Tangara cayana

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Tangara cayana
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Thraupidae
Xéneru: Tangara
Especie: T. cayana
(Linnaeus, 1766)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Tangara cayana,[2] tamién denomada tángara monxina, tangara pechinegro, saíra pechu negru o tangará triguera,[3] ye una especie d'ave de la familia Thraupidae qu'habita en Suramérica.

Atópase nes Guayanes, Surinam, la mayor parte de Venezuela y la zona central-este de Colombia; na desaguada del ríu Amazones en Brasil, y casi tola rexón esti de dichu país, Paraguái y el nordés d'Arxentina. Tamién hai pequeñes poblaciones locales en Bolivia y Perú. Puede reparar en práuticamente cualquier espaciu abiertu con árboles, incluyendo hábitats alteriaos pol home tales como xardinos, plantíos y parques.

Machu (grupu flava) en São Paulo, Brasil.

Esisten delles subespecies del Tangara monxina, que concéntrense en dos grupos: el grupu cayana del norte y del oeste, y el grupu flava del sur y esti (la subespecie huberi de la isla Marajó ye un entemediu ente dambos grupos). Los machos del grupu cayana tienen una corona anaranxada-acoloratáu-ferruñu, mázcara negra, y partes inferiores en tono crema col so pescuezu y pechu con un azul distintivo. Los machos del grupu flava tienen una corona anaranxada-mariellu-amarronao, y partes inferiores mariellu-amarronaes con un parche negru que s'estiende dende la mázcara escontra'l pescuezu y parte central del pechu, hasta la zona media del so banduyu. Los machos de dambos grupos tienen ales y cola de color turquesa. A diferencia de los machos les femes nun tener colores destacaos, y possen malapenes la "solombra" d'una mázcara.

Polo xeneral ye abondosu, y soler ver sola o en pareyes. Al igual que toles tangaras, ye una especie preponderantemente frugívora, cuantimás gústen-y los frutos de les especies natives Cecropia y Pimenteru brasilanu como tamién los de les families de les Magnoliaceae como por casu la Michelia champaca.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]