Ozzy Osbourne

De Wikipedia
Ozzy Osbourne
Vida
Nacimientu Marston Green (en) Traducir[1]3 d'avientu de 1948[2] (75 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Residencia Buckinghamshire
Los Angeles
Familia
Padre Jack Osbourne
Madre Lillian Unitt
Casáu con Thelma Riley (es) Traducir (1971 – 1982)
Sharon Osbourne (1982 – )
Fíos/es
Familia
Estudios
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu cantantemúsicu
Premios
Miembru de Black Sabbath
Seudónimos Ozzy Osbourne[5]
Xéneru artísticu heavy metal
hard rock
heavy metal tradicional
doom metal (es) Traducir
shock rock (es) Traducir
Mena de voz tenor
Instrumentu musical voz
Discográfica Epic Records
Creencies
Relixón anglicanismu
IMDb nm0005285
ozzy.com
Cambiar los datos en Wikidata

John Michael Osbourne, más conocíu como Ozzy Osbourne (3 d'avientu de 1948Marston Green (en) Traducir), ye un cantante, músicu y compositor británicu de heavy metal con una carrera de más de cuarenta años d'actividá. Nos sos entamos, foi parte de la formación orixinal de la influyente banda de heavy metal Black Sabbath a la que se-y atribúi ser creadora de dichu xéneru, a finales de los años 1960 y principios de los años 1970, pa dempués empecipiar una carrera como solista a principios de los años 1980, llogrando grandes ésitos y revolucionando nuevamente'l xéneru musical.[6]

Apaez en númberu 8 de los meyores vocalistas del metal según la revista Hit Parader, y nel númberu 2 según la revista Time Rock. Ye conocíu como The Madman (El llocu), The Godfather of Heavy Metal (El padrín del heavy metal) y The Prince of Darkness (El príncipe de les tiniebles). Foi certificáu pola RIAA multiplatín poles ventes de dellos de los sos álbumes en solitariu.[7] Col cambéu de sieglu, amás, adquirió una gran repercusión mediática, sobremanera pola so apaición nel reality show The Osbournes, emitíu por MTV, basada nel día ente día de la so revesosa familia.[8]

Biografía[editar | editar la fonte]

Tuvo una niñez probe, na que llegó a tar ensin comida mientres un añu y a trabayar como llimpiabotes. La so familia yera de clase obrera, y tuvo continuos problemes económicos.

Mientres la so adolescencia convertir nun gran fan de The Beatles. Ye conocida la so frase «Cuando dexé la escuela, quería ser fontaneru. Cuando escuché a The Beatles quería ser un Beatle».[9]

Dexó la escuela a los quince años y trabayó en dellos emplegos nos que lu pagaben bien pocu, optando pola vida delictiva, robando en cases hasta que lo arrestaron y foi condergáu a 3 meses de cárcel. Ende, él mesmu con una aguya de coser y un cachu de grafitu fíxose dellos tatuaxes: el de OZZY nos sos nudiellos y unes carines felices nes sos rodíes. Tres seis selmanes d'encarcelamientu salió llibre.

Foi cantante en pequeños grupos musicales de la zona de Birmingham, hasta que conoció a Tony Iommi, Bill Ward y Terence "Geezer" Butler y formaron la banda Polka Tulk Blues Band (nome tomáu d'una tienda de ropa pakistaní del área) en 1965, dempués de ver un anunciu onde se buscaba a un vocalista, a la que camudaron depués el nome por Earth, cola que consiguieron cierta resonancia na zona. Pero había otra banda col mesmu nome, polo cual decidieron camudalo por Black Sabbath, nome que tomó Butler d'una vieya película de Boris Karloff de 1963. Esti nome de la banda surde ante una inesperada visión de Geezer Butler nel so cuartu. Trátase d'una figura vistida de negru que lu miraba fijamente, d'esti socesu aníciase unu de los sos más grandes ésitos, el cantar homónimu del so álbum Black Sabbath.


Tuvo grandes ésitos nesa banda, como "Paranoid" o "Iron Man" cantares que trunfaron enforma y llegaron a puestos altos nes llistes de popularidá d'Estaos Xuníos ya Inglaterra.

Casóse en 1982, con Sharon Rachel Levy, fía d'un ex-mánager de Black Sabbath dempués de divorciase de Thelma Malfayr esi mesmu añu, dempués de qu'ella nun soportara l'adicción a la cocaína, mariguana, alcohol y éxtasis del so maríu. Tien 6 fíos: Elliot, Louis, Jessica (del so primer matrimoniu) y Aimee, Kelly y Jack (del so matrimoniu con Sharon Osbourne).

Ozzy Osbourne siempres foi consideráu daqué «allocáu». Esta fama acarretar dende un incidente: l'arrinca-y la cabeza cola boca a un palombu nuna presentación a executivos de BBC. La so esposa Sharon suxurió-y llevar palombos como manifestación de la paz, y al entamu de la conferencia, dexar en llibertá. Pero Ozzy taba borrachu, y al momentu en que los palombos volaron, Ozzy garró una d'elles poner na so boca y arrincó-y la cabeza d'un mordigañu, dexando plasmaos a los presentes. La prensa empezó a atacalo diciéndo-y que yera un maniáticu, que taba totalmente llocu, y que maltrataba a los animales. Darréu por fuercia repitió'l socesu nun conciertu cuando trató d'asonsañar el fechu con figures plástiques d'esperteyos, pero un desconocíu introduxera un esperteyu vivu, y l'animal defendióse y mordió-y la cara, polo que foi obligatoriu suspender la presentación y llevar a Ozzy a emerxencies. Foi según el diseñador de los afiches d'Iron Maiden caricaturizar nuna imaxe na qu'Eddie arrincába-y la cabeza a Ozzy cola boca, y foi entós cuando Osbourne decidió demandar y obligar a sacar de circulación la imaxe. Dambos incidentes asocedieron na década de los 80. [ensin referencies]

Casi a mediaos d'esta década, en 1984, un mozu de Canadá llamáu John McCollum de 19 años suicidóse. Al recoyer el cuerpu, tenía unos auriculares puestos con un casete de Ozzy Osbourne, ónde se taba reproduciendo'l cantar Suicide Solution, del so primer álbum de solista, Blizzard of Ozz.[ensin referencies]

El padre d'esti mozu demandó a Ozzy Osbourne por inducir a los mozos al suicidiu, pos el mozu quitó la vida con una pistola mientres escuchaba'l polémicu cantar Suicide Solution. Pero Ozzy, llevando a cabu la so propia defensa ante los tribunales, dixo que'l cantar taba dedicada al fináu cantante de AC/DC Bon Scott, muertu por cuenta de un enfile. La Corte Suprema de los EE. XX. dio l'absolución al nun haber pruebes consistentes, diciendo que yeren namái lletres y que nun-y ordenar a naide a suicidase.

Munchos otros incidentes asocedieron na vida de Osbourne, como'l mexar nel Álamu (monumentu históricu de Texas, EE. XX.) vistíu de muyer (según Edgar J. Hoover, ex-presidente del FBI), engarradielles constantes con un predicador cristianu llamáu Jimmy Swaggart.[ensin referencies]

Pero'l más peligrosu incidente qu'asocedió ye cuando en 1989, totalmente borrachu intentó engañar a la so esposa, Sharon. La policía arrestar y tuvo cargos d'intentu d'homicidiu. El xuez dictó que tendría que pasar 3 meses alloñáu de la so familia ya internase nun centru de rehabilitación si quería volver velos. Sharon pidió-y el divorciu tres l'incidente, pero meses dempués la pareya reconcilióse y nun hubo divorciu.

Ozzy Osbourne foi unu de los cantantes más allocaos de la historia musical. A pesar d'ello, non tou na so vida foi negativu, pos musicalmente ganó dellos discos d'oru y platino por ventes d'álbumes, como Diary of a Madman y tamién ganó un Grammy en 1994 pol cantar "I Don't Want to Change the World" incluyida en Live & Loud. Darréu recibió nominaciones en 2008 por "I Don't Wanna Stop" y en 2011 por "Let Me Hear You Scream".

En 2001 la cadena televisiva MTV tresmite una serie televisiva estilu reality Show llamada The Osbournes protagonizada por Ozzy Osbourne y la so familia: Sharon (la so esposa) y los sos fíos Kelly y Jack. Rodada na mesma casona de la familia Osbourne.

Apaeció en RAW como xerente xeneral el 2 de payares de 2009.[ensin referencies]

Carrera musical[editar | editar la fonte]

Primeros años de la so carrera en solitariu[editar | editar la fonte]

Osbourne en direutu en 1981

En 1979, Osbourne ye despidíu de Black Sabbath por cuenta de la so adicción a les drogues y al alcohol. Foi reemplazáu pol ex miembru de Rainbow: Ronnie James Dio. Más tarde tien d'encarar el divorciu de la so primer esposa Thelma, y vese envueltu nuna fonda depresión, que lo llevó a permanecer díes enteros solu nun cuartu d'hotel.

Ye ellí cuando Sharon Arden convencer por que siga cola so carrera musical.

A finales de los setenta, empezó a xestase un proyeutu que pasaría a llamase Blizzard of Ozz. La primer alliniación d'esta formación foi Llei Kerslake (ex miembru d'Uriah Heep), Bob Daisley, (ex miembru de Rainbow) y el guitarrista Randy Rhoads (ex miembru de Quiet Riot). La compañía discográfica supunxo que'l nome de Ozzy Osbourne vendería discos por sigo solo, asina que decidieron camudar el nome a l'agrupación, que pasaría de llamase Blizzard of Ozz a llamase a cencielles Ozzy Osbourne. Ozzy llogró un considerable ésitu col so primer esfuerciu en solitariu, pos el so debú vendióse abondo bien na escena metal.

Blizzard of Ozz (1980) contenía cantares que se convertiríen en clásicos y referentes na carrera de Osbourne, como Crazy Train, Goodbye to Romance, Suicide Solution y el discutiniu Mr. Crowley (basada na vida del famosu ocultista Aleister Crowley).

Un segundu álbum, Diary of a Madman, de 1981, foi consideráu por dalgunos como una obra clásica del metal, cuntando cola composición de Bob Daisley y l'impresionante trabayu en guitarres de Randy Rhoads (quien foi incluyíu ente los meyores 100 guitarristes pola revista Rolling Stone), evidente en cantares como Over the Mountain y Flying High Again, recordaes polos sos pegadizos riffs y los sos solos llenos de virtuosismu. Otru exemplu del virtuosismu de Randy Rhoads ye la tema homónima de dichu álbum, que empieza con arpexos de guitarra clásica y sigue con un riff pesáu y progresivu.

En marzu de 1982, el guitarrista Randy Rhoads perdió la vida nun accidente aereu. Al pie de él finaron el pilotu Andrew Aycock y la maquilladora Rachel Youngblood. Dada esta gran perda, Osbourne cayó una vegada más nuna fonda depresión.

El primer reemplazu n'apaecer foi'l guitarrista ex-Gillan, Bernie Tormé, quien tomó les riendes de la guitarra una vegada la xira foi vuelta a entamar. Sicasí, Tormé nun pudo soportar la presión de tener qu'aprender tan rápido los cantares, y d'apaecer frente a un públicu qu'entá nun asimilaba la muerte de Randy. La so participación cola banda duró daqué menos d'un mes.

Mientres una audición pa guitarristes nel cuartu d'un hotel, Ozzy afaya a Brad Gillis (ex-Night Ranger) y contratar de momentu. La xira siguió, rematando na rindición en direutu de Speak of the Devil, grabáu en The Ritz, na ciudá de Nueva York. Años más tarde foi publicáu un discu en direuto llamáu Tribute, conteniendo material en direuto de l'agrupación con Randy Rhoads.

Años ochenta[editar | editar la fonte]

Nos años ochenta la carrera de Ozzy centrar en dos oxetivos: siguir faciendo música ensin Rhoads, y permanecer sobriu.

Jake E. Lee, ex - guitarrista de bandes como Ratt onde tuviera pocu tiempu y Rough Cutt al cuál lliteralmente quitar de la formación post-Sabbath, convertir en miembru de Ozzy Osbourne en 1983, pa la grabación d'un nuevu discu. La resultancia sería Bark at the Moon, cuntando con Carmine Appice na batería ya incluyendo a Don Airey (exmiembro de Rainbow) nos teclaos. Hasta 1986 nun se volvió tener noticies d'un nuevu discu, cola publicación de The Ultimate Ensin (esta vegada col baxista Phil Soussan y el batería Randy Castillo). El cantar Shot in the Dark foi un ésitu instantáneu y allugóse nel puestu númberu 68 del Billboard Hot 100 esi añu.

Lee abandona la banda en 1987, al paecer por cuenta de diferencies nel soníu que taba tomando l'agrupación, ensin dar razón dalguna, pa formar la banda Badlands. Tres una llarga busca, apaez el nome de Zakk Wylde, un talentosu mozu qu'impresionó de momentu col so estilu y rapidez. En 1988 llánzase Non Rest for the Wicked, onde Randy Castillo caltúvose como batería y Bob Daisley retornó nuevamente a la composición. Los cantares Miracle Man, Breaking All the Rules y Crazy Babies fueron escoyíes como senciellos. La subsecuente xira traxo consigo la inclusión d'un vieyu amigu y compañeru de Ozzy en Black Sabbath, Geezer Butler, a cargu del baxu. D'esta xira grabó un EP tituláu Just Say Ozzy. En 1989, Ozzy Osbourne fixo parte del conciertu Moscow Music Peace Festival, realizáu en Rusia, compartiendo escenariu con bandes importantes de la dómina como Scorpions, Bon Jovi, Skid Row, Mötley Crüe y Cinderella.

Año noventa y xunta con Black Sabbath[editar | editar la fonte]

Ozzy Osbourne en direuto Arxentina estadiu River Plate (2008).

No More Tears foi'l discu qu'abrió los años noventa pa Ozzy, llogrando bastante radiodifusión y tresmisión pola canal MTV. Esti discu algamó platino en más d'una ocasión, llogrando gran reconocencia comercial. Nesti puntu de la so carrera, Osbourne espresó tar cansáu de les xires, y proclamó la so "retiru", mientres se llanzaba Live & Loud, un discu en direutu que contenía los meyores momentos de la xira de No More Tours. El catálogu de Ozzy Osbourne foi remasterizado por completu en 1995. Esi mesmu añu revertió la so decisión de retirase y volvió nuevamente al estudiu pa grabar el discu Ozzmosis, cuntando cola ayuda del virtuosu guitarrista Steve Vai, pero finalmente siendo Zakk Wylde de nuevu'l que s'encargara de dicha llabor. Dempués en 1996 Osbourne y la so esposa Sharon crean el Ozzfest, una serie de conciertos na que nueves bandes de metal faen la so apaición. Agrupaciones como KoRn, Linkin Park y Slipknot usaron Ozzfest pa llograr ésitu comercial. Pero en 1997, en West Palm Beach, sol marcu del Ozzfest, empecipió la xunta de Ozzy colos miembros orixinales de Black Sabbath. Asina, alica nuevamente la formación Osbourne-Iommi-Butler-Ward. Dempués llanzó al mercáu la so primer escoyeta oficial, un discu doble llamáu The Ozzman Cometh, qu'incluyía versiones inédites de cantares de Black Sabbath, y los mayores ésitos de la so carrera como solista.

En 1998, entamó una minigira per Australia y Nueva Zelanda, onde se-y xunen Zakk Wylde, Randy Castillo y Mike Inez.

Años 2000[editar | editar la fonte]

Ozzy Osbourne y la so esposa Sharon en 2004.

Foi la imaxe de Blizzard na campaña publicitaria de la segunda espansión de World of Warcraft, Wrath of the Lich King.

Nel añu 2000, participó na película Little Nicky, d'Adam Sandler, faciendo una curtia apaición de sigo mesmu.

En 2007, llanzar al mercáu Black Rain, el nuevu discu de Ozzy, publicáu'l 22 de mayu, nel que puede escuchase un soníu más modernu, con semeyances al soníu de Black Label Society, la banda liderada por Zakk Wylde.

En 2008, Ozzy Osbourne apaeció nel videoxuegu Guitar Hero World Tour, como personaxe seleccionable, cantando 2 cantares: Mr. Crowley y Crazy Train.

Coles mesmes anunció qu'en 2009 sacaría a la venta un nuevu discu, producíu por Kevin Churko, por ello'l Ozzfest 2009, queda suspendíu.

En xunetu de 2009, Ozzy Osbourne esclarió la salida del guitarrista Zakk Wylde cuidao que'l so material empezaba a nun ser un soníu de Ozzy sinón más bien un soníu bien paecíu al de Black Label Society. Osbourne realizó una audición al guitarrista principal de Rob Zombie, John 5, anque finalmente foi escoyíu'l guitarrista Gus G..

El 30 d'ochobre tuvo en Nueva York nel Salón de la Fama del Rock and Roll cantando xunto con Metallica.

El 10 de payares de 2009, la emisora de radio WAAF de Boston anunció que'l segundu single del álbum en solitariu de Slash diba ser una tema cantada por Ozzy Osbourne. El rumor foi desmentíu por Slash.

Actualidá[editar | editar la fonte]

El cantar "Crucify the Dead" con Slash foi puesta en llinia por amazon.com el 23 de marzu de 2010 pocos díes enantes de la salida del álbum Slash.[10][11]

El 4 de xineru de 2010, dio a conocer el nuevu títulu del so álbum, agora llamáu Scream amás de revelar el primer cantar del so álbum "Let Me Hear You Scream" Osbourne anunciu que llanzaría'l so álbum el 15 de xunu de 2010, amás d'anunciar la salida del so álbum, Ozzy dixo que'l so cantar "Let Me Hear You Scream" estrenaríase mundialmente el 14 d'abril en “CSI: NY” na cadena de televisión CBS. Notablemente, l'álbum marca la primer apaición del nuevu guitarrista de Osbourne, Gus G. La banda de OZZY tamién presenta al baxista Blasko, al batería Tommy Clufetos y al teclista Adam Wakeman. Amás de “¨Let Me Hear You Scream”, los tracks confirmaos del álbum son: “Diggin Me Down”, “Let it die”, “Soul Sucker”, “Fearless”, “I Want It All”, “Time”, “Crucify” y “I Love You All”

Dempués del llanzamientu de Scream, Ozzy va empecipiar una xira mundial de 18 meses pa promocionar el so nuevu álbum.

Ozzy apocayá tomó por asaltu un chart non musical cola so autobiografía I Am Ozzy, la increíble historia del iconu del rock cuntada, per primer vegada, na so atélite y mundial voz. I am Ozzy yá debutó nel nᵘ 2 de la llista de best sellers del New York Times.

Nel presente añu amestáronse cantares de Ozzy a la llista de cantares descargables del videoxuegu Rock Band 2 na cual puede descargase tres canciones del últimu discu de Ozzy, Let Me Hear You Scream, Diggin Me Down y Soul Sucker.

Anguaño Ozzy dio dellos conciertos en distintos países del mundu, y amás ufiertó shows con Black Sabbath en llugares como'l Download Festival de Reinu Xuníu, en 2012. Apocayá anunció'l llanzamientu d'un nuevu discu d'estudiu con Black Sabbath, tituláu 13.

Sofitu a bandes[editar | editar la fonte]

Ozzy tamién foi conocíu por dar popularidá a les bandes que la acompañen como teloneras. En 1984, la banda que la acompañó na xira de Bark at the Moon foi Mötley Crüe, que s'atopaben promocionando'l so segundu discu: "Shout at the Devil". Mientres la xira de The Ultimate Ensin, compartió escenariu con Metallica, quien promocionaben el discu Master of Puppets, promoción que más palantre terminaría nun llamentable accidente, la muerte del baxista de Metallica, Cliff Burton. Delles otres bandes qu'acompañaron a Ozzy son Megadeth, Pantera, Anima Inside, Rob Zombie, Alice in Chains, Anthrax, Def Leppard, Korn, Slipknot, Linkin Park, Black Label Society, Coal Chamber, System of a Down, Marilyn Manson, ente otres.

Premios[editar | editar la fonte]

Ozzy Osbourne ganó'l premiu Grammy en dos causes na categoría de Premiu Grammy a la meyor interpretación de metal meyor interpretación de metal; en 1994 y nel añu 2000 como integrante de Black Sabbath.

Grammy[editar | editar la fonte]

Añu Trabayu nomáu Categoría Resultáu
1994 «I Don't Want to Change the World» Meyor interpretación de metal Ganador
Live & Loud Meyor diseñu de portada Nomáu
2000 «Iron Man» (con Black Sabbath) Meyor interpretación de metal Ganador
2002 «The Wizard» (con Black Sabbath) Meyor interpretación de metal Nomáu
2008 «I Don't Wanna Stop» Meyor interpretación de hard rock Nomáu
2011 «Let Me Hear You Scream» Meyor interpretación de hard rock Nomáu

.


MTV Europe Music Awards[editar | editar la fonte]

Añu Trabayu nomáu Categoría Resultáu
2010 Ozzy Osbourne Meyor artista rock Nomáu
2011 Ozzy Osbourne Meyor actuación "World Stage" Nomáu[12]
2013 Black Sabbath Meyor artista rock (con Black Sabbath) Nomáu[13]
2014 Ozzy Osbourne Iconu Global Ganador[14]

Miembros[editar | editar la fonte]

Voz
Guitarra
Baxu
Batería
Tecláu

Discografía[editar | editar la fonte]

Álbumes d'estudiu[editar | editar la fonte]

Fecha de llanzamientu Álbum Llistes RIAA[15] Discográfica
Bandera de Estaos Xuníos d'América Bandera del Reinu Xuníu
20 de setiembre de 1980 Blizzard of Ozz 11 7 4xPlatino (EE. XX.) Jet Records
7 de payares de 1981 Diary of a Madman 6 14 3xPlatino (EE. XX.) Jet Records
10 d'avientu de 1983 Bark at the Moon 19 24 3xPlatino (EE. XX.) Epic Records
22 de febreru de 1986 The Ultimate Ensin 6 8 2xPlatino (EE. XX.) Epic Records
22 d'ochobre de 1988 Non Rest for the Wicked 13 23 2xPlatino (EE. XX.) Epic Records
17 de setiembre de 1991 No More Tears 7 17 4xPlatino (EE. XX.) Epic Records
23 d'ochobre de 1995 Ozzmosis 4 22 2xPlatino (EE. XX.) Epic Records
16 d'ochobre de 2001 Down to Earth 4 19 Platino (EE. XX.) Epic Records
1 de payares de 2005 Under Cover 134 67 Epic Records
22 de mayu de 2007 Black Rain 3 8 Oru (EE. XX.) Epic Records
22 de xunu de 2010 Scream 4 12 Oru (EE. XX.) Epic Records

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://www.birminghammail.co.uk/news/midlands-news/ozzy-osbourne-home-aston-birmingham-14999205.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. URL de la referencia: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xRgVVl/ozzy-fran-sabbath-till-mtv.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. Data de consulta: 20 agostu 2019.
  6. Mick Wall (1986). Diary of a Madman - The Official Biography (n'inglés). Zomba Books.
  7. «Ventes RIAA Ozzy» (inglés). RIAA. Consultáu'l 21 de marzu de 2009.
  8. «The Osbournes en MYV» (inglés). MTV. Consultáu'l 21 de marzu de 2009.
  9. «Ozzy Biography» (inglés). Consultáu'l 12 d'agostu de 2010.
  10. http://www.amazon.com/Slash/y/B000APVSRE/ref=ac_dpt_sa_link "Crucify the Dead" en amazon.com, 23 de marzu de 2010
  11. 2
  12. «Winners» (inglés). MTV Networks Europe (7 d'abril de 2012).
  13. «MTV Europe Music Awards - Meyor artista rock». MTV Networks Europe (17 de setiembre de 2013).
  14. «Ozzy Osbourne is our 2014 Global Icon!» (inglés). MTV Networks Europe (12 d'ochobre de 2014). Consultáu'l 13 d'ochobre de 2014.
  15. Álbumes de Ozzy Osbourne en RIAA

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]