Acracio Bartolomé

De Wikipedia
Acracio Bartolomé
Vida
Nacimientu Xixónavientu de 1901
Nacionalidá España
Muerte Marsella15 d'abril de 1978 (76 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Cambiar los datos en Wikidata

Acracio Bartolomé Díaz (avientu de 1901Xixón – 15 d'abril de 1978Marsella) foi un intelectual y destacáu militante anarquista.

Acracio medró nun ambiente anarquista yá que so padre y so madre compartíen esta ideoloxía llibertaria. La so formación foi fundamentalmente autodidacta compatibilizando la llectura d'autories teóricos del anarquismu y de los clásicos de la lliteratura social y autores españoles, complementando esta formación cola aportada polos sos compañeros de la fábrica de vidrios La Industria, onde entamaría a trabayar con once años y na escuela del maestru anarquista xixonés Eleuterio Quintanilla.

Incorporaríase a la CNT y yá nel añu 1923, depués del trunfu de la dictadura de Primo de Rivera yá yera unu de los militantes más señalaos de la organización, entrando, arriendes d'esto, a formar parte de la Federación Anarquista Ibérica, FAI, por más que marcaría distancies coles aiciones violentes que llevaba a cabu la citada Federación.

Lo mesmo qu'otros trentistes, Acracio nun creía na revolución entamada por un grupu minoritariu sinón de l'aición de les mases.

Tamién llegó a dirixir el periódicu Solidaridad, de la Confederación Rexonal d'Asturies, Lleón y Palencia. Como otros militantes del anarquismu asturianu sufriría persecución pasando periodos encarceláu y exiliándose en Francia al finalizar la Guerra Civil Española dende onde continuó cola so actividá militante y onde morrería depués d'una llarga enfermedá.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

El cielu por asaltu