Accipiter novaehollandiae

De Wikipedia
Accipiter novaehollandiae
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Accipitriformes
Familia: Accipitridae
Xéneru: Accipiter
Especie: A. novaehollandiae
(Gmelin, 1788)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Accipiter novaehollandiae ye una especie d'ave Ave de presa rapaz diurna de la familia Accipitridae nativa d'Australasia.

Descripción[editar | editar la fonte]

Morfo blancu

Ye una especie polimórfica, el morfo gris tien la cabeza y el llombu de color gris maciu, les puntes de les ales escures, el pechu y la cola de gris barrado, y les partes inferiores blanques. La forma blanca ye la única ave rapaz nel mundu que ye dafechu blanca. [2]

Mide ente 40–55 cm de llargor, con una valumbu de 70–110 cm. Les femes son muncho más grandes que los machos, pesen aproximao 680 g y los machos 350 g en permediu.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Los sos hábitats preferíos son los montes nos montes altos y cerca de los cursos d'agua nes costes norte, este y sureste d'Australia, Tasmania y escasamente n'Australia Occidental, les islles menores de la Sonda, les Moluques, Nueva Guinea y les Islles Salomón.

Alimentación y reproducción[editar | editar la fonte]

Xeneralmente aliméntense de mamíferos como coneyos, zarigüeyas y esperteyos. Tamién pueden comer aves, pequeños reptiles y inseutos. Les femes, por cuenta del so tamañu, pueden atrapar preses más grandes que los machos.

Formen pareyes pa tola vida, reproducir de xunetu a avientu. Añeren n'árboles altos nuna plataforma de palos y cañes con una depresión central forrada con fueyes verdes. La fema fai una puesta de 2 ó 3 güevos, que son guariaos mientres aproximao 35 díes. Los pitucos abandonen el nial 35-40 díes dempués de la eclosión. La fema ye xeneralmente responsable de la incubación de los güevos y l'alimentación de los mozos. El machu fai la mayor parte de la caza.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2014). «Accipiter novaehollandiae» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2014.2. Consultáu'l 5 d'avientu de 2014.
  2. «Grey Goshawk (Accipiter novaehollandiae)». Society for the Preservation of Raptors species. Consultáu'l 6 de xineru de 2015.
  3. «Grey Goshawk». Birds in Backyards. Consultáu'l 6 de xineru de 2015.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]