Abulfaz Elchibey

De Wikipedia
Abulfaz Elchibey
2. Presidente d'Azerbaixán

16 xunu 1992 - 1r setiembre 1993
Yagub Mammadov - Heydar Alíyev (es) Traducir
Vida
Nacimientu Kalaki (en) Traducir24 de xunu de 1938
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Bandera d'Azerbaixán Azerbaixán
Muerte Ankara22 d'agostu de 2000[1] (62 años)
Sepultura Callejón de Honor de Bakú (es) Traducir
Causa de la muerte cáncanu
Estudios
Estudios Universidá Estatal de Bakú
Nivel d'estudios Candidato de Ciencias Históricas (es) Traducir
Oficiu políticu
Emplegadores Universidá Estatal de Bakú
Creencies
Relixón islam
Partíu políticu Partido del Frente Popular de Azerbaiyán (es) Traducir (de 1995 a 2000)
Azerbaijani Popular Front (en) Traducir (de 16 xunetu 1989 a 1995)
Cambiar los datos en Wikidata

Abulfaz Elchibey (24 de xunu de 1938Kalaki (en) Traducir – 22 d'agostu de 2000Ankara) foi un políticu y presidente d'Azerbaixán. El so verdaderu nome yera Əbülfəz Qədirqulu oğlu Əliyev, según la grafía del idioma azerbaixanu, pero adoptó l'apellíu Elchibey de cara a la so candidatura a les eleiciones de 1990.

Biografía[editar | editar la fonte]

Elchibey nació na actual República Autónoma de Naxçıvan en 1938, enclavada ente Armenia, Irán y el mesmu Azerbaixán. Nes eleiciones presidenciales celebraes el 7 de xunu de 1992, les primeres tres la independencia, Elchibey foi electu presidente d'Azerbaixán, llogrando'l 54% de los votos y convirtiéndose nel primer presidente electu non comunista d'Azerbaixán.

Elchibey nomó a İsgandar Hamidov, un coronel de la policía y xefe del movimientu de los Llobos Grises n'Azerbaixán, como ministru del Interior. Hamidov, a pesar de la so devoción y del so papel na Guerra d'Altu Karabakh contra Armenia, demostró ser incompetente y dimitió n'abril de 1993 tres la cayida de Kelbajar y amenaciar a los armenios con un ataque nuclear.

Mientres les tropes armenies avanzaben escontra Bakú, el presidente Elchibey convidó a Heydar Aliyev, ex miembru del Politburó soviéticu y entós dirixente de Naxçıvan, a Bakú. Esto foi'l 9 de xunu de 1993. Aliyev rápido fíxose col poder, convirtiéndose en presidente del Parllamentu d'Azerbaixán el 15 de xunu.

Mientres la presidencia de Heydər Əliyev, Elchibey tornó a Bakú en 1997 y xunióse a la oposición como líder del Frente Popular d'Azerbaixán.

Nel añu 2000 Elchibey foi diagnosticáu con un cáncer de próstata y morrió n'agostu d'esi mesmu añu nun hospital militar d'Ankara, la capital de Turquía. El so cuerpu foi treslladáu n'avión a Bakú y celebróse un funeral d'Estáu cola asistencia del entós presidente Heydər Əliyev.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Abulfez-Elchibey. Apaez como: Abulfaz Elchibey. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Isa Gambar

Presidente de la República d'Azerbaixán

1992 - 1993
Socesor:
Heydər Əliyev