Ricardo Mella

De Wikipedia
Ricardo Mella
Vida
Nacimientu Vigo23 de payares de 1861[1]
Nacionalidá España [2]
Muerte Vigo6 d'agostu de 1925[1] (63 años)
Sepultura cementerio de Pereiró (es) Traducir
Familia
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes castellanu[3]
inglés
italianu
Oficiu periodista, escritor, autorpolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Republicano Democrático Federal (es) Traducir
ricardomella.org
Cambiar los datos en Wikidata

Ricardo Mella (23 de payares de 1861Vigo – 6 d'agostu de 1925Vigo) foi un periodista y anarquista español.

Estudió bachilleratu en Vigo y yá anantes apaez vinculáu al Partido Republicano Federal nel que tamién militaba so padre. Bien ceo entamó a collaborar cola prensa federalista pa pasar más sero al anarquismu.

En 1900 participó en París nel clandestín Congresu Sindical Internacional. Igualmente participó en Reus nun certame socialista nel que presentó'l trabayu El problema de la emigración en Galicia.

Ricardo Mella morrió'l 7 d'agostu de 1925 en Vigo y nel so entierru, nel cementeriu civil de la ciudá, aconceyáronse miles de persones.

Ricardo Mella n'Asturies[editar | editar la fonte]

La so profesión de topógrafu llevólu a trabayar en dellos sitios de la xeografía española, ente ello Asturies. En 1903 pronunciaría una conferencia nel Institutu Xovellanos de Xixón, onde conocería a Eleuterio Quintanilla col que acabaría manteniendo una gran y provechosa amistá, col que fundaría en 1910 el periódicu Aición Libertaria.

En 1911 acudió en representación d'Asturies al I Congresu de la CNT, en compañía de Pedro Sierra, representando a 1500 obreros de Xixón y La Felguera.

A la so muerte un ensamu d'amigos de Mella entamó la xera de publicar les sos obres completes. Ocuparíen seis volúmenes y el primeru, Ideario, foi asoleyáu en Xixón, con un prólogu de José Prat y un estudio biográficu de Pedro Sierra. Tamién el segundu volumen vio la lluz en Xixón, en 1934, con prólogu d'Eleuterio Quintanilla.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. URL de la referencia: https://datos.gob.es/es/catalogo/e00123904-autores-espanoles-en-dominio-publico-fallecidos-desde-1900.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]