Meriones unguiculatus

De Wikipedia
Meriones unguiculatus
xerbiellu mongol
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LR/LC)
Preocupación menor (IUCN 2.3)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Rodentia
Suborde: Myomorpha
Superfamilia: Muroidea
Familia: Muridae
Subfamilia: Gerbillinae
Xéneru: Meriones
Subxéneru: Pallasiomys
Especie: Meriones Unguiculatus
Milne-Edwards, 1867
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El xerbiellu mongol[1] (Meriones unguiculatus) ye una especie de royedor miomorfu de la familia Muridae.[2] Recibe los nomes vulgares de gerbil, gerbillo n'España, merión y, equivocadamente, jerbo. Suel confundise col jerbo (sobremanera col más común d'ellos, Jaculus jaculus) polo similar de los sos nomes, pero son especies totalmente distintes que pertenecen a distintes families.

Ye un royedor herbívoru paecíu a l'aguarón, cubiertu de pelo y con una llarga cola. Vive nes rexones arenosu y secu d'Asia, principalmente Mongolia y China. Ta afechu a la locomoción por aciu saltos. Vive en llurigues bastante fondes, que solo abandona pela nueche pa dir en busca de granes y vexetales de los que s'alimenta.

Meriones unguiculatus como mascota: curiaos[editar | editar la fonte]

Grupu de gerbillos nel Zoo Wilhelma de Stuttgart, Alemaña.
Gerbillo naciellu.
Inda nun abrió los güeyos.
Gerbillo d'apenes 13 díes.
Inda nun abrió los güeyos.

Anguaño, Meriones unguiculatus volvióse bien popular ente los royedores usaos como mascota, casi tanto como les distintes variedaes de hámster. Les principales razones de la so creciente popularidá son la facilidá del so cuidu, la so sociabilidá y el fechu de qu'enllordien bien pocu y nun esprenden golores fuertes, amás de la so constante actividá, la que los caltién trabayando tol día y tola nueche.

L'agospiamientu ideal pa los gerbiles como mascota sería un acuariu o terrario de cristal de dimensiones fayadices al so tamañu. Les xaules nun son recomendables por cuenta de les sos costumes escavadores, suelen echar fora de la xaula'l sustratu que se-yos apurre. La superficie pa una pareya de gerbiles ye de cómo mínimu 30x60 cm, con un altor mínimu de 30 cm, y a ser posible con una escelente ventilación. Si quier agospiase a una pareya por que críe, la superficie tendrá de ser cimera, por que los naciellos nun tengan problemes d'espaciu.

Nun ye descomanadamente difícil estremar el sexu nel casu d'estos animales, sacantes sían bien nuevos. El meyor métodu y tamién el más precoz (a partir de la 5º selmana) ye afitase na distancia ente l'anu y l'abertura xenital, que ye muncho más pequeña nes femes que nos machos. Por que la identificación sía aceptable, xeneralmente hai que comparar dos animales. Amás nel casu de los machos y a partir de les siete selmanes de vida puede reparase perfectamente un abultamientu na base de la cola que correspuende col escrotu.

La so alimentación ye pa nada complicada, principalmente básase en granes como'l Xirasol, el maíz, trigu, pellets, vexetales frescos como cenahoria, llechuga, aguacate, betarrega y munches frutes como mazana, durazno y un ensin fin de frutes que-yos aproven azucres. La so base d'alimentación principal tien de consistir nun amiestu de granes, apurriendo 2-3 vegaes per selmana frutes y verdures (nunca critricos).Enxamás se-yos debe dar frutes o verdures acabante retirar del refrixerador, tien de dáse-yos siempres a temperatura ambiente. Un entretenimientu que los gerbiles tienen ye picar tou tipu de papeles o cartones qu'unu dexe al so algame, ye bonu pa la so actividá diaria aprovi-yos de cartones y papeles llimpios y ensin tintes nin colorantes que puedan ser tóxicos.

Los gerbiles son territoriales, sobremanera les femes, les que si nun tán na so etapa fértil son capaces d'atacar a un machu que tea cerca, pudiendo inclusive matalo. Los machos sicasí son un pocu más dondos, lo que si llogren una bona afinidá cola fema al momentu de cruciar, pueden convivir xuntos, ya inclusive, curiar de los naciellos xunto a la fema.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]