Norma Talmadge

De Wikipedia
Norma Talmadge
Vida
Nacimientu Jersey City[1]2 de mayu de 1894[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Las Vegas24 d'avientu de 1957[2] (63 años)
Sepultura Hollywood Forever Cemetery (es) Traducir
Causa de la muerte gripe
Familia
Madre Margaret Talmadge
Casada con Joseph M. Schenck (1916 – 1934)
George Jessel (1934 – 1939)
Hermanos/es
Estudios
Estudios Erasmus Hall High School (es) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu actriz, productora de cineactriz de cine
Premios
IMDb nm0848232
Cambiar los datos en Wikidata

Norma Talmadge (2 de mayu de 1894Jersey City – 24 d'avientu de 1957Las Vegas) foi una actriz d'Estaos Xuníos nacida en Jersey City, Nueva Jersey y finada en Las Vegas, Nevada. Ye considerada una de les grandes estrelles de la dómina muda de Hollywood.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fía de la que sería una de les primeres "madres d'artistes" más famoses de tolos tiempos del cine, Peg Talmadge. Norma, la so madre y les sos hermanes Natalie y Constance Talmadge fueron abandonaes pol so padre, Fred, nuna fecha emblemática: el día de Navidá. Como tantes otres actrices de la dómina, foi la necesidá la qu'obligó a los trés adolescentes a probar suerte en busca de dineru como modelos y actrices de vodevil. En 1909, Norma empezó a trabayar nel cine gracies al so descubridor, Breta Breuill, en pequeños curtios, ente los que cabo destacar Uncle Tom's Cabin o Love of Chrysanthemums. Cuatro años dempués, yá se convirtiera na estrella más reveladora de la Vitagraph Studios, compañía pa la que yá protagonizara cientos de curtiumetraxes.

Sicasí, el so primera llargumetraxe, en 1915, Captivating Mary Carstairs, foi un fracasu qu'obligó a cerrar l'estudiu. Gracies a la influencia de la so hermana Constance, que se topaba trabayando pal afamáu David Wark Griffith, Norma pudo siguir actuando, y en 1916 conoció a Joseph Schenck, con quien se casó pocu dempués.

L'ésitu que lu fixo famosa foi Panthea, en 1917. Dende entós y hasta l'apaición del cine sonoru, la fama de Norma foi in crescendo. Sicasí, l'apaición de les películes sonores causó la so total desapaición al nun tener una voz melodiosa, filmando la so última película en 1930. Divorciada de Schenck, el so segundu home, George Jessel, apurrió-y dende entós trabayu na radio, que tamién foi un fracasu que, inclusive, acabó col so matrimoniu.

Casar por tercer vegada en 1946, con Carvel James, y morrió nueva, na Nuechebona de 1957, a los 63 años, por causa d'una gripe.

Ye a Norma Talmadge a quien se debe la tradición de estampar les manes de les estrelles enfrente del Grauman's Chinese Theatre, desque en 1927, por fuercia, dexara les suyes al cayese sobre'l cementu húmedu nel mesmu llugar.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Norma_Talmadge_Birth_Certificate.jpg.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 23 mayu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]