Ñora (pimientu)

De Wikipedia
Capsicum annuum cultivar Bola/Ñora neñona in situ.
Bola/Ñora submadura in situ.
Semientes sueltes.
#Pimiento boles/ñoras maduros.
Ñora ensugada.

La ñora ye una variedá cultivada de Capsicum annuum o pimientu, denominada "bola" n'Alicante y Murcia, de les cualos considérase orixinaria, de pequeñu tamañu, forma redonda y color coloráu cuando ta madura, que se dexa ensugar al sol. Tien un sabor duce y ye bien utilizada na gastronomía del Llevante español, sobremanera na Rexón de Murcia, la Comunidá Valenciana (Alacant) y en Cataluña.

Historia[editar | editar la fonte]

El 22 de marzu del añu 1493, llega Colón a Palos y diríxese darréu a rindir la conquista a los Reis Católicos. Antes d'esta audiencia, cumple un votu emitíu con ocasión d'un grave peligru asocedíu nes Indies. Tres ello allega ante la Virxe de Guadalupe a depositar un ciriu n'aición de gracies. Con toa probabilidá, Colón depositó granes de la nueva especie nel monesteriu.[1] Tres l'aclimatación la especie, denominada pimientu, pasa al monesteriu de Yuste. Los jerónimos de Yuste pasen la conocencia del pimientu al so monesteriu hermano de La Ñora, en Murcia, Monesteriu de los Jerónimos denomináu Escorial murcianu y de ende a Alacant.

Emplegu[editar | editar la fonte]

Suelen sirvise tostaes como acompañamientu y sobremanera utilícense pa la ellaboración del pimentón que s'usa como condimento para diversos platos. Ye bien común como acompañamientu de los güevos fritos, como arreglo pa delles ensalaes y nel norte d'Alicante fai un platu deliciosu a base de ñora, la pericana.

A los arroces alicantinos y murcianos da-yos un color y sabor bien carauterístico (color coloráu y naranxa). Aconséyase enforma sofreír la ñora primeramente a los ingredientes y dexala apartada reposando, o aprovechar la so magaya sacando'l pedúnculu y les sos pebíes, y rehogándolo n'agua caliente diez minutos antes d'estrayer la so magaya con un cuchiellu y añader al sofritu.

Na ciudá de Cartaxena, suélense-yos llamar boles seques, y son unu de los ingredientes básicos del platu más representativu de la ciudá: el Calderu.

El so emplegu na cocina como condimento ta cada vez más consideráu y puede atopase cada vez más nes cocines modernes d'España, colgada nes sos ristras carauterístiques. El so poderosu y singular sabor, amás de la coloración qu'apurre a los arroces, guisos y mueyos, da-y una posición bien favorable na cocina popular española.

Preparación[editar | editar la fonte]

La ñora déxase ensugar al sol en grandes superficies nel campu, d'esta forma los angazos (recímanos) de ñoras van ensugándose al pie de les ristras d'ayos que son frecuentemente emplegaes como elementos decorativos nes cocines y restoranes españoles.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Pimientu
  • Pimentón de Murcia
  • Pimientu choriceru
  • Pimientu de Padrón
  • Pimientu del piquillo
  • Capsicum annuum

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. PDF Francisco Abad Alegría, (2001),"Color rojizo en nuestra historia culinaria.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]