Sugar Ray Leonard

De Wikipedia
Sugar Ray Leonard
Vida
Nacimientu Wilmington17 de mayu de 1956[1] (67 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Estudios
Estudios Parkdale High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu
Oficiu boxeadoractor
Altor 1791 mm
IMDb nm0005145
sugarrayleonard.com
Cambiar los datos en Wikidata

Sugar Ray Leonard (17 de mayu de 1956Wilmington) ye un ex-boxeador profesional d'Estaos Xuníos primero na hestoria del boxéu profesional que llogró títulos mundiales en cinco categoríes, y consideráu unu de los más populares y esitosos boxeadores de tolos tiempos.[2]

La so carrera d'amateur foi dafechu sólida ya inigualable ganando munchos campeonatos, ente ellos una Medaya d'Oru nos Xuegos Olímpicos de Montreal 1976, y llogrando un récor de 145-5, 75 por KO.

Llogra'l so afitamientu definitivu en venciendo al daquella campeón mundial Welter del WBC, Wilfred Benítez.

En xunu de 1980, decide midir fuercies con Roberto "Mano de Piedra" Durán, protagonizando la denomada "Engarradiella del Sieglu". Pero surdió la sorpresa y el panamiegu, n'unu de los más emocionantes combates recordaos, gana con toa xusticia. La euforia por otra engarradiella foi tal, que s'entamó la revancha en payares d'esi mesmu añu, onde Leonard recuperaría'l Títulu Mundial, depués de que Durán se negara a siguir la engarradiella trescurriendo l'octavu round nuna engarradiella onde Sugar pidió un tilláu tamañu especial 21 x 21.

En 1981, nuevamente edita unu de los combates más emocionantes de la hestoria del pugilismo, ante Thomas Hearns, pa unificar los títulos WBC y WBA de los Welters. Nel asaltu 14, y tres unes perdures combinaciones, l'árbitru vese obligáu a detener el combate ante la superioridá manifiesta de Sugar. Tres el trunfu ye consideráu'l meyor Pesu Wélter de la hestoria.

En febreru de 1982, los médicos afayen que Leonard tien un desprendimientu de retina, polo cual nun puede siguir engarrando. Ende apaez el so primera retirada del boxéu. Retornó'l 11 de mayu de 1984, noquiando a Kevin Howard en nueve episodios y volvió sumir de los cuadriláteros hasta que tres años más tarde sorprendió al mundu del deporte una vegada más, cuando s'anunció qu'engarraría contra'l campeón medianu Marvin "Marvelous" Hagler. El combate xeneró un enorme interés, y anuncióse como la "Súperpelea de los '80". Ante tolos pronósticos, y nuna espectacular engarradiella, Leonard yera declaráu nuevu campeón de Pesu Medianu del mundu, por decisión estremada, que significó la so tercer coronación en distintes categoríes.

Tres otru anunciu de retiru, en payares de 1988 torna, engarrando con Don Lalonde, pero ye tiráu nel cuartu round por un corte na ñariz. Sicasí llevántase y noquiar nel novenu round, ganando 2 títulos nuna sola engarradiella, el de Pesu Medianu y Llivianu.

En 1989, reedita dos talos clásicos ante Thomas Hearns y Roberto Durán, empatando con Hearns y ganando a Durán por puntos. Mas sicasí'l 9 de febreru del añu siguiente un mozu Terry Norris, n'unu de los sos meyores momentos, gana per decisión unánime a Leonard dándo-y una paliza y, a xuiciu de dalgunos, perdonándo-y un KO. seguro nos últimos asaltos. L'estauxunidense volvió anunciar la so retirada.

En 1997, a los 40 años, fixo la so última apaición, siendo derrotáu ante l'entós ex campeón mundial de pesu llixeru Héctor Camacho. Esi mesmu añu, Leonard foi incluyíu nel Salón de la Fama del Boxéu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Entamos[editar | editar la fonte]

El nome de Ray viéno-y pola almiración de la so madre Getha pol cantante Ray Charles. Leonard interesóse verdaderamente pol boxéu a los 14 años, dempués de probar en llucha llibre, balé, patinaxe y ximnasia. Ray empezó a frecuentar el Centru de Recréu Palmer Park onde ayudaba como voluntariu al ex-boxeador Dave Jacobs.

L'interés de Ray creció a midida que conocía esti deporte y p'acallantar la voces crítiques de la so familia que-y llomaben de "amuyeráu". Leonard entrenó con boxeadores muncho más fuertes y grandes qu'él, lo que lu llevó a recibir munches palices, pero la so calidá y la so medría de pesu fixéron-y convertise nel amu y señor del ximnasiu. Dempués de participar en dellos torneos rexonales foi incluyíu na seleición nacional, siendo menor d'edá.

Dempués de fracasar nel so intentu de participar nos Xuegos Olímpicos de Múnich 1972 allegó a la cita en Montreal 1976 y llogró la medaya d'oru ganando na final al cubanu Andrés Aldama. Leonard engarró mientres los Xuegos Olímpicos con semeyes del so fíu Ray jr. y la madre d'ésti, Juanita, nos calcetos. Esti fechu, la so forma de ser y la so bona planta fixéron-y ser el ganador olímpicu más popular d'Estaos Xuníos.

Carrera Profesional[editar | editar la fonte]

Incursión al Profesionalismo[editar | editar la fonte]

Nun pensaba dedicar la so vida al boxéu, pero por motivos económicos pasar al profesionalismo Leonard en payares de 1976 y la so primer engarradiella profesional ye'l 5 de febreru de 1977 ante Luis Vega, al cual vence por puntos en 6 rounds, yá con Angelo Dundee na so esquina y ensin contratu con nengún promotor, cobró 40.000 dólares, récor p'aquella dómina. Mientres 1978 realiza 11 combates, con 6 victories por KO. Al añu siguiente 1979, en realizando 9 engarradielles, venciendo 7 por KO. y de ganar los títulos de la Federación Americana de Boxéu y el títulu nacional y dempués de 25 engarradielles invictu, la engarradiella pol titulo mundial yera una realidá, yera'l retador numbero 1 indiscutido.

El so primera corona ante Wilfred Benitez[editar | editar la fonte]

Gracies al so gran momentu boxistico, llegó-y la oportunidá d'apostar el títulu mundial welter del Conseyu Mundial de Boxéu, contra'l campeón Wilfred Benítez.

Les negociaciones enantes de la engarradiella fueron bien dures yá que Leonard pidía una cifra de siete cifres y la xente de Benítez esixía que'l campeón cobrara una bolsa cimera. A la fin dambos boxeadores cobraron una bolsa cimera al millón de dólares, récor nos pesos welters. Leonard ganó por nocaut nel 15º asaltu nuna precipitada decisión del árbitru, Carlos Padilla, que paró la engarradiella faltando pocos segundos pal final y cuando la decisión de los xueces yera bien afecha.

Dempués d'esta victoria nel Caesars Palace de Las Vegas, Leonard cásase con Juanita la madre del so fíu en xineru de 1980. La primer defensa de Leonard foi Dave "Boy" Green, que venció ante Leonard nel cuartu asaltu.

La rivalidá versus Roberto Durán[editar | editar la fonte]

La siguiente engarradiella de Leonard foi contra'l imbatible campeón llixeru dende 1972 hasta 1978, el panamiegu, Roberto Durán que tenía una derrota en 72 engarradielles 56 de les cuálos fueron por KO (22 nel primer asaltu) y que tenía un estilu dafechu opuestu al so.

La engarradiella foi un ésitu en taquilla ensin precedentes y Leonard que yera'l favoritu llevó una bolsa de 9 millones de dólares. Durán provocó a Leonard enantes d'empezar la engarradiella faltándolo y arrenunciando a topetar los guantes. Durán salió al ring col enfotu de convertir la engarradiella nuna guerra y llevar a Leonard al so terrén y consiguir. La engarradiella desenvolver con un ritmu bien alto y na media distancia y ellí Durán ganó la engarradiella por decisión unánime.

Leonard en 2007.

La revancha foi una de les mas curties na hestoria del boxéu, solo 6 meses depués, dando cabida a munches especulaciones hasta'l día de güei. Leonard aprendió de los errores del so primer enfrentamientu con Durán y nun dexó qu'esti entrara nunca na engarradiella, Leonard movióse y fixo valir la so velocidá y el so escelente xuegu de piernes y nel octavu round Durán decidió abandonar la engarradiella argumentando un fuerte calambre estomacal por cuenta de ciertos alimentos inxeríos enantes de la engarradiella. Depués d'esto Sugar Ray nun-y dio la revancha que Durán tantu deseyaba sinón hasta 9 años dempués Durán cuntaba yá con 38 años

Campeón Mundial de dos categoríes[editar | editar la fonte]

La siguiente defensa de Leonard foi contra Lary Bonds al cual ganó en diez asaltos. Leonard nuna bona estratexa de despachu xubió a los súper welters pa ganar a Ayube Kalule, campeón de l'Asociación Mundial de Boxéu y consiguir esi títulu ensin perder la so corona del Conseyu welter.

La emocionante engarra frente Thomas Hearns[editar | editar la fonte]

El 21 de setiembre de 1981 llevar a cabu l'allampada engarradiella contra Thomas Hearns, pa unificar los títulos del Conseyu Mundial de Boxéu y de l'Asociación Mundial de Boxéu nel pesu welter. Hearns salió al ataque nesta engarradiella y curtiu a Leonard nel segundu asaltu; Hearns apoderó'l primer terciu del combate. Sicasí, Leonard empezó a retayar camín a partir del sestu round. Nel decimotercer asaltu, Leonard baltó en 2 ocasiones a Hearns, terminando'l round visiblemente mancáu. Nel decimocuartu asaltu, una ofensiva de Leonard, provocó la detención del combati ante la sorpresa de munchos, pos llevaba claramente perdíu'l pleitu por puntos.

Primeros retiros de l'actividá[editar | editar la fonte]

En febreru del añu siguiente, ganó a Bruce Finch nel tercer asaltu. Antes de defender les sos corones contra Roger Stafford, diagnosticóse-y desprendimientu parcial de retina y anunció el so retiru. En mayu de 1984, volvió a los cuadriláteros pa ganar con munchos apuros a Kevin Howard. Leonard cayó nel cuartu asaltu, la primer vegada que cayía en tola so carrera, y dempués d'esa engarradiella, anunció'l so nuevu retiru de los cuadriláteros.

La Superpelea frente a Marvin Hagler[editar | editar la fonte]

En 1986, anunció'l so regresu al boxéu cola condición de faelo col campeón unificáu, Marvin Hagler. La Federación Internacional de Boxéu y l'Asociación Mundial, quitaron a Hagler del cinturón mundial y namái el Conseyu Mundial caltuvo a Hagler como campeón. Leonard llevóse 11 millones de dólares y Hagler 13 millones. Leonard ganó una engarradiella bien igualada y bien táctica na que'l públicu descaradamente a favor de Leonard influyó nos xueces, que dieron 115-113, 113-115 y un increíble 110-118.

Títulu Mundial de los Supermedios[editar | editar la fonte]

Dempués d'esta engarradiella dambos boxeadores anunciaron la so retirada. En 1988, volvió al boxéu pa midise a Don Lalonde, campeón semipesáu del Conseyu Mundial y Leonard utilizó la so astucia nos despachos por que la engarradiella realizar nes llendes de la nueva categoría de los supermedios y el Conseyu Mundial reconociera esta engarradiella como títulu mundial, colo que Leonard al ganar nel novenu asaltu consiguió dos títulos del mundu de dos categoríes, daqué inauditu.

Reedición de clásicos frente a Hearns y Durán[editar | editar la fonte]

La siguiente engarradiella foi contra'l primer home en ganar cinco corones mundiales en tantes categoríes, Thomas Hearns. La engarradiella se escenificó nel Caesars Palace de Las Vegas el 12 de xunu del 1989. La engarradiella foi un ésitu en taquilla y anque muncha xente creía que la engarradiella sería una decepción en vista de tola parafernalia montada alredor de la engarradiella, dambos púgiles nun defraudaron y l'engarradiella acabó n'empate dempués de 12 asaltos ensin tregua. Leonard cayó nel tercer asaltu y nel novenu y anque tuvo a puntu de baltar a Hearns y apertó enforma nos últimos asaltos, la engarradiella tenía qu'habela ganáu Hearns.

El siguiente alcuentru nel ring foi'l final de la triloxía contra Roberto Durán n'avientu del mesmu añu. Leonard ganó a los puntos por decisión unánime nuna engarradiella que dexó enforma que deseyar y onde el públicu ulló a los boxeadores.

Gana frente a Terry Norris[editar | editar la fonte]

El 9 de febreru del añu siguiente un mozu Terry Norris n'unu de los sos meyores momentos ganó por decisión unánime a Leonard dándo-y una soberana paliza y, a xuiciu de dalgunos, perdonándo-y un nocaut seguru nos últimos asaltos. Dempués d'esta derrota, Leonard volvió anunciar la so retirada.

Retiru definitivu[editar | editar la fonte]

El 1 de marzu de 1997, con 40 años d'edá, seis retiráu del boxéu y dempués d'entrar nel Salón Internacional de la Fama del Boxéu, perdió n'Atlantic City por nocaut téunicu nel 5º asaltu nel pesu mediu ante'l puertorriqueñu Héctor Camacho, nun últimu intentu de volver sentir la gloria nun ring.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6j53h8f. Apaez como: Sugar Ray Leonard. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. http://boxeo.about.com/od/Peleadoreshistoricos/tp/Los Meyores-Llibra-Por Llibra-De-La Hestoria Segunda-Parte.htm

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]