Trentismu

De Wikipedia

El trentismu foi una corriente ideolóxica y sobre too un movimiento que se dio dientro d'un sector reformista de la organización anarcosindicalista CNT, que defendía una fase de preparación unos años enantes del entamu de la revolución social, arriendes d' una cierta desmitificación de lo "revolucionario" y que s'enfrentaba con otra tendencia más radical del sindicatu representada pol sector faísta.

Recibe'l so nome d'un documentu llamáu Manifiestu de los Trenta. Llamaos n'ocasiones posibilistes, moderaos o reformistes, ente los trentistes tuvieron anarquistes como Ángel Pestaña, Juan López Sánchez o Juan Peiró.

El trentismu n'Asturies[editar | editar la fonte]

Les postures del trentismu yeren compartíes pola mayoría de los militantes de la CNT de Xixón (que yera la ciudá con mayor presencia ácrata d'Asturies), qu'opinaben que los radicales teníen una postura d'enfrentamientu abiertu. Magar esti posicionamientu los xixoneses negáronse a provocar una escisión na CNT[1].

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Pamela Beth Radcliff, De la movilización a la Guerra Civil. Historia política y social de Gijón (1900-1937), px. 196. Editorial Debate. Barcelona, 2004.