.net

De Wikipedia
Dominiu de primer nivel.net
Tipu dominiu de nivel cimeru xenéricu
Creáu 1985
Sitiu web oficial Sitiu web
Cambiar los datos en Wikidata

El nome de dominiu .net ye un dominiu de nivel cimeru xenéricu (gTLD poles sos sigles n'inglés) utilizáu nel Sistema de Nomes de Dominiu d'Internet. El so nome deriva de la pallabra inglesa «network», que significa rede, lo qu'indica que nun principiu taba previstu pa organizaciones rellacionaes con teunoloxíes de redes, como ye'l casu de los provisores de servicios d'Internet y otres empreses d'infraestructura. Sicasí, les restricciones nunca se punxeron en práutica y, anguaño, el dominiu ye un espaciu pa nomes con un propósitu xeneral. El nome sigue siendo popular ente operadores de redes y, frecuentemente, ye consideráu como una alternativa al dominiu .com.

Amás de ser una abreviación pa "rede" (network), ".net" tamién ye una romanización de la pallabra rusa нет ("non", tamién comúnmente romanizada cola más acústicamente apropiadanyet), y un dominiu como "object.net" puede ser interpretáu como "nun hai oxetu". Dellos dominios esploten esta peculiaridá, por casu mozga.net (ensin celebru) o putina.net (nun hai Vladímir Putin).

Dellos casinos en llinia o dellos otros sitios d'apuestes operen xuegos con dineru real en sitios .com y xuegos ensin apuestes de valor monetariu (promocionaos como educativos o de diversión) col mesmu nome pero .net. Esto puédese usar pa evitar problemes llegales con al respective de la publicidá de sitios d'apuestes n'Estaos Xuníos, una y bones el sitiu .net puede ser promocionáu llegalmente, pero tal promoción ayuda a que la xente dea cuenta del sitiu onde pueden apostar dineru real, entá en xurisdicciones onde tales coses son de llegalidá cuestionable.

Historia[editar | editar la fonte]

El dominiu .net #crear en xineru de 1985 y ye unu de los dominios de nivel cimeru orixinales (los otros cinco nomes son .com, .edu, .gov, .mil y .org), entá magar nun ser mentáu nel documentu [rfc:920 RFC] 920. En 2011, yera'l tercer dominiu de nivel cimeru más popular dempués de .com y .de.

Verisign, la empresa operadora de .net dempués de l'adquisición de Network Solutions, tenía un contratu d'operaciones del dominiu qu'expiraba'l 30 de xunu de 2005. Por esti motivu, la Corporación d'Internet pa l'Asignación de Nomes y Númberos (ICANN poles sos sigles n'inglés), la organización responsable de la xestión del dominiu, buscó propuestes de parte d'organizaciones pa operalo dempués de la expiración d'esti contratu. Nesa oportunidá, Verisign volvió ganar la llicitación del contratu y aseguróse el control del rexistru de .net por otros seis años. El 30 de xunu de 2011, el contratu con Verisign #anovar en forma automática por otros seis años por cuenta d'una resolución aprobáu pol #direutoriu de la ICANN qu'establez que la renovación va ser automática en tanto Verisign cumpla con ciertos requerimientos de la corporación.

Los rexistros pal dominiu #procesar por mediu de rexistradores acreditaos y tamién acepten los nomes de dominiu internacionalizados.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]