Ópera buffa

De Wikipedia

La Opera buffa, tamién conocida como Commedia per musica (comedia), o Dramma giocoso per musica, ye una ópera con una espirica cómica. Desendolcóse en Nápoles na primera metá del sieglu XVIII. D'ellí desflundióse camín de Roma y el norte d'Italia. El so contrariu estilísticu ye la ópera seria.

El suxéneru foi la evolución musical de la ópera y de la ñomada ópera seria. Una de les funciones que desempendengaba la ópera nesa dómina yera emplegar delles téuniques y estétiques propies de la música seria, como'l oratoriu y la cantata, en meyores contestos pa los músicos y el públicu. L'ite pal gran ésitu de la ópera en xeneral, foi esta triba d'apurrimientu contemporaneu al teatru, d'entendimientu universal. Otros suxéneros rellacionaos cola ópera buffa, na so ardicia d'enllazar a un públicu mayor son la Opéra-comique francesa o el singspiel alemán.

Delles de les carauterístiques de la ópera buffa son: estayes falaes más llongues pa facelos más intelixibles, escritos na llingua vernácula, non en llatín o alemán; espiricies llaicos; "desacralización" de la música; y en delles casos, emplegu de personaxes perconocíos, comu los de la comedia del arte italiana.

Los exemplos de ópera buffa son camiadizos: dende Il barbiere di Siviglia, de Rossini, dica Le nozze di Figaro, de Mozart. El xéneru desavezó dempués del sieglu XIX, y pa munchos la cabera ópera d'esti xéneru ye Falstaff, fecha por Verdi en 1893. Quienes entamaron el movimientu fueron: Giovanni Battista Pergolesi, Nicola Logroscino, Baldassare Galuppi y Alessandro Scarlatti.



Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]