima (1 Destín, 5 Aereollinies)
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez Bandera del Perú Avianca Perú / Bandera del Perú LATAM Perú / Bandera del Perú LC Perú / Bandera del Perú Peruvian Airlines / Bandera del Perú Viva Air Perú[4] Bandera del Perú A320 / Bandera del Perú A319 , Bandera del Perú A320 / Bandera del Perú B737 / Bandera del Perú B737 / Bandera del Perú A320 126
Tacna (1 Destín, 1 Aereollinia)
Tacna Aeropuertu Internacional Coronel FAP Carlos Ciriani Santa Rosa Bandera del Perú Peruvian Airlines Bandera del Perú B737 5

Destinos internacionales[editar | editar la fonte]

Ciudaes por rexones Nome del Aeropuertu Aereollinies Aeronaves Frecuencies per selmana
Centroamérica
 Panamá
Ciudá de Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen Bandera de Panamá Copa Airlines (Llueu) Bandera de Panamá E190 / Bandera de Panamá B738

Aereollinies históriques en Arequipa[editar | editar la fonte]

Accesibilidá[editar | editar la fonte]

Esisten dos rutes d'accesu al aeropuertu dende la ciudá.

1. Cai Ayacucho-Ponte Grau-Av. Exercito-Av. Aviación- salida Aeropuertu. 8km. 15 minutos.
2. Av. Parra-Variante de Uchumayo- Vía de Evitamiento-Av. Aviación-salida Aeropuertu. 16 km. 25 minutos.

Accidentes[editar | editar la fonte]

.L'accidente socede la nueche del 29 de febreru de 1996 nes proximidaes del Aeropuertu Rodríguez Ballón n'Arequipa. El vuelu 251 de l'aereollinia Faucett procedente de Lima y con destín final Tacna estrellar a les 20:25 hores con 117 pasaxeros y 6 tripulantes a solu 6.3km. de la pista d'aterrizaxe morriendo los sos 123 ocupantes.

Al momentu realizar l'aproximamientu VOR/DME a la pista 09, y con visibilidá escasa pola borrina y l'escuridá, l'avión Boeing 737-200 estrellar nuna zona bien cercana al Aeropuertu conocida como "Ciudá de Dios"; la parte posterior de l'aeronave impactó contra un cuetu y estrellóse violentamente contra'l siguiente, como resultáu l'aeronave cayó nel cañón que dambos cuetos anicien enzancando asina los llabores d'allugamientu y rescate.

El pilotu reportara a la Torre de Control del Rodríguez Ballón que taba volando a un altor de 2895m. pero'l Reporte de la Investigación afirmó que volaba a 2634m. l'aeropuertu atopar a 2560m, volaba 261m. per debaxo de les llectures del pilotu.

Perdieron la vida 68 peruanos, 42 chilenos, 3 brasilanos, 3 belgues y un arxentín, a más d'una década del sucesu entá hai polémica sobre los verdaderos responsables del accidente, por cuenta de esta fatalidá la compañía Faucett dexó de volar.

Anguaño sigue siendo'l peor accidente de la historia de l'aviación peruana.

.El 25 d'ochobre de 1988, un Fokker F28 Aeroperú Fellowship (rexistráu OB-R-1020) desapegó a los Aeropuertu Internacional Inca Mancu Cápac d'un vuelu nacional a Arequipa, pero nun pudo llograr cualquier altor considerable. Darréu, l'avión cayó al suelu y rompióse en dellos cachos. De los 65 pasaxeros a bordu, 11 perdieron la vida, según un miembru de la tripulación

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]