África del Suroeste Alemana

Coordenaes: 22°S 17°E / 22°S 17°E / -22; 17
De Wikipedia
(Redirixío dende África del Sudoeste Alemana)
África del Suroeste Alemana
(de 1884 a 1915)
África del Suroeste
colonia alministrativa
Alministración
Capital Otjimbingwe (es) Traducir (de 1884 a 1891)
Windḥoek (de 1891 a mayu 1915)
Heinrich Vogelsang (dende 9 abril 1883)
Xeografía
Coordenaes 22°S 17°E / 22°S 17°E / -22; 17
Superficie 835100 km²
Demografía
Economía
Moneda marco de oro alemán (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

.


África del Suroeste Alemana (n'alemán: Deutsch-Südwestafrika, embrivíu DSWA) foi una colonia alemana dende 1884 hasta 1915, cuando'l control sobre ella foi asumíu pola Unión Sudafricana. La so alministración temporal foi recibida por Sudáfrica na forma d'un mandatu de la Sociedá de Naciones. Sudáfrica gobernó la rexón como una provincia de facto llamándola África del Suroeste, hasta que finalmente s'independizó en 1990 como Namibia. Con una área de 835 100 km², yera aproximao una vegada y media el tamañu del Imperiu alemán d'esi entós.

Historia temprana[editar | editar la fonte]

En 1883, el comerciante alemán Adolf Lüderitz mercó la tierra a un xefe nativu nel área d'Angra Pequena —la ciudá de Lüderitz y la mariña axacente son llamaes asina por él—. El 24 d'abril de 1884, asitió l'área so la proteición del Imperiu alemán pa desanimar la ocupación británica. A principios de 1884, el barcu Nautilus de la Marina de Guerra Imperial alemana aportó pa esaminar la situación. Un informe favorable del gobiernu, y la conformidá del británicu, causaron la visita de los cruceros Leipzig y Elisabeth. La bandera alemana foi finalmente izada el 7 d'agostu de 1884.

África del Suroeste Alemana en 1904.
Escudu imperial alemán na aduana en Swakopmund

N'ochobre, l'acabante designar comisariu pa África del Oeste, Gustav Nachtigal, llegó nel barcu cañonero Möwe. N'abril de 1885, fundóse la Deutsche Kolonialgesellschaft für Südwest-Afrika, y llueu mercó los activos de les desfallecientes empreses de Lüderitz, quien s'afogó en 1886 mientres una espedición al Ríu Orange. En mayu, Heinrich Ernst Göring foi designáu Comisariu y estableció la so alministración en Otjimbingwe. Una Kaiserliche Schutztruppe («Tropa de Seguridá Imperial») sol mandu del capitán Curt von François foi apostada n'África del Suroeste Alemana en 1888, consistiendo al empiezu en dos oficiales, cinco oficiales non encargaos y 20 soldaos negros.

La colonia creció en 1890 pola alquisición de Caprivi nel nordeste, que prometía nueves rutes comerciales. Esti territoriu foi adquiríu pol Tratáu de Heligoland-Zanzíbar ente Reinu Xuníu y Alemaña.

África del Suroeste alemana yera la única colonia alemana onde los alemanes instalar en gran númberu. Los pobladores alemanes fueron atraíos a la colonia poles posibilidaes económiques nes mines de diamante y de cobre y, sobremanera, l'agricultura. En 1902 la colonia tenía 200 000 habitantes, anque solo 2595 yeren alemanes, 1354 yeren afrikáner y 452 yeren británicos. Escontra 1914, 9000 pobladores alemanes más habíen llegáu. Había probablemente alredor de 80 000 herero, 60 000 ovambo, y 10 000 nama, quien fueron despectivamente denominaos hotentotes.

La rebelión contra'l dominiu alemán[editar | editar la fonte]

Ente 1893 y 1894, tuvo llugar la primer «sulevación hotentote» de los nama y el so líder llexendariu Hendrik Witbooi. Los años siguientes vieron asoceder munches otres sulevaciones locales contra'l dominiu alemán, les más estenses de les cualos fueron les guerres de los herero de 1904. Les granxes alloñaes fueron atacaes, y matáronse a aproximao 150 colonos alemanes. El Schutztruppe de solamente 766 soldaos y de fuercies auxiliares natives nun yera, de primeres, una fuercia capaz de face-y frente a los herero, quien fueron a la ofensiva, arrodiando dacuando Okahandja y Windḥoek, y destruyendo la ponte ferroviaria a Osona. Les 14 000 tropes adicionales, unviaes apresuradamente dende Alemaña sol mandu del teniente xeneral Lothar von Trotha, entartallaron la rebelión na batalla de Waterberg. Enantes Von Trotha publicara una exhortación al pueblu herero, negándo-yos el derechu de ser súbditos alemanes y ordenar salir del país o seríen muertos, parte del testu de la exhortación ye'l siguiente:

La nación herero tien qu'abandonar el país, y si nun lu fai, voi obligar pola fuercia. Tou herero que s'atope dientro de territoriu alemán, armáu o desarmáu, con o ensin ganáu va ser fusiláu. Nun se va dexar que permanezan nel territoriu muyeres o neños, y va espulsáse-yos por que se xunan al so pueblu o van ser pasaos poles armes. Estes son les últimes pallabres que voi dirixir a la nación herero, como pernomáu xeneral del poderosu Emperador d'Alemaña.

Pa escapar el pueblu herero retirar escontra adientro de la rexón ensin agua d'Omaheke, un brazu occidental del desiertu de Kalahari, onde munchos d'ellos morrieron de sede. Les fuercies alemanes curiaron cada fonte d'agua y fueron daes les órdenes pa disparar a cualesquier herero que fuera vistu. Solamente dellos hereros se les ingeniaron pa escapar a los territorios británicos vecinos. Estos acontecimientos tráxicos conócense como'l xenocidiu de los herero.

La Christuskirche (del alemán: «ilesia de Cristu») y el Südwest Reiter (del mesmu idioma: «caballeru del suroeste») en Windḥoek.

A fines de 1904, los nama entraron nes lluches contra en poder colonial so los sos líderes Hendrik Witbooi y Jakob Morenga, el postreru de cutiu mentáu como'l «Napoleón negru». El llevantamientu foi finalmente reprimíu mientres 1907 y 1908. En total, ente 25 000 y 100 000 herero, más de 10 000 nama y 1749 alemanes morrieron nel conflictu.

A partir de la I Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres la Primer Guerra Mundial, les tropes sudafricanas abrieron hostilidaes con un asaltu na comisaría Ramansdrift el 13 de setiembre de 1914. Los pobladores alemanes fueron tresportaos a campos de concentración cerca de Pretoria y más tarde en Pietermaritzburg. Por causa de la superioridá aplastante de les tropes sudafricanas, la Schutztruppe alemana xunto con grupos de voluntarios afrikáner combatientes na Rebelión Maritz del llau alemán, ufiertaron resistencia solo como una táctica de dilación. El 9 de xunetu de 1915, Victor Franke, postreru comandante de la Schutztruppe, capituló cerca de Khorab.

Dempués de la guerra, l'área quedó sol control británicu, creándose depués un mandatu de la Sociedá de Naciones al cargu de Sudáfrica.

En 1990, l'antigua colonia fíxose independiente col nome de Namibia, gobernada pol antiguu movimientu de lliberación SWAPO. Un ensame de nomes, edificios y negocios alemanes inda esisten nel país, y aproximao 20 000 descendientes de los colonos alemanes inda viven ellí.

Filatelia[editar | editar la fonte]

La historia filatélica na colonia empezó'l 7 de xunetu de 1888 en Otjimbingwe, cuando un serviciu postal regular empezó a usar sellos y matasellos alemanes que dicíen «OTYIMBINGUE». El serviciu siguió d'esta miente per unos años, y col tiempu espandir a oficines de correos adicionales.

La primer edición pa la colonia consistía en sellos de sobrecarga aplicaos a sellos alemanes en mayu de 1897, nos que podía lleese «Deutsch– / Südwest-Afrika» nun ángulu. El 15 de payares de 1898, el sellu de sobrecarga foi camudáu a «Deutsch– / Südwestafrika», omitiendo'l guión.

En 1900, l'antolóxica Edición del Yate incluyía sellos pa África del Suroeste, impresos en papel con filigranes dempués de 1906. El postreru d'ellos tenía un valor de 3 marcos, impresu en 1919, pero nunca foi puestu a la venta na colonia.

Los de dellos valores, como los de 3 y 5 peniques de la Edición del yate, son fácilmente obtenibles güei, con precios d'alredor d'un dólar. Los otros tán valoraos en dellos cientos de dólares. Los altos precios de los sellos de la Edición del yate fechos con filigranes fixeron que nun fueren bien usaos primero que la colonia fuera prindada, y los sellos xenuinos usaos son diez veces más pervalibles; pero munchos de los sellos usaos son conocíos por tener grabaes cancelaciones.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]