Teatru Virginia

De Wikipedia
Teatru Virginia
teatru y casinu
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
Conceyu Samartín del Rei Aurelio
Parroquia Samartín
Villa Sotrondio
Historia y usu
Apertura1930
Arquiteutura
Arquiteutu/a Manuel del Busto
Juan Manuel del Busto González
Cambiar los datos en Wikidata

L'antiguu Teatru Virginia ye un teatru y casinu zarráu allugáu en Sotrondio, nel conceyu asturianu de Samartín del Rei Aurelio.

Arquiteutura ya hestoria[editar | editar la fonte]

Construyóse en 1930, diseñáu pol prestixosu Manuel del Busto y el so fíu Juan Manuel del Busto. L'edificiu respuende al estilu montañés con elementos art-decó. Na so fachada principal destaca un pórticu saliente, un primer pisu con arcu central flanquiáu por balcones y dos torres remataes con pináculos. Zarróse nos años 1980.

Polémica y futuru[editar | editar la fonte]

En 2009 l'Ayuntamientu de Samartín del Rei Aurelio aprobó'l so baltamientu pa construyir un centru de salú, col vistu bonu de la comisión de Patrimoniu Históricu d'Asturies dientro del Plan Especial de Reforma Interior del distritu urbanu.[1] Sicasí, organizóse una importante campaña pa la proteición del edificiu per parte de la oposición[2] y los vecinos de Sotrondio.

En 2013 apautóse la conservación de la fachada del edificiu,[3] y tresformaráse en centru de salú.[4] Nos años 1990 propúnxose la so utilización como teatru, idea refugada tres la rehabilitación del Teatru de L'Entregu, y más tarde como un centru cultural.

Referencies[editar | editar la fonte]