Academia de Ciencies de California

Coordenaes: 37°46′12″N 122°27′59″W / 37.77°N 122.4664°O / 37.77; -122.4664
De Wikipedia
Academia de Ciencies de California
California Academy of Sciences (en)
muséu d'historia natural, academia de ciencies, Planetariu, sociedá científica, organización 501(c)(3) (es) Traducir y acuario público (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América
Estaos California
Condáu[[d:Special:EntityPage/Q13188841|{{{2}}}
Ciudá-condáu consolidada[[San Francisco (California)|{{{2}}}
Sede Golden Gate Park (es) Traducir
Coordenaes 37°46′12″N 122°27′59″W / 37.77°N 122.4664°O / 37.77; -122.4664
Academia de Ciencies de California alcuéntrase en los EE.XX.
Academia de Ciencies de California
Academia de Ciencies de California
Academia de Ciencies de California (los EE.XX.)
Forma xurídica organización 501(c)(3) (es) Traducir
Historia
Fundación1853
Participación empresarial
Filiales
Forma parte de
Formáu por Steinhart Aquarium (en) Traducir
Morrison Planetarium (en) Traducir
California Academy of Sciences Library (en) Traducir
Datos económicos
Ingresos totales 76 308 977 $ (2017)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Academia de Ciencies de California (inglés: California Academy of Sciences ) atopar ente los museos d'historia natural más grandes del mundu. L'Academia foi fundada en 1853 como una sociedá pa la educación ya inda realiza un importante llabor d'investigación orixinal, según exhibiciones y llabores pedagóxicos.[1][2][3]

Remocicáu en 2008, l'edificiu principal atopar nel Golden Gate Park en San Francisco (California), Estaos Xuníos. L'Academia apurre un mapa, planu de plantes,[4] ya información detallada sobre los oxetos espuestos nel so sitiu web. El nuevu edificiu principal asitiáu nel Golden Gate Park reabrióse'l 27 de setiembre de 2008.

Educación[editar | editar la fonte]

Antes de la so reconstrucción, l'antiguu edificiu d'Academia atraía aproximao a mediu millón de visitantes cada añu. De la mesma manera que dende les sos inicial, el curiosu principal son los oxetos espuestos relativos a la Historia natural. Les zones públiques de l'Academia tán estremaes en tres árees xenerales:

  • Acuariu Steinhart, qu'ocupa la mayor parte del área de suétanu, según una cúpula de cuatro pisos qu'emula una selva tropical.[5]
  • Planetariu Morrison, dedicáu a temes astronómicos.
  • Muséu d'Historia Natural Kimball, que, xunto al Pabellón Africanu y un pendilexu de Foucault, inclúi una variedá d'exhibiciones que cubren una amplia gama d'oxetos.

Investigación[editar | editar la fonte]

L'Academia realiza investigaciones en numberosos campos, en gran parte, pero non puramente, en antropoloxía, bioloxía marina, botánica, entomoloxía, herpetoloxía, ictioloxía, zooloxía d'invertebraos, mamalogía y ornitoloxía, toles cañes de la bioloxía.

La investigación xeolóxica tamién tien una llarga historia na Academia, con especial concentración na paleontoloxía. Tamién hai un gran interés en temes medioambiental, con dellos departamentos que collaboren estrechamente pa incidir en bioloxía sistemática y biodiversidá.

Historia[editar | editar la fonte]

L'Academia de Ciencies en 2003, dos años antes d'empecipiase la so reconstrucción.
Entamos

L'Academia de Ciencies Naturales de California (California Academy of Natural Sciences) foi fundada en 1853, namái trés años dempués de que California xunir a los Estaos Xuníos, convirtiéndose la primer sociedá de la so clase nel Oeste d'Estaos Xuníos. El so oxetivu fundacional yera entamar «una revisión sistemática cuidadosa de cada parte del estáu y la recueya d'una muestra de los sos raros y ricos productos». Foi renombráu con un sentíu más ampliu como Academia de Ciencies de California (California Academy of Sciences) en 1868.

L'Academia amosó un acercamientu, adelantráu p'aquellos tiempos, sobre la participación de les muyeres na ciencia, aprobando un resolución nel so primer añu d'esistencia onde los miembros «aprueben por demás l'ayuda de muyeres en cada departamentu de ciencies naturales, y conviden a la so cooperación». Esta política llevó a delles muyeres a trabayar en posiciones profesionales como botániques, entomólogues y otres ocupaciones mientres el sieglu XIX, cuando les oportunidaes pa les muyeres nes ciencies yeren llindaes, y de cutiu los puestos qu'esistíen taben acutaos a meros trabayos de cálculu y catalogación.

El primer muséu oficial de l'Academia abrir en 1874 na interseición de les cais California y Dupont (anguaño Grant Avenue) no qu'agora ye'l barriu chinu, y consiguió hasta 80 000 invitaos per añu. P'afaer a la so creciente popularidá, l'Academia treslladóse a un nuevu y más grande edificiu na cai del Mercáu (Market Street) en 1891, financiáu pol heriedu de James Lick, un magnate de bienes inmuelbes del sieglu XIX de San Francisco, empresariu y filántropu. Sicasí, namái quince años más tarde la instalación de la cai del Mercáu destruyóse, víctima del terremotu de San Francisco de 1906, que tamién baltó gran parte de la biblioteca de l'Academia y arruinó coleiciones d'especímenes. Na gran destrucción asocedida dempués del temblón, los conservadores de l'Academia y los emplegaos namái fueron capaces de recuperar un únicu carru de materiales, incluyíos llibros d'actes de l'Academia, archivos d'ingresu, y 2 000 tipos d'especímenes.[6] Por suerte, una espedición a les Islles Galápagos (el primeru de dellos patrocinaos pola Academia) yá taba en marcha y tornó siete meses más tarde, apurriendo al intre coleiciones que reemplazaron a les perdíes.

Nun foi hasta 1916 cuando l'Academia treslladar al Pabellón d'Aves y Mamíferos de Norteamérica nel Golden Gate Park, el primer edificiu del llugar que se convertiría nel so llar permanente. En 1923, añedióse l'Acuariu Steinhart, siguíu en 1934 pol Pabellón d'África Simson.

Segunda Guerra Mundial y posguerra

Mientres la Segunda Guerra Mundial, l'Academia contribuyó al esfuerciu de guerra d'Estaos Xuníos usando los talleres de les sos instalaciones pa reparar l'equipu ópticu y de navegación de barcos de l'Armada de los Estaos Xuníos (San Francisco foi un puertu importante mientres la Guerra del Pacíficu).

Los años de la posguerra vieron una rápida socesión de construcciones; el Pabellón de la Ciencia foi añedíu en 1951, siguíu del Planetariu Morrison en 1952. El Planetariu Morrison yera'l séptimu planetariu importante n'inaugurase nos Estaos Xuníos y presentó un peculiar proyeutor d'estrelles construyíu por emplegaos de l'Academia (na parte usando les conocencies adquiríes al faer el trabayu ópticu pa la Marina d'Estaos Xuníos mientres la Segunda Guerra Mundial). Esti proyeutor producía un campu d'estrelles que les amosaba d'una manera más natural, con forma irregular, en llugar de los puntos circulares qu'amosaben munchos proyeutores d'estrelles ópticos; les formes irregulares fueron creaes asitiando a mano granos de distintu tamañu de carburu de siliciu nel revestimiento de los cristales de la óptica y dempués aluminizándolos y retirando los granos de carburu de siliciu.

Crecedera En

1959 añediéronse la Biblioteca Malliard, el Pabellón Eastwood de Botánica y l'Estancia Livermore. A lo llargo de los años 1960, les universidaes que se concentraben nel nuevu campu la bioloxía molecular desfacer de les sos coleiciones d'especímenes confiándolos a l'Academia, lo que traxo una gran medría de los sos fondos.

En 1969 incorporóse un nuevu edificiu, el Pabellón Cowell, y en 1976 abriéronse nueves galeríes y al añu siguiente construyóse la «rotonda de los pexes».

En 1985, mientres s'ufiertaba una esposición del escultor Jim Gary, Twentieth Century Dinosaurs (Dinosaurios del sieglu XX), la esbarriada película de ciencia ficción producida por George Lucas, Howard the Duck, foi filmada nel muséu y la muestra d'escultura apaez na cómica historia sobre una singularidá científica imaxinaria estudiada nel muséu.

El nuevu edificiu'l día de l'apertura al públicu.

Antes del valtamientu del vieyu edificiu en 2005, había la galería Vida al traviés del Tiempu, qu'agospiaba una gran demostración de la evolución biolóxica y sobre paleontoloxía. Coles mesmes había'l Pabellón de Xemes y Minerales, una seición de terremotos y una esposición de Gary Larson.

Terremotu y nuevu edificiu Los

edificios d'Academia quedaron estropiaos considerablemente nel terremotu de Loma Prieta de 1989. Darréu, el Pabellón de les Aves cerrar p'asegurar la seguridá pública. L'Acuariu Steinhart, construyíu ensin l'usu d'inxeniería sísmica, tamién sufrió grandes daños nesti terremotu.

Cuando se realizaron los proyeutos pa reparar los daños y construyir edificios estables seísmicamente, comprobóse que sería necesaria una cantidá considerable de trabayu pa llevar a los edificios hasta estándares modernos, lo que llevó a la conclusión de realizar na Academia una revisión completa y decidiéndose el zarru del edificiu central.

Carauterístiques del edificiu principal[editar | editar la fonte]

Un modernu techu verde emplega plantes natives, un drenaxe eficiente, lluz natural y xeneración llétrica fotovoltaica.

El nuevu edificiu inclúi una serie de carauterístiques empobinaes a curiar de mediu ambiente:[7][8]

  • Produz un 50% menos d'agües residuales qu'antes
  • Reciclaje de l'agua d'agua pal so usu en riegos
  • Utiliza 60 000 célules fotovoltaiques
  • Caltién un techu verde con una superfície d'una hectárea
  • Usa llume natural nel 90% de los espacios ocupaos
  • Foi construyíu con unos 15 000  de formigón recicláu
  • La construcción inclúi 5 000 t d'aceru recicláu
  • L'aislamientu de les parés foi realizáu a partir de denim recicláu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Research» (inglés). California Academy of Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunetu de 2012. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.
  2. «Exhibits» (inglés). California Academy of Sciences. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.
  3. «Education» (inglés). California Academy of Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunetu de 2012. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.
  4. «Academy Floor Plan» (inglés). California Academy of Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 12 de xunetu de 2012. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.
  5. «Rainforests of the World» (inglés). California Academy of Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de xineru de 2009. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.
  6. «A Look at the Cal Academy of Sciences of 1891-1906» (inglés). Bearings. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.
  7. Eric Simons (setiembre/ochobre de 2008). «Concrete and strawberries» (n'inglés). California Magacín (University of California Alumni Association):  páxs. 52–53. http://alumni.berkeley.edu/news/california-magacín/septemberoctober-2008-sustainable-blueprint/concrete-and-strawberries. 
  8. Mike Chinu (22 de setiembre de 2008). «The New Green California Academy of Sciences Unveiled!» (inglés). Inhabit. Consultáu'l 20 de xunu de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]