Xuegos Píticos

De Wikipedia
Xuegos Píticos
Xeneral
Tipu de competición festividad religiosa (es) Traducir
País Grecia
Competición
Periodicidá Cada 4 años
Cambiar los datos en Wikidata

Los Xuegos Píticos foron ún de los cuatro Xuegos Panhelénicos colos d'Olimpia, los Xuegos Nemeos y los Xuegos Ístmicos. Como los otros grandes xuegos, tamién se consideraben aciagos, en conmemoración d'una muerte: son un aspeutu del agon epitaphios que se practicaba al pie de la tumba de Pitón, soterráu pol so fíu Aix, que'l so nome significa «la cabra».Según la lleenda, enllantólos el mesmu Apolo, tres la so victoria sobro Pitón.

La competición debe'l so nome al llugar, que se llamaba Pito, bien poles entrugues (punthanesthai) que-y faíen los visitantes del oráculu, bien porque l'animal qu'ellí morrió taba podreciéndose (punthesthai).

Los Xuegos Píticos tomaron la so forma definitiva dempués de la llamada Primer Guerra Sagrada. Los habitantes de la cercana Crisa queríen apoderase del ricu santuariu de Delfos. Los habitantes de Delfos pidieron ayuda a los anfictiones, un grupu de 12 etnies rellacionáu primeramente col cultu a Deméter en Tesalia. Crisa foi vencida y los anfictiones pasaron a alministrar el santuariu a partir de 590 e.C.

Nos Xuegos Píticos dábase como premiu una corona de lloréu (árbol consagráu a Apolo pol tresformamientu de la ninfa Dafne), la gloria y la reconocencia de los dioses.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]