Adelaide Ristori

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Adelaide Ristori
Adelaide Ristori..jpg
Vida
Nacimientu Cividale del Friuli29  de xineru de 1822
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (17 marzu 1861 -  9 ochobre 1906)
Fallecimientu Turín y Roma8 d'ochobre de 1906
Estudios
Llingües Italianu
Oficiu
Oficiu actriz de teatru
Cambiar los datos en Wikidata

Adelaide Ristori (29 de xineru de 1822-8 d'ochobre de 1906) foi una reconocida actriz dramática italiana, conocer como col nomatu de la Marquise.

Biografía[editar | editar la fonte]

Semeya de Ristori

Nacida na llocalidá de Cividale del Friuli. A los catorce años ella fai la so primer apaición como Francesca da Rimini nuna obra dramática de Silvio Pellico. Cuatro años más tarde, con dieciocho años ella actúa como María Estuardo na versión italiana de la obra de Friedrich Schillerdel mesmu nome. Ella foi miembru de la compañía de Cerdeña y dacuando de la compañía Ducal de Parma mientres dellos años. Pasáu esti tiempu contrai matrimoniu col marqués Giuliano Capranica del Grillu, lo que-y fai qu'efectúe un pequeñu descansu na so carrera. Torna a los escenarios con representaciones regulares en Turín y provincies.

En 1855 efectúa la so primer visita a París formando parte de la obra de Francesca. La obra tuvo una acoyida fría, pero pocu tiempu dempués recibe ovaciones cuando representa la obra d'Alfieri Myrrha.

En 1856 realiza una xira per distintos países con curtiu intervalu en París, cuando Ristori remanez na adaptación italiana de Montanelli de la obra de Legouvé Medea. Repite papel en Londres. En 1857 visita Madrid, actuando con gran ésitu, y en 1866 realiza la primera de los sos cuatro visites a los Tao Xuníos, doden recibió una gran acoyida del públicusobremanera pola so actuación na obra de Paolo Giacometti Elisabeth, un estudiu italianu sobre la soberana inglesa.

Finalmente retírase de la vida profesional en 1885, morriendo'l 9 d'ochobre de 1906 en Roma. Ella tuvo un fíu, el marqués Giorgio Capranica del Grillu.

La so obra lliteraria Estudios y Memories escrita en 1888 apurre una serie d'interesantes datos sobre la so carrera, mereciendo especial atención la esplicación psicolóxica esplicación de los papeles de María Estuardo, Elizabeth, Myrrha, Phaedra y Lady Macbeth, en que la so representación l'artista combinó col estudiu intelectual más afiláu y más críticu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Adelaide Ristori