Lyndon B. Johnson

De Wikipedia
Lyndon B. Johnson
36. Presidente d'Estaos Xuníos

22 payares 1963 - 20 xineru 1969
John F. Kennedy - Richard Nixon
37. Vicepresidente de los Estaos Xuníos

20 xineru 1961 - 22 payares 1963
Richard Nixon - Hubert Humphrey
senador de los Estaos Xuníos

3 xineru 1959 - 3 xineru 1961 - William A. Blakley
Distritu: Texas Class 2 senate seat (en) Traducir
Eleiciones: 1954 United States Senate election in Texas (en) Traducir
senador de los Estaos Xuníos

3 xineru 1957 - 3 xineru 1959
Distritu: Texas Class 2 senate seat (en) Traducir
Eleiciones: 1954 United States Senate election in Texas (en) Traducir
senador de los Estaos Xuníos

3 xineru 1955 - 3 xineru 1957
Distritu: Texas Class 2 senate seat (en) Traducir
Eleiciones: 1954 United States Senate election in Texas (en) Traducir
senador de los Estaos Xuníos

3 xineru 1953 - 3 xineru 1955
Distritu: Texas Class 2 senate seat (en) Traducir
Eleiciones: 1948 United States Senate election in Texas (en) Traducir
senador de los Estaos Xuníos

3 xineru 1951 - 3 xineru 1953
Distritu: Texas Class 2 senate seat (en) Traducir
Eleiciones: 1948 United States Senate election in Texas (en) Traducir
senador de los Estaos Xuníos

3 xineru 1949 - 3 xineru 1951
William Lee O'Daniel (Pappy) (es) Traducir
Distritu: Texas Class 2 senate seat (en) Traducir
Eleiciones: 1948 United States Senate election in Texas (en) Traducir
miembru de la Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos

10 abril 1937 - 3 xineru 1949
James P. Buchanan - William Homer Thornberry (es) Traducir
Distritu: 10.º distrito congresional de Texas (es) Traducir
Vida
Nacimientu Stonewall (es) Traducir[1]27 d'agostu de 1908[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Kennedy-Warren Apartment Building (en) Traducir
Casa Blanca
Llingua materna inglés
Muerte Stonewall (es) Traducir22 de xineru de 1973[2] (64 años)
Sepultura tumba de Lyndon B. Johnson (es) Traducir
Causa de la muerte infarto agudo de miocardio (es) Traducir
Familia
Padre Samuel Ealy Johnson, Jr.
Madre Rebekah Baines Johnson
Casáu con Lady Bird Johnson (1934 – m. 1973)[3]
Fíos/es
Hermanos/es Sam Houston Johnson (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidad Estatal de Texas (es) Traducir 1930)
Georgetown University Law Center (en) Traducir
Junction School
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu políticu, profesor, ganaderuestadista
Altor 192 cm
Llugares de trabayu Washington DC
Premios
Nominaciones
Miembru de Lexón de los Estaos Xuníos
Veterans of Foreign Wars (en) Traducir
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada d'Estaos Xuníos[9]
Graduación lieutenant commander (es) Traducir[9]
Lluchó en Guerra de Vietnam
Segunda Guerra Mundial
Campaña de Salamaua-Lae (es) Traducir
Invasión de Salamaua-Lae (es) Traducir
Creencies
Relixón La Iglesia Cristiana (Discípulos de Cristo) (es) Traducir
Restauracionismo (es) Traducir
Partíu políticu Partíu Demócrata
IMDb nm0425696
Cambiar los datos en Wikidata

Lyndon Baines Johnson (Stonewall, Texas, 27 d'agostu de 1908Johnson City, Texas, 22 de xineru de 1973), moteyáu poles sos sigles, LBJ, foi'l trentenu sestu presidente de los Estaos Xuníos.

Venía de una familia modesta. El so güelu maternu yera un emigrante español que s'instaló en Texas y adoptó la nacionalidá norteamericana en 1861[10] . Empecipió la so carrera política en 1937, al ser escoyíu pa la Cámara de Representantes per Texas; depués foi senador (1949) y xefe del grupu demócrata del Senáu (1953). Kennedy incorporó-y a la so candidatura presidencial como vicepresidente en virtú de la so esperiencia parllamentaria y de los sos oríxenes sureños; de cuenta que, tres la victoria eleutoral de 1960, convertir en vicepresidente en 1961.

Líder Demócrata[editar | editar la fonte]

Johnson lideró a los demócrates del Senáu mientres la totalidá de los ocho años de l'alministración republicana d'Eisenhower, como líder de la minoría nos dos primeros años y como líder de la mayoría de los últimos seis. Al dirixir una estrecha mayoría, Johnson confió nel so poder de persuasión pa caltener xunida a la bancada demócrata y axuntar más votos ente los senadores republicanos. Como líder de la mayoría, Johnson xugó un papel decisivu na aprobación de les primeres lleis de derechos civiles en más d'ochenta años en 1957 y 1960. Un ataque al corazón en 1955 amenació con poner fin a la so carrera política, pero recuperóse totalmente y reasumió les sos funciones. La elevación de Johnson a la vicepresidencia dexó'l so escañu nel Senáu vacante en 1961, y el republicanu John G. Tower ganó una eleición especial p'asocede-y.

Vicepresidencia[editar | editar la fonte]

En 1952 y 1956, Johnson intentara pero nun llogró ser nomáu vicepresidente na fórmula demócrata, refiriéndose a sigo mesmu como un candidatu "occidental". La llexislatura de Texas aprobó una midida pa dexar que Johnson compitiera de forma simultánea pa la presidencia y la reeleición al Senáu en 1960. A pesar d'estes maniobres, la so precandidatura a la Casa Blanca en 1960 fracasó, y conformóse con ser el vicepresidente de John F. Kennedy. Munchos comentaristes políticos creen qu'ensin Johnson como'l so compañeru de fórmula, Kennedy perdería les eleiciones frente al republicanu Richard Nixon. Johnson foi nomáu por Kennedy pa encabezar el Comité del Presidente sobre la igualdá d'oportunidaes nel emplegu, cargu que-y dexó trabayar en nome de los negros y otres minoríes. Como vicepresidente, tamién llevó a cabu delles misiones nel estranxeru, que-y ufiertó información llindada sobre los problemes internacionales.

Presidencia de los Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Johnson asumió'l cargu de Presidente, dempués del asesinatu de John F. Kennedy el 22 de payares de 1963, nel avión que treslladaba los restos d'ésti dende Dallas. Johnson aprobó la Llei de Derechos Civiles de 1964, esta llei prohibió la discriminación racial n'establecimientos públicos y en cualquier negociu o institución que recibiera fondos federales.

Lyndon B. Johnson emprestando xuramentu como presidente de los Estaos Xuníos, a bordu del Air Force One, tres el asesinatu de John F. Kennedy el 22 de payares de 1963.

Johnson foi escoyíu pa un nuevu periodu presidencial el 3 de payares de 1964, ganando les eleiciones con un 61.1 % de los votos populares contra apenes un 38.5 % que llogró'l so rival republicanu Barry Goldwater.

Afaláu pol so gran victoria eleutoral, Johnson unvió al Congresu munchos programes sociales que fueron aprobaos por ésti: ayuda federal pa la educación, les artes y les humanidaes; seguro de salú pa los vieyos (Melecinara) y pa los probes (Medicaid); viviendes de baxu costu y renovación urbana. La Llei de Derechu al Votu de 1965 que finalmente dexó a los afroamericanos estauxunidenses allegar a les urnes. La discriminación escontra la inmigración tamién llegó al so fin: aboliéronse les cuotes por orixe nacional, lo que dexó un gran aumentu nel númberu de visaos d'inmigración pa países extraeuropeos (vease: Immigration and Nationality Act of 1965).

Anque aquel día la mayoría de los estauxunidenses algamara la prosperidá, el llibru de Michael Harrington, The Other America ('La otra América'), de 1962, identificó la persistente probeza: nos barrios baxos urbanos, na mayoría de los vecinderos de negros y ente los blancos probes de los montes Apalaches orientales. El presidente Johnson respondió col so programa Guerra contra la Probeza, qu'incluyía educación preescolar especial pa los neños probes, capacitación vocacional pa quien abandonaren la escuela y emplegos de serviciu comuñal pa los mozos de los barrios baxos.

Johnson roblando la Llei de Derechos Civiles de 1964. Ente los invitaos, detrás d'él ta Martin Luther King Jr..

Con toos estos programes, l'oxetivu de Johnson yera construyir una gran sociedá (The Great Society): una nación onde la igualdá d'oportunidaes y una alta calidá de vida fueren el patrimoniu de toos. Anque en 1965 había munches razones pa sentise optimista avera del futuru de la nación, una y bones la probeza diba en descensu y los estauxunidenses gociaben d'una mayor prosperidá y meyor educación qu'en cualesquier otru periodu anterior de la so historia hubo 2 grandes crisis que provocaron que nun se presentara a la reeleición de 1968. La primera, interna, foi'l movimientu polos derechos civiles n'Estaos Xuníos de la población negra y la segunda, esterna y la más importante, foi la Guerra de Vietnam.

Lyndon B. Johnson morrió'l llunes 22 de xineru de 1973 a les 4:33 P.M., del so tercer ataque al corazón nel so ranchu na ciudá d'Estaos Xuníos de Johnson City, Texas, a la edá de 64 años. La so salú habíase vistu afeutada pol escesu nel consumu d'alcohol y el tabaquismu sumáu al estrés; l'ex presidente tuvo graves enfermedaes del corazón. Sufriera un segundu ataque al corazón n'abril de 1972, pero fuera incapaz de dexar de fumar. Foi atopáu por axentes del Serviciu Secretu, na so cama, con un teléfonu na mano. (The Age, 23 de xineru de 1973, páx. 1).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://mlb.mlb.com/news/article.jsp?ymd=20080801&content_id=3234575&vkey=news_chc&fext=.jsp&c_id=chc.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p32361.htm#i323607. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. 5,0 5,1 5,2 URL de la referencia: https://navy.togetherweserved.com/usn/servlet/tws.webapp.WebApps?cmd=ShadowBoxProfile&type=Person&ID=6245.
  6. «Honorary Doctorate Recipients» (inglés). Universidá Atlántica de Florida. Consultáu'l 22 avientu 2020.
  7. URL de la referencia: https://laskerfoundation.org/award/public-service/.
  8. Afirmao en: nobelprize.org. Identificador de nominación de persona al Premio Nobel: 13424. Editorial: Fundación Nobel. Llingua de la obra o nome: inglés.
  9. 9,0 9,1 Afirmao en: Biographical Directory of the United States Congress. Identificador Bio del Congreso de los Estados Unidos: J000160. Editorial: Oficina de publicaciones del Gobierno de los Estados Unidos. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 1903.
  10. Diario Vasco, 25 de marzu de 1965, páxina 1

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]