Molothrus bonariensis

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Molothrus bonariensis
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Icteridae
Xéneru: Molothrus
Especie: M. bonariensis
Gmelin, 1788
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Molothrus bonariensis ye una ave paseriforme de la familia de los ictéridos qu'habita n'América, estendiéndose por casi toa América del Sur, sacante nes selves tupies y nos montes, y en Trinidá y Tobagu. Apocayá colonizó Chile y munches islles caribeñes, algamando Estaos Xuníos onde se-y suel alcuéntrase en Florida meridional. Les poblaciones qu'habiten zones más meridionales y septentrionales son parcialmente migratories.

Descripción[editar | editar la fonte]

Los machos miden alredor de 20 cm de llargu y pesen 45 g, son de color negru con un rellumu tornasolado. Les femes miden 19 cm y pesen 31 g, el so plumaxe ye marrón escuru, más pálidu na zona inferior, con un picu llargo y apuntiao y pates llargues y delgaes. Hai una variedá de plumaxe negru y la subespecie septentrional M. b. cabanisii de Panamá y el norte de Colombia ye más pálida que la especie bonariensis. Los pitucos son como les femes, pero más veteados na parte inferior.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Esta abondosa y gregaria especie aliméntase principalmente d'inseutos y granes, incluyíu'l arroz y el forraxe sobre'l suelu o posaos sobre'l ganáu.

Reproducción[editar | editar la fonte]

Al igual qu'otres especies de garrapateros, los tordos nun constrúin niales, depositen los sos güevos nos d'otres munches especies. Los güevos son de dos tipos, ablancazaos y ensin manches o azul pálido o verdes con puntos o manches escures.

N'ocasiones destrúin los güevos de los sos anfitriones de nial dempués de poner los suyos. D'esta forma los pichones de tordu nacen y son criaos poles aves que fixeron el nial, creyendo que son les sos críes. Ye posible reparar, con frecuencia, cómo los pichones de tordu son más grandes que les aves que la críen. El periodu d'incubación de 11 a 12 díes, ye más curtiu que'l de la mayoría de les especies anfitrionas y si coesisten colos pitucos de la especie a la qu'usurparon el nial, van ser estos postreros los que pasen fame cuando l'alimentu arraleza.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]