Provincia de Lugo

Coordenaes: 43°N 7°W / 43°N 7°O / 43; -7
De Wikipedia
Provincia de Lugo
Alministración
País España
Autonomía Galicia
ISO 3166-2 ES-LU
Tipu d'entidá provincia d'España
Capital Lugo
Presidente de la Diputación Provincial de Lugo (es) Traducir Darío Campos Conde
Nome llocal Lugo (gl)
Lugo (es)
División
Xeografía
Coordenaes 43°N 7°W / 43°N 7°O / 43; -7
Superficie 9856 km²
Llenda con provincia d'A Coruña, provincia de Pontevedra, provincia d'Ourense, provincia de Lleón y provincia d'Asturies
Puntu más altu Mustallar (es) Traducir
Demografía
Población 326 013 hab. (2021)
Densidá 33,08 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 y UTC+02:00
deputacionlugo.gal
Cambiar los datos en Wikidata

Lugo ye una provincia española de Galicia.

Ye la mayor de les provincies gallegas y la que menos densidá de población tien, con una población de 326 013 hab. (2021)[1][2]. Llenda'l norte col mar Cantábricu, al oeste cola provincia de La Coruña y la de Pontevedra, al sur cola provincia d'Ourense y al este con Asturies y la provincia de Llión. La so capital ye la ciudá de Lugo y les principales llocalidaes, a parte de la capital, son Monforte, Viveiro, Ribadeo, Vilalba, Sarria, Chantada y Mondoñedo.

El principal ríu ye'l Miño, que tamién recorre la provincia d'Ourense y fai de llenda ente la provincia de Pontevedra y Portugal, desembocando nel Atlánticu.

Idiomes[editar | editar la fonte]

La inmensa mayoría de los sos habitantes tien por llingua habitual y mayoritaria el idioma gallegu. Delles persones, sobremanera les más vieyes, son monollingües gallegos. Ye tan solo posible atopar nucleos mestos gallegu y español falantes en dalgunos de los nucleos cimeros a 10.000 habitantes, que xeneralmente son pocos. Inclusive na capital, la vitalidá de la llingua gallega nes conversaciones ye bien fuerte.

Fálense delles variantes de gallegu na provincia de Lugo. Sicasí tienen la carauterística de ser les isogloses más cercanes al lleonés y por tanto tamién a les llingües castellanes, polo que presenten dellos signos fonéticu y gramatical que son equivocadamente consideraos influencies del español o del lleonés. Sicasí, el gallegu de Lugo, especialmente nes zones non costeres, ye probablemente de los más xenuinos de toa Galicia, por cuenta de la casi nula influencia histórica del español na población rural.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]