Tonetti

De Wikipedia
Tonetti
Vida
Oficiu payasu
Cambiar los datos en Wikidata

Los hermanos Tonetti, José Villa del Río (Pepe) y Manolo Villa del Río (Nolo), fueron los payasos más importantes d'España na segunda mitá del sieglu XX. Arriendes d'ello fueron empresarios circenses.

Biografía[editar | editar la fonte]

La so afición de José pol circu entamó cuando yera pequeñu. Facer de payasu foi pa él el so primer xuegu, y como un xuegu de neños pintábase la cara y contaba histories a los sos amigos de la calle Zapatero, na santanderina Cuesta de l'Atalaya, unu d'estos amigos, Borja Esquivias más conocíu como "Bore", llegaría a formar parte del grupu de Los Hermanos Tonetti.

José Villa del Río, el mayor de los hermanos Tonetti, morrió'l 20 de febreru de 2004 a los 83 años. Antes, en 1983, morriera Manolo, que se suicidó depués de sufrir una fonda depresión pol cierre del circu Atlas (que fundaron los dos hermanos nel añu 1955), onde los dos hermanos vivieron los sos meyores momentos y nel qu'actuaron dellos de los más grandes artistes del momentu.

El nome[editar | editar la fonte]

La eleición del nome d'Hermanos Tonetti foi un homenaxe a unu de los grandes payasos de la historia del circu, l'italianu Antonet.

Premios y reconocimientos[editar | editar la fonte]

Pepe foi premiáu por diverses instituciones, recibiendo La Insignia del Club de Payasos en 1971, Los Premios Nacionales del Circo en 1972 y 1998, La Cruz de la Beneficencia en 1974, La Medaya de Cantabria en 1985, la medaya al Méritu nes Belles Artes en 1993 y, arriendes d'ello, tien monumentos en Santander y en Bilbao.