Procesador de testu

De Wikipedia
Ficha de softwareProcesador de testu
Tipu tipu de software y funcionalidá de software
Cambiar los datos en Wikidata

El procesador de testu ye un tipu d'aplicación informática pa la creación, edición, cambéu y procesamientu de documentos de testu con formatu (tal como'l tipu y tamañu de la tipografía, adición de gráficos, etc), a diferencia de los editores de testu, que remanen solo testu simple.

El procesadores de testos son una clase de software con múltiples funcionalidades pa la redaición, con distintes tipografíes, tamaños de lletres o calteres, colores, tipos de párrafos, efeutos artísticos y otres opciones.

Representa una alternativa moderna a les antigües máquines d'escribir, siendo muncho más potente y versátil.

Funciones[editar | editar la fonte]

Screencast amosando'l manexu d'encabezadures en Libreoffice Writer, un procesador de tipu WYSIWYG.

El procesadores de testos brinden una amplia gama de funcionalidades, yá sían tipográfiques, semántiques, organizativas y estétiques; estes con variantes según el programa informáticu de que se disponga.


Como asocede cola mayoría de les muyeres del cabaré informátiques, los trabayos realizaos nun procesador de testos pueden ser guardaos en forma d'archivos, usualmente llamaos documentos, según impresos al traviés de distintos medios.

El procesadores de testu tamién incorporen correutores d'ortografía y gramática, según diccionarios multillingües y de sinónimos o tesauros, que faciliten en gran midida'l llabor de redaición.

Tipos[editar | editar la fonte]

Captura de pantalla de LyX con dellos documentos abiertos.

La mayoría de los procesadores de testu más utilizaos na actualidá basar nel conceutu WYSIWYG (del inglés What You See Is What You Get, que significa ‘lo que ves ye lo que llogres’), nel que l'aspeutu final del documentu ye'l que l'usuariu ve mientres lo edita. Esti tipu de programes utilicen formatos d'archivu propios o estándares, tales como OpenDocument (.odt) o Office Open XML (.docx). Dellos procesadores de testu bastante reconocíos que pertenecen a esta categoría son Apache OpenOffice Writer, LibreOffice Writer, Microsoft Word, AbiWord, KWord.

Un aproximamientu distintu a la edición de testos ye la que faen los editores de TeX (y los sos derivaos como LaTeX), qu'usen código fuente (testu planu) que ye procesáu pa crear archivos de testu con formatu en forma d'un archivu d'impresión, tal como PDF o PostScript. Ente esti tipu de programes atópense Kile, Texmaker, TeXstudio, TeXworks, ente otros.

Otru tipu son el procesadores WYSIWYM (del inglés What You See Is What You Mean, que significa ‘lo que ves ye lo que quies dicir’). Estos integren les carauterístiques de los editores de TeX coles carauterístiques de los procesadores WYSIWYG. Dientro d'esta categoría destácase'l programa LyX.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]