WWE

De Wikipedia
WWE
professional wrestling promotion (en) Traducir, negociu y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Stamford
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación1952
Fundador Jess McMahon (es) Traducir
Toots Mondt
Vince McMahon
Linda McMahon
Organigrama
Dueñu Vince McMahon
TKO Group Holdings (es) Traducir
Direutor executivu Vince McMahon (6 xunu 1982)
Sector
Industria llucha llibre profesional
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Nueva York WWE
Emplegaos 1152 (2018)
850 (2017)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

WWE[1] (a efeutos llegales, World Wrestling Entertainment, Inc.)[2][3] ye una empresa d'entretenimientu deportivu, propietaria d'una serie d'elemento multimedia (principalmente televisión, Internet y eventos en vivu) rellacionaos cola promoción de llucha llibre profesional. La mayor parte de los sos ingresos provién de la llicencia de productos, lo mesmo que de la distribución de películes y música (mercadotecnia). El so propietariu, alministrador y direutor executivu ye Vincent K. McMahon, Paul Levesque, vicepresidente d'obres y rellaciones artístiques, tien aproximao un 70% de la economía de la empresa —que les sos aiciones formen parte de la Bolsa de Nueva York—. La so sede atópase en Connecticut, cuntando tamién con oficines alministratives en Los Angeles, Nueva York, Londres y Toronto. La industria primordial de WWE ye la llucha llibre profesional. Nos últimos años pasó a considerase como la promoción de llucha llibre más grande del mundu, ente que les sos grabaciones constitúin un porcentaxe significativu de la historia visual completa de la llucha llibre mundial.[4]

La WWE tamién mercó y absorbió a los sos principales rivales como WCW y ECW.

Historia[editar | editar la fonte]

World Wrestling Federation (1952-1982)[editar | editar la fonte]

Roderick James "Jess" McMahon foi un promotor de boxéu que los sos máximos llogros incluyíen el promocionar una función ente Jess Willard y Jack Johnson en 1915. Diez años dempués de lo anterior en 1925, y mientres trabayaba col promotor Tex Rickard (quien despreciaba a la llucha llibre a tal grau de qu'evitaba qu'enfrentamientos d'esti deporte fueren realizaos nel Madison Square Garden), Roderick empezó a promocionar funciones de boxéu nel Garden, allugáu en Manhattan, Nueva York. La primer guerra so la so promoción foi pol campeonatu de pesu llixeru ente Jack Delaney y Paul Berlenbach. Unu de los recintos onde empezaron a realizase les primeres funciones foi'l Madison Square Garden en Nueva York. Mientres esa dómina, el lluchador profesional Joseph Raymond "Toots" Mondt concibió un proyeutu revolucionariu. Amás, Toots Mondt tenía la idea de faela entá más emocionante col so conceutu de llucha llibre occidental al estilu Slam Bang» (movimientos radicales del cuerpu). En delantre, conformaría la so propia promoción con Ed Lewis y Billy Sandow. Xuntos, convencieron a munchu lluchadores pa roblar contratos cola nueva compañía denomada Gold Dust Trio. Sicasí, la empresa eslleióse tiempu dempués tres un desalcuerdu alrodiu de l'alministración de la mesma. Por cuenta de esto, Mondt xunir con dellos promotores de llucha llibre; él sabía perbién que la llucha de Nueva York tendría que llevase de manera distinta al conceutu orixinal. El so siguiente proyeutu sería sofitáu por delles figures del espectáculu, ente elles Roderick McMahon.

Al pie de Roderick, Mondt creó la empresa World Wrestling Entertainment (poles sos sigles, WWE) a, con sedes en Washington D. C. y Nueva York. Anque casi naide tenía información sobre la WWE, en 1953 volvióse famosa en integrándose a l'Alianza Nacional de Llucha Llibre. Les funciones iniciales de la WWE fueron conducíes por Antonino Rocca, quien depués se convertiría en lluchador de la mesma empresa. Sicasí, Rocca , nun taba del tou satisfechu col desempeñu de la organización. Esi mesmu añu, unu de los asociaos de Month anunció a Vincent J. McMahon como'l socesor del so padre, mientres la etapa d'espansión de la WWE como integrante de la NWA (la empresa de Mondt y Roderick empezaba a controlar tol circuitu de llucha llibre na rexón norte d'Estaos Xuníos).

Combinando a la perfeición, Vincent J. y Mont llograron adquirir un averáu del 70% de la NWA, cifra significativa al respeutive de una organización como lu yera l'Alianza Nacional de Llucha Llibre. Poco dempués, Mondt enseñólu a Vince J. cómo trabayar afechiscamente na industria de la llucha llibre, y por propuestes de campaña. Nos principios de 1963, la World Wide Wrestling Federation tuvo formada por McMahon y Mondt, siguiendo con una disputa con NWA (National Wrestling Alliance) con "Nature Boy".

Era Dorada (1979 - 1992)[editar | editar la fonte]

Vince McMahon, Fundador de Titan Sports Inc. Anguaño, dexó los cargos de ser dueñu de dellos conceutos de la WWE.

En 1979-1980 Vincent K. McMahon fundó Titan Sports, Inc. y en 1982 mercó-y la empresa World Wide Wrestling Federation al so padre, Vincent J. McMahon. Dende los 12 años d'edá, Vince envolubrar nel negociu de llucha llibre hasta que'l so padre decidió retirase. Esti postreru yá estableciera'l territoriu del nordés como unu de los miembros más reconocíos y enérxicos de la NWA al reconocer que la llucha llibre profesional yera más entretenimientu que deporte. En contra de los deseos del so padre, McMahon empezó un proceso d'espansión que fundamentalmente camudaría al deporte, y que pondríen a la WWE—y la so propia vida en peligru.

Abandonando la NWA per segunda vegada, que de por sí nun yera una reblagada; la AWA había, dende faía enforma tiempu, dexáu de ser un miembru oficial de la NWA, y una década primero que la WWE volviera xunise a la NWA. Pero en nenguna de les circunstancies el miembru separáu intentara destruyir el sistema de territorios de la National Wrestling Alliance, lo cual fuera la base de la industria.

Otru promotores enoxáronse cuando McMahon empezó a sindicar los eventos de la WWE a estaciones de televisión alredor de los Estaos Xuníos, n'árees fora del territoriu tradicional de la WWE (el nordés). McMahon tamién empezó a vender videocintes de los eventos de la WWE fora del Nordés per mediu de la so compañía de distribución Coliseum Video. Efeutivamente rompió cola llei "inédita" del rexonalismu, alredor de la cual encontábase la industria. Pa empiorar la situación, McMahon usó los ingresos xeneraos por publicidá, tratos televisivos, y ventes de cintes pa roba-y talentu a los promotores rivales. Los promotores de llucha llibre alredor de la nación taben agora en competencia direuta cola WWE.

D'alcuerdu a dellos informes, Vince padre alvirtió-y al so fíu que si siguía coles sos aiciones terminaría muertu. Sicasí, a pesar d'esta alvertencia, el mozu McMahon tenía una ambición mayor: la WWE moveríase alredor de la nación. Sicasí, tal aición riquía una gran cantidá d'inversión capital; una que podía poner a la WWE nel marxe d'un colapsu financieru.

El futuru, non yá del esperimentu de Vincent K. McMahon, sinón que de la WWF, la NWA, y la industria por completu sería determináu pol ésitu o fracasu del conceutu nuevu d'entretenimientu deportivu de McMahon, Wrestlemania. Wrestlemania yera un eventu de pagu-por-ver (pay-per-view) que Vincent K. McMahon mercadeó como'l Super Bowl de la llucha llibre profesional.

Hulk Hogan, quien foi'l causante del Boom de la llucha llibre nos 80, llevó a la WWE a ser conocida a nivel mundial.

El conceutu d'una súper cartelera de llucha llibre nun yera nuevu en Norteamérica; la NWA realizaba Starrcade dende diba dellos años antes de WrestleMania, y hasta'l vieyu Vincent K. McMahon había mercadeado grandes carteleres nel Shea Stadium de Nueva York tresmitíes por circuitu zarráu en dellos llugares. Sicasí, McMahon quería llevar a la WWF a les canales principales, impactando al públicu polo xeneral que nun yera fanáticos regulares de la llucha llibre. Llogró l'interés de los medios principales al convidar a celebridaes tales como Mr. T y Cyndi Lauper a participar nel eventu. MTVsobremanera, tenía una gran cantidá de cobertoria y programación de la WWE nestos momentos, no que foi llamáu la Rock 'n' Wrestling Connection (Conexón rock y llucha llibre). La nueva fórmula de lo que McMahon llamó Entretenimientu Deportivu foi un resonante ésitu financieru nel WrestleMania orixinal. Per dellos años depués del eventu, la WWE llogró grandes ésitos financieros sol lideralgu de McMahon y el so "héroe" norteamericanu, Hulk Hogan, creando lo que dellos observadores llamaron la segunda era dorada de la llucha llibre profesional. Sicasí, al llegar la década de 1990 la fortuna de la WWE adulces tornó, cuantimás cuando los fanáticos a cencielles cansáronse de Hulk Hogan y los ángulos desaxeradamente absurdos.

La Nueva Xeneración (1992-1997)[editar | editar la fonte]

La WWF llegó al so puntu más baxu cuando se fixeron acusaciones d'abusu y distribución d'esteroides en contra de McMahon y la WWE en 1992, xuníes a acusaciones d'acoso sexual de parte de dellos de los sos emplegaos. McMahon foi eventualmente exonerado, pero foi un desastre de rellaciones públiques pa la WWE. Envalórase que'l xuiciu de esteroides costó-y a la WWF $5 millones, y p'empiorar la so situación los ingresos de la empresa habíen baxáu sustancialmente comparáu con años anteriores. Pa compensar, McMahon retayó la paga de los lluchadores y personal d'oficina - en ciertos casos el retayu foi d'hasta 40 per cientu. Esti fechu ayudó a que munchu lluchadores de la WWE colar escontra la WCW ente 1994 y 1996, dalgunos d'ellos, figures tan grandes como Hulk Hogan.

Col debú de Ric Flair y coronación como campeón mundial nel Royal Rumble del 19 de xineru de 1992, termina la hexemonía de Hulk Hogan como monarca de la WWE y gracies a la creación de Monday Night Raw el 11 de xineru de 1993 empieza una nueva visión de la llucha llibre escontra l'entretenimientu.

Mientres esta dómina, la WWE empezó una campaña publicitaria llamada la "Nueva Xeneración de la WWF". En contraste col pasáu, esta era foi dirixida pol canadiense Bret Hart, el más popular entós, y por lluchadores como The Undertaker, Shawn Michaels, The British Bulldog, Owen Hart y Razor Ramon. Sicasí, la popularidá de la WWE empezaría a aparrar en 1995, periodu nel cual Diesel foi Campeón de la WWE pocu dempués del eventu Survivor Series 1994 hasta l'eventu Survivor Series 1995. Esto dio-y la oportunidá al so competidor principal, World Championship Wrestling (WCW), d'aprovechase de la situación y, mientres la popularidá de la WWE baxaba, la de la WCW xubía.

En 1996, la WWF empezó a usar histories y ángulos pa un públicu más adultu, adquiriendo la categoría de solu aptu pa mayores, nun intentu de competir y nivelar más la so situación ante la World Championship Wrestling (WCW) esto daría orixe a la so segunda dómina d'oru, la The Attitude Yera.

Sol mandu d'Eric Bischoff, la World Championship Wrestling (WCW), empezó a usar los terribles recursos financieros del so propietariu, Ted Turner, p'atraer a talentos establecíos na WWE. Empezando en 1994, estes alquisiciones incluyeron a Hulk Hogan, "Machu Man" Randy Savage, Lex Luger, Scott Hall, Kevin Nash y munchos otros. En 1995, Bischoff aumentó'l so apueste al crear WCW Monday Nitro, un programa por cable na canal de Turner TNT, pa competir direutamente col programa principal de la WWEs qu'esi foi muncho primero, WWF Monday Night Raw. Eventualmente, cola fuercia de los sos nuevos talentos adquiríos de la WWE y l'innovadora historia de la New World Order, la WCW devasó a la WWE n'índiz d'audiencia y en popularidá.

Attitude Yera (1997-2002)[editar | editar la fonte]

La rivalidá WWF/WCW llegó a un nuevu nivel en 1997, cuando McMahon decidió forzar al entós Campeón de la WWF Bret Hart a que se saliera de la compañía. L'añu anterior, a Hart ufiertóse-y una ufierta codalosa pa saltar a WCW. McMahon contra-atacó con una ufierta que valió muncho menos dineru, pero por un términu de 20 años y un puestu na empresa una vegada retiráu, polo que Hart alcordó quedase. Sicasí, McMahon darréu penóse del alcuerdu, polo que al añu díxo-y que nun podría cumplilo y que lo meyor sería que se fora a la WCW.

Sicasí, el mieu de McMahon ye que se fuera mientres yera Campeón de la WWF, yá que años antes, la Campeona Femenina de la WWF Alundra Blayze robló cola WCW mientres tenía'l petrina y llanzar nun cubu de basura en WCW Nitro, polo que la WWF nun quería qu'asocediera un episodiu similar. Bret prometió que tal cosa nunca pasaría y punxo un alcuerdu de que l'anunciu de la so salida sería atrasáu hasta que la petrina pudiera ser trespasáu a un nuevu campeón. Sicasí, McMahon taba esmolecíu de que la noticia penerárase y buscó una manera na cual pudiera quita-y el títulu a Hart primero que l'alcuerdu fuera anunciáu en WCW Monday Nitro.

Sicasí, Hart tenía un problema col home que-y diba a quitar el títulu nel so últimio eventu de la WWE, Survior Series, Shawn Michaels. Hart usó una claúsula de control creativu sobre'l so personaxe pa nun perdelo ante Michaels nel so país natal, Canadá. Mientres la llucha, Michaels punxo a Hart nel so propiu finisher, the Sharpshooter, pero l'árbitru, Earl Hebner, siguiendo les instrucciones de Vince McMahon, ordenó que se sonara la campana p'acabar la llucha y anunciar a Michaels como'l ganador, a pesar de que Hart nunca se rindió.

McMahon usó les repercusiones del eventu pa crear un personaxe que pasaría a convertise nel malváu dueñu de la compañía, "Mr. McMahon", nos programes de la WWE. Esti personaxe carauterizar por ser un dictador que favorecía a los lluchadores que yeren "bonos pal negociu" sobre aquellos que yeren "problemáticos" como Stone Cold Steve Austin. Esto llevó a la rivalidá Austin vs. McMahon, que foi la piedra angular del nuevu conceutu de la Yera Attitude.

"Stone Cold" Steve Austin, quien ye consideráu la pilastra de la Era Attitude.

Siguiendo cola inercia provocada pola traición de Montreal, McMahon, al pie del so escritor en xefe Vince Russo, movió a la WWE nuna direición más basada a la realidá llamada WWE Attitude, camudando nel procesu'l logo corporativu de la compañía. Tomando emprestaes varies de les emocionantes histories y estilos de llucha llibre la entós insurxente promoción de llucha llibre ECW, la Era WWE Attitude yera basada grandemente na creciente popularidá del lluchador Stone Cold Steve Austin. Popular colos fanáticos dende ganar el tornéu de King of the Ring como Heel en 1996, l'estilu d'Austin ganó abondos fanáticos a tal puntu que la WWE viose forzada a convertilo nun favoritu de los fanáticos en Wrestlemania 13 mientres la primavera de 1997 (nun raru intercambiu, nel cual Bret Hart convertir en Heel y Steve Austin en Face depués de la llexendaria engarradiella ente dambos lluchadores). Mientres el branu y seronda de 1997, Austin aumentó la so estatus como un rebelde que taba dispuestu a retar cualquier autoridá al executar el so Stone Cold Stunner al anunciador de la WWE Jim Ross, tamién al entós Comisionado Sgt. Slaughter, y eventualmente al dueñu de la WWE Vince McMahon. La rivalidá d'Austin-McMahon empezó depués de que Stone Cold ganara'l Royal Rumble de 1998 pa convertise nel retador #1 del campeonatu de la WWE en Wrestlemania . McMahon dixo nuna conferencia de prensa pre-Wrestlemania que nun taba nos meyores intereses de la WWE que Austin fuera campeón. La rellación deteriorar pol intre de los siguientes años na programación de la WWE.

La era Attitude empezó por completu en Wrestlemania XIV, cuando'l boxeador profesional Mike Tyson apaeció como convidáu especial pa la engarradiella del Títulu de la WWE ente los dos lluchadores más populares del momentu Shawn Michaels y Stone Cold Steve Austin. Michaels como Heel yera'l líder de DX y campeón de la WWF, con tou esto Michaels cargaba con una grave mancadura dende'l Royal Rumble (1998) y Austin como favoritu de los fans y ganador de los dos últimes ediciones del Royal Rumble. El momentu cume asocedió cuando una confrontación verbal ente Austin y Tyson terminó col lluchador faltando al boxeador. La llucha remató con una Stone Cold Stunner d'Austin, ganando'l títulu y Tyson traicionando y knockeando a Michaels quien foi amistosu con él. Los fanáticos que mercaron el pay-per-view ablucar al ver lo que pasó; esto definitivamente nun yera la era de Rock y Llucha Llibre infantil qu'inda esperaben de la WWF. Munchos más fanáticos que nun mercaron Wrestlemania, incluyendo fanáticos de la WCW, sintonizaron RAW a otru día y en selmanes subsiguientes. Esto foi l'empiezu de rivalidaes épiques ente'l "malváu promotor" Sr. McMahon y Austin. Per primer vegada en 18 meses, la WWE ganaríalu a WCW Monday Nitro nel índiz d'audiencia.

Anque a fines de 1997 y principios de 1998 la WWE perdió a los sos dos más grandes superestrellas d'años anteriores, Bret Hart pola traición de Montreal y Shawn Michaels dende Wrestlemania XIV por una mancadura sufierta nel Royal Rumble (1998) pal siguiente añu, la WWF vería nuevos favoritos de los fanáticos. The Rock convertir n'unu de los lluchadores profesionales más famosos na historia. Mick Foley, conocíu entós como Mankind, convertir nuna de les figures más adoraes na llucha depués d'una inolvidable engarradiella nun Hell in a Cell nel King of the Ring de 1998. D-Generation X, dirixida por Triple H, convertir nel equipu más popular de la televisión, sustituyendo asina a la New World Order. Ente que la trama de WCW vs New World Order llograra casi llevar a la WWF a la ruina financiera, tábase agora convirtiendo en daqué vieyu, y los fanáticos volvieron a la WWE atraíos pola popularidá d'Austin y la naturaleza axatada de la programación televisiva.

Esti cambéu nun tuvo llibre de crítica. Munchos grupos familiares taben cafiantes cola violencia gráfica qu'usaba la WWF. Ellos, xunto a grupos feministes, consideraben que l'usu regular de muyeres p'atraer a televidentes yera ofensivu. Un grupu, el Parents Television Council, realizó un boicó en contra de la WWE. Sicasí, la nueva presentación controversial apeló más a los fanáticos del nucleu de la WWE. Esti grupu foi fechu risión nel añu 2000 pol grupu Right To Censor, comandado por Steven Richards, y cola participación de Bull Buchanan, The Godfather, Val Venis y Ivory.

Owen Hart, quien finó'l 23 de mayu de 1999 nel eventu Over The Edge.

La traxedia llegó'l 23 de mayu de 1999, en Kansas City (Missouri). Owen Hart, sol so personaxe de superhéroe "Blue Blazer", suponíase que diba apaecer dramáticamente nel pay-per-view d'esa nueche Over The Edge, "volando" escontra'l ring al ser baxáu dende'l techu del coliséu. Mientres Hart yera baxáu escontra posición en preparación pa la so entrada, les sos atadures vencieron, y cayó por un altor d'aproximao 25 metros, topetando contra'l esquinero y depués rebotando escontra'l ring.

Los que taben viendo'l pay-per-view per televisión nun llegaron a reparar la muerte de Hart por cuenta de que'l direutor punxera una entrevista pregrabada xusto primero qu'asocediera l'accidente. Hart foi lleváu d'urxencies a un hospital cercanu, onde foi declaráu muertu pocu dempués de llegar. Un bien afeutáu Jim Ross fixo l'anunciu a l'audiencia televisiva una vegada llegaron les noticies al coliséu. Los fanáticos que taben dientro del Kemper Arena nun fueron informaos de la muerte de Owen. La decisión de siguir l'eventu foi -ya inda ye-, bien revesosa.

La nueche siguiente, la WWF dedicó-y el so programa de Raw is War a la memoria de Owen, al que se llamó Raw is Owen, mientres dellos lluchadores y emplegaos de la WWF compartíen memories sobre'l so amigu.

L'eventu Over the Edge de 1999 nunca foi convertíu al formatu de video o DVD por cuenta de la muerte de Hart. Amás, munches figures del "Blue Blazer" fueron removíes del mercáu. El so hermanu, Bret, que tenía yá una mala rellación con Vince McMahon por cuenta de la traición de Montreal, empezar a atacar verbalmente y culpar pola muerte de Owen.

El 23 d'abril de 1999, la WWF llanzó un programa especial conocíu como SmackDown! na cadena UPN. El programa convertir nuna serie selmanal el 26 d'agostu de 1999. Caltúvose como'l programa más esitosu dende entós de la UPN.

Xunto al ésitu de la era Attitude, el 29 d'ochobre de 1999, la compañía matriz de la WWF, World Wrestling Federation Entertainment, Inc., convertir nuna compañía pública na bolsa de valores, ufiertando 10 millones n'aiciones a $17 dólares caúna. La WWF anunció'l so interés en diversificar escontra otros negocios, incluyendo un club nocherniegu en Times Square, producción de películes y publicación de llibros.

Anque la WWF perdió a Stone Cold Steve Austin, por cuenta de delles mancadures, siguieron como una figura dominante nel índiz d'audiencia, y de la mesma convirtiéronse nuna sensación popular, debíu al surdimientu de The Rock, como un iconu de la cultura popular (y actor de películes), y el desenvolvimientu de Triple H, como figura estelar. El movimientu de talentu de la WCW escontra la WWF, incluyendo figures como The Big Show, Chris Jericho, Chris Benoit, y Eddie Guerrero, ayudó a ameyorar el talentu de les sos files, asesinando asina cualquier posibilidá de que la WCW, convirtiérase nuevamente nuna amenaza seria. L'escritor en xefe Vince Russo y el so asistente Ed Ferrara tuvieron ente los últimos grupos de talentu qu'abandonaren la empresa en 1999 pa llograr emplegos cola WCW. Fueron reemplazaos pol fináu Chris Kreski, conocíu pola so habilidá pa caltener continuidá nes histories.

Nel 2000 la WWF, en collaboración cola cadena televisiva NBC, anunció la creación de la XFL, una nueva lliga de football profesional. Pero la lliga tuvo un pésimu índiz d'audiencia y NBC el sacu d'antena dempués d'un añu.

El 5 de febreru del 2001, Jim Ross confirmó nel "Ross Report" que dellos lluchadores de la empresa Estreme Championship Wrestling fueren contrataos pola WWF. Revelóse entós que Jerry Lynn y el Campeón Mundial Rhyno fixeron alcuerdos verbales, ente que Justin Credible y Bobby Eaton roblaron los sos respeutivos contratos el 26 de xineru de 2001. A Eaton foi-y asignáu'l desenvolvimientu de talentu dientro del territoriu de la Memphis Championship Wrestling.

Poco dempués, Paul Heyman (quien anguaño ye'l mánager, de la super estrella Brock Lesnar), debutó como comentarista en RAW (depués de que Jerry Lawler abandonara temporalmente la empresa, por cuenta de problemes cola so esposa Stacy Carter, meyor conocida como The Kat), Tazz, pel otru llau, movióse tamién a la función de comentarista, pero nel programa SmackDown!. La ECW (la empresa orixinal) quebró n'abril d'esi añu.

Triple H sostién les petrines de campeón de la WWF y de la WCW, unificaos como Undisputed Championship.

Col ésitu masivu de WWF Attitude, la situación financiera de la WCW deterioróse significativamente, y la so nueva compañía matriz AOL Time Warner taba buscando desfacer de la división. En marzu del 2001, WWF Entertainment, Inc. adquirió la WCW de AOL Time Warner por US$7 millones. Mientres la tresmisión del postreru WCW Monday Nitro, McMahon (sol personaxe del Sr. McMahon) asumió control del programa, mientres la postrera media hora y Monday Night Raw, foi tresmitíu per primer vegada en TNT. Meses más tarde, McMahon y Bischoff reconciliaron les sos diferencies personales, y Bischoff robló cola WWE pa interpretar al Xerente Xeneral de RAW.

Dende'l momentu cume de la WCW a la fin de la década de 1990, los fanáticos de la llucha llibre suañaben con un feudu ente los dos federaciones. El plan orixinal yera que la WCW "asumiera control" de RAW, camudándolo de nuevu a WCW Monday Nitro. Sicasí, munches estrelles grandes de la WCW tales como "Hollywood" Hulk Hogan, Lex Luger, Kevin Nash, Goldberg, y Sting inda teníen contratos cola antigua compañía matriz de la WCW(McMahon decidió nun mercalos), y toos decidieron esperar la duración de los sos contratos, en cuenta de dir trabayar con McMahon, por muncho menos dineru.

World Wrestling Entertainment (2002-presente)[editar | editar la fonte]

Ruthless Agression (2002-2008)[editar | editar la fonte]

Por cuenta de una demanda del World Wildlife Fund (tamién WWF), la empresa camudó'l so nome a World Wrestling Entertainment (WWE). La so compañía matriz, World Wrestling Federation Entertainment, tamién adoptó esti nome. La demanda foi por cuenta de que la compañía de llucha llibre violó un alcuerdu col Fondu sobre l'usu de les iniciales "WWF" nel Reinu Xuníu. En cuenta de intentar llegar a un alcuerdu financieru col Fondu, McMahon camudó'l nome de la compañía. El logo foi alteriáu y una campaña publicitaria llamada "Get The F Out" ("Saca la F") foi usada pa promover el cambéu. Amás, toles referencies visual y verbal sobre "WWF" y el logo de la World Wrestling Federation de la era "Attitude" fueron editaos nos antiguos archivos. Esta era foi llamada como WWE Ruthless Agression.

Marques de la WWE na actualidá
RAW dende 1993

Cuando'l novatu Brock Lesnar, actual veceru de Paul Heyman, vence a la cara y campeón de WWE, The Rock el 25 d'agostu del 2002 da empiezu a una nueva xeneración de lluchadores, que marcaríen la renacencia de la compañía, sofitáu por nuevu talentos provenientes de los sos territorios de desenvolvimientu OVW y FCW como John Cena, Randy Orton y Batista. Amás esta etapa carauterizar pola sulevación de quien fueren figures principales en WCW como Big Show, Chris Benoit, Booker T, ente otros, y la popularización d'estrelles secundaries de la mesma compañía como Edge, Eddie Guerrero, Rey Mysterio, ente otros.

Ensin la competencia de la WCW y l'atayante negación de Brock Lesnar a defender el so títulu en Raw, la WWE decidió romper la promoción en dos marques "separaes" basaes nos sos dos programes televisivos principales, RAW y SmackDown!. So esti alcuerdu de "marques estremaes", cada marca tenía una plantía separada, tenía campeonatos esclusivos a la marca, y son dirixíes por distintos xerentes xenerales, que fueron camudaos en delles ocasiones. En xunu de 2003, la WWE empezó a alternar los eventos de pay-per-view ente les marques, RAW auspiciando un mes, SmackDown el siguiente, y asina socesivamente. Dambes marques xunir pa co-auspiciar los cuatro eventos de pay-per-view orixinales de la WWE: Royal Rumble, WrestleMania, Summerslam y Survivor Series.

Smackdown pasó a ser una emulación de la sumida WCW, compartiendo'l conceutu y l'horariu cola surgiente TNA, Pa la espansión de marques tomaron los títulos WCW World Heavyweight Championship y WCW United States Championship amás de distintos títulos en pareyes y storylines pa cada marca. Los lluchadores de Smackdown, tienen roles secundarios frente a los de Raw, como lluchadores principales.

Nel 2005, la WWE empezó un programa de "Lleendes", siguiendo asina la tradición d'inducir nuevos miembros al Salón de la Fama de la WWE mientres el fin de selmana de WrestleMania. Esto dexó-yos trabayar con lleendes tales como "Rowdy" Roddy Piper y Superstar Billy Graham para asina crear mercancía tales como ropa, figures, títulos , video xuegos y DVD ,(puedes consiguilos en wwe shop) . El programa de Lleendes empezó de manera informal cola introducción de WWE 24/7, el serviciu "on-demand" de la WWE y col esitosu DVD cola historia retrospectiva de Ric Flair. Más tarde mientres anguaño, añader a la llista superestrellas tales como Dusty Rhodes, Big Van Vader y Jake "The Snake" Roberts.

ECW (2006-2010)

El 26 de mayu de 2006, WWE alicó la Estreme Championship Wrestling como la tercer marca de la empresa, emitiéndose'l programa na cadena Sci Fi, nun principiu cola idea estremista orixinal d'ECW pero más tarde adquiriendo'l conceutu de preparación de rookies, enllenando los combates de lluchadores regulares o desconocíos y alzando como campeones lluchadores de mediana categoría con necesidá d'un push o impulsu. Esto provocó la escayencia nel índiz d'audiencia del programa, llevando al so zarru y al desenvolvimientu na idea de formar nuevos talentos col so programa socesor, NXT.

Chris Benoit finó'l 24 de xunu de 2007 nun actu d'asesinatu doble y suicidiu que provocó que WWE retirara temporalmente tou lo rellacionao con él de la so empresa.

Una nueva traxedia impactaba per aquellos años a WWE cuando Chris Benoit, lluchador profesional canadiense que lluchaba na empresa dende l'añu 2000, foi atopáu muertu'l 25 de xunu de 2007 na so casa xunto a la so familia. La investigación policial concluyó que Chris Benoit asesinara a la so familia (compuesta pola so esposa la tamién lluchadora profesional -yá retirada- Nancy Benoit que lluchaba en WCW sol nome de ring Woman y el so fíu menor de siete años, Daniel) para depués quitar la vida, aforcándose con un cable d'una máquina de llevantar peses. Como respuesta pol impautu, que causó la traxedia, WWE retiró tou lo rellacionao con él de la so empresa y nunca enxamás volvería ser mentáu, nos programes de TV nin apaecería la so cara, nos archivos de video. Sicasí, en 2014 Chris Benoit volvería ser mentáu nuevamente pola WWE, amosando una alvertencia nes escenes, nes qu'apaez.

Yera PG, xeneración NXT (2008-2016)[editar | editar la fonte]

El 26 de setiembre de 2007, anuncióse que WWE ampliaría les sos operaciones internacionales. Al pie de les actuales oficines internacionales en Londres y Toronto, una nueva oficina internacional establecer en Sydney. El 21 de xineru de 2008, WWE fixo la transición a l'Alta definición. Tolos programes de televisión y de pay-per-view emitiéronse dempués nesti formatu. Amás, la WWE tamién introdució una nueva escenografía la cual utilízase pa los trés marques. A mediaos de 2008, anuncióse que los programes de la empresa enfocar a una redolada familiar camudando la so clasificación de TV-14 a TV-PG. Nuna parte de 2007 el multimillonariu Donald Trump gobernó la WWE por culpa a la perda d'un apueste de Mr. McMahon.

WWE Superstars (2009-2011).

El 19 de payares de 2008, la World Wrestling Entertainment llanzó la so rede social en llinia, WWE Universe qu'apaeció n'abril. Similar a la MySpace, qu'ufierta los blogues, foros, y otres carauterístiques pa los fanáticos de WWE. El 30 d'avientu de 2010, al traviés d'un comunicáu de prensa que cerraría WWE Universe bien llueu, cerrando'l 1 de xineru de 2011. El 9 de xineru de 2009, WWE anunció que se diba a cortar el 10% del so personal polo xeneral como parte d'un esfuerciu d'amenorgar 20 millones de dólares en costos. Los despidos inclúin a miembros de lluchadores del roster oficial, un númberu desconocíu d'axentes y productores, y cuatro árbitros. Tamién cerró les sos oficines n'Asia y Australia. Ente los despidíos atopábase xente como Val Venis, Ron Simmons, D'Lo Brown, Sgt. Slaughter y Hardcore Holly.

El 14 d'abril de 2009, la WWE llanzó Superstars, un nuevu programa similar a WWE Tough Enough, nel cual emitíense lluches que yeren grabaes en RAW, SmackDown! y ECW, lluchando principalmente, lluchadores que nun apaecíen nos otros programes. Amás, debíu al descontentu de la cadena Sy Fy col programa ECW on Sy Fy, la WWE optó por cerrar la marca, anunciándolo'l 2 de febreru de 2010 y emitiendo el 16 de febreru l'últimu episodiu, creando la WWE un programa llamáu NXT, que teniá un formatu de Reality Show, onde'l lluchadores del panel principal van ayudar a los mozos de la FCW a xubir al panel principal faciéndose pasar polos sos entrenadores, sicasí por cuenta de la baxa audiencia'l programa salió del aire,(sacante en Llatinoamérica) ya inda se tresmite na páxina web de la WWE. A partir del 20 de xunu del 2012 NXT convertir nuna marca como Raw y SmackDown! solo que conformada con lluchadores provenientes de la FCW, como una división inferior.

A pesar del pocu ésitu de la ECW, surdieron grandes lluchadores como CM Punk, John Morrison, Kofi Kingston, The Miz, Sheamus y Jack Swagger ente otros, quien conformaríen xunto a la xeneración de NXT una nueva xeneración de lluchadores. El 1 de xunu de 2010, Wade Barrett proclamaríase ganador de la primer temporada de NXT. El 7 de xunu en Raw, debutaría interfiriendo nun combate ente John Cena y CM Punk, xunto al restu de los competidores de dicha temporada, desmantelando'l ring y atacando a les comentaristes.[5] Nos cinco temporaes vieron grandes lluchadores que llegaron a faese grandes nomes. La tercer temporada, realizóse especialmente con muyeres, onde la gran protagonista AJ Lee, a pesar de nun ganar dicha temporada, convertir nuna gran diva nel personal estelar de la WWE, llegando a conquistar el Campeonatu de Dives con un récor de 295 díes col títulu (anque siendo superáu dos años más tarde por Nikki Bella con 301 díes). Siendo una de les protagonistes de la nueva xeneración de dives, depués de la pasada xeneración que sumió depués de WrestleMania XXVIII, protagonizando ella xunto a la nueva xeneración WrestleMania XXX y WrestleMania 31, en dichu periodu llegaría la debutante Paige, teniendo grandes combates tanto como compañeres como contrincantes, llegando dambes a quitar el campeonatu en dos causes.

Con cinco temporaes de NXT, llegar a ver grandes lluchadores como Ryback, King Barrett, Daniel Bryan y Bray Wyatt, ente los más destacaos, llegaron en más d'una oportunidá a aportar a protagonistes en cada selmana, como'l más destacáu Daniel Bryan, llegando a WrestleMania XXX y vencer a Triple H nun combate, y nel eventu estelar ganando a Randy orton y Batista ganando'l Campeonatu Mundial Pesu Pesáu de la WWE.

Daniel Bryan celebrando la so victoria al ganar el Campeonatu Mundial Pesáu de la WWE en WrestleMania XXX.

Depués del formatu de temporaes, la NXT evolucionó llegando a llamase NXT Wrestling, onde quedaría como una marca al igual que Raw y SmackDown. Anque NXT Wrestling sería una marca al igual que les otres, solo tendría nel so personal lluchador nuevos, lluchadores provenientes de la Florida Championship Wrestling y del personal principal, que los sos lluchadores precisen ameyorar la so cualidaes nel ring. Dicha marca tendría campeonatos esclusivos como'l Campeonatu NXT, el Campeonatu en Pareyes y el Campeonatu de Muyeres. Amás del NXT, la WWE anunciaría'l 3 de xineru de 2011, la torna de Tough Enough, pa traer lluchadores novatos, fora de los profesionales.

El 18 de xunetu de 2011 anuncióse que Paul "Triple H" Levesque convirtiérase nel nuevu vicepresidente executivu de la WWE, (kayfabe), y creó la "Yera SuperShow" na cual los lluchadores podríen competir en dambos programes (Smackdown y Raw) pasando a ser como antes de la división de marques, polo que los campeonatos, empezaron a tar disponibles pa dambes marques, y el WWE Draft dexó de realizase, por cuenta de que los funcionarios de la WWE ver innecesariu, rematando asina la Estensión de Marques. Tamién se creó'l programa WWE Saturday Morning Slam, emitida los sábados pela mañana con una calificación TV-G (nivel inferior a la clasificaion habitual de TV-PG), por cuenta de que ta dirixíu específicamente a los neños, nun va cuntar con nengún movimientu violentu por cuenta de la so naturaleza violenta.

En 2011, el lluchador CM Punk realizó una promo improvisáu, onde apuntó escontra'l lluchador John Cena criticando les oportunidaes que se-y daben a él, autodenominándose él el meyor lluchador del mundu, mereciendo más les oportunidaes que'l mesmu Cena, llegando a dicir que la empresa taría meyor si Vince McMahon tuviera muertu. Nesi momentu'l so micrófonu foi cortáu del aire, y el programa salió a comerciales. Depués de la so victoria en Money in the Bank sobre John Cena, CM Punk dir de la empresa pero volvería pa llegar a volver ser campeón, depués de perdelo ante Alberto del Rio. Depués de ser campeón por más de 400 díes, perder ante The Rock. Pero mientres el so llargu reináu, siendo'l más llargu de los postreros 27 años, debutaría'l grupu The Shield conformáu por Seth Rollins, Roman Reigns y Dean Ambrose, lluchadores de la NXT quien llegaron al personal principal, llegando los trés a ser una xeneración nuevo y distinto. Teniendo grandes rivalidaes ante The Authority y Evolution como exemplu, estos postreros provocaron que Rollins traicionara a los sos compañeros, teniendo oportunidaes al ganar el Maletu del Money in the Bank, trocándolo en WrestleMania 31 ganando'l Campeonatu Mundial Pesu Pesáu de la WWE, nuna llucha que taba en cursu ente Brock Lesnar y Roman Reigns, siendo'l primeru na historia en consiguir dicha fazaña. Depués punxo'l so títulu en xuegu ante John Cena, y este punxo en xuegu'l Campeonatu de los Estaos Xuníos en SummerSlam 2015, saliendo Rollins victoriosu siendo'l primeru na historia en tener el Campeonatu Mundial y el de los Estaos Xuníos coles mesmes.

N'agostu del 2012, la WWE llegó a un alcuerdu cola World Wildlife Fund pa volver usar nuevamente'l so antiguu logo de WWF na so biblioteca de videos.[6]

Pa entamos del 2014, Paul Levesque poner en contautu con Steve Borden, lluchador que yá recibiera ufiertes, pa ser integrante del roster de WWE n'años anteriores, refugándolos toos nel so momentu. Depués de munches conversaciones, llegaron a un alcuerdu por que fixera el so tan esperáu debú nel eventu Survivor Series d'esi añu, Steve Borden más conocíu como Sting, yera conocíu hasta esi entós, como'l lluchador que nunca foi a la empresa de Vince McMahon. L'apaeció siendo Face, atacando a Triple H y faciendo perder al equipu The Authority, que tenía nes sos files a Seth Rollins con quien depués, Sting enfrentar en Night of Champions. Dende Survivor Series, Sting empecipió'l so feudu con Triple H siendo termináu en WrestleMania 31, eventu que foi celebráu nel Levi's Stadium na ciudá de Santa Clara, California y recaldaría 139 millones de dólares, amás de 23,2 millones n'impuestos, convirtiéndose nel eventu con mayor recaldación na historia de WWE, hasta estos tiempos.

El 13 de xunetu de 2015, Stephanie McMahon, empecipió una revolución» na división de Dives, onde se formaron 3 equipos, Team Bella (Nikki Bella, Brie Bella y Alicia Fox) quien se formaren en SmackDown el 18 de xunu, el Team PCB (Paige, Charlotte y Becky Lynch) y el Team B.A.D. (Sasha Banks, Naomi y Tamina). Esto llevar a un Triple Threat Match en Battleground, quien arreyaba a un miembru de cada equipu. Sasha Banks representó al Team B.A.D, Charlotte al Team PCB y Brie al Team Bella, nesa llucha Charlotte llogró faese cola victoria. Mientres les siguientes selmanes el feudu siguió ente los equipos llevándoles a SummerSlam, onde s'enfrentaron Team Bella, Team PCB y Team B.A.D. nun Elimination Match, que ganó PCB. Una vegada rematada la Revolución de Dives, la entós Campeona de Dives Charlotte defendería'l so títulu ante Becky Lynch y Sasha Banks en WrestleMania 32. Sicasí, ante una gran demanda pol fin de la división de dives pa dar pasu a la nueva división de Muyeres, inaugurar mientres el Kick-Off de WrestleMania 32 por Lita el nuevu ya inaugural Campeonatu Femenín de WWE, que terminó ganando Charlotte al vencer a Lynch y Banks, convirtiéndose Charlotte na postrera Campeona de Dives y la primer Campeona Femenina de WWE. Amás de ser la primera y única n'ostentar el Campeonatu Femenín de NXT, el Campeonatu de Dives y el Campeonatu Femenín nel so haber.

"The New Yera": Segunda Separación de Marques (2016-presente)[editar | editar la fonte]

Na edición de RAW dempués de WrestleMania 32, Vince McMahon dexó a cargu del programa a Shane McMahon, quien prometió traer cambeos y empezar una nueva era. Mientres les selmanes que Shane tuvo al mandu de RAW, debutaron lluchadores como Apollo Crews, The Vaudevillains, Luke Gallows & Karl Anderson, Dana Brooke, Enzo Amore & Big Cass. En Payback, Vince decidió que tantu Shane como Stephanie McMahon taríen encargaos de dirixir RAW, polo que tendríen de compartir el poder. El 25 de mayu de 2016, al traviés de WWE.com, anuncióse que SmackDown va empezar a ser emitíu en direuto los díes martes, al traviés d'USA Network a partir del 19 de xunetu, y que va cuntar col so propiu plantel de lluchadores, empecipiando una nueva separación de marques.[7] Polo que Stephanie y Mick Foley dirixiríen Raw, ente que Shane y Daniel Bryan van facer en Smackdown Live. En Battleground 2016, enfrentar nel eventu estelar pol WWE World Heavyweight Championship, Roman Reigns, Seth Rollins y el campeón defensor, Dean Ambrose. Ambrose ganó'l combate, y trayéndose consigo'l Campeonatu de la WWE Mundial Pesáu a Smackdown. De resultes, Raw implementaría como nuevu títulu mundial al WWE Universal Championship, teniendo como campeón inaugural a Finn Bálor. La separación de les marques, causó que cada marca tuviera eventos propios, Smackdown fadríase cargu de Backlash, No Mercy, TLC y Elimination Chamber, ente que Raw facer de Clash of Champions (antes Night of Champions), Hell in a Cell, Roadblock: The End of the Line y Fastlane.

El primer eventu que contuvo a dambes marques, foi Summerslam, eventu nel cual Finn Bálor convertir nel primer Campeón Universal de WWE, ganando a Seth Rollins. A otru día, por cuenta de una mancadura contraida nel combate con Rollins, Bálor tuvo que dexar vacante'l campeonatu. Dicha mancadura alloñar de 4 a 6 meses del ring. Selmanes dempués, Kevin Owens ganaría a Seth Rollins, Roman Reigns y Big Cass, convirtiéndose nel segundu Campeón Universal. En Survivor Series, Smackdown Live y Raw engarraríen pa ver, que marca yera cimera. The Miz, de Smackdown Live, defendió'l so Intercontinental Championship contra Sami Zayn, de Raw, ente que Brian Kendrick, de Raw ganó a Kalisto, de Smackdown Live, defendiendo'l so Cruiserweight Championship. Raw ganó a SmackDown na categoría de Women's y Tag Teams, ente que SmackDown ganaría na categoría de Superstars, nun combate que duró, alredor d'una hora. Goldberg fixo'l so regresu a los rings, enfrentando a Brock Lesnar, a quien ganó en menos de dos minutos nel eventu estelar.

El 18 de xunu enfrentáronse Carmella, Charlotte Flair, Natalya, Tamina y Becky Lynch na llucha pol maletu, Carmella ganó ésti entós que Ellsworth lo descolgara y dar convirtiéndose na primera Miss Money in the Bank na historia de WWE. Dos díes depués, Daniel Bryan decidió desaposiar a Carmella del maletu al nun dexar l'aición de Ellsworth nel pasáu eventu, convirtiendo a Carmella na primer lluchadora en devolver el maletu de Money in the Bank y apautando una nueva llucha pol maletu na siguiente emisión de Smackdown Live. Por igual que Smackdown Live a faer historia col primer Miss Money in the Bank na historia de WWE na edición de 26 de xunu de 2017 en Raw fíxose historia col primer Gauntlet Match de Muyeres quien ganó este foi Sasha Banks amás participaron Bayley, Dana Brooke, Emma, Mickie James y Nia Jax. Depués de lo asocedío coles Muyeres de SmackDown Live na edición 27 de xunu de 2017 Carmella convertir na oficial ganadora del Money in the Bank de Muyeres dempués del discutiniu de como ganó nel PPV Money in the Bank nesta nueva llucha ganó a Charlotte Flair, Natalya, Tamina y Becky Lynch.

Alianza con Fox Sports y espansión escontra Llatinoamérica[editar | editar la fonte]

El 18 de setiembre de 2014, WWE anunció un alcuerdu de 5 años cola cadena Fox Sports. La empresa confirmó que va tar disponible en 56 millones de llares tantu nes canales FOX Sports como na ufierta Premium de FOX n'América Llatina, incluyendo Paraguay, Arxentina, Bolivia, Venezuela, Ecuador, Uruguái, Brasil, Méxicu, Colombia, Chile, Perú, República Dominicana y Centroamérica. L'asociación va ufiertar más de 480 hores de conteníu orixinal de WWE per añu. El 6 d'ochobre de 2014 tresmitióse'l primera WWE RAW en direuto pa toa Llatinoamérica al traviés de Fox Sports y Fox Sports 2.

Programa de Salú y Bienestar de Talentos[editar | editar la fonte]

El Programa de Salú y Bienestar de Talentos (The Talent Wellness Program n'inglés) ye un programa contra les drogues, l'alcohol y problemes cardiacos. Ye un programa esclusivu de la empresa World Wrestling Entertainment, que s'empecipió en febreru de 2006, pocu dempués de la repentina muerte d'unu de los sos talentos de más altu perfil, Eddie Guerrero. Les pruebes de detección de la policía indicaron consumu recreativu de drogues y l'abusu de melecines recetados, incluyendo los esteroides anabólicos. El talentu pasa por una prueba añalmente pa detectar enfermedaes pre-esistentes o en desenvolvimientu en cuestiones cardiaques. Les evaluaciones cardiaques tán al cargu de la New York Cardiology Associates PC.

El programa foi apocayá defendíu fuertemente por WWE por cuenta de que 11 emplegaos tán venceyaos con farmacies illegales y venceyen a los lluchadores na compra de esteroides inclusive dempués de que la política poner en marcha. WWE despidió y suspendió a los 11 emplegaos dempués de la lliberación de los sos nomes en rellación cola compra de esteroides y anabólicos.

WWE ta siendo investigada pola Casa de Comisión de Supervisión y Reforma del Gobiernu de los Estaos Xuníos tocantes al so talentu la política de bienestar, dempués de la muerte d'unu de los lluchadores, Chris Benoit, pudiendo tar venceyáu al abusu de esteroides.

N'agostu de 2007, WWE suspende diez lluchadores profesionales dempués de la violación de la so Política de Bienestar surdíu dempués de los informes que fueron tolos veceros d'una farmacia pirata n'Orlando, Florida. Según una declaración atribuyida al abogáu de la WWE Jerry McDevitt, un oncenu lluchador, más tarde añadióse a la llista de suspensión.

Per otra parte, por cuenta de la política de salú, los médicos fueron capaces de diagnosticar a unu de los sos lluchadores con una dolencia del corazón qu'otra manera probablemente pasara inalvertíu hasta que fuera demasiáu tarde. N'agostu de 2007, l'entós campeón de los Estaos Xuníos, Alvin Burke, Jr. (más conocíu como Montel Vontavious Porter) foi diagnosticáu col síndrome de Wolff-Parkinson-White, que si nun fuera diagnosticáu a tiempu traxera consecuencies mortales. La enfermedá foi afayada mientres Montel Vontavious Porter taba pasando por un chequeo de rutina de Bienestar.

Espansión: Más allá de la llucha llibre[editar | editar la fonte]

Amás de la llucha llibre contrataron a empreses tales como Topps, Acclaim, THQ, Mattel, 2K Sports y JAKKS Pacífic pa producir xuegos de videu y figures d'aición, WWE pasó n'otres árees d'interés col fin de comercializar el so productu.

  • WWE Network: ye una canal de televisión per cable el cual salió al aire nel mes de febreru de 2014. El cual cunta colos 12 PPV los eventos tresmitir en vivu. Amás cuanta con programes como NXT, Total Dives y más programes locales. Tamién van tar disponibles tolos PPV eventos na historia de WWE.
  • WWE Studios: Ye una filial de la WWE creada en 2002 pa crear y desenvolver llargumetraxes. Enantes conocíu como WWE Films.
  • WWE Niagara Falls: Ye un establecimientu minorista y d'ociu que s'atopa nes Tabayones del Niágara, Ontario, y ye propiedá de la WWE
  • WWE The World (antes conocida como WWF Nueva York): Foi un restorán-chigre y tienda d'alcordances na ciudá de Nueva York
  • WWE Music Group: Ye una filial que s'especializa n'álbumes de la música d'entrada de lluchadores de WWE. Tamién sacaron a la venta discos grabaos polos mesmos lluchadores.
  • WWE Home Video: Ye una filial que s'especializa na distribución de la compilación de VHS, DVD y Blu-ray Disc de WWE sobre los pagu per eventu, les compilaciones de lluchadores de WWE (lluches y biografíes de los lluchadores de la WWE).
  • WWE Books: Ye una filial de WWE que sirve pa publicar autobiografíes de ficción y sobre los lluchadores de la WWE, detrás de les cámares de WWE, llibros ilustraos, calendarios, llibros p'adultos, nuevos, y otros llibros de polo xeneral.

Campeonatos actuales[editar | editar la fonte]

Anguaño la empresa tien 13 campeonatos, que son defendíos nos programes de Raw y SmackDown o n'eventos pague-por-ver, siendo los campeonatos más importantes el WWE Championship y el WWE Universal Championship.

Próximos eventos PPVs[editar | editar la fonte]

Na siguiente tabla, espónense los eventos PPVs actuales de la WWE en cursu, a la izquierda el qu'acaba d'asoceder, en mediu l'eventu en producción, y el derechu l'eventu por realizase:

Predecesor:
Hell in a Cell
TLC: Tables, Ladders & Chairs
22 d'ochobre de 2017
Socesor:
Survivor Series

Personal de WWE[editar | editar la fonte]

Raw[editar | editar la fonte]

Lluchadores de Raw[editar | editar la fonte]

Brock Lesnar
The Miz
Nome style="background:
  1. FFCCCC;" width=18%|Nome Real
Notes
Apollo Crews[8] Sesugh Uhaa[9]
Big Cass [10] William Morrissey[11] Inactivu: mancadura del LCA (rodía esquierda).
Big Show [12] Paul Donald Wight Inactivu: mancadura na cadril.
Bo Dallas [13] Taylor Rotunda[14] Inactivu: Enfermu por meninxitis viral.
Braun Strowman[15] Adam Scherr[16]
Bray Wyatt [17] Windham Rotunda[18] Inactivu: Enfermu por meninxitis viral.
Brock Lesnar[19] Brock Lesnar[20] Inactivu: Actividaes nel llar.
Cesaro[21] Claudio Castagnoli[22] Anfitrión de Clash with Cesaro.
Curt Hawkins[23] Brian Myers[24]
Curtis Axel[25] Joseph Hennig[26]
Darren Young [27] Frederick Rosser III[28] Inactivu: mancadura nel coldu.
Dash Wilder[29] Daniel Wheeler[30]
Dean Ambrose[31] Jonathan Good[32] Campeón en Pareyes de Raw.
Elias[33] Jeffrey Sciullo
Finn Bálor[34] Fergal Devitt[35]
Goldust[36] Dustin Runnels[37]
Heath Slater[38] Heath Miller[39]
Jason Jordan[40] Nathan Everhart
Jeff Hardy [41] Jeffrey Nero Hardy Inactivu: mancadura del manguitu rotador (costazu).
John Cena[42]

Asignáu como axente llibre (kayfabe).

Kane[43] Glenn Jacobs[44]
Karl Anderson[45] Chad Allegra
Luke Gallows[46] Andrew Hankinson
Matt Hardy Matthew Moore Hardy
The Miz[47] Michael Mizanin[48] Campeón Intercontinental.
R-Truth[49] Ron Killings
Rhyno[50] Terrance Gerin
Roman Reigns [51] Joe Anoa'i Inactivu: Enfermu por meninxitis viral.
Samoa Joe [52] Nuufolau Seanoa[53] Inactivu: mancadura na rodía.
Scott Dawson [54] David Charwood[55] Inactivu: mancadura nel bíceps.
Seth Rollins[56] Colby Lopez Campeón en Pareyes de Raw.
Sheamus[57] Stephen Farrelly
Titus O'Neil[58] Thaddeus Bullard Sr.

Lluchadores de Raw[editar | editar la fonte]

Alexa Bliss
Nome style="background:
  1. FFCCCC;" width=18%|Nome Real
Notes
Alexa Bliss[59] Alexis Kaufman Campeona Femenina de Raw.
Alicia Fox[60] Victoria Crawford
Asuka [61] Kanako Urai[62] Inactiva: mancadura na clavícula.
Bayley[63] Pamela Rose Martínez
Dana Brooke[64] Ashley Mae Sebera
Emma[65] Tenille Dashwood
Mickie James[66] Mickie James-Aldis
Nia Jax[67] Savelina Fanene
Paige[68] Saraya-Jade Bevis
Sasha Banks[69] Mercedes Kaestner-Varnado
Summer Rai[70] Danielle Moinet

Equipos de Raw[editar | editar la fonte]

Seth Rollins & Dean Ambrose.
Nome style="background:
  1. FFCCCC;" width=28%|Miembros
Notes
Cesaro & Sheamus Cesaro y Sheamus
Gallows & Anderson Luke Gallows y Karl Anderson
Heath Slater & Rhyno Heath Slater y Rhyno
The Hardy Boyz Jeff Hardy y Matt Hardy Inactivos: mancadura de Jeff Hardy.
The Miztourage The Miz, Curtis Axel y Bo Dallas
The Revival Dash Wilder y Scott Dawson Inactivos: mancadura de Dawson.
The Shield Dean Ambrose, Seth Rollins y Roman Reigns Campeones en Pareyes de Raw.

Personal secundario al aire[editar | editar la fonte]

Triple H y Stephanie McMahon
Nome Nome Real Notes
Bob Backlund Robert Backlund Mánager de Darren Young.
Hall of Famer.
Corey Graves[71] Matthew Polinsky[72] Comentarista de Raw y SmackDown Live.
Anfitrión de Culture Shock con Corey Graves y Superstar Ink.
Co-Animador de This Week en WWE History.
David Otunga[73] David Otunga Sr.[74] Comentarista.
Inactivu: Por filmación de película.
Kurt Angle[75] Kurt Steven Angle Xerente Xeneral
Hall of Famer.
Maryse[76] Maryse Mizanin Mánager de The Miz.
Lluchadora ocasional.
Michael Cole[77] Michael Coulthard[78] Comentarista.
Anfitrión de Michael Cole's Weekly Sit-Down Interviews.
Paul Heyman[79] Paul Heyman[80] Mánager de Brock Lesnar.
Stephanie McMahon Stephanie McMahon Comisionada.
Lluchadora ocasional.
Triple H Paul Michael Levesque Direutor d'Operaciones (storyline).
Vicepresidente executivu.
Productor principal de NXT.
Lluchador ocasional

Personal de 205 Live[editar | editar la fonte]

SmackDown Live[editar | editar la fonte]

Lluchadores de SmackDown Live[editar | editar la fonte]

Jinder Mahal
Baron Corbin
Nome style="background:
  1. CCCCFF;" width=18%|Nome Real
Notes
Aiden English[81] Matthew Rehwoldt
AJ Styles[82] Allen Jones
Baron Corbin[83] Thomas Pestock Campeón de los Estaos Xuníos.
Big Y[84] Ettore Ewen[85]
Bobby Roode[86] Robert Roode[87]
Chad Gable Charles Betts
Chris Jericho[88] Christopher Irvine
Dolph Ziggler[89] Nicholas Nemeth
Epico Colon[90] Orlando Colón[91]
Erick Rowan[92] Joseph Ruud
Fandangu[93] Curtis Hussey[94]
James Ellsworth[95] James Morris Mánager de Carmella.
Jey Usu[96] Joshua Fatu[97] Campeón en Pareyes de SmackDown.
Jimmy Usu[98] Jonathan Fatu[99] Campeón en Pareyes de SmackDown.
Jinder Mahal[100] Yuvraj "Raj" Dhesi Campeón de la WWE.
Kevin Owens[101] Kevin Steen
Kofi Kingston[102] Kofi Sarkodie-Mensah
Konnor[103] Ryan Parmeter[104]
Luke Harper[105] Jon Huber
Mike Kanellis[106] Michael Bennett[107]
Mueyo Rawley[108] Dean Muhtadi[109] Ganador d'el André the Giant Memorial Battle Royal.
Primu Colon[110] Edwin Colón
Randy Orton[111] Randall Orton[112]
Rusev[113] Miroslav Barnyashev
Sami Zayn[114] Rami Sebei
Samir Singh[115] Harvinder Sihra
Shelton Benjamin[116] Shelton Benjamin[117]
Shinsuke Nakamura[118] Shinsuke Nakamura[119]
Ensin Cara[120] Jorge Arias
Sunil Singh[121] Gurvinder Sihra
Tye Dillinger[122] Ronnie Arneill
Tyler Breeze[123] Mattias Clement[124]
Viktor[125] Eric Thompson[126]
Xavier Woods[127] Austin Watson Anfitrión de UpUpDownDown.[128]
Zack Ryder[129] Matthew Cardona[130]

Lluchadores de SmackDown Live[editar | editar la fonte]

Natalya
Nome style="background:
  1. CCCCFF;" width=20%|Nome Real
Notes
Becky Lynch[131] Rebbeca Quin
Carmella[132] Leah Van Dale Miss Money in the Bank
Charlotte Flair[133] Ashley Elizabeth Fliehr
Lana[134] Catherine Joy Perry[135]
Naomi[136] Trinity McCray-Fatu
Natalya[137] Natalie Katherine Neidhart-Wilson Campeona Femenina de SmackDown.
Nikki Bella[138] Stephanie Nicole García-Colace Inactiva: al tomase un tiempu llibre.
Tamina[139] Sarona Reiher

Equipos de SmackDown Live[editar | editar la fonte]

The Usos
Nome style="background:
  1. CCCCFF;" width=22%|Miembros
Notes
Breezango Tyler Breeze y Fandangu
Gable & Benjamin Chad Gable y Shelton Benjamin
Kevin Owens & Sami Zayn Kevin Owens y Sami Zayn
The Ascension Konnor y Viktor
The Bludgeon Brothers Erick Rowan y Luke Harper
The Colóns Primu Colón y Epico Colón
The Hype Bros Mueyo Rawley y Zack Ryder
The New Day Big Y, Kofi Kingston y Xavier Woods
The Singh Brothers Samir Singh y Sunil Singh Mánagers de Jinder Mahal.
The Usos Jimmy Usu y Jey Usu Campeones en Pareyes de SmackDown.

Personal secundario al aire[editar | editar la fonte]

Shane McMahon
Nome style="background:
  1. CCCCFF;" width=18%|Nome Real
Notes
Byron Saxton[140] Bryan Jesus Kelly Comentarista.
Corey Graves[71] Matthew Polinsky[72] Comentarista de Raw y SmackDown Live.
Anfitrión de Culture Shock con Corey Graves y Superstar Ink.
Co-Animador de This Week en WWE History.
Daniel Bryan Bryan Danielson Xerente Xeneral
Maria Kanellis[141] Maria Kanellis[142] Mánager de Mike Kanellis.
Shane McMahon Shane Brandon McMahon Comisionado.
Lluchador ocasional.
Tom Phillips[143] Thomas Hannifan Comentarista principal de NXT, Smackdown Live y WWE Main Event.

Personal de NXT[editar | editar la fonte]

Non asignaos[editar | editar la fonte]

Axentes llibres[editar | editar la fonte]

Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=18%|Nome real
Notes
[[Dway]Error de cita: Falta </ref> pa la etiqueta <ref> Inactivu: por ser primu de Roman Reings.
Trent Seven Benjamin Webb Apaiciones en WWE UK Series.
Mark Andrews Mark Andrews Apaiciones en WWE UK Series.
Wolfgang Barry Young Apaiciones en WWE UK Series.

Personal nuevo[editar | editar la fonte]

Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=18%|Nome real
Notes
Victor rodriguez Victor rodriguez[144] Fecha de debú : 24 / 10 / 2017
Miguel Castillo .[145] Fecha de debú nxt
25 /10 / 2017
Chad Lail Chad Lail[146] Robló un contratu, ensin fecha de debú
Cheng Yuxiang Cheng Yuxiang[147] Robló un contratu, ensin fecha de debú
Demi Bennett Demi Bennett[148] Robló un contratu, ensin fecha de debú
Fabian Aichner Fabian Aichner Robló un contratu, ensin fecha de debú
Gu Guangming Gu Guangming[147] Robló un contratu, ensin fecha de debut
Isabel Lahela[149] Isabel Lahela Robló un contratu, ensin fecha de debú
Jerome Turner Jerome Turner[150] Robló un contratu ensin fecha de debú
Leo Gao[147]

Robló un contratu ensin fecha de debú

Masami Odate[151] Io Shirai Robló un contratu ensin fecha de debú
Max Wessell[152] Max Wessell Robló un contratu, ensin fecha de debú
Steffanie Newell[153] Steffanie Newell Robló un contratu, ensin fecha de debú
Wang Xiaolong Wang Xiaolong[147] Robló un contratu, ensin fecha de debú
Yifeng Yuxiang Yifeng Yuxiang[147] Robló un contratu, ensin fecha de debú
Zhao Xia Zhao Xia[147] Robló un contratu, ensin fecha de debú


Árbitros[editar | editar la fonte]

Mike Chioda
Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=18%|Nome Real
Notes
Chad Patton[154] Chad Patton[155]
Charles Robinson[156] Charles Robinson[157] Árbitru principal.
Dan Engler[158] Daniel Engler
Darrick Moore[158] Darrick Moore
Jason Ayers[158] Jason Ayers
John Cone[159] John Cone[160]
Mike Chioda[161] Michael Chioda[162] Árbitru principal.
Rod Zapata[163]
Ryan Tran[164] Brian Nguyen
Scott Armstrong[165] Joseph James Productor.[166]

Equipu de tresmisión[editar | editar la fonte]

Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=18%|Nome Real
Notes
Booker T[167] Booker Huffman Jr. Analista nos pre-shows de Raw, SmackDown Live y PPV's.
Hall of Famer.
Carlos Cabrera[168]

Comentarista n'español.
Co-animador de WWE n'español.

Cathy Kelley[169] Catherine Kelley Co-animadora de WWE Afterburn.
Entrevistadora en backstage pa los pre-shows.
Charly Caruso[170] Charly Arnolt Anunciadora del ring pa NXT
Anfitriona d'eventos en direuto de NXT.
Entrevistadora pal Backstage de Raw.
Dasha Fuentes[171] Dasha Kuret Anunciadora de ring y entrevistadora de NXT y SmackDown.
Gene Okerlund Eugene Okerlund Co-Animador de Vintage
Hall of Famer.
Greg Hamilton[172] Greg Hamilton Anfitrión d'eventos en vivu
Anunciador de ring pa Main Event, Smackdown y ppv de Smackdown
Entrevistador ocasional pa NXT.
Jerry Lawler[173] Jerry Lawler[174] Analista nos pre-shows de PPV's.
Hall of Famer
Jerry Sotu[175]

Comentarista ocasional n'español pa PPV's.
Co-animador de WWE n'español.

JoJo[176] Joseann Offerman[177] Entrevistadora en backstage pa Raw, SmackDown y PPV's.
Anunciadora de ring pa Raw y PPV's de Raw.
Lita Amy Dumas Analista nos pre-shows.
Productora.
Hall of Famer
Marcelo Rodríguez[178] Marcelo Laprea Comentarista n'español
Co-animador de WWE n'español.
Renee Young[179] Renee Paquette Co-Anfitriona de Bottom Line, Experience, Vintage y Free for All
Entrevistadora en backstage pa Raw, SmackDown y PPV's
Anfitriona de This Week in WWE y Unfiltered with Renee Young.
Anfitriona de los pre-shows de los PPV's.
Protagonista del reality show "Total Dives"
Rob Schamberger Rob Schamberger Anfitrión de Canvas 2 Canvas.
Scott Stanford[180] Scott Stanford[181] Co-Anfitrión de WWE Afterburn y Free for All
Anfitrión de los pre-shows de Raw.
Tom Phillips Thomas Hannifan Comentarista principal de WWE NXT, Smackdown Live y WWE Main Event.
Tony Chimel Anthony Chimel Xefe del equipu d'anunciadores.
Anunciador de ring de respaldu.

WWE Network[editar | editar la fonte]

Seth Green
Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=18%|Nome Real
Notes
Christian William Reso Co-Anfitrión de The Edge & Christian Show.
Edge Adam Copeland Co-Anfitrión de The Edge & Christian Show.
Hall of Famer.
Jeff Tremaine Jeffrey Tremaine Anfitrión, executivu productor y direutor de Swerved.
Jerry Springer Gerald Springer Anfitrión de Too Hot for TV.
Noelle Foley Noelle Foley Co-estrella de Holy Foley!.
Seth Green Seth Green Creador y estrella de Camp WWE.
Stone Cold Steve Austin Steve Austin Anfitrión de Stone Cold Podcast.
Hall of Famer.
William Shatner William Shatner Narrador de Breaking Ground.

Personal detrás de pantalla[editar | editar la fonte]

Equipu creativu[editar | editar la fonte]

Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=34%|Notes
David Kapoor (Ranjin Singh)[182][183] Escritor principal.[184]
Dewey Foley Asistente creativu.
Edward Koskey Escritor principal de Raw.[184]
Ryan Ward Escritor principal de NXT y Total Dives.[184]
Steven Guerrieri Escritor principal de SmackDown.[184]

Productores[editar | editar la fonte]

Michael Seitz
Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=34%|Notes
Adam Birch (Joey Mercury)
Brian James (Road Dogg)[185]
Chris Scobille(Jimmy Jacobs) Escritor y guionista
David Finlay Jr. (Finlay)[186]
Dean Simon (Dean Malenko)[187]
James Gibson (Jamie Noble)
John Laurinaitis[188]
Lawrence Rotunda (Irwin R. Schyster)[189]
Mark Henry[190]
Martin Lunde (Arn Anderson)[191][192] Hall of Famer.
Michael Seitz (Michael Hayes)[193] Productor principal.[194]
Hall of Famer.
Peter Gruner Jr. (Billy Kidman)[191][195]
Pierre Clemont (Pat Patterson) Hall of Famer.[196]
Sara Amato Productora.
Asistente del entrenador principal de NXT.
Theodore Wilson (Tyson Kidd)

Personal en Backstage[editar | editar la fonte]

Howard Finkel
Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=34%|Notes
AJ Patterson Téunicu en llume.[197]
Berkley Ottman[198] Cronometrador
Xefe de zona de NXT.
Chris Amann Médicu principal del ringside.[197]
Ciro Scotto-D'Antuono Xefe téunicu en pirotecnia.[197]
Ellis Edwards Coordinador d'especialistes.[197]
Howard Finkel Anunciador de ring (esporádicu)
Entrevistador de los programes de WWE.com
Xefe estadísticu
Hall of Famer.[199]
James McEvoy Direutor de tresmisión Internacional dixital y patrociniu.[200]
Jennifer Hagopian[201] Xefe d'equipu en Restauración.[197]
Jet Prickett Direutor d'escenografía.[197]
Jim Johnston Direutor de Música.[202]
Joseph Bonsignore (Joey Styles) Direutor de conteníu media dixital.[203]
Nicholas Daw Xerente y coordinador del Ring.[197]
Tom Stewart Operador de Cámares.[197]

Embaxadores[editar | editar la fonte]

Sting

Un escoyíu númberu de lluchadores retiraos de la WWE (denominaos como "WWE Legends") tienen contratu pa realizar apaiciones periódiques o pa eventos promocionales como "Embaxadores" (representativos públicos/voceros) pa la compañía.

Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=18%|Nome Real
Notes
Booker T Booker Huffman Jr. Hall of Famer.
Brie Bella Brianna Monique-Danielson
Dana Warrior Dana Warrior
Eve[204] Eve Torres-Gracie
Goldberg[205] William Scott Goldberg
Jerry Lawler Jerry Lawler
Kelly Kelly Barbara Jean Blank-Souray
Kevin Nash Kevin Nash Hall of Famer.
Mick Foley Michael Foley Sr. Hall of Famer.
Ric Flair Richard Fliehr Hall of Famer.
Ricky Steamboat[206] Richard Blood Sr. Hall of Famer.
Sgt. Slaughter[207] Robert Remus Hall of Famer.
Shawn Michaels[208] Michael Hickenbottom Hall of Famer.
Sting Steve Borden Sr. Hall of Famer.
Superstar Billy Graham Eldridge Coleman Hall of Famer.
Tatanka[209] Christopher Chavis
Tatsumi Fujinami[210] Tatsumi Fujinami Hall of Famer.
The Boogeyman Martin Wright
X-Pac[211] Sean Waltman

WWE Corporativa[editar | editar la fonte]

Xunta direutiva y executivos[editar | editar la fonte]

Vince McMahon
Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=34%|Notes
Basil DeVito Asesor Principal n'Estratexes de Negocios
Miembru del Conseyu d'Alministración.[212]
David Kenin Miembru del Conseyu d'Alministración.[213]

Miembru del Conseyu d'Alministración.[214]

George Barrios Direutor d'Estratexa y Finances
Delegáu.[215]
Jeffrey Speed Miembru del Conseyu d'Alministración.[216]
John Brody Executivu Vice Presidente en Ventes Globales & Acomuñaos.
Joseph Perkins Miembru del Conseyu d'Alministración.[217]
Kevin Dunn Vicepresidente Executivu de Producción de Televisión
Delegáu[218]
Miembru del Conseyu d'Alministración.[219]
Laura Brevetti Vicepresidente Principal, Conseyeru Xeneral y Secretariu.[220]
Galardonen Ong Miembru del Conseyu d'Alministración.[221]
Lauren Dienes-Middlen Consultora Xeneral.
Executivu Vice Presidente.
Propiedaes Intelectuales.
Michael Luisi Presidente de WWE Studios
Delegáu.[222]
Michelle D. Wilson Xefe de Rentes y Marketing
Delegáu.[223]
Patricia Gottesman Miembru del Conseyu d'Alministración.[224]
Stuart Goldfarb Miembru del Conseyu d'Alministración.[225]
Vince McMahon[226] Dueñu Principal
Conseyu d'alministración Presidente
Direutor Executivu
Apaiciones como Mr. McMahon (esporádicu).[227]

Direición principal[editar | editar la fonte]

Nome style="background:
  1. e3e3e3;" width=34%|Notes
Ashley Osterrieder Direutor de Recursos Humanos.
Barry McMullin Vicepresidente Principal de Ventes y Marketing Aliada.[228]
Brian Flinn Vicepresidente Principal de Marketing y Comunicaciones.[229]
Edward Wells Vicepresidente Principal y Direutor Xeneral.[230]
Henry Jacob Xerente Xeneral de Comunicaciones Internacionales - Londres, Inglaterra.[231]
Jay Li Vice Presidente y Xerente Xeneral. - Gran China

Xerente principal en publicidá.

Joseph Maroon Direutor de Medicina.
Mark Carrano Executivu en Rellaciones de Talentos.
Michael Weitzschnitz Vicepresidente Principal de Rellaciones con Inversores y Planificación Financiera.[231]
Monty Sarhan Vicepresidente Principal, Conseyeru Xeneral y Secretariu.[232]
Patrick Talty Vicepresidente Principal d'Eventos en Vivu.[233]
Tara Carraro Vicepresidente de Comunicaciones Corporatives.[231]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. WWE (ed.): «WWE Annual Shareholders Meeting to be held on April 29, 2011». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 8 d'abril de 2011.
  2. WWE 12.31.12 10K Doc-USE
  3. «NYSE, New York Stock Exchange > Listings > Listings Directory». Archiváu dende l'orixinal, el 15 d'abril de 2017.
  4. WWE Corporate (ed.): «WWE Corporate - Company Overview». Consultáu'l 27 de marzu de 2011.
  5. «Nexus invaden Raw y ataquen a John Cena y la S.Y.S.».
  6. «#WWE va poder utilizar nuevamente la #WWF».
  7. SmackDown going live on USA Network on a new night with distinct roster starting July 19
  8. «Apollo Crews Bio». WWE. Consultáu'l 26 d'agostu de 2016.
  9. «Apollo Crews». Gerweck.net. Consultáu'l 5 de setiembre de 2016.
  10. «Big Cass: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2016.
  11. «Big Cass». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 9 de setiembre de 2010.
  12. «Big Show: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  13. «Bo Dallas: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  14. «Bo Dallas». Gerweck.net. Consultáu'l 27 de mayu de 2010.
  15. «Braun Strowman: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  16. «Braun Strowman». Gerweck.net. Consultáu'l 26 d'agostu de 2016.
  17. «Bray Wyatt». WWE. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2016.
  18. «Bray Wyatt». Gerweck.net. Consultáu'l 5 de setiembre de 2016.
  19. «Brock Lesnar: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 11 d'abril de 2017.
  20. «Brock Lesnar». Gerweck.net. Consultáu'l 8 de mayu de 2012.
  21. «Cesaro: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  22. «Cesaro». Gerweck.net. Consultáu'l 16 de setiembre de 2011.
  23. «Curt Hawkins». WWE. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2016.
  24. «Curt Hawkins». Gerweck.net. Consultáu'l 25 de xunetu de 2016.
  25. «Curtis Axel: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  26. «Curtis Axel». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  27. «Darren Young: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  28. «Darren Young». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  29. «Dash Wilder». WWE. Consultáu'l 3 d'abril de 2017.
  30. «Dash Wilder - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 21 de xunetu de.
  31. «Dean Ambrose». WWE. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2016.
  32. «Dean Ambrose». Gerweck.net. Consultáu'l 28 de mayu de 2012.
  33. «Elias». WWE. Consultáu'l 5 d'agostu de 2017.
  34. «Finn Bálor: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  35. «Finn Balor». Gerweck.net. Consultáu'l 26 d'agostu de 2016.
  36. «Goldust: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  37. «Goldust». Gerweck.net. Consultáu'l 26 d'agostu de 2016.
  38. «Heath Slater». WWE. Consultáu'l 21 de xineru de 2011.
  39. «Heath Slater». Gerweck.net. Consultáu'l 6 de setiembre de 2016.
  40. «Jason Jordan». WWE. Consultáu'l 4 de marzu de 2013.
  41. «Jeff Hardy». WWE. Consultáu'l 2 d'abril de 2017.
  42. «John Cena Bio». WWE. Consultáu'l 11 de xunetu de 2011.
  43. «Kane». WWE. Consultáu'l 14 d'abril de 2009.
  44. «Glenn Jacobs». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2010.
  45. «Karl Anderson: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  46. «Luke Gallows: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  47. «The Miz». WWE. Consultáu'l 14 d'abril de 2009.
  48. «Michael Mizanin». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  49. «R-Truth: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  50. «Rhyno». WWE. Consultáu'l 27 de marzu de 2016.
  51. «Roman Reigns: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  52. «Samoa Joe: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 25 de xunetu de 2016.
  53. «Samoa Joe - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 21 de xunetu de 2016.
  54. «Scott Dawson: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 25 de xunetu de 2016.
  55. «Scott Dawson - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 21 de xunetu de 2016.
  56. «Seth Rollins: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  57. «Sheamus: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  58. «Titus O'Neil: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  59. «Alexa Bliss». WWE. Consultáu'l 14 de xunetu de 2016.
  60. «Alicia Fox: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  61. «Asuka: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 25 de xunetu de 2016.
  62. «Asuka - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 25 de xunetu de 2016.
  63. «Bayley: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  64. «Dana Brooke: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  65. «Emma». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  66. «Mickie James». WWE. Consultáu'l 9 d'avientu de 2016.
  67. «Nia Jax: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  68. «Paige: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  69. «Sasha Banks: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  70. «Summer Rai: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  71. 71,0 71,1 «Corey Graves». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  72. 72,0 72,1 «Matt Polinsky». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 23 de mayu de 2012.
  73. «David Otunga». WWE. Consultáu'l 22 de xunu de 2010.
  74. «David Otunga». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  75. «Perfil de Kurt Angle» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2017.
  76. «Maryse». WWE. Consultáu'l 3 d'abril de 2016.
  77. «Michael Cole». WWE. Consultáu'l 12 d'avientu de 2008.
  78. «Michael Coulthart». Gerweck.net. Consultáu'l 9 de mayu de 2012.
  79. «Paul Heyman». WWE. Consultáu'l 26 de mayu de 2012.
  80. «Paul Heyman, Jr.». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  81. «Aiden English». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  82. «AJ Styles Bio». WWE. Consultáu'l 1 de febreru de 2016.
  83. «Baron Corbin». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  84. «Big Y: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  85. «Big Y». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 9 de setiembre de 2010.
  86. «Bobby Roode: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 17 d'agostu de 2016.
  87. «Bobby Roode - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 17 d'agostu de 2016.
  88. «Chris Jericho: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  89. «Dolph Ziggler». WWE. Consultáu'l 8 de marzu de 2011.
  90. «Epico: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  91. «Epico». Gerweck.net. Consultáu'l 8 de mayu de 2012.
  92. «Erick Rowan». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  93. «Fandangu». WWE. Consultáu'l 4 de marzu de 2013.
  94. «Johnny Curtis». WWE. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 4 d'avientu de 2012.
  95. «James Ellsworth: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 21 de payares de 2016.
  96. «Jey Uso». WWE. Consultáu'l 10 de xunu de 2010.
  97. «Joshua Fatu». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  98. «Jimmy Uso». WWE. Consultáu'l 10 de xunu de 2010.
  99. «Jonathon Fatu». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  100. «Jinder Mahal: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  101. «Kevin Owens: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  102. «Kofi Kingston: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  103. «Conor O'Brian». WWE. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 21 d'agostu de 2013.
  104. «Ryan Parmeter». Online World of Wrestling. Consultáu'l 12 de setiembre de 2010.
  105. «Luke Harper». WWE. Consultáu'l 11 de xunetu de 2013.
  106. «Mike Kanellis». WWE. Consultáu'l 19 de xunetu de 2017.
  107. «Mike Kanellis: Profile & Match Listing - Internet Wrestling Database (IWD)». Consultáu'l 19 de xunu de 2017.
  108. «Mueyo Rawley». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  109. The Rock Doing A Christmas Karaoke SmackDown, NXT Star Returning Soon, Melina Video Blogue - WrestlingInc.com
  110. «Primu: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  111. «Randy Orton». WWE. Consultáu'l 7 de payares de 2008.
  112. «Randy Orton». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  113. «Rusev: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  114. «Sami Zayn: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  115. «Harv Sihra: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 13 de payares de 2016.
  116. «Shelton Benjamin: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 24 d'agostu de 2017.
  117. «Shelton Benjamin - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 24 d'agostu de 2017.
  118. «Shinsuke Nakamura: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 25 de xunetu de 2016.
  119. «Shinsuke Nakamura - Cagematch - Wrestlers Database» (inglés). Cagematch. Consultáu'l 21 de xunetu de 2016.
  120. «Ensin Cara» (inglés). WWE. Consultáu'l 13 de payares de 2016.
  121. «Sunil Singh: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 13 de payares de 2016.
  122. «Tye Dillinger». WWE. Consultáu'l 4 d'abril de 2017.
  123. «Mike Dalton». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  124. «Mattias Clement». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 23 de mayu de 2012.
  125. «Rick Victor». WWE. Consultáu'l 13 de xunetu de 2013.
  126. «Eric Thompson». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 28 de febreru de 2011.
  127. «Xavier Woods: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  128. «UpUpDownDown». Consultáu'l 7 d'avientu de 2016.
  129. «Zack Ryder». WWE. Consultáu'l 1 de marzu de 2010.
  130. «Matthew Cardona». Gerweck.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2010.
  131. «Becky Lynch». WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  132. «Carmella». WWE. Consultáu'l 10 de xunetu de 2015.
  133. «Charlotte: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  134. «Lana». WWE. Consultáu'l 6 de xunu de 2017.
  135. «Lana». Gerweck.net. Consultáu'l 23 d'avientu de 2016.
  136. «Naomi». WWE. Consultáu'l 11 d'agostu de 2016.
  137. «Natalya». WWE. Consultáu'l 11 de marzu de 2012.
  138. «Nikki Bella». WWE. Consultáu'l 22 d'agostu de 2016.
  139. «Tamina». WWE. Consultáu'l 11 d'abril de 2017.
  140. «Byron Saxton». WWE. Consultáu'l 10 de febreru de 2014.
  141. «Maria». WWE. Consultáu'l 18 de xunu de 2017.
  142. http://www.diva-dirt.com/77416/maria-kanellis-this-is-me/
  143. «Tom Phillips». WWE. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2013.
  144. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes October2016
  145. «Tyler Bate, Mark Andrews, Pete Dunne, Timothy Thatcher & More: 4/23 PROGRESS Wrestling Chapter 47: Complicated Simplicity Report». PWInsider.com. Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  146. «Slam! Wrestling News/Rumours». Slam! Sports. Archiváu dende l'orixinal, el 4 de xunu de 2017. Consultáu'l 4 de xunu de 2017.
  147. 147,0 147,1 147,2 147,3 147,4 147,5 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes China7
  148. «WWE Reportedly Signs Demi Bennett». Squared Circle Sirens. Consultáu'l 28 de febreru de 2017.
  149. «411MANIA - WWE News: Olympic Weightlifter Isabel Lahela Signed to Development Deal, Balor Club Leather Jackets Now on Sale, and WWE Hiring for Three Positions». Consultáu'l 25 de febreru de 2017.
  150. «WWE Signs Jerome Turner To NXT, The Vanguard Group/WWE». ProWrestling.com (21 d'avientu de 2015). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  151. «Io Shirai accepts offer to join WWE» (15 de mayu de 2017). Consultáu'l 16 de mayu de 2017.
  152. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes Amateur
  153. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes Women
  154. «Chad Patton». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  155. «Chad Patton». Gerweck.net. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2010.
  156. «Charles Robinson». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  157. «Charles Robinson». Gerweck.net. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2010.
  158. 158,0 158,1 158,2 Middleton, Marc. «Another Referee Farewell At NXT». WrestlingInc. Consultáu'l 5 de xunetu de 2014.
  159. «John Cone». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  160. «John Cone». Gerweck.net. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2010.
  161. «Mike Chioda». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  162. «Mike Chioda». Gerweck.net. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2010.
  163. «Rod Zapata». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  164. «Ryan Tran». WWE. Consultáu'l 29 de febreru de 2012.
  165. «WWE WrestleMania XXX Coverage: WWE World Heavyweight Championship». WWE. Consultáu'l 6 d'abril de 2012.
  166. Exclusive: Two WWE Employees Gain More Responsibility Behind The Scenes - Wrestlezone
  167. «Booker T». WWE. Consultáu'l 31 de mayu de 2014.
  168. «Carlos Cabrera». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  169. «Cathy Kelley». WWE. Consultáu'l 20 de mayu de 2016.
  170. «Charly Caruso». WWE. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2016.
  171. Update On Justin Roberts' Departure From WWE, NXT Diva Debut As Backstage Announcer, Lilian - WrestlingInc.com
  172. «Greg Hamilton». WWE. Consultáu'l 27 de marzu de 2015.
  173. «Jerry Lawler». WWE. Consultáu'l 30 d'avientu de 2011.
  174. «Jerry Lawler». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 9 de mayu de 2012.
  175. «Jerry Sotu». Facebook. Consultáu'l 7 de xineru de 2014.
  176. «JoJo». WWE. Consultáu'l 2 de setiembre de 2013.
  177. «JoJo Offerman». Online World of Wrestling. Consultáu'l 30 d'abril de 2015.
  178. «Marcelo Rodriguez». WWE. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  179. «Renee young». WWE. Consultáu'l 28 de xunetu de 2013.
  180. «Scott Stanford». WWE. Consultáu'l 9 d'avientu de 2010.
  181. «Scott Stanford». Wrestlingdata.com. Consultáu'l 9 de mayu de 2012.
  182. «David Kapoor». Accelerator3359.com. Consultáu'l 12 de marzu de 2011.
  183. «Ranjin Singh». WWE. Consultáu'l 12 d'avientu de 2008.
  184. 184,0 184,1 184,2 184,3 Paglino, Nick (3 de setiembre de 2014). «Exclusive: Major WWE Creative Team Shake-Up Takes Place; New Lead Writer of Smackdown Named & More». WrestleZone. Consultáu'l 16 de setiembre de 2014.
  185. «Road Dogg». WWE. Consultáu'l 26 d'abril de 2014.
  186. «Finlay». WWE. Consultáu'l 30 de xunetu de 2012.
  187. «Dean Malenko». WWE. Consultáu'l 11 de xunetu de 2013.
  188. «John Laurinaitis». WWE. Consultáu'l 30 de xunetu de 2012.
  189. «Irwin R. Schyster». WWE. Consultáu'l 17 de mayu de 2010.
  190. «Mark Henry: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  191. 191,0 191,1 «WWE Talent Roster». Gerweck.net. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009.
  192. «Four Horsemen». WWE. Consultáu'l 17 de mayu de 2010.
  193. «Michael Hayes». WWE. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 1 d'abril de 2010.
  194. «WWE Writer Allegedly Dishes Racist Smackdown». TMZ (23 d'abril de 2008). Consultáu'l 28 de marzu de 2009.
  195. «Billy Kidman». WWE. Consultáu'l 17 de mayu de 2010.
  196. «Pat Patterson». WWE. Consultáu'l 17 de mayu de 2010.
  197. 197,0 197,1 197,2 197,3 197,4 197,5 197,6 197,7 «WWE Magacín's 1,000 Most Awesome Things, P. 24 - Backstage Bosses!». WWE. Consultáu'l 17 de setiembre de 2013.
  198. Berkley Ottman (@b_ottmanWWE) | Twitter
  199. «Howard Finkel». WWE. Consultáu'l 27 de marzu de 2009.
  200. «WWE APPOINTS INTERNATIONAL DIXITAL AND SPONSORSHIP DIREuTOR». WWE. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 31 de mayu de 2012.
  201. Prince Devitt On WWE Being Dream Come True, Favorite Snacks Of Several WWE Superstars | PWMania
  202. Sitterson, Aubrey (20 de xunu de 2008). «WWE's Jim Johnston receives BMI Award». WWE. Consultáu'l 28 de marzu de 2009.
  203. «Joey Styles». WWE. Consultáu'l 11 de marzu de 2012.
  204. «Eve Torres». WWE. Consultáu'l 28 de setiembre de 2014.
  205. «Goldberg: Bio» (inglés). WWE. Consultáu'l 20 de payares de 2016.
  206. «Ricky Steamboat». WWE. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2014.
  207. «Sgt. Slaughter». WWE. Consultáu'l 28 de setiembre de 2014.
  208. «Shawn Michaels». WWE. Consultáu'l 28 de setiembre de 2014.
  209. «Tatanka». WWE. Consultáu'l 5 de payares de 2015.
  210. «Tatsumi Fujinami». WWE. Consultáu'l 7 d'agostu de 2015.
  211. «X-Pac». WWE. Consultáu'l 20 de xineru de 2015.
  212. «Basil DeVito». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 8 de xunetu de 2014.
  213. «David Kenin». Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  214. «Frank A. Riddick III». Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  215. «George Barrios». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  216. «Jeffrey R. Speed». Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  217. «Joseph H. Perkins». Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  218. «Kevin Dunn». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  219. «Kevin Dunn». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 8 de xunetu de 2014.
  220. «WWE Names New Xeneral Counsel To Company». PWInsider.com. Consultáu'l 27 de setiembre de 2013.
  221. «Galardonen Ong». Consultáu'l 8 de xunetu de 2014.
  222. «Michael Luisi». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  223. «Michelle D. Wilson». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  224. «Patricia A. Gottesman». Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  225. «Stuart O. Goldfarb». Consultáu'l 20 de mayu de 2007.
  226. «Vincent McMahon». Gerweck.net. Consultáu'l 26 de mayu de 2012.
  227. «Mr. McMahon». WWE. Consultáu'l 15 d'abril de 2009.
  228. «WWE NAMES BARRY MCMULLIN HEAD OF SALES & PARTNERSHIP MARKETING - WWE Corporate». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 24 de setiembre de 2014.
  229. «WWE NAMES BRIAN FLINN SVP OF MARKETING - WWE Corporate». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 24 de setiembre de 2014.
  230. «International Trade Council - Stamford».
  231. 231,0 231,1 231,2 «WWE Corporate - Contact WWE».
  232. «SEC 14-A».
  233. «WWE NAMES PATRICK TALTY SVP OF LIVE EVENTS - WWE Corporate». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 24 de setiembre de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]