Adela Schuman de Morales

De Wikipedia
Adela Schuman de Morales
Vida
Nacimientu Honolulu21 d'abril de 1892
Nacionalidá Bandera de Guatemala Guatemala
Residencia Guatemala
Muerte Panajachel14 de payares de 1981 (89 años)
Fíos/es 6
Oficiu empresaria
Cambiar los datos en Wikidata

Adela Schuman de Morales (21 d'abril de 1892Honolulu – 14 de payares de 1981Panajachel) foi una empresaria guatemaliana que nació en Honolulu, Ḥawai, y llegó a Guatemala ca. 1905 col so padre y ellí fundó dellos emprendimientos y la so familia.

Reseña biográfica[editar | editar la fonte]

El más célebre de los emprendimientos de Adela S. de Morales (Mama) foi l'Hotel Casa Contenta en Panajachel, Sololá; un iconu del arte de la hotelería; según una xoya culinario y arquitectónico. Los sos panqueques y los sos tamales inda son recordaos por quien tuvieron la felicidá de comelos. Anque la Casa Contenta foi fundada por James y Edith Vinter en 1938, foi Adela de Morales –col so bon gustu y el so compromisu cola excelencia quién la alzó a la categoría d'un destín memorable pa los cinco sentíos ente los años 40 y 60. Mientres los años de la so rellumanza, en casa Contenta agospiábense personaxes internacionales como los escritores Karl Eskelund, Gore Vidal, James A. Michener y Anya Seton; o artistes como Pat Crocker[1] y la fotógrafa Helen S. Williams.[2] Tamién frecuentaben la Casa Contenta artistes guatemalianos como Juan Sisay[3] y Humberto Garavito[4] que los sos cuadros afataben les parés del hotel. La marimba de la Casa Contenta foi un preséu portentosu, obra de Rosendo Barrios. [L'Hotel Casa Contenta] ye famosu en tol país; y [Mama] ye la más venerada y fascinante hotelera de Guatemala, dixo d'ella un reportaxe por Margarite Allen, publicáu nel Omaha World-Herald.

Certificate of Hawaiian Birth, Adela S. de Morales

La estación de bomberos de Panajachel lleva'l so nome.

Antes de ser propietaria y de dirixir l'Hotel Casa Contenta, Adela de Morales crio caballos de carrera, una afición qu'heredó del so padre Emil Schuman que se dedicaba al mesmu negociu y al de carruaxes pa toes ocasiones. Ella tamién importaba animales y plantes exótiques –ella traxo a Guatemala los primeros perros dálmata y gran daneses, y traía gochos y reses de raza, a ella débense-y les flores conocíes como aves del paraísu nestes tierres–. Los gatos de Marta Lainfiesta d'Allugo fuéron-y vendíos por Adela. Tuvo una llechería, vendía fiambre y –mientres la Gran Recesión cuando'l negociu de los caballos taba en decadencia– faía vistíos pa mengalas y vender.

Adela de Morales foi fía de Emil Schuman, alemán; y de Minnie Hart, ḥawaiana. En 1912 casóse con Federico Chacón Allugo con quien tuvo trés fíos: Emilio, Frances y René; depués del so divorciu con él casóse con Víctor Morales Polanco en 1922 y con él procreó a Jorge, Adela (heredera de la tradición hotelera de Mama en Panajachel) y Janet.

Adela Schuman Hart de Morales finó en Panajachel el 14 de payares de 1981.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. J. Long (1 de marzu de 2009). «Pat Crocker, Artist and Architect» (inglés). Consultáu'l September, 26, 2016.
  2. Susan Frost. «Susan Frost.org» (inglés). http://www.susanfrost.org/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=222.+Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  3. «Juan Sisay» (castellanu). Consultáu'l 27 de setiembre de 2016.
  4. «Humberto Garavito». Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]