Óscar Benavides

De Wikipedia
Óscar Benavides
49. Presidente de Perú

30 abril 1933 - 8 avientu 1939
Luis Miguel Sánchez Cerro - Manuel Prado Ugarteche
45. Presidente de Perú

4 febreru 1914 - 18 agostu 1915
Guillermo Billinghurst Angulo - José Pardo y Barreda
Vida
Nacimientu Lima15 de marzu de 1876
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Muerte Lima2 de xunetu de 1945[1] (69 años)
Sepultura Cementeriu Presbíteru Matías Maestro
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, oficialdiplomáticu
Premios
Graduación Mariscal
Creencies
Partíu políticu Frente Democrático Nacional (es) Traducir (dende 1944)
Cambiar los datos en Wikidata

Óscar Raimundo Benavides Larrea (15 de marzu de 1876Lima – 2 de xunetu de 1945Lima) foi un militar y políticu peruanu, Presidente Provisional de Perú en dos causes, de 1914 a 1915 y de 1933 a 1939. En 1940, el Congresu de la República confirió-y el rangu de Gran Mariscal.

Biografía[editar | editar la fonte]

Los sos estudios escolares cursar nel Colexu Guadalupe de Lima y en Chincha. En 1890 ingresó a la Escuela Militar de Lima, d'onde egresó en 1894, empecipiando'l so carrera militar que la llevaría hasta'l rangu de Xeneral de División xeneral de división en 1933. Participó nos acontecimientos políticu-militares del país y recibió perfeccionamiento en Francia y Alemaña. Nel conflictu con Colombia, empecipiáu en 1911, tuvo aición distinguida nel combate de La Pedrera, a veres del ríu Caquetá (10, 11 y 12 xunetu de 1911) faciendo fuxir a los invasores. Destituyó al presidente Guillermo Billinghurst en 1914 y foi nomáu Presidente Provisional, cargu qu'exerció hasta 1915. Nesti primera curtiu mandatu enfrentó con ésitu'l problema monetariu, estableciendo'l papel moneda. Depués d'apurrir el poder a José Pardo y Barreda pasó a Europa onde exerció funciones diplomátiques. Al inaugurase la dictadura d'Augusto B. Leguía en 1919, volvió al Perú pero foi deportáu, pasando otra vegada a Europa, anque siguió conspirando contra Leguía. Cuando ésti foi derrocáu por Luis Miguel Sánchez Cerro en 1930 volvió al Perú, pero retornó a Europa esi mesmu añu, pasando a exercer funciones diplomátiques n'España ya Inglaterra. Llamáu pol Presidente Sánchez Cerro al españar, otra vegada, el conflictu con Colombia, asumió la Direición del Conseyu de Defensa Nacional y, asesináu Sánchez Cerro, foi facultáu pol Congresu pa terminar el so periodu y axustar la paz con Colombia. Nesti segundu gobiernu reprimió severamente a los apristas y comunistes, y superó la crisis económica. En 1936 anuláronse les eleiciones que daben ventaya a Luis Antonio Eguiguren por tar sofitáu polos apristas y Benavides prorrogar nel poder por trés años más. Sol lema de «orde, paz y progresu», gobernó hasta 1939 en qu'apurrió'l mandu a ManuelPrado Ugarteche, que'l so Congresu dio-y en 1940 el títulu de Mariscal de Perú. Sirvió depués como embaxador en Madrid y Buenos Aires, y retornó al Perú en 1944 pa contribuyir na creación del Frente Democráticu Nacional, que postuló a la presidencia a José Luis Bustamante y Rivero en 1945. Finó pocu dempués del trunfu d'este.

Infancia y juventud[editar | editar la fonte]

Fíu de José Miguel Benavides y Gallegos, Sarxentu Mayor de la Guardia Nacional, natural de Lima; y de Erfilia Larrea Bazo, natural de Chincha, nació Óscar Raymundo nos Barrios Altos, Lima. Empecipió los sos estudios nel Colexu Nacional Nuesa Señora de Guadalupe, en Lima (1884) y rematar en Chincha por cuenta de les perturbaciones derivaes de la guerra con Chile.

En 1890 matricular na Escuela Militar, en Lima, en calidá de cadete y foi espada d'honor de la so promoción, amás de la so reconocencia como Alferez d'artillería, en 1894. Aína, ingresó na brigada d'artillería del Dos de Mayu” del cuartel de Bellavista. Tuvo una disciplinada actitú frente a un grupu de pierolistas qu'intentó asaltar dichu cuartel, mientres la revolución de 1894-1895. Foi dixebráu del serviciu, pero foi reincorporáu n'agostu de 1895. Formó socesivamente nos batallones “Callao” Nᵘ 5 y el “Ayacucho” Nᵘ 3, siendo xubíu a teniente en 1899 y a capitán en 1901, y destináu al reximientu d'artillería de monte.

Cursó estudios na Escuela Cimera de Guerra, dirixida pola misión francesa encabezada por Paul Clement, y simultáneamente cursó matemátiques na Facultá de Ciencies de la Universidá de San Marcos. En 1906, cuntando con 30 años d'edá, graduar de sarxentu mayor coles más altes calificaciones.

Pa completar la so formación militar, en 1907 el gobiernu unviar a Francia,[3] onde yá como teniente coronel (1909) participó en maniobres col exércitu francés. La República Francesa estremar cola Cruz de la Lexón d'Honor. La so estadía n'Europa aprovechar tamién pa xestionar compra d'armamentos n'Austria y Alemaña (en 1910).

Campaña del Caquetá[editar | editar la fonte]

En tornando al Perú n'avientu de 1910, Benavides foi designáu comandante del Batallón d'Infantería Nᵘ 9 acantonáu en Chiclayo, na mariña norte de Perú. En febreru de 1911 el gobiernu ordenó a Benavides que conduxera'l Batallón Nᵘ 9 a la frontera nororiental con Colombia na Amazonia peruana. Colombia estableciera un puestu fortificáu en La Pedrera, na vera meridional del ríu Caquetá que, acordies con el Tratáu Porres-Tanco Argáez de 1909 taba dientro del territoriu peruanu.

El coronel Óscar R. Benavides.

El Batallón Nᵘ 9 hubo de viaxar más de 2.000 quilómetros travesando tramos ensin caminos de la cordal de los Andes en Cajamarca y Chachapoyas hasta llegar a la selva amazónica. Nel Distritu de Balsapuerto, nes cabeceres del ríu Huallaga, la espedición preparó balses y llogró canoes[4] y saleó agües embaxo hasta Yurimaguas, sobre'l ríu Huallaga, d'onde prosiguió por embarcaciones hasta Iquitos, sobre'l ríu Amazones. La espedición fluvial, que consistía d'un flotador y de cuatro embarcaciones zarpó d'Iquitos el 29 de xunu de 1911, a los cuatro meses de la partida de Chiclayo. El 10 de xunetu taba frente a La Pedrera coles banderes tremolando. Depués d'un cambéu de notes coles que'l comandante colombianu negar a abandonar la posición, el comandante Benavides empecipió l'ataque. El trunfu foi completu pa les fuercies peruanes. Pero, el 24 de xunetu, pal so esmorecimientu, el comandante Benavides foi informáu de que los gobiernos de Perú y Colombia suscribieren un tratáu pol que les fuercies peruanes teníen d'abandonar el Caqueta y replegase al ríu Putumayo.

Entá en La Pedrera, el 28 de xunetu de 1911 les fuercies peruanes celebraron les Fiestes Patries del día de la Independencia; pero escarecíen d'equipamientos pa protexese del clima y de les enfermedaes infeicioses reinales na rexón. El 29 de xunetu les tropes fueron atacaes por una violenta epidemia de fiebre mariello y de beriberi. Escareciendo de medicines, les tropes fueron cruelmente abrasaes.

El 4 d'agostu'l comandante Benavides volvió a Iquitos. Foi xubíu al grau de coronel d'infantería (30 de setiembre). A pesar d'esto Benavides escribió nel so diariu: «Sufrí tantu, que la victoria llograda, los aplausos y l'ascensu que se me confirió, nun me compensaron na forma que munchos presumen y como sería de nun sufrir tantos reveses».[5]

El gobiernu unvió a Benavides a Europa por que recibiera tratamientu contra'l beriberi. Cuando tornó'l 8 d'abril de 1912, foi recibíu como un héroe nacional y nel so honor entamó una parada militar en Lima a lo llargo del Baldrayu de la Unión hasta la Plaza d'Armes.

Benavides foi nomáu Comandante Xeneral de la Tercer Rexón, n'Arequipa y en payares de 1913 foi designáu Xefe del Estáu Mayor del Exércitu, con sede en Lima.

Primer gobiernu (1914-1915)[editar | editar la fonte]

Óscar R. Benavides, presidente provisional de Perú (1914-1915).

En 1913 el Presidente de la República yera Guillermo Billinghurst que fuera escoyíu en 1912 col sofitu de los movimientos obreros. Engarráu cola oposición d'una porción significativa del Congresu, qu'atrabancaba'l cumplimientu de les sos promeses para colos obreros tales como les 8 hores llaborales, el derechu a sindicalización y fuelga, Billinghurst entamaba eslleir el Congresu. Dellos diputaos empezaron a conspirar pa deponer al Presidente, y asina caltener el poder concentráu na oligarquía peruana, y llograron el sofitu del teniente coronel José Urdanivia Ginés, el xefe d'una seición del Estáu Mayor. Billinghurst intentaba armar a la población por que ésta enfrentara a les fuercies armaes. Los conspiradores poner en contautu col coronel Benavides, quien aceptó sofitalos tantu pa defender l'orde constitucional como pa evitar una división nes fuercies armaes.[6]

El 3 de febreru de 1914 Billinghurst destituyó a Benavides de la xefatura del Estáu Mayor del Exércitu, fechu que solo sirvió pa bastiar el golpe d'estáu. Na madrugada del 4 de febreru la guarnición en Lima sol comandu de Benavides pronunciar contra'l gobiernu. Les tropes averar a Palaciu de Gobiernu y producióse un curtiu tirotéu cola guardia palaciega, que finalmente se sumó a los sulevaos. Benavides llogró del presidente Billinghurst una declaración na que manifestó la so voluntá d'axustar. Depués d'unes conversaciones, Billinghurst dimitió y foi exiliáu a Chile, onde morrió al añu siguiente. Mientres la sulevación nel cuartel de Santa Catalina, producióse l'espantible asesinatu del xeneral Enrique Varela Vidaurre, héroe de la guerra del Pacíficu, que foi acribilláu mientres dormía.[7]

Los senadores y diputaos, axuntaes na tarde del mesmu 4 del febreru, alcordaron otorgar temporalmente'l Poder Executivo a una Xunta de Gobiernu de seis miembros, escoyíos d'ente los personeros de los partíos políticos. Ellos fueron: José Matías Manzanilla, del Partíu Civil Independiente (Rellaciones Esteriores); Rafael Grau, del Partíu Civil Leguíista (Xusticia ya Instrucción); José Balta, del Partíu Lliberal (Facienda); Arturo Osores, del Partíu Constitucional (Gobiernu) y Benjamín Boza, del Partíu Demócrata]] (Fomentu). Y como presidente de la Xunta, el coronel Benavides.[8]

La Xunta de Gobiernu tenía d'encargase del mandu ente que'l Congresu Nacional resolviera lo conveniente al exerciciu del Poder Executivu. Hubo quien sostuvieron que'l poder tenía d'asumilo unu de los vicepresidentes de Billinghurst: Roberto Leguía o Miguel Echenique. Tres trabayosos discutinios, el 15 de mayu de 1914 el Congresu nomó a Benavides Presidente Provisional, cola misión de convocar a eleiciones.[9]

El 17 d'avientu de 1914, Benavides llogró l'ascensu a Xeneral de Brigada xeneral de brigada.[10]

Mientres los dieciocho meses del so gobiernu, Benavides restauró l'orde y l'estabilidá políticos. Con respectu al personal de los sos gabinetes ministeriales, Jorge Basadre escribió: «El xeneral Benavides reveló ser acordáu y equilibráu al escoyer a los sos collaboradores».[8] La presidencia del Conseyu de Ministros ocupar socesivamente: El xeneral Pedro Y. Muñiz Sevilla, el contralmirante Melitón Carvajal Ambulodegui, Aurelio Sousa y Matute, Germán Schreiber Waddington y Carlos Isaac Abril Galindo.

Obres y fechos importantes[editar | editar la fonte]

  • Enfrentó'l problema monetariu. Dende 1901 el Perú tenía una sólida moneda d'oru, la Llibra peruana, “al par con Londres” como dicíen con arguyu los peruanos. Pero a raigañu del españíu de la primer guerra mundial, la medrana obligó a la población a esconder la monedes d'oru y a retirar los sos depósitos nos bancos. Hubo, pos, l'amenaza d'un sópitu paralís económicu. Recurrióse entós a la emisión de billetes fiscales, col nome de cheques circulares”, por llei Nᵘ 1968 del 22 d'agostu de 1914. Yeren monedes de papel per valor de 1, 5 y 10 llibres peruanes, que la so emisión según dicha llei nun podía entepasar d'un millón cien mil llibres y sofitada nun 35% pol oru guardáu nos bancos. N'ochobre d'esi mesmu añu dio otra llei pola cual autorizábase ampliar dicha emisión hasta dos millones y mediu de llibres, rebaxándose hasta 20 % de la emisión la garantía mínima d'oru. Axustábase que tales “cheques circulares” retirar del mercáu seis meses dempués de rematada la guerra mundial, pero la moneda d'oru sumió práuticamente de la circulación, instaurándose dende entós el réxime del papel moneda.[11]
  • Tratóse'l problema de La Brea y Pariñas, unu de los más negros episodios de la penetración imperialista nel Perú. La compañía británica London Pacific esplotaba esi xacimientu de petroleu, habiendo serios nicios de que se beneficiaba de más pertenencies de les reconocíes nel papel, polo que s'ordenara una remensura en 1911, que foi retrasándose, hasta que'l gobiernu de la Xunta de Gobiernu expedió un resolución ordenando llevar alantre felicidá remensura o midida de les propiedaes esplotaes. Esta dio la esistencia de 41.614 pertenencies en cuenta de les 10 qu'alegaben sostener los propietarios del xacimientu. El gobiernu ordenó entós el pagu del correspondiente canon de superficie, a razón de 30 soles per pertenencia, faciendo un total de 1.248.420 soles al añu, en cuenta de los 300 soles que s'había veníu pagando hasta entós. Sicasí, esti problema siguiría siendo un dolor de cabeza pa gobiernos subsiguientes.[12]
  • Al españar la guerra europea n'agostu de 1914 (dempués llamada primer guerra mundial), el Perú declaró una estricta neutralidá.[13]
  • El so llabor políticu más importante, foi, ensin dulda, la torna a la constitucionalidá. Benavides convocó a una Convención de partíos, que s'axuntó nel Xeneral del Conventu de Santu Domingu, nel que participaron los delegaos del Partíu Civil, el Lliberal y el Constitucional, más non el Demócrata o pierolista. L'oxetivu d'esta Convención yera unificar les candidatures, esto ye, faer d'una especie de “primaries” de les eleiciones xenerales que teníen de realizase en 1915. Na votación final trunfó'l civilista José Pardo, sobre'l constitucional Pedro Y. Muñiz Sevilla (xeneral del exércitu). Realizaes les eleiciones xenerales, ganó abrumadoramente Pardo, sobre la candidatura puramente simbólica del demócrata Carlos de Piérola.[14]

Pardo foi investido presidente de la República'l 18 d'agostu de 1915. Yera la segunda vegada qu'asumía la presidencia.

Actuación ente 1915-1933[editar | editar la fonte]

El presidente Pardo unvió a Benavides a París en 1916 como observador de la primer guerra mundial y como tal foi testigu de la batalla de Verdún. Darréu, en 1917, Pardo nomar Embaxador Estraordinariu y Ministru Plenipotenciario n'Italia. El 4 de xunetu de 1919 Augusto B. Leguía aportó a presidente de la República como resultáu d'un golpe d'estáu contra Pardo. N'avientu de 1920 Benavides arrenunció al so puestu en Roma y tornó a Lima.

Leguía tarrecía que Benavides entamara una revuelta y el 3 de mayu de 1921 facer arrestar. Benavides y venticinco ciudadanos más fueron fechos prisioneros y embarcaos nel vapor Paita con destín a Sydney, Australia.[15] Un motín comandado por Benavides prindó al capitán del barcu y a los sos oficiales y camudó la ruta escontra Costa Rica. Dende Costa Rica Benavides treslladar a Panamá y depués a Guayaquil (Ecuador) onde restableció contactos colos elementos opositores a Leguía. La esperada revolución que tenía d'españar nel Perú nun asocedió y entós, el 2 de payares de 1927, Benavides embarcóse camín de Francia, llegando'l día 14 a Niza, onde s'axuntó cola so familia.[16]

Mientres los años del gobiernu leguiísta, Benavides caltuvo contautu colos opositores a Leguía y afaló los proyeutos golpistes qu'en diversos llugares de Perú entamáronse. Hasta que'l 22 d'agostu de 1930 el teniente coronel Luis M. Sánchez Cerro empecipió una revolución n'Arequipa y Leguía viose forzáu a arrenunciar a la presidencia. Sánchez Cerro foi investido como Presidente Provisional. El 3 d'ochobre de 1930 Benavides foi nomáu Embaxador Estraordinariu y Ministru Plenipotenciario n'España. Por razones familiares retornó al Perú en xunetu de 1931, aprovechando la ocasión pa siguir el desenvolvimientu del procesu eleutoral d'esi añu, qu'a lo postrero empericotió como presidente constitucional a Sánchez Cerro. Retornó entós a Madrid, reasumiendo la so función diplomática. En febreru de 1932, pasó a Londres, tamién cola invistidura de ministru plenipotenciario.[17]

Poco dempués, el gobiernu de Sánchez Cerro llamó a Benavides y el 27 de marzu de 1932 nomar Xeneral en Xefe del Conseyu Nacional de Defensa, encargáu de les fuercies peruanes nel precisu intre en qu'españaba un nuevu conflictu armáu con Colombia. El 31 de marzu de 1933 Benavides foi promovíu al grau de Xeneral de División xeneral de división.[18]

Segundu gobiernu (1933-1939)[editar | editar la fonte]

El xeneral Oscar R. Benavides, tresmitiendo un mensaxe radial en 1936.

Sánchez Cerro foi asesináu'l 30 d'abril de 1933. Pa evitar los desordes, el Congresu Constituyente confirió a Benavides el mandatu presidencial hasta concluyir el periodu del so predecesor, esto ye hasta 1936. Benavides suscribió la nueva Constitución de Perú que reemplazó a la de 1920, en vixencia dende l'alministración d'Augusto B. Leguía. La Constitución de 1933 caltuvo vixencia hasta 1979, anque diversos puntos qu'axustaba nunca se cumplieron; por casu, lo referente a les xuntes departamentales.

Les prioridaes de Benavides al empezar el so gobiernu fueron buscar el fin del conflictu con Colombia (llegar a un alcuerdu de paz en mayu de 1934), aselar el baturiciu políticu interna y superar la crisis económica.[19] De primeres del so gobiernu dio la Llei d'Amnistía Xeneral, el 9 d'agostu de 1933, pola cual amnistiábase a toes aquelles persones a les que se-yos siguía xuiciu políticu y dexábase la torna de los deportaos. Foi según Haya de la Torre, el líder de l'Alianza Popular Revolucionaria Americana o APRA, foi puestu en llibertá y dexóse la torna de los desterraos apristas. Pero tres un intentu revolucionariu aprista en Lima, conocíu como la combalechadura d'El Agustino, reinicióse la persecución antiaprista. Los apristas respondieron con actos terroristes en tol país. El 15 de mayu de 1935 asocedió l'asesinatu del direutor del diariu El Comercio, Antonio Miró Quesada de la Guerra, y el de la so esposa, a manes d'un militante aprista.[20]

El gobiernu caltuvo la proscripción del APRA, aduciendo que yera un partíu internacional, lo que taba prohibíu d'actuar, según la Constitución de 1933. Por esa mesma causa reprimir al Partíu Comunista. Les cárceles enllenar de presos políticos, apristas y comunistes. Una novela del escritor indixenista José María Arguedas, El Sestu, ta ambientada en dicha dómina.

En 1936, añu en que remataba'l periodu del presidente Sánchez Cerro, Benavides convocó a eleiciones xenerales, nes que postularon pa la presidencia JorgePrado Ugarteche (sofitáu primeramente pol gobiernu), Luis A. Flores (fascista), Manuel Vicente Villarán y Luis Antonio Eguiguren; esti postreru resultó ser el candidatu favoritu de la población. Pero estes eleiciones fueron anulaes pol Xuráu Nacional d'Eleiciones, deque empecipiáu l'escrutiniu, cola sida de que los apristas (que'l so partíu taba proscritu pola llei) beneficiaren colos sos votos a Eguiguren, el virtual ganador. Tal argumentu resultaba un despropósitu total, máxime si yá aquel día el votu yera secretu. La intención clara del gobiernu yera anular les resultancies pos los sos candidatos favoritos (Prau y Villarán) habíen perdíu. Consultáu'l Congresu, ésti decidió que Benavides estendiera'l so mandatu por trés años más, hasta 1939, y por añadidura dio-y la facultá de llexislar (pos el Congresu, instaláu en 1931, remataba'l so periodu en 1936).[21]

Benavides gobernó sol lema de «orde, paz y trabayu», cuntando col respaldu del exércitu y de la oligarquía. Sicasí, nel últimu tramu del so mandatu fíxose bultable'l fadiu de la población. El 19 de febreru de 1939, mientres Benavides topar d'escursión en Pisco, remontóse'l so ministru de Gobiernu y segundu vicepresidente, xeneral Antonio Rodríguez Ramírez, quien ocupó'l Palaciu de Gobiernu. La rebelión, que cuntaba al paecer con gran sofitu de diversos sectores, atayóse cuando'l xefe de la Guardia d'Asaltu, mayor Luis Rizo Patrón, aprució nel patiu de Palaciu, esixendo por trés vegaes la rindición a Rodríguez. Ésti balanció sobre Rizo Patrón, quien lo ametralló nel actu, matándolo. Fracasó asina la intentona golpista. Benavides salvóse, pero entendió entós que yera contraproducente caltenese nel poder.[22]

Viendo pos el panorama adversu, Benavides decidió convocar a eleiciones y faer el trespasu de poder. Pero antes convocó a un plebiscitu, que se realizó'l 18 de xunu de 1939, y pol cual aprobáronse importantes reformes constitucionales, como l'ampliación del periodu presidencial de 5 a 6 años, el reestablecimientu de los dos vicepresidentes y l'amenorgamientu de les facultaes llexislatives del Congresu en materia económico. La so intención yera guarnir el Poder Executivo en desmedro del Llexislativu.

El xeneral Óscar R. Benavides y el so gabinete ministerial. Lima, 1933.

Pa les eleiciones xenerales de 1939, Benavides sofitó la candidatura presidencial de ManuelPrado Ugarteche, fíu del presidente Mariano IgnacioPrado y que daquella exercía como presidente del Bancu Central de Reserva de Perú. Contra esta candidatura oficial, alzóse la de José Quesada Larrea, nuevu abogáu, natural de Trujillo, quien para la so campaña adquirió'l diariu La Prensa, dende onde s'engarró pola llibertá eleutoral, ante'l propósitu evidente del gobiernu de manipoliar les resultancies.

El partíu aprista, que yera'l más importante del país, siguía proscritu por llei. Otra importante fuercia político, la Unión Revolucionaria, quedó tamién anulada al tar desterráu'l so líder, Luis A. Flores. Ante la coxuntura eleutoral, tantoPrado como Quesada solicitaron el sofitu de los apristas pero estos nun tomaron partíu. Fechos los escrutinios, ManuelPrado resultó vencedor, con enorme ventaya. Falar de fraude masivu.[23]

Obres y fechos importantes[editar | editar la fonte]

Otros fechos resaltantes mientres el segundu gobiernu de Benavides fueron:[24]

  • Reabrir en 1935 la Universidá de San Marcos, que fuera clausurada por Sánchez Cerro en 1932.
  • Promulgóse'l Códigu Civil de 1936, que reemplazó al que rexía dende 1852. Nél reconocióse per primer vegada'l divorciu.
  • Superóse la crisis económica. Ameyoróse notablemente l'aspeutu financieru, especialmente no rellacionao cola banca y la captación d'impuestos, aplicándose dellos proyeutos que dexara la misión Kemmerer en 1931. El país empezó a entrar a un periodu de prosperidá por cuenta de les esportaciones, especialmente agrícoles.
  • Construyóse'l tramu peruanu de la carretera Panamericana, llogrando xunir les seiciones d'esi camín nel Ecuador, el Perú y Chile.
  • Construyóse la carretera Central que traviesa los Andes al este de Lima escontra la selva amazónica, llegando hasta Tingo María.
  • Abolióse'l peaxe de carreteres y de pontes colo que s'implementó la llibertá nes carreteres.
  • Fueron reconstruyíos el muelle naval y el dique secu del Callao.
  • Empecipióse la construcción del puertu de Matarani, nel sur, por que reemplazara a Mollendo como puertu principal d'Arequipa.
  • Promoviose'l turismu y entamóse la construcción d'Hoteles de Turistes nes principales ciudaes.
  • Entamóse y entamó el Censu Nacional que, sicasí, tuvo efeutu solu en 1940, sol siguiente gobiernu.
  • Pel cuartu centenariu de la fundación de Lima (1936) realizáronse grandes obres de modernización na capital. Construyéronse les actuales sedes de los poderes executivu (Palaciu de Gobiernu), llexislativu (Palaciu Llexislativu de Perú) y xudicial (Palacio de Xusticia).
  • Potenciar a les fuercies armaes y mercáronse armes modernes. D'alcuerdu a la evolución de la téunica militar a nivel mundial, abandonóse la escuela francesa pa siguir la norteamericana.
  • Creóse'l Ministeriu de Salú Pública, Trabayu y Asistencia Social, que foi dixebráu del de Fomentu. Como dependencia d'esti ministeriu creóse la Direición d'Asuntos Indíxenes.
  • Creóse'l Ministeriu d'Educación Pública, separáu del de Xusticia, Prisiones, Cultu y Beneficencia.
  • Realizáronse obres de saneamientu, ye dicir instalaciones d'agua y desaguadoriu en tola República.
  • Termináronse delles obres de regación empecipiaes pol segundu gobiernu de Leguía.
  • Construyéronse barrios y comedores pa los trabayadores y les sos families.
  • Se instituyó el Seguru Social Obligatoriu pa Obreros.
  • Estudióse'l proyeutu de la construcción del Hospital del Seguru Obreru.

El 8 d'avientu de 1939 Benavides apurrió'l mandatu presidencial a ManuelPrado y Ugarteche, que ganara les eleiciones presidenciales d'esi añu. El 19 d'avientuPrado honró a Benavides col títulu de Mariscal.[25] Foi'l penúltimu de los mariscales de Perú, antes d'Eloy Ureta.

Fundación del Frente Democráticu Nacional[editar | editar la fonte]

Balta de Oscar R. Benavides en Campusantu Presbíteru Maestru.

Benavides foi Embaxador de Perú en Madrid (1940) y en Buenos Aires (1941-1944). Tornó al Perú el 17 de xunetu de 1944, con cuenta de collaborar na renovación de los poderes públicos y tuvo ente los fundadores del Frente Democráticu Nacional (FDN), agrupación de partíos (ente los cualos topábase'l APRA, col nome de Partíu del Pueblu), que llanzó la candidatura de José Luis Bustamante y Rivero.

Finó en Lima, el 2 de xunetu de 1945, depués de que se confirmara'l trunfu del FDN nes eleiciones xenerales de 1945.[18]

Los sos restos reposen nel Campusantu Presbíteru Maestru de Lima.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Oscar R. Benavides xunto cola so esposa Francisca Benavides Diez Canseco, más conocida como "Doña Paquita".

En 1912, nes celebraciones por Caquetá, Benavides conoció a la so prima cuarta Francisca Benavides Diez Canseco, cola que taba venceyáu al ser ambos tatara-tataranietos del xeneral realista Domingo D. de Benavides y Moscoso. Ella yera hermana de María Benavides Diez Canseco (esposa del reconocíu arquiteutu polacu Ricardo de Jaxa Malachowski) y d'Alberto Benavides Diez Canseco (padre del empresariu mineru Alberto Benavides de la Quintana y güelu de Roque Benavides Ganoza). La pareya casó dellos meses más tarde y tuvo cuatro fíos:

  • Francisca Benavides y Benavides, casada con Mariano PeñaPrado, nietu de Mariano IgnacioPrado y bisnietu de Manuel Costas Arce, dambos presidentes.
  • María Teresa Benavides y Benavides, casada con Francisco Mendoza y Canaval, marqués de Casa Boza y Caballeru de la Orde de Malta, condecoráu cola Orde de San Montés Papa
  • Óscar Raimundo Benavides y Benavides (1917-2004), casáu cola brasilana Maria Angélica Matarazzo Dall'Aste, nieta del industrial italianu Francesco, conde Matarazzo.
  • José Miguel Benavides y Benavides, casáu con Rosa Gubbins Hercelles.

Árbol xenealóxicu[editar | editar la fonte]

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16. Diego de Benavides y Vílchez
 
 
 
 
 
 
 
8. José María Benavides y Bustamante
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17. Petronila Bustamante y Diez-Canseco
 
 
 
 
 
 
 
4. José Antonio Benavides Payerl
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
18. Antonio Payerl Garrido
 
 
 
 
 
 
 
9. María Trinidad Payerl y Nieto
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
19. María Nieto
 
 
 
 
 
 
 
2. José Miguel Benavides Gallegos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. Antonio Gallegos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. María Nicolasa Gallegos Benavides
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11. María Benavides Sotomayor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Óscar Raimundo Benavides Larrea
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. Vicente Larrea
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Erfilia Larrea Bazo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. Juana Bazo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 15602347v. Apaez como: Oscar R. Benavides. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1941-8059.
  3. Basadre 2005, tomu 12, p.264.
  4. El Mariscal, vol. I, p.114-115.
  5. El Mariscal, Vol I, p.186.
  6. Basadre 2005, tomu 13, páxs. 105-106.
  7. Basadre 2005, tomu 13, páxs. 112-116.
  8. 8,0 8,1 Basadre 2005, tomu 13, p.143.
  9. Basadre 2005, tomu 13, páxs.121-122.
  10. Basadre 2005, tomu 13, p.134.
  11. Basadre 2005, tomu 13, páxs.154-160.
  12. Basadre 2005, tomu 13, p.147.
  13. Basadre 2005, tomu 13, p.138.
  14. Basadre 2005, tomu 13, páxs.168-178.
  15. Chirinos 1985, tomu II, p.9-10.
  16. El Mariscal, vol II, p. 47.
  17. Tauro 2001, tomu 3, p.347.
  18. 18,0 18,1 Tauro 2001, tomu 3, p.348.
  19. Tauro 2001, tomu 3, p.348; Orrego, p.894.
  20. Chirinos 1985, tomu II, p.123.
  21. Chirinos 1985, tomu II, páxs. 124-125.
  22. Chirinos 1985, tomu II, páxs. 126.
  23. Chirinos 1985, tomu II, páxs. 127-128.
  24. Orrego 2000, p.895.
  25. Orrego 2000, íbidem.
Bibliografía *

El Mariscal Benavides, la so vida y la so obra. 1976, 1981. Lima, Editorial Atlántida, 2 volumes.


Predecesor:
Guillermo Billinghurst
Presidente Constitucional
Presidente de la Xunta de Gobiernu de Perú

4 de febreru de 1914 - 15 de mayu de 1914
Socesor:
Él mesmu predecesor2 = Él mesmu títulu2 = Presidente Provisional de la República de Perú
Predecesor:
'
{{{títulu2}}}
15 de mayu de 1914 - 18 d'agostu de 1915
Socesor:
José Pardo y Barreda
Presidente Constitucional
Predecesor:
Luis Miguel Sánchez Cerro
Presidente Constitucional
Presidente Provisional de la República de Perú

30 d'abril de 1933 - 8 d'avientu de 1936
8 d'avientu de 1936 - 8 d'avientu de 1939
Socesor:
ManuelPrado Ugarteche
Presidente Constitucional

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]