Walter Cronkite

De Wikipedia
Walter Cronkite
Vida
Nacimientu St. Joseph4 de payares de 1916[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Nueva York[2]17 de xunetu de 2009[3] (92 años)
Sepultura Mount Moriah Cemetery (en) Traducir[4]
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Familia
Padre Walter Leland Cronkite
Madre Helen Fritsch
Fíos/es Kathy Cronkite
Estudios
Estudios Universidá de Texas n'Austin
Facultad de Comunicación (Universidad de Texas en Austin) (es) Traducir
San Jacinto High School (en) Traducir
Escuela Montessori Ella J. Baker (es) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu periodistapresentador de noticies
Premios
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Sociedá Filosófica Americana[11]
Creencies
Relixón Ilesia episcopal nos Estaos Xuníos
IMDb nm0004847
Cambiar los datos en Wikidata
Cronkite como corresponsal de guerra en Vietnam.
Cronkite con Ronald Reagan.

Walter Leland Cronkite (junior) (4 de payares de 1916St. Joseph – 17 de xunetu de 2009Nueva York)[12] foi un periodista y presentador de noticies televisivu d'Estaos Xuníos.

Estudió na Universidá de Texas n'Austin, anque nun llegó a graduase al empezar a trabayar mientres el so tercer añu de carrera y abandonó la universidá. Empezó'l so carrera como reporteru del Houston Post. Dempués trabayó pa la United Press International (UPI), desempeñándose como corresponsal de guerra n'Europa mientres la Segunda Guerra Mundial. Ingresó na compañía de televisión Columbia Broadcasting System (CBS) en 1950 como periodista y volvióse xefe de redaición y presentador del noticieru CBS Evening News ente 1962 y 1981. Presentó numberosos documentales y reportaxes especiales, como'l asesinatu del presidente John F. Kennedy y l'allunizaxe de 1969.

«And that's the way it is», la frase que inmortalizó Walter Cronkite mientres les sos 19 años al frente del informativu más importante de la televisión d'Estaos Xuníos, resume sobremanera'l compromisu d'un home que dedicó tola so vida profesional a sirvir a la opinión pública del so país. El programa de noticies de los siete de la tarde na CBS, una de los trés cadenes nacionales de radiotelevisión privada n'Estaos Xuníos y la que más tiempu encabezó la llista d'audiencies, tuvo en Cronkite unu de los profesionales de mayor prestíu nel mundu de la comunicación electrónica audiovisual.

«Y asina son les coses», la traducción llibre de la so frase de zarru, resumía'l llabor diariu d'un equipu de más de trescientes persones y 100 millones de dólares de presupuestu añal que'l tíu Walter’, como lu llamaben cariñosamente los d'Estaos Xuníos, dirixó mientres 19 años ininterrumpíos llogrando la mayor credibilidá que nengún periodista, direutor o presentador consiguiera nunca enantes na televisión.

Cronkite retiróse'l 6 de marzu de 1981 ensin que'l públicu d'Estaos Xuníos cansárase d'él y col so informativu nel primer puestu d'audiencia selmana a selmana de forma ininterrumpida, que, por cuenta de la so diversidá y al momentu d'actualidá, bazcuyaba ente los trenta y los setenta millones de telespectadores. Tres la so xubilación, Cronkite siguió xuníu enforma tiempu de manera informal a la plantía de la CBS, trabayando en programes especiales, tantu d'aniversarios o científicos, les sos aficiones más particulares dientro del periodismu.

Dientro de la más estricta defensa de la oxetividá informativa del periodismu de los años cincuenta y sesenta n'Estaos Xuníos, Cronkite representó'l meyor usu de la imaxe y de la pallabra que se consiguiera nuna televisión. Sicasí, cuando, en dalguna ocasión, faíase necesaria la frase o la imaxe editorial na so telediariu, nun duldar n'utilizala, gracies a la independencia que-y daba'l pertenecer a una empresa privada.

La enllargada intervención d'Estaos Xuníos na guerra de Vietnam foi quiciabes l'exemplu más importante de la so carrera na CBS: la so decisión de meter día ente día mientres años les escenes sangrientes d'esa guerra nos llares del país, foi lo que más ayudó a crear una conciencia nacional antibelicista ente'l públicu y los gobernantes d'Estaos Xuníos. En dalgún momentu de la so presidencia, Lyndon Johnson llegó a comentar: «Si perdí a Cronkite, perdí a la clase media d'Estaos Xuníos».

Nel so historial de anchorman de la CBS tán incluyíos tolos momentos informativos más importantes de les últimes décades de la vida nacional ya internacional: la carrera espacial, el fundimientu del tresatlánticu SS Andrea Doria; los asesinatos de John F. Kennedy, Robert Kennedy, Martin Luther King, Jr. y John Lennon, el Watergate, la guerra de Vietnam, la llegada del home a la Lluna, les crisis d'Irán, etcétera. Naide dulda n'Estaos Xuníos que la gran mayoría de los mozos d'esta xeneración aprendieron con Cronkite les más ilustraes, concises y oxetives lleiciones de la historia contemporánea.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. URL de la referencia: http://www.cbsnews.com/stories/2009/07/17/eveningnews/main5170556.shtml.
  4. Afirmao en: Find a Grave. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. «Walter Cronkite - Living Legends». Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos.
  7. Afirmao en: Presidential Medal of Freedom Remarks at the Presentation Ceremony. Data d'espublización: 16 xineru 1981.
  8. «Trustees Award – The Emmys» (inglés). Consultáu'l 31 agostu 2023.
  9. URL de la referencia: https://www.nmspacemuseum.org/inductee/walter-cronkite/. Data de consulta: 17 xunetu 2023.
  10. URL de la referencia: https://murrow.wsu.edu/symposium/the-edward-r-murrow-achievement-award/.
  11. Afirmao en: NNDB. Llingua de la obra o nome: inglés.
  12. Fina llexendariu presentador de noticies de CBS El retiráu presentador de noticies de CBS, Walter Cronkite, conocíu como "l'home más fiable n'Estaos Xuníos", finó'l vienres na so casa en Nueva York, informó una executiva de la cadena televisiva. El periodista tenía 92 años. Associated Press en Yahoo noticies (18/07/2009)