Adamari López

De Wikipedia
Adamari López
Vida
Nacimientu Humacao (es) Traducir18 de mayu de 1972 (51 años)
Nacionalidá Bandera de Puertu Ricu Puertu Ricu
Residencia Miami
Familia
Casada con Luis Fonsi (2006 – 2010)
Estudios
Estudios Universidad del Sagrado Corazón (es) Traducir
Oficiu actriz de televisiónactriz de teatru
Altor 1,5 m
IMDb nm0529982
Cambiar los datos en Wikidata

Adamari López Torres (18 de mayu de 1972Humacao (es) Traducir) ye una actriz portorricana, famosa por participar en delles telenoveles. En Méxicu ye conocida gracies a la telenovela Amigues y rivales en 2001.

Biografía[editar | editar la fonte]

Carrera temprana[editar | editar la fonte]

Ye fía de Luis López, empresariu de pómpares aciages de Humacao; empezó la so carrera a la edá de seis años, xunto a l'actriz portorricana Johanna Rosaly y el cantante venezolanu José Luis Rodríguez "El Puma", na producción de la canal 2 de Telemundo de la novela Cristina Bazán.

WAPA-TV dempués escoyer pal papel de la fía d'Iris Chacón y de Daniel Guerrero en Yo sé que mentía, ella tenía entós nueve años y dióse-y unu de los papeles más importantes de la novela.

En 1983 foi-y dau un pequeñu papel de dos capítulos en Vivir pa ti, y dempués d'eso decidió dedicase a los sos estudios. Graduóse con un Bachilleratu en Comunicaciones de la Universidá de Sagráu Corazón en Santurce, Puertu Ricu.

Maduror y fama[editar | editar la fonte]

Dempués d'algamar una edá madura, ella volvió, participando en delles obres nel Teatro Tapia de Puertu Ricu, el teatru principal y más vieyu de San Juan, ellí, prindó l'atención de productores mexicanos que la convidaron a viaxar al so país p'audicionar nes noveles mexicanes.

Ella viaxó a Méxicu y trabayó en delles de les noveles principales, incluyendo Amigues y rivales que-y dio fama nesi país.

López tamién participó en Mujer, casos de la vida real, onde fixo'l papel d'una víctima de violación que depués se convierte nuna lesbiana.

Años recién[editar | editar la fonte]

Nel 2004, López participó na telenovela Mujer de madera, producida por Emilio Larrosa y protagonizada por Ana Patricia Colorado y Jaime Camil.

Participó col so regresu dempués del so cáncer a la telenovela Bajo las riendas del amor, n'ónde interpreta a una villana.

En 2008 formó parte de la telenovela producida por Televisa Alma de fierro, onde interpretó a una muyer encegolao y ambicioso con unu de los fíos de la familia Hierro Sebastián interpretáu por Jorge Poza.

En 2011 formó parte de la segunda temporada de Mira quién bailla, siendo ella la ganadora.

Anuncióse qu'en xunetu de 2012 l'actriz empezaría a trabayar nel programa diariu "un nuevu día" de Telemundo.

Vida personal[editar | editar la fonte]

Tuvo casada col cantante Luis Fonsi; conocer en Méxicu nel 2001 y foi solo hasta'l 2003 que se realcontraron n'Estaos Xuníos, él promocionando un discu y ella de xira cola telenovela Gata selvaxe. En 2004 anunciaron el so compromisu, cuasi coles mesmes qu'ella anunció que tenía cáncer de senu. L'enllaz matrimonial llevar a cabu'l 3 de xunu de 2006 en Puertu Ricu.

El 8 de payares de 2009, López y Fonsi unviaron un comunicáu de prensa onde anunciaben la so separación.[1]

A mediaos de 2011 confirmó la so rellación col baillarín español, Toni Mariña. Dambos conociéronse nel programa Mira quien bailla, onde Toni yera la pareya de baille de Adamari.

Nel 2014 xusto'l día del cumpleaños de Adamari López, comprometer cola so pareya.

El 19 de setiembre de 2014, al traviés d'un comunicáu de prensa, Adamari López anuncio'l so primer embaranzu al pie del so prometíu, el baillarín y coreógrafu español Toni Mariña.[2]

El 13 de payares de 2014, l'actriz compartió que ta embarazada d'una neña, que va recibir el nome de “Alaïa”.[3]

El 4 de marzu de 2015, l'actriz anuncio al traviés de la so cuenta de Twitter la nacencia de la so primer fía Alaïa en Miami.[4]

Cáncer[editar | editar la fonte]

El 22 de marzu de 2005, López llevó a cabu una conferencia de prensa en San Juan, p'anunciar que-y diagnosticaren cáncer de mama. Anunciar na mesma que Luis Fonsi atayaría la so xira internacional de 2005 pa tar al so llau. Esperábase qu'ella se recuperara, el so cáncer foi detectáu na "etapa 1", que ye un estáu bien tempranu y el cáncer nun s'estendiera a otres partes del so cuerpu. El 31 de mayu tuvo una ciruxía esitosa. Mientres 2006, sopelexóse qu'ella ta llibre de cáncer.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Telenoveles[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Programes[editar | editar la fonte]

Premios y nominaciones[editar | editar la fonte]

Premios TVyNovelas[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Telenovela Resultáu
2009 Meyor actriz antagónica Alma de fierro Nomada
2008 Meyor actriz antagónica Bajo las riendas del amor Nomada
2005 Meyor actriz de repartu Mujer de madera Nomada
1999 Meyor villana Camila Nomada


Premios ACE 2009[editar | editar la fonte]

Categoría Telenovela Resultáu
Meyor villana Alma de fierro Ganadora

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. People n'español "Adamari López y Luis Fonsi anuncien separación" (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). - actualizáu payares de 2009
  2. «so-primer-fíu/ L'actriz portorricana Adamari López espera'l so primer fíu». Archiváu dende l'so-primer-fíu/ orixinal, el 25 de setiembre de 2014. Consultáu'l 19 de setiembre de 2014.
  3. «Adamari López va convertir en madre d'una neña». Consultáu'l 13 de payares de 2014. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  4. «Adamari López convertir en madre d'una neña». Consultáu'l 4 de marzu de 2015. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]