Škoda

De Wikipedia
Škoda
ŠKODA AUTO a.s. (cs)
productor d'automóviles, negociu y empresa
Llocalización
Sede Mladá Boleslav
Direición Chequia
Forma xurídica sociedad por acciones de derecho (es) Traducir
Historia
Fundación17 avientu 1895
Fundador Václav Laurin
Václav Klement
Emil Škoda
Eslogan simply clever (en)
Organigrama
Dueñu Volkswagen Finance Luxemburg (en) Traducir (2014)
Direutor executivu Klaus Zellmer (2022)
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos automóvil
Škoda Fabia (es) Traducir
Škoda Rapid (es) Traducir
Škoda Roomster (es) Traducir
Škoda Octavia (es) Traducir
Škoda Yeti (es) Traducir
Škoda Superb (es) Traducir
Škoda Kodiaq (es) Traducir
Škoda Felicia (es) Traducir
Škoda Citigo (es) Traducir
Škoda Karoq (es) Traducir
Škoda Kamiq (es) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz Grupu Volkswagen
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Parte de ensin valor
Emplegaos 35 437 (2020)
Activos totales 227 983 000 000 Kč (31 avientu 2020)
Ingresos totales 424 292 000 000 Kč (2020)
Beneficiu netu 15 175 000 000 Kč (2020)
Beneficiu enantes d'impuestos 17 316 000 000 Kč (2020)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Škoda Auto (pronunciación en checu: Tocante a esti soníu [ˈʃkoda] ) ye un constructor d'automóviles de la República Checa, y una de los cuatro empreses d'automóviles más antigües del mundu. En 1991 convertir nuna subsidiaria del Grupu Volkswagen.

Historia[editar | editar la fonte]

Los oríxenes de Škoda remóntense de primeres de la década de 1890 empezando como fabricante de bicicletes. Escontra 1894, un mozu de 26 años llamáu Václav Klement, que yera llibreru de la ciudá de Mladá Boleslav na actual República Checa (qu'entós daquella formaba parte del Imperiu Austrohúngaru), nun pudo consiguir les pieces necesaries pa reparar la so bicicleta alemana. Klement devolvió la so bicicleta a los fabricantes, Seidel y Naumann, con una carta en checu pidiéndo-yos les pieces necesaries pal arreglu, anque namái recibió por respuesta una carta n'alemán diciendo: "Si quier una respuesta pal so pidimientu, tendría d'intentar escribir nun idioma qu'entendamos". Klement sintióse disgustáu, y anque nun tenía conocencies téuniques previos, decidió abrir la so propia tienda d'arreglu de bicicletes cola ayuda de Václav Laurin. Abrieron en 1895 en Mladá Boleslav. Laurin yá yera un fabricante de bicicletes na ciudá cercana de Turnov antes d'empezar el nuevu negociu con Klement.

En 1898, tres el treslláu a la nueva fábrica qu'habíen construyíu, mercaron una motocicleta Werner producida pola empresa francesa Werner Brothers. La primer motocicleta de Laurin y Klement, que tenía'l motor allugáu na forqueta de la rueda delantera, demostró ser peligrosa y nada fiable, el mesmu Laurin perdió unu de los sos dientes nun accidente con ésta. Col fin de diseñar una máquina más segura y que la so estructura tuviera en redol al motor, dambos escribieron al especialista en ignición alemán Robert Bosch pa pidi-y conseyu sobre un sistema electromagnéticu distintu. La nueva motocicleta fabricada, de nome Slavia, fixo'l so debú en 1899. Un añu más tarde, en 1900, la compañía cuntaba con 32 emplegaos y la esportación de la Slavia empezó con 150 motocicletes unviaes a la empresa Hewtson de Londres. Poco dempués la prensa diaria denominar como los primeros fabricantes de motocicletes. En 1905 incorporaron a la so producción los automóviles.

El so primer modelu, Voiturette A, foi un ésitu y la compañía establecer a nivel del imperiu Austrohúngaru y internacionalmente. Mientres la Primer Guerra Mundial Škoda convertir nuna de les mayores fábriques d'armamentu. Tres la Primer Guerra Mundial la empresa empezó a producir camiones, pero en 1924, tres dellos problemes y un quema, la compañía buscó un sociu. Como resultancia surdió Škoda Works, la mayor empresa industrial del Imperiu Austrohúngaru y, darréu, Checoslovaquia, anque la mayor parte de la producción siguía sol nome de Škoda. Tres diversos problemes mientres la gran depresión económica, Škoda retomó'l so ésitu con modelos como'l Škoda Popular a mediaos de los años 1930. Mientres la ocupación de Checoslovaquia na Segunda Guerra Mundial, la producción de la empresa foi parte de Hermann Göring Werke col fin d'añedir soporte al bandu alemán.

Dempués de la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Škoda VOS-L.

En xunetu de 1945, la fábrica de Mladá Boleslav yá fuera reconstruyida y la producción del primer coche Škoda tres la Segunda Guerra Mundial empecípiase, dando llugar a la serie 1101. Esencialmente trátase d'una versión ameyorada del Škoda Popular anterior, nel que basa'l so diseñu. Na seronda de 1945, Škoda (según tolos fabricantes importantes) pasó a formar parte de la economía centralizada del réxime comunista. A pesar de les condiciones polítiques desfavorables y de perder el contautu con modelos producíos fora de los países comunistes, Škoda siguió teniendo una bona reputación hasta los años 60, produciendo coches como'l Škoda 440 Spartak, 445 Octavia, Felicia y Škoda 1000 MB. Škoda foi una marca de reconocíu prestíu internacional pola fabricación de coches seguros y resistentes.[1]

A finales de la década de 1980, Škoda (qu'entós se llamaba Automobilové závody, národní podnik, Mladá Boleslav) entá producía conceutos de coches de los años 60. Los modelos col motor traseru vendíense y portábense perbién cuando s'enfrentaben a modelos más modernos en carreres como'l Rally RAC nos años 70 y los 80, con modelos como'l Škoda 105/120, Estelle y Rapid. Asina ganaron la so categoría del Rally RAC mientres 17 años. El motor tenía 130 caballos de vapor y un motor de 1289 centímetros cúbicos. A pesar de la so antigüedá y de ser l'oxetu de chistes, los Škoda siguíen siendo visibles nes carreteres d'Europa Occidental y el Reinu Xuníu nos años 70 y 80.

Produciéronse versiones deportives pal Estelle y modelos anteriores usando'l nome de versión Rapid. Tamién se producieron cabrios de capota blanda. Al Rapid conocíase-y como'l "Porsche de los probes" y vendióse a esgaya nel Reinu Xuníu mientres los años 80.[2]

«Claro que'l fechu de que los Škoda fueren oxetu de burlla deber a la so omnipresencia nes carreteres britániques. La compañía tuvo de faer daqué bien.»
Estractu del estudiu de la BBC sobre les ventes de Škoda nos años 80.

El puntu d'inflexón llegó en 1987 col Škoda Favorit. El diseñu del Favorit foi responsabilidá de la compañía italiana Bertone. Con daqué de teunoloxía de motor de compañíes d'Europa occidental, pero entá usando'l característicu motor de 1289 centímetros cúbicos de Škoda, los inxenieros checos llograron diseñar un coche similar a les producciones occidentales. La diferencia teunolóxica entá esistía, pero empezó a amenorgase rápido. Anque entá yeren oxetu de mofla n'occidente, los Favorits fueron bien populares en Checoslovaquia y nos países del Bloque del Este. Tamién se vendieron relativamente bien n'Europa occidental, especialmente nel Reinu Xuníu, onde se víen como duros y de fiar, al empar qu'una bona inversión. Los sos niveles d'acabáu fueron ameyorando hasta la llegada del Škoda Felicia en 1996.

Subsidiaria del grupu Volkswagen[editar | editar la fonte]

La Revolución de Terciopelu traxo grandes cambeos políticos y económicos a Checoslovaquia, y la mayoría de les industries se privatizaron. Nel casu de Škoda el gobiernu decidió traer un sociu fuerte del estranxeru. Volkswagen foi la escoyida en 1990 y n'abril de 1991 Škoda convertir na cuarta marca del Grupu Volkswagen.

La disputa foi ente Volkswagen y el fabricante francés Renault, que perdió porque'l so plan estratéxicu nun incluyía la producción de modelos d'altu valor nes fábriques de la República Checa, sinón producir el Renault Twingo nes fábriques cheques de Škoda.

El diseñu d'estilu ya inxeniería ameyoró descomanadamente gracies al sofitu y les inversiones de VW. El modelu Felicia de 1996 entá ta basáu na plataforma del Favorit, pero la meyora en calidá consiguió que'l modelu fora un ésitu na República Checa. Los modelos posteriores Škoda Octavia y Škoda Fabia consiguieron abrir camín nel esixente mercáu de la Xunión Europea. Construyir nes mesmes plataformes que los otros modelos del Grupu Volkswagen: el Octavia comparte estructura col Volkswagen Golf, el Audi A3 y el SEAT León, y el Fabia facer col Volkswagen Polo y SEAT Ibiza.

La perceición de Škoda n'Europa occidental camudó dafechu.[3] A midida que el desenvolvimientu téunicu avanzaba y salíen nuevos modelos más curiosos al mercáu, la imaxe de Škoda empezó a ameyorar. Nel Reinu Xuníu el cambéu llegó cola campaña "It is a Škoda, honest" ("Ye un Škoda, en serio") qu'empezó a principios de 2000. Nun anunciu de 2003 na televisión británica, un nuevu emplegáu na cadena de producción ta poniendo insinies de Škoda nel capó de los coches. Cuando s'averen los modelos más recién de la marca pa ser ensamblados, el trabayador sospriéndese y nun-yos asitia los logos, pensando que son demasiáu llindos pa ser Škoda.[4] Esa campaña publicitaria venturera, por enseñar el mesmu problema d'imaxe de Škoda, funcionó y llogró aumentar les ventes de la marca nesi país.

Škoda tien plantes de fabricación y ensamblaxe incluyendo la de Sarayevu, Bosnia-Herzegovina, o la planta na ciudá d'Aurangabad nel tao oeste de la India de Maharastra. Nos últimos años, presentáronse dos modelos nuevos: la segunda xeneración del Fabia, y el Škoda Roomster, que ye una furgoneta pequeña. En 2008, prevese'l llanzamientu de la segunda xeneración del Škoda Superb y una reestilización del Octavia. Tamién s'amosó un prototipu d'automóvil nel Salón del Automóvil de París de 2006. El Škoda Joyster ye un automóvil pequeñu con carrocería hatchback de tres puertes pa xente nuevo.

El 22 de payares de 2006 la compañía algamó l'oxetivu esperáu de producir 500.000 coches nun añu per primer vegada na so hestoria, yá qu'en 2005 la compañía produxera 494.637 coches. Asina, 2006 cerróse produciendo 550.000 unidaes.

Škoda na competición[editar | editar la fonte]

Alberto Hevia nel Rally Príncipe d'Asturies 2009.

Škoda participó nel Campeonatu Mundial de Rally col equipu oficial Skoda Motorsport dende 1999 hasta l'añu 2005, col Škoda Octavia WRC y el Škoda Fabia WRC. En 2006 tamién participó, pero formando parte d'un equipu priváu. Al poco del so abandonu del Mundial de Rallyes la marca checa centróse nel desenvolvimientu d'un vehículu de la nueva categoría Super 2000, el Škoda Fabia S2000, col que participa de forma oficial nel Intercontinental Rally Challenge, amás de la participación de distintos equipos privaos en campeonatos nacionales o nel Campeonatu Mundial de Rally d'Automóviles de Producción.

Fábriques de vehículos Škoda[editar | editar la fonte]

Škoda Favorit (1988 – 1995).
Llocalización Ciudá !Productos Comentarios Emplegaos
Bandera de Chequia República Checa Mladá Boleslav Škoda Fabia
Škoda Octavia
Sede de Škoda Emplegaos totales de Škoda en 2012: 24.936[5]
Bandera de Chequia República Checa Kvasiny Škoda Superb
Škoda Yeti
Škoda Karoq
Škoda Kodiaq
SEAT Ateca.[5]
Bandera de Chequia República Checa Vrchlabí Škoda Prakitk
Škoda Ta
Škoda Octavia[5]
 Eslovaquia Bratislava Škoda Citigo
Škoda Rapid Europa
SEAT Toledo IV
  • Montaxe de caxes de cambéu |
8.257[5]
Bandera de la República Popular China China Anting Škoda Fabia
Škoda Octavia
Škoda Superb
Škoda Rapid China |
23.992[5]
Bandera de India India Aurangabad Shendra Škoda Octavia
Škoda Superb
Škoda Yeti
1.130[5]
Bandera de India India Chakan Škoda Fabia
Škoda Rapid indiu |
3.915[5]

Gama de modelos[editar | editar la fonte]

Modelos anteriores[editar | editar la fonte]

Modelos actuales[editar | editar la fonte]

Modelos prototipos y concept car[editar | editar la fonte]

  • Škoda Tudor
  • Škoda Fabia RS 2000
  • Škoda Yeti cabrio
  • Škoda Joyster Concept
  • Škoda vision D
  • Škoda Mision L
  • Škoda Rapid Sport
  • Škoda vision C

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]