Mary Pickford

De Wikipedia
Mary Pickford
Vida
Nacimientu Toronto[1]8 d'abril de 1892[2]
Nacionalidá Bandera de Canadá Canadá
Residencia Toronto
Llingua materna inglés
Muerte Santa Monica[3]29 de mayu de 1979[2] (87 años)
Sepultura Forest Lawn Memorial Park[4]
Causa de la muerte hemorraxa cerebral
Familia
Padre John Charles Smith
Madre Charlotte Hennessy
Casada con Owen Moore (1911 – div. 1920)
Douglas Fairbanks (1920 – div. 1936)
Charles Rogers (es) Traducir (1937 – m. 1979)
Fíos/es 2
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu productora de cine, actriz de cine, direutora de cine, guionista, escritora, actriz de teatru, actrizproductora
Llugares de trabayu Estaos Xuníos y Canadá
Premios
Nominaciones
Seudónimos Mary Pickford[9]
Creencies
Relixón catolicismu
metodismu
ciencia cristiana (es) Traducir
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm0681933
Cambiar los datos en Wikidata

Mary Pickford (8 d'abril de 1892Toronto – 29 de mayu de 1979Santa Monica) foi una actriz cinematográfica canadiense.

Foi una de les máximes figures del cine mudu mientres el periodu 1915-1925 como intérprete d'un tipu popular d'inocente romántica y asina aportó a l'actriz más poderosa y meyor pagada nesa dómina. Ente'l públicu d'Estaos Xuníos conocer como «pequeña Mary», «la moza del pelo dorao» y la primera «novia d'Estaos Xuníos».

Biografía[editar | editar la fonte]

Llamada en realidá Gladys Marie Smith, nació en Toronto, Canadá; yera fía de Charlotte y John Charles Smith. El so padre sufría d'alcoholismu y finó cuando Gladys cuntaba apenes seis años, dexando a la familia, na cual incluyíense dos fíos más, Lottie y Jack (hermanos menores de Gladys) nuna situación precaria que fizo a la so madre, por conseyu d'una compañera de trabayu, introduci-yos nel mundu del teatru. Llueu, la pequeña Gladys convertir en tou un ésitu, sol nome de Baby Gladys.

Mary Pickford desenvolvió tempranamente una personalidá venturero y depresivo marcada pola muerte del so padre. Esto afectaría-y tola vida.

A los quince años, la moza viaxó sola a Nueva York pa pidir trabayu a David Belasco, productor d'esitoses obres en Broadway, y consiguir. Yera'l branu de 1907 cuando, xunto con Belasco, decidió camudar el so nome al de Mary Pickford pal so trabayu teatral, pero llueu afayó'l cine. Curiosa avera del nuevu arte, foi contratada polos Estudios Biograph, l'estudiu de David Wark Griffith, y debutó na película de 1909 The Violin Maker of Cremona.

Adicionalmente fixo diversos curtios, en munchos de los cualos compartía protagonismu con Owen Moore. Foi ésti'l so primer home, en 1911, cuando se casaron de callao.

Ambiciosa, llueu empezó a ganar fama y a esixir que'l so nome apaeciera en pantalla. Yá en 1914 cobraba más de 100,000 dólares añales, y en 1915 tenía la so propia productora la Mary Pickford Famous Players Company.

L'inicial coqueteo col cine mientres trabayaba con Belasco foi invirtiéndose, y en pocos años Mary convertir na «novia d'América», y na primer actriz con fanes a lo llargo de tol mundu, gracies a los sos papeles como neña probe de graciosos tirabuzones -aparentaba menos edá de la qu'en realidá tenía-.

La probe neña rica (The Poor Little Rich Girl) y Rebecca la de la granxa del sol (Rebecca of Sunnybrook Farm) fueron los sos primeros ésitos como llargumetraxes, en 1917.

Mary Pickford.

El 17 d'abril de 1919, Mary Pickford, xunto con Charles Chaplin, D.W. Griffith y la so futura pareya Douglas Fairbanks, fundaben la United Artists, asociación d'artistes que perdura güei día.

Foi por esta dómina namorar de Douglas Fairbanks, esitosu actor famosu polos sos papeles de galán exóticu, casáu y con una fía, causando la so rellación verdaderu impautu na opinión pública, y casáronse el 28 de marzu de 1920 en consiguiendo respeutivos divorcios.

Los sos ésitos más clamorosos fueren Papaíto Piernes Llargues (Daddy Long Legs) y Almes del Cume (Heart O'the Hills), en 1919, Suañu y Realidá (Suds) en 1920, Pela Puerta de Serviciu (Through the Back Door) y Little Lord Fauntleroy (Little Lord Fauntleroy) en 1921, y Tess nel País de les Torbonaes (Tess of the Storm Country) en 1922.

El tipu de personaxe que creó, firmemente fondiáu nel melodrama victoriano, resulta totalmente ayenu a la sensibilidá del espectador actual, pero nel so momentu ganó'l favor d'un públicu neófito y básicamente rural al combinar la identificación de les muyeres con un personaxe en que l'idealismu aliar col valor y el curiosu de los homes escontra esa rexón entemedia ente la infancia asexuada y la pola femineidad que constituyó un prototipu eróticu de principios de sieglu.

En 1923 los sos ingresos alzábense percima del millón de dólares añales, que pa la dómina yera una cifra sideral. El so poder yera absolutu, controlando hasta l'últimu detalle de les sos películes concebíos como vehículos pa ella y contratando al más célebre direutor alemán, Ernst Lubitsch, por que la dirixiera na película Rosita La Cantante Caleyera (Rosita) en 1923.

Mary Pickford y Douglas Fairbanks formaron la pareya más famosa del so tiempu, anque namái apaecieron xuntos nuna película: La Fierecilla Domada (The Taming of the Shrew), en 1929.

La carrera de dambos siguió siendo meteórica, anque los problemes mentales de Mary empezaben a ser conocíos por tou Hollywood, sobremanera cuando en 1928 morrió Charlotte, la madre de l'actriz, que se sumió nun estáu de depresión.

Dempués de la muerte de la madre d'esta, Mary decidió abandonar los sos papeles de güérfana probe, cortó los sos tirabuzones y tuvo un añu ensin trabayar, el primeru de tola so carrera. La so siguiente película, Coqueta en 1929, foi la primer película sonora y un cambéu radical nel so trabayu. Gracies a ella, consiguió'l segundu Premiu Óscar dende la so fundación, dau na hestoria de les películes sonores a la Meyor Actriz.

Esta película, paradóxicamente, provocó-y un rápidu descensu na so popularidá al revelar les sos llimitaciones como actriz y probar que los sos almiradores nun taben dispuestos a aceptar una evolución del so personaxe de víctima inocente escontra calteres más adultos.

Película The Little Princess (1917).

Darréu namái trabayó n'otros trés películes sonores siendo la postrera Secrets en 1933.

El so matrimoniu con Douglas Fairbanks se desmoronaba hasta que finalmente se divorciaron nel añu de 1936.

Foi amás amigu d'Ernst Udet, famosu pilotu alemán, as de la Primer Guerra Mundial y diseñador d'aviones.

Por cuenta de la muerte del so hermanu Jack Pickford y a la de la so madre, crearen nella un estáu de depresión absoluta, aumentada cola dramática muerte de la so hermana pequeña, Lottie Pickford, en 1936.

Ella mesma foi perfectamente consciente de la caducidá de la so imaxe y de la so posición única ya irrepetible como pináculo de toa una industria n'afitamientu, sometiéndose a un retiru namái comparable col de l'actriz Greta Garbo. Delles fontes afirmen que foi una de les actrices baraxaes por Billy Wilder pal papel de Norma Desmond en Sunset Boulevard, pero Wilder refugar porque'l so calter nun encaxar nel personaxe. Tamién se diz qu'ella recibió al direutor n'estáu d'enfile, polo cual nun la vieron en condiciones d'entamar un rodaxe.

Cada vez más recluyida na so casona, y tres de 200 películes, consagrar a la producción, primero como Vicepresidente de la United Artists y depués como productora independiente hasta 1956, pero enxamás volvió actuar en nenguna otra.

El 24 de xunu de 1937 casóse con Charles Rogers, doce años menor y con quien adoptaría, en 1943, dos neños: Ronald y Roxanne.

Dende 1965, n'asistiendo al homenaxe que-y tributara la Cinemateca Francesa vivió recluyida col so home y fíos en Pickfair Manor, la famosa casona de Beverly Hills que debe'l so nome a la contraición de los apellíos Pickford y Fairbanks, recibiendo tan solo bien contaes visites de los sos amigos. D'esta casona apenes saliera nos últimos años, recluyéndose principalmente nel so cuartu.

Inclusive llegó a pretender que se destruyeren toles sos películes.

De lo anterior, ella mentó lo siguiente: "Por lo mesmo que dexé'l cine, por que nun m'asocediera como a Chaplin, que al prescindir del so personaxe de vagamundu ésti volvióse contra él y matólu, quiero agora esprendeme d'unes películes que yá cumplieron la so función. El tiempu pasa, y el públicu va comparame coles actrices modernes, y quiero evitar qu'esto asoceda".

Sicasí, tal destrucción nun tuvo llugar. La Mary Pickford Foundation invirtió alredor de 200,000 dólares en recuperar y restaurar negativos y efectuar copies de 29 llargumetraxes y 28 curtiumetraxes, mientres la Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos recibía la donación de 51 curtiumetraxes.

En 1976 dióse-y un Premiu Óscar especial "pola so contribución a la industria del cine".

El 29 de mayu de 1979 finó de hemorraxa cerebral nuna habitación del Hospital de Santa Monica, a los 87 años, dempués de cayer nel alcoholismu y vivir mientres décades en total reclusión.

Presencia en festivales de cine[editar | editar la fonte]

Mary Pickford nel Festival Internacional de Cine de Mar del Plata - Arxentina (añu 1954).

En marzu de 1954, Mary Pickford allega al primera Festival Internacional de Cine de Mar del Plata (realizáu nel pimpanu "Hotel Provincial" - Mar del Plata, Arxentina), constituyéndose nuna de les figures de mayor popularidá y recibiendo numberoses espresiones de ciñu per parte del públicu y colegues.

Filmografía parcial[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar
Añu Categoría Película Resultáu
1976 Óscar Honoríficu Ganadora
1929 Meyor actriz Coqueta Ganadora

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional d'Alemaña. «Mary Pickford» (alemán). Gemeinsame Normdatei. Consultáu'l 14 agostu 2015.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 813. Data de consulta: 29 febreru 2024. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: ev0000003/1930. Llingua de la obra o nome: inglés.
  7. URL de la referencia: https://www.oscars.org/governors/honorary.
  8. URL de la referencia: https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/1930.
  9. URL de la referencia: https://marypickford.org/mary-pickford-chronology/.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]