Xenoligea montana

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Xenoligea montana
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Incertae sedis
Xéneru: Xenoligea
Bond, 1967
Especie: X. montana
(Frank Chapman, 1917)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Xenoligea montana,[1] tamién denomada cigüita aliblanca y chipe d'ales blanques,[2] ye una especie d'ave paseriforme endémica de la islla La Española. Ye la única especie del xéneru Xenoligea, y la so clasificación alcuéntrase anguaño en discutiniu.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Tradicionalmente Xenoligea clasificóse na familia Parulidae. Los estudios xenéticos revelaron que la so distancia xenética con Parulidae ye enforma grande pa tar incluyíu ellí. Los analises d'ADN indiquen que los sos parientes más cercanos son los miembros de los xéneros Microligea y Phaenicophilus, de fechu la so apariencia ye una versión en miniatura de los Phaenicophilus. Provisionalmente clasificar en Incertae sedis hasta que se defina la so agrupación cercana.

Descripción[editar | editar la fonte]

La reinita montana mide ente 13–14 cm de llargu. Tien una cola llarga y un picu robezu. El plumaxe de la so cabeza ye principalmente gris, el so llombu y coberteras de les ales son verdes olivacees y les sos plumes de vuelu y cola corites, colos cantos de les primaries blancos. Los sos partes inferiores son blanques y se difuminan hasta'l gris de los sos lladrales. Presenta una llista loral blanca y una bigotera negra y unes pequeñes mediallunes blanques arrodiando'l güeyu na so parte cimera ya inferior.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase namái en La española, tantu na zona correspondiente a la República Dominicana como n'Haití, onde ocupa los montes húmedos de monte, xeneralmente n'altitúes cimeres 1.300 msnm. Ta amenazada pola perda d'hábitat.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Aliméntase de frutos ya inseutos, y busca alimentu en tolos niveles del monte dende los arbustos del sotobosque hasta les copes de los árboles. Con frecuencia alcuéntrase en bandaes mistes xunto a otres reinitas.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J (2010). «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Decimoquinta parte: Orden Passeriformes, Familias Ploceidae a Parulidae)». Ardeola 57 (2):  páxs. 449-456. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/17_nombres_aves.pdf.  Consultáu'l .
  2. Ficha en Avibase Consultáu: 6 de payares de 2013

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]