Academia Dominicana de la Lengua

De Wikipedia
Academia Dominicana de la Lengua
organización
PaísBandera de República Dominicana República Dominicana
Entidá territorial alministrativa[[d:Special:EntityPage/Q2499228|10px
Ciudá[[Santu Domingu|{{{2}}}
Casco antiguo (es) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q2470834|10px
Direición República Dominicana
Cambiar los datos en Wikidata

L'Academia Dominicana de la Lengua ye un organismu compuestu d'eminentes intelectuales, dominicanos y estranxeros, espertos nel usu de la llingua española. Foi establecida en Santu Domingu, República Dominicana, el 12 d'ochobre de 1927.

L'Academia Dominicana de la Lengua pertenez a l'Asociación d'Academies de la Llingua Española y collabora permanentemente cola Real Academia Española na revisión del Diccionario de la lengua española (DRAE), el Diccionario panhispánico de dudas, la Ortografía de la llingua española, el Diccionariu d'americanismos y la Gramática de la llingua española. Esi llabor de collaboración consiste na revisión de la definición de términos y espresiones, na precisión de conceutos gramaticales, fonéticos y lexicográficos, nel apurra de voces y espresiones d'orixe dominicanu, nel atroxu de datos idiomáticos y frases tomaes d'obres d'autores dominicanos.

L'Academia Dominicana de la Lengua contribuyó a crear conciencia sobre la importancia de la llingua española, que ye l'idioma de los dominicanos, fomentando l'interés polos estudios llingüísticos, incentivando la conciencia del llinguaxe nel pueblu dominicanu.

Importantes figures dominicanes formaron parte de l'Academia Dominicana de la Lengua, como Presidentes de la República, Ministros del Gobiernu y de la Ilesia católica, llingüistes y catedráticos, filólogos y escritores que, col so apurra por aciu la pallabra, potenciaron la tradición llingüístico y cultural dominicana.

Historia[editar | editar la fonte]

Fundación[editar | editar la fonte]

L'Academia Dominicana de la Lengua fundar en Santu Domingu, República Dominicana'l 12 d'ochobre de 1927. Dende la so fundación comparte la misión que por mandatu real fóra-y conseñada a la Real Academia Española, de la cual ye correspondiente, y en tal virtú collabora nes xeres que realiza esta, centraes nel estudiu de la llingua española y el cultivu de les lletres pa curiar la so esencia orixinaria, impulsar el so desarrollu y afalar el calce creativu del xeniu idiomáticu, asegurando la so cohesión y la so puxanza.

Fundadores y Lema[editar | editar la fonte]

Los sos miembros fundadores fueron los siguientes: Adolfo Alejandro Nouel Bobadilla (1862—1937), Lic. Alejandro Woss y Gil (1856—1932), Lic. Federico Llaverías (1888—1960), Lic. Cayetano Armando Rodríguez (1865—1953), Lic. Manuel A. Patín Macio (1862—1959), Lic. Rafael Justino Castillo (1866—1945), Lic. Manuel de Jesús Troncoso de la Concha (1878—1955), Lic. Andrés Julio Montolío (1867—1934), Lic. Félix María Nolasco (1867—1941), Dr. Alcides García Lluberes (1888—1968), Dr. Bienvenido García Gautier (1884—1947) y Arístides García Mella (1872—1929).

La so primer Xunta Directiva tuvo compuesta asina: presidente, Mons. Dr. Adolfo A. Nouel; vicepresidente, Alejandro Woss y Gil, y Secretariu, Federico Llaverías.

El lema de l'Academia Dominicana de la Lengua ye “La llingua ye la patria”.

Reconocencia pola Real Academia Española[editar | editar la fonte]

Esta institución foi reconocida pola Real Academia Española'l 31 d'avientu de 1931 y los sos miembros de númberu son reconocíos como miembros correspondientes de la corporación de Madrid, España. Tamién, la ADL forma parte de l'Asociación d'Academies de la Llingua Española, dende'l 28 de xunetu de 1960.

Académicos de númberu per orde d'antigüedá[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]