Ética de la inxeniería

De Wikipedia
Ética de la inxeniería
Ética
Cambiar los datos en Wikidata

La ética de la inxeniería ye la caña de la ética aplicada y el conxuntu de principios morales que s'apliquen a la práutica de la inxeniería. Esta esamina y establez les obligaciones de los inxenieros para cola sociedá, los veceros y l'oficiu. Ta bien rellacionáu cola filosofía de la ciencia y la filosofía de la inxeniería.

Principios xenerales[1][editar | editar la fonte]

1. Los inxenieros consideren la máxima importancia a la seguridá, la salú y el bienestar del públicu y van esforciase por cumplir colos principios del desenvolvimientu sustentable nel exerciciu de les sos funciones profesionales

2. Los inxenieros tienen d'emprestar servicios namái nes árees de la so competencia.

3. Los inxenieros tienen d'emitir declaraciones públiques namái de manera oxetiva y veraz.

4. Los inxenieros tienen d'actuar n'asuntos profesionales pa cada emplegador o veceru como axentes o representantes fieles, y tendrán d'evitar conflictos d'intereses.

5. Los inxenieros tienen de construyir la so reputación profesional sobre'l méritu de los sos servicios y nun van poder competir de forma deslleal colos demás.

6. Los inxenieros tienen d'actuar de forma tal de caltener y ameyorar l'honor, la integridá y la dignidá del oficiu de la inxeniería, y van actuar con tolerancia cero col sobornu, el fraude y la corrupción.

7. Los inxenieros tienen de siguir el so desenvolvimientu profesional a lo llargo de la so carrera, y tendrán d'ufiertar oportunidaes pal desenvolvimientu profesional de los inxenieros so la so supervisión.

Conducta del inxenieru[2][editar | editar la fonte]

Hai dellos conflictos éticos que los inxenieros pueden enfrentar. Dalgunos tienen que ver cola práutica téunica, pero munchos otros tienen que ver con considerancies más amplies de conducta llaboral / empresarial. Estes inclúin:

  • Venceyos personales colos veceros, consultores, competidores, y contratistes.
  • Comportamientu llegal de los veceros, contratistes, y otros.
  • Conflictu d'intereses.
  • Sobornu y confechu, según regalos, comíes, servicios y entretenimientu.
  • Tratamientu de la información confidencial.
  • La considerancia de los bienes del veceru o emplegador.
  • Subempleo / actividaes paraleles.

Delles sociedaes d'inxeniería ocupar de proteición del mediu ambiente como una cuestión independiente de la ética. El campu de la ética de los negocios de cutiu se superpone y apurre información pa tomar de decisiones étiques per parte de los inxenieros.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Code of Ethics | ASCE». Consultáu'l 11 de febreru de 2016.
  2. American Society of Civil Engineers. «Manual d'ética ASCE» (inglés). Consultáu'l 11 de febreru de 2016.