Temperatura d'autoignición

De Wikipedia
Temperatura d'autoignición
Propiedá química
Temperatura y threshold (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La temperatura d'autoignición ye la temperatura mínima, a presión d'una atmósfera, a la qu'un gas inflamable o amiestu d'aire-vafu en contautu col aire ambura bonalmente o ye calecíu na so superficie ensin necesidá d'una fonte d'ignición.

A esta temperatura algama la enerxía d'activación abonda por que se empecipie la reacción de combustión. Los vafos y gases van amburar bonalmente a una temperatura más baxo en oxíxenu que nel aire. La temperatura de autoignición puede menguar sustancialmente ante la presencia de catalizador ye como polvu d'óxidu de fierro, ante atmósferes riques n'oxíxenu y ante primas elevaes.

Esti parámetru recibe tamién el nome de temperatura o puntu de autoencendido, temperatura de ignición bonal o autógena y hasta puede apaecer solo como temperatura de ignición.

Ye conveniente asegurase'l non-tracamundiu cola temperatura d'inflamación o rellumu, especialmente si nun se dispón de dambos valores determinaos por ensayu ó por tables. En casu de nun disponer d'ellos repararáse que la temperatura de autoignición tien unos valores bien superiores a la d'inflamación y pa una mayoría de compuestos alcuéntrase ente 200 y 700 °C.

Esti parámetru sírvenos de referencia pa operaciones ensin fonte puntual de ignición pero con una elevación importante de la temperatura, tales como tratamientos térmicos, intercambiadores de calor con aceites térmicos, motores llétricos protexíos, etc..


Esta carauterística de les sustancies llinda la temperatura máximu superficial de los equipos llétricos que pueen entrar en contautu con ella.

Variaciones na temperatura d'autoignición[editar | editar la fonte]

La temperatura d'autoignición de hidrocarburos n'aire mengua al aumentar el so masa molecular. Asina por casu:

Metanu: 537 °C
n-butanu: 405 °C
n-decanu: 208 °C


La temperatura d'autoignición d'hidrocarburos n'aire mengua al aumentar el tamañu del recipiente.

Temperatura de autoignición del toluenu: 580 °C en recipiente de 0,05 I.

Idem del tolueno 480 °C en recipiente de 15 I.

Idem del metanol 475 °C en recipiente de 0,05 I.

Idem del metanol 375 °C en recipiente de 15 I.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]