Adelaida de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg

De Wikipedia
Adelaida de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg
Vida
Nacimientu Kleinheubach (es) Traducir3 d'abril de 1831[1]
Nacionalidá Bandera de Reinu de Baviera Reinu de Baviera
Muerte Ryde16 d'avientu de 1909[1] (78 años)
Sepultura Ilesia de São Vicente de Fora
Panteón de los Braganza (es) Traducir
Familia
Padre Constantino de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg
Madre Inés de Hohenlohe-Langenburg
Casada con Miguel I de Portugal (es) Traducir (1851 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Löwenstein-Wertheim (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes alemán
Oficiu monxa
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

La Princesa Adelaida de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg (3 d'abril de 1831Kleinheubach (es) Traducir – 16 d'avientu de 1909Ryde) foi la esposa del rei Miguel I de Portugal, pero dempués del so deposición. Como viuda, ella aseguró matrimonios ventaxosos pa los sos seis fíes.

Biografía[editar | editar la fonte]

Adelaida nació nel Castiellu de Kleinheubach, cerca de Miltenberg, Baviera. Yera fía de Constantino José, príncipe herederu de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg, que morrió cuasi siete años dempués de la so nacencia, y de la princesa María Inés de Hohenlohe-Langenburg. Los sos güelos paternos fueron Carlos Tomás, príncipe de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg y la so esposa, la condesa Sofía de Windisch-Grätz. Los sos güelos maternos fueron Carlos Lluis III, príncipe de Hohenlohe-Langenburg y la condesa Amalia Enriqueta de Solms-Baruth.

Tuvo solo un hermanu, Carlos, VI príncipe de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg, quien darréu foi'l so consuegru.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

El 24 de setiembre de 1851, Adelaida #casar con Miguel I de Portugal. La novia tenía 20 años d'edá, ente que'l noviu tenía cuasi 49 años.

Miguel nun principiu sirvió como Rexente de Portugal de la so sobrina María II de Portugal, pero apoderárase del tronu pa sigo mesmu'l 23 de xunu de 1828. Yera un conservador, vidueñu almirador de Clemente de Metternich. Él invalidara la Carta Constitucional escrita pol so hermanu, Pedro I de Brasil y IV de Portugal, y trató de gobernar acordies col conceutu de monarquía absoluta. Esto dio llugar a les llamaes Guerres Lliberales (1828-1834), en realidá una enllargada guerra civil ente constitucionalistas progresistes y absolutistes autoritarios.

La guerra terminó en 1834 cola declaración de Miguel qu'arrenunció a tolos derechos al tronu de Portugal en cuenta de una pensión añal (desque renegó sobre los términos de la so declaración, él nunca recoyó dicha pensión). Viose obligáu a un exiliu permanente. Mientres él siguía siendo'l miembru masculín mayor de la llinia portuguesa de la Casa de Braganza, los sos derechos de socesión nunca fueron restauraos. El 15 de xineru de 1837, el so sofitu al Infante Carlos, Conde de Molina, el primer pretendiente carlista al tronu español, #traducir na eliminación de los sos propios derechos a dichu trueno.

A pesar de qu'Adelaida #casar nel senu de la realeza, el fechu de que'l so home yera una figura polémica pa tola Península Ibérica, según un símbolu de la monarquía absoluta y el conservadorismu, aparentemente dexó poques perspeutives a nengún de los sos descendientes.

Fíos[editar | editar la fonte]

  • María de les Nieves (1852-1941), casada con Alfonso Carlos de Borbón, fíu del pretendiente carlista Juan III.
  • Miguel de Braganza (1853-1927), güelu del actual Duque de Braganza. Casó en segundes nupcias cola sobrina carnal de la so madre, la princesa María Teresa de Löwenstein-Wertheim-Rosenberg.
  • María Teresa (1855-1944), casada col Archiduque d'Austria Carlos Luis.
  • María José (1857-1943), casada col príncipe Carlos Teodoro de Baviera, duque en Baviera.
  • Adelgunda (1858-1946), casada con Enrique de Borbón Parma, conde de Bardi.
  • María Ana (1861-1942), casada en 1893 col gran duque de Luxemburgu Guillermo IV.
  • María Antonia (1862-1959), casada col Duque de Parma, Roberto, y madre de Zita de Borbón-Parma, última emperatriz austrohúngara.

Ancestros[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10252.htm#i102517. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  • "The Book of Kings: A Royal Genealogy" por C. Arnold McNaughton.
  • "Burke's Royal Families of the World", editáu por Hugh Montgomery-Massingberd.