Xosé Antón Fernández

De Wikipedia
Xosé Antón Fernández
Vida
Nacimientu Ambás1974[1] (49/50 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu músicu, enfermerucantante
Miembru de Tuenda
N'arba
Seudónimos Xosé Ambás
Instrumentu musical gaita
pandereta
voz
panderu
Cambiar los datos en Wikidata

Xosé Antón Fernández (1974Ambás), más conocíu col nomatu de Xosé Ambás ye un gaiteru, pandereteru, cantante y estudiosu de la tradición oral y musical d'Asturies y un referente nesta materia dientru del folclor asturianu.

Los sos raigaños afítense nel pueblu d'Ambás, aú la so familia atiende una quesería llamada Ca Sanchu, y que produz quesu Afuega'l pitu[2]

Etnógrafu[editar | editar la fonte]

Hai más de 10 años (enantes de 1997) que se dedica a atropar toa mena de tradición oral pelos pueblos d'Asturies creando un archivu sonoru etnográficu de gran valor. Dende los catorce años busca informantes que ye como noma elli a la xente de los pueblos que-y tresmiten los sos conocimientos, sobretou cantares. Ente les sos informantes, Ambás siempre destaca a Pepa Las Murias (portada del discu Tuenda), Taresa de Restiellu, Dolores d'El Reboḷḷal de Degaña, Vitoria de Banduxu, Alicia de Pieiga y Celestina Ca Sanchu, que ye la so "buola".

Músicu[editar | editar la fonte]

Dientro del mundu musical tradicional asturiano forma parte de N'arba y Tuenda, del que ye cofundador.

Televisión[editar | editar la fonte]

Foi'l presentador de la serie documental Camín de cantares[3], serie documental emitida na TPA que tien a la muyer asturiana del mundu rural y a la tradición oral como protagonista. Depués del fin d'esta serie, presentó na mesma canal Camín[4], espaciu que sigue la llinia argumental del so predecesor pero abriéndose a otres estayes de la cultura tradicional.

Presentó tamién el programa de RPA Canta l'uxu, dedicáu al folclor y los vezos y costumes asturianes. Nesti programa emitiénse documentos sonoros y testimonios orales atropaos por Ambás.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «rexistru d'autoridaes BNE». Consultáu'l 4 xunu 2020.
  2. «Apaición de la quesería Ca Sanchu nel programa Port de la BBC dedicáu a Asturies». Consultáu'l 14 de setiembre de 2019.
  3. «Camín de cantares en RTPA». Consultáu'l 14 de setiembre de 2019.
  4. «Camín en RTPA». Consultáu'l 14 de setiembre de 2019.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]